Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211190

Poissa faarao

    • Viestejä: 20
    • Karma: 0
  • Uudella foorumilla täysin samalla nimimerkillä :)
    • Profiili
Onko mahdollista, että on jonkinnäköistä toleranssia tai "vastustuskykyä" sienille?
4 kertaa käyttänyt yhteensä ja kahdella viime kerralla ollut vaikutus pienoinen pettymys. Käyttökertojen välillä kuitenkin useampia kuukausia ja mitään muita huimaavia aineita en ole käyttänyt. Viime kertaa lukuunottamatta ollut kaveri, joka ottanut saman määrän ja hänellä toiminut paremmin.
Voi tietysti olla annoskoosta kiinni, mutta jännä, että kaverilla toiminut paremmin

Auttaisi varmaan asian selviämistä jos olisi tiedossa minkälaisella annoskoolla olet yrittänyt noina kertoina. Käsittääkseni sieniin muodostuva toleranssi hiipuu jo viikossa, joten siitä tuskin kyse. En tiedä sitten voiko joillakin olla luonnostaan korkeampi toleranssi?

Voihan olla mahdollista, että olet popsinut tehottomia sieniä.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Onko porukka vetänyt juuri ennen nukkumaan menoa sieniä esim. aamuyöllä ? Itseä vähän epäilyttää toi et miten se vaikuttaa tripin laatuun.
Sen takia kysyn kun ei välttämättä oo parempaa ajankohtaa ottaa näitä...


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Onko porukka vetänyt juuri ennen nukkumaan menoa sieniä esim. aamuyöllä ? Itseä vähän epäilyttää toi et miten se vaikuttaa tripin laatuun.
Sen takia kysyn kun ei välttämättä oo parempaa ajankohtaa ottaa näitä...

Ei minusta kannata. Voi tulla sekavia vaikutuksia ja fiilis, että saisinpa vain unta.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Onko porukka vetänyt juuri ennen nukkumaan menoa sieniä esim. aamuyöllä ? Itseä vähän epäilyttää toi et miten se vaikuttaa tripin laatuun.
Sen takia kysyn kun ei välttämättä oo parempaa ajankohtaa ottaa näitä...

Ei minusta kannata. Voi tulla sekavia vaikutuksia ja fiilis, että saisinpa vain unta.

Tulee juurikin tuo. Väkisinkin tulee mieleen että setting on juurikin semmonen että on myöhä ja sieniä ehkä on varastossa ja tulee vaan se idea että pitäskö vähän? Ei kannata :)

Oma kokemus: perjantai, vähän olutta, vähän kukkaa, sieniä varastossa -> sen verran menee olut ja jointit päähän että alkaa miettimään hieman syvällisempiä aatoksia -> hmm. mullahan ois sieniä -> noh, testataan nyt sitten vaikka 1g -> no hups -> jaa niin sitä pitäs nukkumaanki mennä -> ei saatana -> auttasko jointti? -> ei saatana -> hyvä reissu, väärä ajankohta, tulipahan tehtyä.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Tulee juurikin tuo. Väkisinkin tulee mieleen että setting on juurikin semmonen että on myöhä ja sieniä ehkä on varastossa ja tulee vaan se idea että pitäskö vähän? Ei kannata :)

Oma kokemus: perjantai, vähän olutta, vähän kukkaa, sieniä varastossa -> sen verran menee olut ja jointit päähän että alkaa miettimään hieman syvällisempiä aatoksia -> hmm. mullahan ois sieniä -> noh, testataan nyt sitten vaikka 1g -> no hups -> jaa niin sitä pitäs nukkumaanki mennä -> ei saatana -> auttasko jointti? -> ei saatana -> hyvä reissu, väärä ajankohta, tulipahan tehtyä.
Joo siis ei kannabista ja sieniä ainakaan kannata sekoittaa keskenään, ja varsinkin jos on ensi kertaa sienien kanssa. Mulla ainakin yksi ahdistavanpuoleinen kokemus tuli juuri 1,5g cubensis määrällä, ja ennen sieniä poltin jonkun 0,3g kukkaa joposta. Sienet ku alko nousee nii rupes heti ahdistamaan, vaikka nousikin tasaisemmin savujen kanssa ku ilman. Sit heti ku pisti musiikkia soimaan, nii trippi kääntyi heti positiiviseksi ja alkoi "näkemään" musiikin. Ja sitten alkoikin jo jonkin ajan päästä väsyttää ja nukkui loppu tripin ohi. Jälkihehkuun tuntuu vaikuttavan myös, jos vaikka tripin jälkeenkin polttaa savut. Teippi tuntuu muutenkin paljon kirkkaammalta ilman savuja, ja ei välttämättä jää niin helposti jumittamaan samoja luuppeja --> ei ahdistu niin herkkään.

