Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211190

Poissa kasipallo

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Oletteko huomanneet muiden päihteiden vaikutusten muuttuneen psykedeelisten kokemuksin jälkeen? Olen trippaillut muutaman kerran psilosybiinillä ja kerran hapolla. Näiden kokemusten jälkeen esimerkiksi pilven vaikutus on muttunut täysin, mieleen tulee paljon negatiivisa asioita, mutta toisaalta joka paikassa on vähän samankaltaista taikaa kuin matkoilla olleesa.
Hieman offtopic mutta olen havainnut samankaltaisen efektin myös MDMA:n jälkeen, mutta alkoholin kans. Kännissä ollessa maailma näyttää hälyttävän paljon samalta kuin mämmeissä, jotenkin omituisen pehmeältä.
Selvinpäin ollessa psykedeelit ovat antaneet minulle vain positiivisia ajatusmalleja.


Poissa jokapoika

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Samankaltaisia vaikutteita olen itse huomannut myös. Pilvessä ajatus juoksee täysin uusilla tasoilla verraten ennen sieniä ja happoa. Toisaalta pilvi on ollut paljon psykedeelisempi kuin joskus oli. Itselläni alkaa väkisin ahdistus puskemaan päälle, mutta tarpeeksi tapeltuani se menee ohi ja ajatukset selkeytyvät. Mielestäni tämä on jopa hyvä asia, sillä niitä asioita tulee harvoin selvinpäin ajateltua.
Sitten aiheeseen varsinaisesti. Kuinka usein käytätte sieniä? Pari kertaa kuussa? Muutaman kerran vuodessa? 


Poissa Meischel

    • Viestejä: 30
    • Karma: 0
    • Profiili
Tuon pilven vaikutuksen muuttumisen psykedeelien jälkeen olen huomannut itekin. Ennen savut sai olon mukavan rennoksi ja poikkeuksetta positiiviseksi. Ajatuksen kulku tietysty nopeutui, mutta vielä ihan siedettävissä määrin. Nykyään joka ikinen kerta kun polttelee, tuntuu kuin aivot pörähtäis jollekin "hyper chargelle". Ajatusta tulee sellaseen tahtiin, ettei tahdo perässä pysyä, mikä johtaa joskus snadiin ahdistukseen. Olo ei ole sellainen rento, vaan väsähtäneen ja ylienergisen sekoitus ja lähes joka kerta iltaisella polttaessa tulee "liian aikainen" bläck outti, eli nukahtaa väkisinkin. En välttämättä sanois, että tää muutos on niinkään negatiivista, ainakaan kaikilta osin. Mutta nykyään homma tuntuu äityvän helpommin huhhuh-menoksi, kuin hehheh-menoksi.
On these barren lands, nothing to enhance. Crown yourself with empty hands.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Sitten aiheeseen varsinaisesti. Kuinka usein käytätte sieniä? Pari kertaa kuussa? Muutaman kerran vuodessa?
ks. topic Kuinka usein käytät psykedeelejä?
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Tattimies

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
En löytänyt parempaa aluetta tälle kysymykselle. Elikkäs olen nyt löytänyt (oletettavasti) silokkeja, jotka ovat aika lailla likaisia (mutaa jne.). Miten tulisi sienet pestä, etteivät sienet hajoaisi tai mitään?

Toisena kysymyksenä, että syödäänkö sienten pelkästään, lakit vai myös sienten jalat?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Kokonaiset sienet voi pestä ihan rauhassa vedellä. Kaikki itiöemän osat ovat syötäviä ja sisältävät taika-aineita, eli kokonaisena vaan.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Tattimies

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Kokonaiset sienet voi pestä ihan rauhassa vedellä. Kaikki itiöemän osat ovat syötäviä ja sisältävät taika-aineita, eli kokonaisena vaan.

Onko lakissa prosentuaalisesti enemmän aktiivista ainetta  kuin jalassa? Ja sitten vielä, että siis lakin alla on shittiä. Sitä vähän vaikeata saada pelkällä vedellä pois :( Mitä teen?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Ymmärtääkseni lakissa saattaa olla hieman isommat pitoisuudet, kuin jalassa. Toisaalta hennoopa suurin osa itiöemän massastakin olla lakissa. Jos siellä heltoissa on ihan ehtaa paskaa, ni itse vaan jättäisin syömättä :D
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Tietääkö kukaan nurmilauhan hajoamisesta ? Tarkoitan, että voiko tupas antaa enemmän kuin yhden sadon voudessa ja kuinka vanha lauhatupsun pitäis olla, et voi odottaa marjoja ? Jälkimmäisellä tarkotan näiden tien työmaiden jäljiltä olevia, koneella rakennettujen penkkojen lähistöllä olevia tuppaita. Tuppaasta huomaa, ettei se ole kovin kauaa siinä ollut, mutta on muuten kovin puoleensa vetävän näköinen


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Tietääkö kukaan nurmilauhan hajoamisesta ? Tarkoitan, että voiko tupas antaa enemmän kuin yhden sadon voudessa ja kuinka vanha lauhatupsun pitäis olla, et voi odottaa marjoja ? Jälkimmäisellä tarkotan näiden tien työmaiden jäljiltä olevia, koneella rakennettujen penkkojen lähistöllä olevia tuppaita. Tuppaasta huomaa, ettei se ole kovin kauaa siinä ollut, mutta on muuten kovin puoleensa vetävän näköinen

Ei se varmaan siitä iästä riipu, vaan pikemminkin siitä, onko heinätuppoon tupsahtanut tarpeeksi suuri määrä oikeanlaisia itiöitä jossain vaiheessa ja onko rihmasto lähtenyt siitä kasvamaan.

