Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211191

Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Osta tarkkusvaaka. Niitä saa edullisesti muutamankympin hintaan esimerkiksi Motonetistä.
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Ei tarvitse pariakymppiäkään maksaa. Oman 0,1 gramman tarkkuudella varustetun vaakani ostin muistaakseni kympillä jostain nettikaupasta.
Perus talousvaakojen mitta-asteikot tuppaavat kai lähtemään yhdestä tai kahdesta grammasta ja niiden tarkkuus varsinkin ihan pieniä asioita, kuten kuivia sieniä, punnitessa ei välttämättä ole ihan huippuluokkaa.

Tarkkuusvaaka on ihan hyvä satsaus. Voihan sillä sitten punnita myös kirjeitä ja paketteja ja laskea postikulut etukäteen valmiiksi ennen postiin viemistä!


Poissa Simplename

    • Viestejä: 8
    • Karma: 0
    • Profiili

Poissa Kaakeli-Timo

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitti vinkeistä! Väkitukko otti neuvoista vaarin ja tilasi postimaksuineen n. 11 eurolla tarkkuusvaa'an, joka tänään saapui. Ja välttämättömäksihän se huomattiinkin projektien edistyessä.

Aattelin semmosta vielä kysyä tässä ketjussa, että muistelisin joskus lukeneeni tällä tai vanhalla foorumilla keskustelua sienten ja mielialalääkkeiden yhteensopivuudesta. En nyt meinannut millänsäkään enää semmosta keskustelua löytää, niin kysyn tässä, josko joku osais linkata mut sopivaan osoitteeseen tai muuten neuvoa tässä asiassa?

Itselläni ei siis lääkitystä ole, jos se nyt ylipäänsä ketään kiinnostaa, mutta lähimmäisen puolesta mietiskelin, että onko sienten nautiskelulle jotain lääkityksestä johtuvaa estettä tai jotain erityistä huomioitavaa. Kyseessä on siis yleiseen ahdistuneisuushäiriöön / pakko-oireiseen häiriöön määrätty sepram. Mielenterveysongelmien ja sienten yhdistämiseen liittyvistä psyykkisistä riskeistä on kyllä tietoa ja halua ne huomioida, mutta lähinnä tätä kemiallista puolta vielä mietiskelin.
"Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: 'Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.'" (Matt. 4:17)


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Aattelin semmosta vielä kysyä tässä ketjussa, että muistelisin joskus lukeneeni tällä tai vanhalla foorumilla keskustelua sienten ja mielialalääkkeiden yhteensopivuudesta. En nyt meinannut millänsäkään enää semmosta keskustelua löytää, niin kysyn tässä, josko joku osais linkata mut sopivaan osoitteeseen tai muuten neuvoa tässä asiassa?
Täältä löytyy topic: Lääkkeet sekä päihteet jotka vaikuttavat taikasienten toimimiseen

Laitoin tuonne vastauksen kysymykseesi.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Tapahtumahorisontti

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko jollakin tietoa siitä, miksi psilosybiini tai kannabis tuntuu vievät yöunet. Lähinnä, onko kyse vain henkilökohtaisesti jutusta, vai onko taustalla yleisempää fysiologiaa?


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Onko jollakin tietoa siitä, miksi psilosybiini tai kannabis tuntuu vievät yöunet. Lähinnä, onko kyse vain henkilökohtaisesti jutusta, vai onko taustalla yleisempää fysiologiaa?
Ainakin psykedeelien perusvaikutus on se, ettei unta saa. Monet ovat sanoneet nukahtamista estävän vaikutuksen jatkuvan vielä tunteja muiden vaikutusten loputtua, mutta se lienee vähän henkilö- ja käyttökertakohtaista.

Kannabiksessahan tuo taitaa olla myös lajikekysymys? Piristävä, mielen pyörivään laittava kannabis varmaan ihan luonnostaan estää nukkumisen. Vastaavasti rauhoittavalla lajilla luulisi olevan nukkumista edesauttava vaikutus?
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa baabo123

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Voiko kasvualustan sienirihmastosta tehdä teetä???  Luulisi toimian kun eikös vaikjttavat aineet ole vesiliukoisia?  Tää ois kätevää kun on pienempi kasvatus käynnissä ja pelkään että sato jää pieneksi.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Tuolla on keskustelua rihmaston syömisestä. Jonkinlainen konsensus on se, että neitsytrihmasto ei juuri taika-aineita sisällä, mutta fruitanneessa rihmastossa niitä jo on.
Samalla tavoin rihmaston psilos(yb)iini liukenee kuumaan veteen, kuin itiöemienkin, eli kyllä teen teko onnistuu. Makunautinto ainakin on taattu, jos ryhdyt jotain maissikakkua hauduttelemaan :D
Ongelmana(?) on se, että rihmaston pitoisuuksista ja näin ollen annostuksesta ei oikein voi edes arvata mitään
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Tuolla on keskustelua rihmaston syömisestä. Jonkinlainen konsensus on se, että neitsytrihmasto ei juuri taika-aineita sisällä, mutta fruitanneessa rihmastossa niitä jo on.
Samalla tavoin rihmaston psilos(yb)iini liukenee kuumaan veteen, kuin itiöemienkin, eli kyllä teen teko onnistuu. Makunautinto ainakin on taattu, jos ryhdyt jotain maissikakkua hauduttelemaan :D
Ongelmana(?) on se, että rihmaston pitoisuuksista ja näin ollen annostuksesta ei oikein voi edes arvata mitään