Mulla kävi just viimeks lauantaina niin, et pari olutta, ja microdose illalla sieniä --> yllättävän voimakkaat vaikutukset ja pupillit meni lautasiks --> sama ottaa toinen 0,2g --> pihalle käveleksimään ja esim. Katuvalojen ympärillä näkyi "auroja" --> kotia ja sit taas 0,2g, ja heti piakkoin arvelin et vitut sama nyt tripata sitten ja 1g sitruunamehun kanssa kurkusta alas ja melki heti perään noin 0,5g. Eli yhteensä joku 2,1g cubensiksia kaiken kaikkiaan, ja kello oli viimeisten dosejen aikaan  n. 23:30. Sienet nousi yllättävän nopeeta ja alkoi näkeä jo tuolla määrällä kivoja visuaaleja, ja useampi alkoholi annos meni sinä iltana, liekkö vaikuttanut. Mut siis aika viihteellinen trippi. Musiikki sai taas uuden merkityksen. Sienet alko laskee vasta siinä 4 jälkeen mut eipä haitannu. Pienen pieni jointti sen jälkeen kun en unta saanu, ja heti jointin jälkeen alkoi hivenen hetken aikaa ahdistaa. Ja tuntui edelleen jälkihehkuun vaikuttavan. Eli joo savuja ei vissiinkään kannata poltella edes joka viikonloppu kun sehän vaikuttaa kehon omaan endokannabinoidi järjestelmään.


Poissa vescuu

    • Viestejä: 36
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko mitään vaikutusta bubrenorfiinilla vaikutukseen? Menee kipuun tällä hetkellä norspan


Poissa Jaago

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Moro! Elikkäs olen lukenut sienistä aika paljon foorimeilta ym. olen ajatellut mennä niitä luonnosta etsimään ja keräämään heti kun niitä alkaa löytymään.

Muutamaa asiaa haluaisin kokeneemmilta kysyä. Elikkäs mikä on sopiva määrä silokkeja ensitripilleni? Haluaisin ensimmäisen trippini olevan miedompi kokemukselta enkä mitään 5 tason trippiä  ja nähdä miten sienet juuri minuun vaikuttavat ja sen mukaan ensi tripille lisätä määrää tarvittaessa.
 
Aikaisempaa kokemusta on siis budista ja alkoholista ainoastaan.

Kuinka paljon tripistä yleensä muistaa sen päätyttyä?

Pieni pelko takaraivossa kun lukenut jengin huonoista tripeistä missä menetetty koko todellisuus ja ajantaju ja saatu kunnon pelkotilat päälle. Kuinka yleistä on pienemmällä määrällä kun set & setring kunnossa?

Ja viellä viimesenä muttei suinkaan vähäisempänä tosta sienten aiheuttamasta nauseasta kuinka yleisä on vaikkapa oksentaminen tripillä?

Odotan innoisani ekaa trippiä jonka aion tehdä kotona rakkaan avovaimoni kanssa! Keskityin kyseleen vähä enemmän näistä epämukavammista asioista saadakseni tietoa ja ehkä vähän rohkeuttakin kokemukseeni!