Mää veikkaan, että voi antaa useamman sadon vuodessa. Kyllähän kotikasvatustekniikoissa ainakin käy niin. Ei ole tietoa tästä asiasta kuitenkaan.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa dägädägä

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Tuon pilven vaikutuksen muuttumisen psykedeelien jälkeen olen huomannut itekin. Ennen savut sai olon mukavan rennoksi ja poikkeuksetta positiiviseksi. Ajatuksen kulku tietysty nopeutui, mutta vielä ihan siedettävissä määrin. Nykyään joka ikinen kerta kun polttelee, tuntuu kuin aivot pörähtäis jollekin "hyper chargelle". Ajatusta tulee sellaseen tahtiin, ettei tahdo perässä pysyä, mikä johtaa joskus snadiin ahdistukseen. Olo ei ole sellainen rento, vaan väsähtäneen ja ylienergisen sekoitus ja lähes joka kerta iltaisella polttaessa tulee "liian aikainen" bläck outti, eli nukahtaa väkisinkin. En välttämättä sanois, että tää muutos on niinkään negatiivista, ainakaan kaikilta osin. Mutta nykyään homma tuntuu äityvän helpommin huhhuh-menoksi, kuin hehheh-menoksi.

Täysin vastaavat kokemukset itselläkin ainoana erona, että se psykedeeli mikä muutti blossen toiminnan tuollaiseksi oli pilvi itse. Liian kovia paukkuja älystä liian pitkään ja lopputulos sama. Kaiken näköisiä toinen toista sekavampia ja selkeämpiä tiloja + minän hajoamisia.

Näiden kokemusten myötä pilvi muuttui erittäin haastavaksi kokemuksi ja lopetin kaikkien päihteiden säännöllisen käytön (kuningas alkoholia lukuunottama) joskus milleniumin aikoihin.

Edelleenkin olen täysin eri sfääreissä, jo jostakin 1/3-osa jojosta. Siitä huolimatta vuoden parin välein kuitenkin poltellut suunnannäyttäjät. Epämiellyttävistä mielentiloista huolimatta ne avaa silti joitakin normaalien arkipäiväisten ajatusmallien ulkopuolella olevaa ja saa näkemään visioita omasta elämästä uusista raadollisen kylmistä näkökulmista. Universaalimpien jubinoiden ohella.

Eräskin konkreettinen vaikka silti kevyempi esimerkki raadollisista näkökulmista oli visio, ettei mulla erilaisten synergiaetujen takia ollut enää syytä asua stadissa.
Muutin 2vko kuluttua kehän väärälle puolelle, eikä ole ollut syytä katua.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Mitä mieltä olette, että kannattaako pitkän tauon (yli puoli vuotta) jälkeen ottaa kunnon trippi (5g kuivaa cubensista) vai totutella ensin pienemmillä annoksilla kun ei varsinaisesti "muista" mimmoista oli sienimaassa ? Suurin annos mitä olen ottanut, silloin reilu puoli vuotta sitten oli 4g tai 4,5g kuivaa cubensista, ja tääki tuntui jäävän hieman vajaaksi, mitä odotin. Tosin olin syönyt ennen sitä ja muistaakseni juonut yhden tai kaksi olutta.
Muutamia kertoja olen trippaillut, ja kokemuksista on ollut apua vähän joka asiassa. Varsinkin tällä 4g tripillä sai muutaman hyvän oivalluksen ja oli aika freesi olo sen jälkeen, vaikka jäikin hieman vajaaksi.
Yksi vähän huonohko trippi on takana ja sekin eri substanssilla. Mut ei koskaan varsinaista pahaa trippiä. Tripit olen tehnyt periaatteessa yksin. Kun siis asuin kimpassa, niin kaveri oli aina eri huoneessa, et ei käytännössä ollu mikään trippivahti mulle. Eikä lupautunukkaan semmoiseksi, vaan antoi olla ihan omissa oloissaan.
Lähisukulaisissani ei ole mielenterveysongelmaisia, eikä mulle ole mitään lääkitystä määrätty. Tosin muutama alkoholisti on suvusta löytynyt...
Kun enemmän kuumottelen tässä sitä flippaamista, et sieltä tulee jotai semmosta settii mitä ei itse pysty käsittelemään ja menee liian yli ja mahdollisesti sekoaa. Tosin olen kuullut että pahoja trippejä ei kannata pysäytellä millään lääkkeillä vaan parasta on kestää se vain loppuun asti ja oppia mahdollisesti siitä jotain. Tosin tästä ei mulla oo minkäännäköistä kokemusta..  Pidän muutenkin yksikseen trippailusta enemmän, ja yleensä kuuntelenkin radiota sienissä ollessani. Ja mielestäni sienet ei oikeen sovi mihkään "viihdekäyttöön" varsinkaan isoilla annoksilla.

