Joo tuo valmistautuminen on todellä tärkeää, hyvä pointti Pehmolta. En halua pelotella, mutta sitä voi olla pienelläkin annoksella kuitenkin tavallaan siinä tilassa ettei esim. normaalin tupakkasätkän käärimisestä tule yhtään mitään
Jotku valittaa nenän valumisesta matkoilla. Eli paperiakin niistoa varten valmiiksi. Jos päätätte lähteä liikkeelle pienemmällä annoksella, tuskin tulee ongelmia suorittaa noita arkipäivän juttuja mutta aina se on vaan parempi kun ei tarvi murehtia noita vaan kaikki on valmiina. Syömisistä semmonen vinkki että mitään prosessoitua ei ehkä kannata laittaa valmiiksi. Itelle ei ainakaa maistu. Jos jotain ylipäätään haluaa syödä, sen tulee olla aika käsittelemätöntä. Hedelmiä, kasviksia, vettä jne. Mä en ite noudata läheskään aina tätä mutta jos toiselle vinkkiä pitäs antaa niin:
- juomista
- musat varalta valmiuteen
- sätkät / jopot (jos niihin päädytte) valmiiksi
- jos sen oksennussankon hommaa niin laittaa sen kuitenkin vähän niinku piiloon mutta saataville koska matkalla sitä on aika vastaanottavainen kaiken suhteen ja voi käydä myös niin että jos huomaat keskellä lattiaa sankon jonka muistat olevan oksennusta varten voi se jo itsessään vaikuttaa matkaan
- jos harrastatte hävytöntä huumoria, tai jotain kiusallista piikittelyä, suosittelen sen jättämistä minimiin, osittain yllä mainitusta syystä
- jonkinlainen pesänrakennus on hieno valmistelu. mahdollisesti useampaan paikkaan. makkari valmiiksi, olohuoneeseen vähän mukavampaa peittoa ja tyynyä (värikkäitä, aiheuttaa ainaki mulle kivoja extravisuaaleja). jos ulkona olette, siellä kans valmiuteen makuupaikka jne.
- puhelimet kiinni jos on vaaraa että anopit tms. soittelee. tästä ollaan montaa mieltä ja ei tietty ole yhtä oikeaa tapaa mutta ite minimoisin kaiken mahdollisen häiriön mahdollisuuden.
- oma mielipide mutta en suosittele elektroniikan käyttöä kuin max. musan kanssa. sieni on niin hengellinen ja orgaaninen että elektroniikka jotenki mulla häirittee
EDIT: lisätään nyt vielä yks juttu omasta kokemuksesta. Luin ja katsoin youtubea melkein vuoden verran erittäin intensiivisesti sienistä, sienitripeistä yms. ennen omaa kokemusta. Tavallaan siksi että voisi valmistautua ja ehkä tietää mitä mahdollisesti tuleman pitää. Mutta itse kokemus oli sitten aivan jotain semmosta mihin ei mitenkään voi valmistautua. Eli tavallaan varmasti ihminen pyrkii näissä konkretisoimaan asioita ja valmistautumaan mutta nämä tajunnan laajennukset tässä tapauksessa sienillä on jotain semmosta mitä vaan ei pysty kuvittelemaan ennenku sen kokee. Ihan referenssinä että mulla eka kokemus oli vajaalla 3:lla grammalla kuivattua suippumadonlakkia. Halusin siitä semmosen että varmasti tuntuu. Mulla oli äärimmäisen upea kokemus mutta kai tiedostin kuitenkin jotenkin riskin siitä että voihan se mennä vituralleenkin.
2. EDIT: niin mähän tein tuon oman ekan reissun tavallaan väärin, tai riskialttiisti. PE känni, LA krapulassa jointti ja sienet, isohko annos ainaki ekalle kerralle. En suosittele. Mutta toisaalta, tuuri kävi ja kokemus oli mitä upein