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
En ole missään nimessä kokenut mutta teoriaa olen pari vuotta lukenut ja on useampi reissu itellä takana joten yritetäänpä :)

Muutamaa asiaa haluaisin kokeneemmilta kysyä. Elikkäs mikä on sopiva määrä silokkeja ensitripilleni? Haluaisin ensimmäisen trippini olevan miedompi kokemukselta enkä mitään 5 tason trippiä  ja nähdä miten sienet juuri minuun vaikuttavat ja sen mukaan ensi tripille lisätä määrää tarvittaessa.
Jostain syystä vaikuttaisi olevan niin että täällä Suomessa määriä ilmoitetaan kappaleina (tuoreita?) mutta muualla painon mukaan. Paino on minusta tarkempi määre kun koko voi vaihdella suurestikkin. Toisaalta, pontessi vaihtelee yksilöiden välillä myös joten ei tuolla painollakaan täydellisen tarkkaa, tai vertailukelpoista referenssiä saa. Suippumadonlakki sisältää hyvin vähän psilosiiniä joka taas tuhoutuu nopeasti sienessä hapen takia joten käsitykseni on että juuri suippumadonlakin kanssa ei niin suurta väliä ole syöky tuoreita tai kuivattuja. Sanoisin että kaikki nuo huomioonottaen parasta olisi kerätä mahdollisimman paljon sieniä (yli yksittäisen reissun tarpeen, varastoon), kuivata ne niin hyvin että jalka napsahtaa kuivana poikki, ns cracker dry. Sitten jauhaa, tai ainakin pilkkoo ne puruksi ja sekoittaa hyvin. Sillon on potenssi tasalaatuisempi. Säilytys pimeässä, viileässä, lasipurkissa ja sekaan voi nakata määrästä riippuen niitä silikonikosteudenkerääjiä. "Do not eat" -palleroita semmosessa pienessä pussisa.

1g kuivana lienee sopiva ensimmäinen annos. On mahdollista että aivot tai mieli tarvii herättelyä ja tiedän tapauksia joissa ilman lääkitysten tai muidenkaan häiriötekijöiden jälkeen vasta 3. reissu 3:lla grammalla tuotti reissun. Toisaalta itse olen nähnyt 1g:llä kosmisen lohikäärmeen leijuvan taloni yllä.

Savut voivat boostata reissua arvaamattomasti, niitä kannattaa välttää ensimmäisellä reissulla. Tai polttaa savut vasta laskun aikana. Varsinkin jos on yhtään taipumusta minkäänlaiseen ahdistukseen savujen takia. Ja en sotkisi alkoholia ainakaan suurissa määrin. 1-2 annosta voi rentouttaa mutta myös alkoholi voi boostata reissua arvaattomasti varsinki jos on humalassa kovinkin mustavalkoiseen ajatteluun taipuva.

Kuinka paljon tripistä yleensä muistaa sen päätyttyä?
Riippuu varmasti hyvin monesta asiasta ja esim. siitä että poltteleeko niitä savuja tai juoko alkoholia. Minulla ainakin on auttanut paljon se että olen kirjottanut mahdollisimman nopeaa reissun jälkeen raportin siitä. Ei sitä tarvi missään julkaista, kunhan vaan kirjottaa ylös. Tai puhuu siitä jonkun kanssa että mitä tapahtui. Sanoisin että aika hyvin olen muistanut omat reissuni vaikka valitettavan monesti niihin on ainakin savut liittyneet myös.