Allekirjoitan, rihmastokakut toimivat. PF-tek kakuilla on muutenkin pitkä käyttöikä, koska flusheja voi parhaillaan saada vielä muutamia neljännenkin flushin jälkeen. Tämän jälkeen voi steriilillä veitsellä (esim. skalpelilla) vuolla kakusta hyvin ohuita siivuja, joka paljastaa uuden vitivalkoisen kerroksen rihmastoa. Dunkkaus vedessä (vaikka vetyperoksidia sekaan ja/tai steriloitua vettä jos haluaa olla tarkka) voi saada kakulle lisää käyttöikää. Tämän jälkeen kun kakku ei enää tuota sieniä, viipaleiksi -> kuivumaan ja teeksi. Näin voidaan käyttää hyödyksi koko kakku.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Sieninaama

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuulin joskus aikanaan, että taikasienet ja alkoholi nautittuna yhdessä voisi aiheuttaa maksavauriota. Kokeneempi kaverini on tämän myös kuullut. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan tunnu löytävän tälle minkäänlaista vahvistusta mistään. Joten kysynkin teiltä, onko väitteessä mitään perää?

En sinänsä tykkää vedellä viinaa muiden päihteiden kanssa. Sienet on kuitenkin myrkkyä yöunilleni, eli nukkumisesta ei ennen yön pikkutunteja tahdo tulla mitään. Pari lasia viiniä laskujen aikana saattaisi rentouttaa mukavasti, mutta en ole tätä koskaan uskaltanut kokeilla. Maksavaurio kun ei ole siististi cool.

Harmi että Mythbusters ei enää ole toiminnassa, he olisivat tämän voinut meille kokeilla.


Poissa Lahottaja

    • Viestejä: 83
    • Karma: 10
    • Profiili
Kuulin joskus aikanaan, että taikasienet ja alkoholi nautittuna yhdessä voisi aiheuttaa maksavauriota. Kokeneempi kaverini on tämän myös kuullut. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan tunnu löytävän tälle minkäänlaista vahvistusta mistään. Joten kysynkin teiltä, onko väitteessä mitään perää?

En sinänsä tykkää vedellä viinaa muiden päihteiden kanssa. Sienet on kuitenkin myrkkyä yöunilleni, eli nukkumisesta ei ennen yön pikkutunteja tahdo tulla mitään. Pari lasia viiniä laskujen aikana saattaisi rentouttaa mukavasti, mutta en ole tätä koskaan uskaltanut kokeilla. Maksavaurio kun ei ole siististi cool.

Harmi että Mythbusters ei enää ole toiminnassa, he olisivat tämän voinut meille kokeilla.

Oman tiedon mukaan sienet ei rasita maksaa. En nyt jaksa mitään lähteitä kaivaa, mutta aika varma olen asiasta. Myöskään useammin esitetty väite munuaisten rasittumisesta ei pidä paikkaansa.

Olen itse joskus nauttinut suuriakin määriä sieniä ja alkoholia yhdessä.
:D


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Kuulin joskus aikanaan, että taikasienet ja alkoholi nautittuna yhdessä voisi aiheuttaa maksavauriota. Kokeneempi kaverini on tämän myös kuullut. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan tunnu löytävän tälle minkäänlaista vahvistusta mistään. Joten kysynkin teiltä, onko väitteessä mitään perää?

En sinänsä tykkää vedellä viinaa muiden päihteiden kanssa. Sienet on kuitenkin myrkkyä yöunilleni, eli nukkumisesta ei ennen yön pikkutunteja tahdo tulla mitään. Pari lasia viiniä laskujen aikana saattaisi rentouttaa mukavasti, mutta en ole tätä koskaan uskaltanut kokeilla. Maksavaurio kun ei ole siististi cool.

Harmi että Mythbusters ei enää ole toiminnassa, he olisivat tämän voinut meille kokeilla.

Oman tiedon mukaan sienet ei rasita maksaa. En nyt jaksa mitään lähteitä kaivaa, mutta aika varma olen asiasta. Myöskään useammin esitetty väite munuaisten rasittumisesta ei pidä paikkaansa.

Olen itse joskus nauttinut suuriakin määriä sieniä ja alkoholia yhdessä.