Pitäs vaan vielä löytää joku hyvä trippipaikka, kun muutin tässä aikoja sitten pois Helsingissä sijainneesta kolmiosta pieneen yksiöön tosi kauas helsingistä. Ja tää yksiö ja miljöö ei oikeen oo mun mielestä sopiva trippailuun...
Kiitos, jos jaksoit lukea tän romaanin, ja toivottelenkin kaikille hyviä matkoja ja kunnioitusta luontoäidin ihmeitä kohtaan ;)
E: Muuten, eikös paha trippi oo periaatteessa sama asia, ku painajainen mut siitä et vaan herääkkään ennenku sienet lakkaa toimimasta ?


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Mitä mieltä olette, että kannattaako pitkän tauon (yli puoli vuotta) jälkeen ottaa kunnon trippi (5g kuivaa cubensista) vai totutella ensin pienemmillä annoksilla kun ei varsinaisesti "muista" mimmoista oli sienimaassa ? Suurin annos mitä olen ottanut, silloin reilu puoli vuotta sitten oli 4g tai 4,5g kuivaa cubensista, ja tääki tuntui jäävän hieman vajaaksi, mitä odotin. Tosin olin syönyt ennen sitä ja muistaakseni juonut yhden tai kaksi olutta.

Millä tavalla edelliset jäivät vajaiksi? Mikä on tarpeeksi eli mitä kokemukselta odotat?

Voisi ajatella, ettei 4.5g ja 5.0 g välillä ole välttämättä kovin suurta eroa. Vaikuttavien ainesten pitoisuudet vaihtelevat joka tapauksessa. En kuitenkaan tarkoita, että vaaka turha olisi.

Vaikuttaa siltä, että sun elämäntilanne ja lähestymistapa kokemukseen ovat otolliset isompienkin annosten kokeiluun, mutta lopulta päätät siitä itse. Riski pidempiaikaiseen mielenterveyden järkkymiseen on olemassa, vaikka se pieni olisikin.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Siis joo odotin lähinnä vastausta elämää koskeviin kysyksiin, mut en varsinaisesti saanut niitä. No vissiin yleensäkkin trippi ei anna sitä mitä haluaa vaan sen mitä tarvitsee. Tuntui silti et visuaalit jäi vähän liian vajaiksi ja olin silti suht maan pinnalla. Varmaan arviolta 3. Tason trippi.
Olen ollut joskus todella yksinäinen ja ei ollut paljoa kavereita, ja siitä lähtien aloin enemmän jännittämään sosiaalisia tilanteita. Kuitenkin muutaman vuoden päästä tilanne korjaantui ja olen tämänhetkiseen tilanteeseen ihan tyytyväinen ja en koe jääneeni mistään paitsi.
Mulla ei siis oo koskaan ollu mtn. Mieliala lääkitystä. Harmi sinällään jos mielenterveyskin vielä viedään pahan tripin jälkeen, mut minkäs sille sit voi. Itse asiassa ei mua ees kiinnosta hirveemmin rillutella jatkuvasti missää vaan mua enemmän kiinnostaa itsetutkiskelu ja henkinen kasvu. Tämäkin sienten ansiosta. Tottakai silloin tällöin ihan ok irrotellakkin ja pidän muutenkin sosiaalisia suhteita yllä.
Tuttuni vaan suositteli et on hyvä välillä käyä kunnolla "laatikon ulkopuolella". Hänelle itselleen tuli silokeista paha trippi, mut sano vaan et lähinnä helpotus oli siitä tripistä selviytyminen ja ei tullu mitään ns. Jälkiseuraamuksia. Muuta kun arvatenkin positiivisia, luulisin. Ja hän on  kumminkin nähnyt vielä pahemmankin helvetin pitkässä psykoosissa ollessaan, ja tuskin toivoo sitä yhtään kenellekkään. Ei tietenkään kehumisen aihe, mut en tiiä olisinko ite miten valmis kestämään useamman kuukauden kestävän helvetin jostain substanssista. Ja sekin oli jollain aivan muulla syntyny kun sienillä....


Poissa vesilahde

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko mahdollista, että on jonkinnäköistä toleranssia tai "vastustuskykyä" sienille?
4 kertaa käyttänyt yhteensä ja kahdella viime kerralla ollut vaikutus pienoinen pettymys. Käyttökertojen välillä kuitenkin useampia kuukausia ja mitään muita huimaavia aineita en ole käyttänyt. Viime kertaa lukuunottamatta ollut kaveri, joka ottanut saman määrän ja hänellä toiminut paremmin.
Voi tietysti olla annoskoosta kiinni, mutta jännä, että kaverilla toiminut paremmin