Pieni pelko takaraivossa kun lukenut jengin huonoista tripeistä missä menetetty koko todellisuus ja ajantaju ja saatu kunnon pelkotilat päälle. Kuinka yleistä on pienemmällä määrällä kun set & setring kunnossa?
Kaikki ollaan niin erilaisia mieleltämme ja aivokemialtamme että käytännössä mitä vaan voi käydä. Sanosin että 1g:llä, ilman savuja tai muita substansseja on aika pieni mahdollisuus siihen että noin kävisi. Tuohon liittyy myös se miten asiaa osaa hallita. Tai oikeastaan päinvastoin, kuinka hyvin osaa päästää irti omasta itsestään ja todellisuudesta. Set & settingin merkitystä ei voi korostaa tarpeeksi. Huonoja matkoja varten löytyy todella paljon vinkkejä netistä kun etsii että mitä tehdä sellaisen sattuessa. Toisaalta ennen kuin ensimmäistäkään silokkia syö täytyy vain hyväksyä se että niin voi käydä ja se pitää ottaa vastaan mitä tulee. Jos näyttää että tilanne kääntyy huonoksi eikä jostain syystä pysty päästämään irti ja hyväksymään sitä niin musiikki, paikan vaihto yms. auttaa. Ja opas. Sitähän suositellaan. Jotkut vannoo ettei matkaa ilman opasta, jotku taas eivät halua oppaita mukaan. Itse olen päätynyt sellaiseen ajattelumalliin tai sanotaanko jopa filosofiaan että sieni on se opas ja opettaja. Se on opettaja jonka metodit ovat joskus äärimmäisen ankarat. Tietysti sitten on mahdollista että päätyy vaikkapa siihen pelättyyn psykoosiin mikäli sellaiseen on taipumusta ja silloin ihan ihmisopas olisi varmasti hyvä apu mutta ei tässä taida oikeaa vaihtoehtoa olla.

Niinhän sitä sanotaan että ne huonot matkat on myös niitä opettavaisempia ja tämän voin kyllä itsekkin vahvistaa.

Ja viellä viimesenä muttei suinkaan vähäisempänä tosta sienten aiheuttamasta nauseasta kuinka yleisä on vaikkapa oksentaminen tripillä?
Jotku oksentaa aina, jotku harvoin ja jotku ei ollenkaa. Nauttimismetodi vaikuttaa jonkin verran tähän nähtävästi. Itse suosin teetä. Tosin syön kyllä ne lionneet sienet sitten myöskin. Olen tehnyt 7 reissua annosten ollessa 1-3g kuivattuna ja olen kerran oksentanut.

Odotan innoisani ekaa trippiä jonka aion tehdä kotona rakkaan avovaimoni kanssa! Keskityin kyseleen vähä enemmän näistä epämukavammista asioista saadakseni tietoa ja ehkä vähän rohkeuttakin kokemukseeni!
Ei muutaku hyvää matkaa :) Itse en ole vielä vaimon kanssa päässyt tällaiselle matkalle mutta päivä päivältä häntä kiinnostaa enemmän ja ehkäpä sitten joskus.


Poissa Pehmo

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 209
    • Karma: 11
    • Profiili
Ruoja antoikin jo hyvän vastauksen. Minulla tuli pari asiaa mieleen vielä. Jos puhutaan ihan ensimmäisestä tripistä niin tuo 1 gramma silokkeja on ihan hyvä. Itse suosittelisin noin 1,5g ettei trippi jää vajaaksi. Tuo annos ei myöskään pitäisi olla vielä yhtään liikaa. Korkeille leveleille päästään sitten vasta jossain 3 gramman annoksilla ja siitä yli (silokkeja) tai lähemmäs 5 grammaa cubensista. Ja ei niitäkään leveleitä tarvi mielestäni pelätä mitenkään. Päinvastoin, ne voivat olla niin mahtavia kokemuksia että koko käsitys mahtavasta ja hyvästä muuttuu sen jälkeen täysin.

Minun mielestäni, jos pajaria on "uskaltanut" kokeilla/käyttää niin uskaltaa sillon kyllä lähtä matkallekkin ihan huoletta. Kunhan vain olet suunnilleen terve ihminen, tarkoittaen ettet ole normaalissa selväpäisessä olotilassasi missään psykoosin rajamailla tai muuten henkisesti todella epävakaassa tilassa. Jos pajari ei ole sinulle ongelma, niin en usko että sienetkään on. Toki kaikessa on omat riskinsä.

Kaikki muut tajusteet jättäisin itse kokonaan pois. Etenkin kun ekasta matkasta on kyse niin mahdollisimman puhdas kokemus voisi olla paras. Jättämällä kaikki muut tajusteet pois, niin minimoit myös mahdolliset riskit. Esim. alkoholi ja pajari voi vaikuttaa trippiin yllättävänkin negatiivisella tavalla. Muista tajusteista puhumattakaan (Toki voi niiden avulla saada hyvänkin tripin, esim pajari korostaa usein visuaaleja. Mutta niitä ehtii kyllä kokeilemaan sitten myöhemmillä kerroilla mikäli haluaa.)