Allekirjoitan myös, en ole löytänyt tälle myytille mitään viitteitä. Kuitenkin on tullut huomattua, että sienten vaikutuksen alaisena viina ei lainkaan maistu ja viinalla alustettu trippi tuppaa omaamaan enemmän bad tripin piirteitä vs. ilman alkoholia. Luulen että kyseessä voi olla alkoholin depressantit vaikutukset, mutta väittäisin että set&setting on silti tärkein tekijä. Pilvi taas tuppaa peittämään sienten vaikutuksen. Jos haluaa poltella, niin se kannattaa tehdä after-effectsien aikana tai niiden jälkeen, eli n. 4-6h sienten nauttimisen jälkeen.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Kuulin joskus aikanaan, että taikasienet ja alkoholi nautittuna yhdessä voisi aiheuttaa maksavauriota. Kokeneempi kaverini on tämän myös kuullut. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan tunnu löytävän tälle minkäänlaista vahvistusta mistään. Joten kysynkin teiltä, onko väitteessä mitään perää?

En sinänsä tykkää vedellä viinaa muiden päihteiden kanssa. Sienet on kuitenkin myrkkyä yöunilleni, eli nukkumisesta ei ennen yön pikkutunteja tahdo tulla mitään. Pari lasia viiniä laskujen aikana saattaisi rentouttaa mukavasti, mutta en ole tätä koskaan uskaltanut kokeilla. Maksavaurio kun ei ole siististi cool.

Harmi että Mythbusters ei enää ole toiminnassa, he olisivat tämän voinut meille kokeilla.

Oman tiedon mukaan sienet ei rasita maksaa. En nyt jaksa mitään lähteitä kaivaa, mutta aika varma olen asiasta. Myöskään useammin esitetty väite munuaisten rasittumisesta ei pidä paikkaansa.

Olen itse joskus nauttinut suuriakin määriä sieniä ja alkoholia yhdessä.

Allekirjoitan myös, en ole löytänyt tälle myytille mitään viitteitä. Kuitenkin on tullut huomattua, että sienten vaikutuksen alaisena viina ei lainkaan maistu ja viinalla alustettu trippi tuppaa omaamaan enemmän bad tripin piirteitä vs. ilman alkoholia. Luulen että kyseessä voi olla alkoholin depressantit vaikutukset, mutta väittäisin että set&setting on silti tärkein tekijä. Pilvi taas tuppaa peittämään sienten vaikutuksen. Jos haluaa poltella, niin se kannattaa tehdä after-effectsien aikana tai niiden jälkeen, eli n. 4-6h sienten nauttimisen jälkeen.

Olen kokenut sen olevan toisinpäin: sienet peittävät alleen pilven vaikutuksia.

Joskus on alko hieman maistunut, muttei koskaan mitenkään massiivisesti. Lasillinen olutta voi olla tripin loppupuolella hyvin monipuolinen kokemus (väri, kuplat, tuoksut, oluen liike lasissa, maku,...).
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Sieninaama

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuulin joskus aikanaan, että taikasienet ja alkoholi nautittuna yhdessä voisi aiheuttaa maksavauriota. Kokeneempi kaverini on tämän myös kuullut. Kumpikaan meistä ei kuitenkaan tunnu löytävän tälle minkäänlaista vahvistusta mistään. Joten kysynkin teiltä, onko väitteessä mitään perää?

En sinänsä tykkää vedellä viinaa muiden päihteiden kanssa. Sienet on kuitenkin myrkkyä yöunilleni, eli nukkumisesta ei ennen yön pikkutunteja tahdo tulla mitään. Pari lasia viiniä laskujen aikana saattaisi rentouttaa mukavasti, mutta en ole tätä koskaan uskaltanut kokeilla. Maksavaurio kun ei ole siististi cool.

Harmi että Mythbusters ei enää ole toiminnassa, he olisivat tämän voinut meille kokeilla.

Oman tiedon mukaan sienet ei rasita maksaa. En nyt jaksa mitään lähteitä kaivaa, mutta aika varma olen asiasta. Myöskään useammin esitetty väite munuaisten rasittumisesta ei pidä paikkaansa.

Olen itse joskus nauttinut suuriakin määriä sieniä ja alkoholia yhdessä.

Allekirjoitan myös, en ole löytänyt tälle myytille mitään viitteitä. Kuitenkin on tullut huomattua, että sienten vaikutuksen alaisena viina ei lainkaan maistu ja viinalla alustettu trippi tuppaa omaamaan enemmän bad tripin piirteitä vs. ilman alkoholia. Luulen että kyseessä voi olla alkoholin depressantit vaikutukset, mutta väittäisin että set&setting on silti tärkein tekijä. Pilvi taas tuppaa peittämään sienten vaikutuksen. Jos haluaa poltella, niin se kannattaa tehdä after-effectsien aikana tai niiden jälkeen, eli n. 4-6h sienten nauttimisen jälkeen.

Olen kokenut sen olevan toisinpäin: sienet peittävät alleen pilven vaikutuksia.

Joskus on alko hieman maistunut, muttei koskaan mitenkään massiivisesti. Lasillinen olutta voi olla tripin loppupuolella hyvin monipuolinen kokemus (väri, kuplat, tuoksut, oluen liike lasissa, maku,...).

Kiitokset kommenteista kaikille. Eiköhän sitä sen lasin tai pari uskalla nauttia ilman kuolemanpelkoa :P