Huolehdi vain hyvästä set and settingistä koska se on todella tärkeää. Hyvä set and setting ja siitä sitten vain matkalle. Pidä mieli avoinna ja anna sienten viedä. Ota vastaan kaikki mitä kohtaat. Älä yritä taistella vastaan vaan hyväksy kaikki sellaisenaan. Trippiä voi sitten jälkeenpäin pohdiskella. Ja muista aina sienitripillä että sinulla ei ole mitään hätää. Vaikka kohtaisit pahimmat pelkosi, tai ihan mitä vaan, niin lopuksi kaikki päätyy hyvin. Itsellä on kokemusta jokusesta pahasta tripistä ja juuri ne ovat opettaneet minulle eniten. Ei niitä kannata pelätä liikaa. Ja tosiaan kunhan huolehdit hyvästä set and settingistä niin trippi on melko suurella todennäköisyydellä vain positiivinen.

Tuosta pahoinvoinnista. Niin itse en ole koskaan oksentanut tripillä vaikka melko suurilla annoksilla onkin matkustettu. Joskus on kuitenkin huono olo ollut jonkin aikaa mutta se kyllä sitten katoaa. Ja eipä siinä mitään vaikka oksennus tulisikin. Jotkut sanovat että tripillä oksentaminen on positiivinen ja puhdistava kokemus. Ekalle tripille on varmasti hyvä varata ämpäri ja vesilasi viereen jos meinaa olla sisätiloissa.

Suosittelen varaamaan tripille musiikkia. Ja kuulokkeet kaveriksi. Tee joku hyvä soittolista valmiiksi tai vaikka useampi sellainen jossa on monenlaista musiikkia. Muutenkin on hyvä laitella kaikki tuollainen valmiiksi niin ei tarvitse sitten tripillä alkaa säätämään mitään koska se on usein melko vaikeaa ja hämmentävää. Tietokoneen ja puhelimen käyttö voi tuntua hyvinkin oudolta. Itse tykkään laittaa soittolistat valmiiksi, kuulokkeet paikalleen ja johonkin helppoon paikkaan odottamaan niin tripillä voin sitten vain laittaa kuulokkeet päähän ja painaa play nappia.

Hyvää matkaa! :)
The world is a battleground of good and evil. Be aware. Be good.


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Joo tuo valmistautuminen on todellä tärkeää, hyvä pointti Pehmolta. En halua pelotella, mutta sitä voi olla pienelläkin annoksella kuitenkin tavallaan siinä tilassa ettei esim. normaalin tupakkasätkän käärimisestä tule yhtään mitään :)

Jotku valittaa nenän valumisesta matkoilla. Eli paperiakin niistoa varten valmiiksi. Jos päätätte lähteä liikkeelle pienemmällä annoksella, tuskin tulee ongelmia suorittaa noita arkipäivän juttuja mutta aina se on vaan parempi kun ei tarvi murehtia noita vaan kaikki on valmiina. Syömisistä semmonen vinkki että mitään prosessoitua ei ehkä kannata laittaa valmiiksi. Itelle ei ainakaa maistu. Jos jotain ylipäätään haluaa syödä, sen tulee olla aika käsittelemätöntä. Hedelmiä, kasviksia, vettä jne. Mä en ite noudata läheskään aina tätä mutta jos toiselle vinkkiä pitäs antaa niin:

- juomista
- musat varalta valmiuteen
- sätkät / jopot (jos niihin päädytte) valmiiksi
- jos sen oksennussankon hommaa niin laittaa sen kuitenkin vähän niinku piiloon mutta saataville koska matkalla sitä on aika vastaanottavainen kaiken suhteen ja voi käydä myös niin että jos huomaat keskellä lattiaa sankon jonka muistat olevan oksennusta varten voi se jo itsessään vaikuttaa matkaan
- jos harrastatte hävytöntä huumoria, tai jotain kiusallista piikittelyä, suosittelen sen jättämistä minimiin, osittain yllä mainitusta syystä
- jonkinlainen pesänrakennus on hieno valmistelu. mahdollisesti useampaan paikkaan. makkari valmiiksi, olohuoneeseen vähän mukavampaa peittoa ja tyynyä (värikkäitä, aiheuttaa ainaki mulle kivoja extravisuaaleja). jos ulkona olette, siellä kans valmiuteen makuupaikka jne.
- puhelimet kiinni jos on vaaraa että anopit tms. soittelee. tästä ollaan montaa mieltä ja ei tietty ole yhtä oikeaa tapaa mutta ite minimoisin kaiken mahdollisen häiriön mahdollisuuden.
- oma mielipide mutta en suosittele elektroniikan käyttöä kuin max. musan kanssa. sieni on niin hengellinen ja orgaaninen että elektroniikka jotenki mulla häirittee

EDIT: lisätään nyt vielä yks juttu omasta kokemuksesta. Luin ja katsoin youtubea melkein vuoden verran erittäin intensiivisesti sienistä, sienitripeistä yms. ennen omaa kokemusta. Tavallaan siksi että voisi valmistautua ja ehkä tietää mitä mahdollisesti tuleman pitää. Mutta itse kokemus oli sitten aivan jotain semmosta mihin ei mitenkään voi valmistautua. Eli tavallaan varmasti ihminen pyrkii näissä konkretisoimaan asioita ja valmistautumaan mutta nämä tajunnan laajennukset tässä tapauksessa sienillä on jotain semmosta mitä vaan ei pysty kuvittelemaan ennenku sen kokee. Ihan referenssinä että mulla eka kokemus oli vajaalla 3:lla grammalla kuivattua suippumadonlakkia. Halusin siitä semmosen että varmasti tuntuu. Mulla oli äärimmäisen upea kokemus mutta kai tiedostin kuitenkin jotenkin riskin siitä että voihan se mennä vituralleenkin.

2. EDIT: niin mähän tein tuon oman ekan reissun tavallaan väärin, tai riskialttiisti. PE känni, LA krapulassa jointti ja sienet, isohko annos ainaki ekalle kerralle. En suosittele. Mutta toisaalta, tuuri kävi ja kokemus oli mitä upein :)


Poissa Jaago

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos jengille loistavista ja selkeistä vastauksista! Kukaan tuttuni ei ole koskaan tripannut tai ainakaan minä en tiedä että olisi niin vastauksenne antavat paljon rennomman fiiliksen tripille lähtöön!

En siis missään nimessä aikonut samanaikaisesti käyttää alkoholia tai budia trippipäivänäni. Sen verran mitä sienistä lukenut niin niitä ja niiden antamaa kokemusta pitäisi sen verran osata kunnioitta ettei ekalla kerralla ainakaan boostaa sauhuilla.

Halun juuri siksi kysellä asioista ja valmistautua henkisesti matkaan hyvin, koska ensikokemukseni joskus nuorempana budin kanssa oli semmoinen että asiasta enempää tietämättä poltin överit ja se olikin aika paniikki kun istuin pihalla penkillä enkä tiennyt oliko aikaa kulunut minuutti vai tunti koska muistini oli kuin kultakalalla. Silloin tuli jo aikamoiset paniikit että olenko tulossa hulluksi. Nykyisin nautin kyllä todella paljon sauhuista. Ei siitä sen enempää sienet ja budi on silti täyisn eri tavaraa. pointtina vaan tässä että sekin kokemus olisi ollut helpompi ja miellyttävämpi jos joku asiasta tietävä olisi etukäteen avannut asiaa eikä vaan kokeillut koska joku sanoo tää on kivaa.

Tuo irti päästäminen on varmasti hyvä tapa saada matkasta positiivisempi pieni pelko takaraivossa silti kykenenkö siihen kun tilanne eteen tulee koska ainahan se joka asiassa on helpommin sanottu kun tehtynä!



Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Sanosin että budi "överit" on jopa ihan tervetullut kokemus tässä kontekstissa. Jos sen jälkeen on saanut hyviä kokemuksia budista niin laadukas sienireissu on varmasti täysin mahdollinen, jopa hyvin todennäköinen. Ei muutaku toisen kerran vielä: hyvää reissua, pitäkää toisistanne huolta ja muistakaa myös se että kokemus on myös erittäin henkilökohtainen, antakaa toisillenne tilaa jos tilanne sen vaatii :)


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Ite oon lukenu paljon trippitarinoita ja vaikuttaa siltä että pahaa trippiäkin kannattaa varmaan enemmän pitää mahdollisuutena kuin uhkana. Siis mahdollisuutena oppia itsestään jotain paremmin. En oo kyllä ite kokenut mitään erityisen pahaa trippiä, mikä silti kyllä pistää miettimään. Monella kuitenkin on varmasti kuumotus siitä tuleeko huonosta tripistä psykoosi tms. Se muutama tunti on eri asia minkä viettää huonolla tripillä, vaikka se tuntuukin ikuisuudelta kuin että ois pari päivää sen jälkeen psykoosissa.
Ja budia ei kyllä kannata sekoitella sienien kanssa jos haluu puhtaimmillaan kokea sienet. Ainaki joskus ku pari kertaa sekotteli nii tuntu vaikuttavan jälkihehkuun paljonkin ja tripistä ei oikee jääny erityisemmin käteen vrt. Sienet ilman budia. Budi siis jotenki lisää sitä sumua ja usvaa ja helpommin jää jumittaa omia kelojaan. Mut kokemus silti ja ekaa kertaa elämässä pystyi näkee musiikin.
Alkoakaan ei kannata liikaa ottaa, joskus muutamia juomia ottaneena 2g cubensista antoi aika jänniä ja värikkäitä visuaaleja vaikka otti sienet porrastetusti.
Eli kännissäkään ei ole sienille tilanteen herra, varsinkaan isoilla annoksilla.


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
Et ehkä tarkottanut asiaa ihan noin mutta siis ei sienille ole tarkotuskaan olla tilanteen herra vaan päinvastoin. Siksi puutuin tuohon kun tuo on minusta se oleellisin asia. Matkaa voi yrittää jotenkin miedosti ohjailla mutta suora kontrollointi yleensä ei ole järkevää vaan pitää ottaa vastaan se mitä sienet tarjoaa, ihan sama kuinka pelottavaa se onkaan.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Et ehkä tarkottanut asiaa ihan noin mutta siis ei sienille ole tarkotuskaan olla tilanteen herra vaan päinvastoin. Siksi puutuin tuohon kun tuo on minusta se oleellisin asia. Matkaa voi yrittää jotenkin miedosti ohjailla mutta suora kontrollointi yleensä ei ole järkevää vaan pitää ottaa vastaan se mitä sienet tarjoaa, ihan sama kuinka pelottavaa se onkaan.
Siis joo ilmaisuni voi kuulostaa väärältä mut juuri siis näin piti tarkoittaa. Jotkut ihmiset kumminkin näitä kiskoo jurrissa, kun otetaan vähä reilummalla kädellä rohkaisua, et trippi ois "lievempi" mikä ei kyllä pidä paikkaansa.
Menee se sienien idea siinä samalla ja sienet läpsii kyllä korville jos niille yrittää panna vastaan.
En vaan nää ite mitään järkee näitä kiskoo esim. Baari-illan jälkeen, tai muutenvaan jurrissa. Tripistä ainakaan ei jää mitään mieleen jos jurrissa kiskoo, vrt. Selvinpäin. Toki yhden tai kaksi voi ottaa sienien kera, nii saa vähän tasaisemmat nousut.
Voi olla et monet ihmiset pelkää mennä itseensä vaikka psykeissä juuri niin pitäisi asennoituakkin, kun sienet ei aina anna toivotunlaista vaikutusta, kuten esim. Alkoholi, MDMA, piristeet yms. Ja niissä onkin just sen takia enemmän väärinkäytön potentiaalia kuin sienissä ja psykeissä.