Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211192

Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?


Poissa Tom of Tattiland

    • Viestejä: 50
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?
En äkkiseltään löytänyt mitään viitteitä siitä, että tuollaisia yhteisvaikutuksia esiintyisi. Ehkä siinä tapauksessa, että saat antibiootista räjähtävän vesiripulin ja aineet eivät ehdi imeytyä, mutta muuten ei pitäisi tulla mitään erityistä.

Terve!

Itse olen käyttänyt suippumadonlakkeja useita kertoja ja suurin osa kokemuksista on ollut erittäin positiivisia. Tyttöystäväni on myös kokeillut muutaman kerran erittäin pientä annosta (2-5 tuoretta sientä) lähinnä kipulääkkeenä hermostollisiin kipuihin, joihin ne ovat auttaneetkin. Tyttöystävälläni on verenpainetauti, johon hänellä on myös lääkitys.

Kysymys kuuluukin, pystyykö hän ottamaan sieniä isomman annoksen? Sienet nostavat verenpainetta ja hän on huomannut tämän vaikutuksen jo pienillä annoksilla. Tosin verenpaineen nousu ei kestä kovin kauaa. Onko verenpaineen nousu vaarallista kohtuullisilla (10-30) annoksilla?

Olisi hienoa ottaa yhdessä vaikuttava annos. Mutta terveydellä ei voi leikkiä. Onko kellään kokemusta asiasta?
En usko, että aiheuttaa minkäänlaisia ongelmia. Hallinnassa oleva verenpainetauti tuskin hätkähtää sienten käytöstä, vaikka se paineita hetkellisesti nostaisikin. Jos sellaisesta tulisi ongelmia, se tarkoittaisi myös urheilu- ja saunomiskieltoa.

Olettaen, että lähtöpaineet ovat kohtuulliset (heitetään hihasta vaikka <150/100), go for it. Paljon isompiakin riskejä on ihmiskunnan historiassa otettu :)


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?
Riippuu täysin käyttämästäsi antibiootista. Esimerkiksi linetsolidi on heikko MAO-estäjä ja tämä saattaa voimistaa psilosybiinin vaikutusta huomattavasti. Sienet myös aiheuttavat monille pientä alkupahoinvointia ja antibioottiannoksen oksentaminen ei ole hyvä juttu.

Tyttöystäväni on myös kokeillut muutaman kerran erittäin pientä annosta (2-5 tuoretta sientä) lähinnä kipulääkkeenä hermostollisiin kipuihin, joihin ne ovat auttaneetkin. Tyttöystävälläni on verenpainetauti, johon hänellä on myös lääkitys.

Kysymys kuuluukin, pystyykö hän ottamaan sieniä isomman annoksen? Sienet nostavat verenpainetta ja hän on huomannut tämän vaikutuksen jo pienillä annoksilla. Tosin verenpaineen nousu ei kestä kovin kauaa. Onko verenpaineen nousu vaarallista kohtuullisilla (10-30) annoksilla?
Fysiologisten mittausten mukaan (mm. Hasler ja kumppanit vuonna 2004) psilosybiini nostattaa verenpainetta huomattavasti päihtymystilan alkuvaiheessa. Noissa Haslerin ja kumppanien mittauksissa keskivaltimopaine nousi isoimmilla annoksilla keskiarvolta 21 mmHg, mutta tämä oli nopeasti ohimenevää. Psilosybiinin vaikutus verenpaineeseen saattaa olla merkityksellistä, jos taudinkuva on vakava, mutta olen aika lailla samoilla linjoilla Tom of Tattilandin kanssa tässä asiassa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Tom of Tattiland

    • Viestejä: 50
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?
Riippuu täysin käyttämästäsi antibiootista. Esimerkiksi linetsolidi on heikko MAO-estäjä ja tämä saattaa voimistaa psilosybiinin vaikutusta huomattavasti. Sienet myös aiheuttavat monille pientä alkupahoinvointia ja antibioottiannoksen oksentaminen ei ole hyvä juttu.
Ja minä kun olin selaavinani läpi tavallisimmat interaktiomekanismit, hyvä että tuli korjattua. Tosin tuo linetsolidi näyttää olevan pääasiassa keuhkokuumeeseen ja sairaalabakteereihin määrätty lääke, jolloin trippailu ei ehkä ole ensimmäinen huolenaihe.

Hyvä, että joku muu oli vielä enemmän hereillä!


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?
En äkkiseltään löytänyt mitään viitteitä siitä, että tuollaisia yhteisvaikutuksia esiintyisi. Ehkä siinä tapauksessa, että saat antibiootista räjähtävän vesiripulin ja aineet eivät ehdi imeytyä, mutta muuten ei pitäisi tulla mitään erityistä.

Terve!

Itse olen käyttänyt suippumadonlakkeja useita kertoja ja suurin osa kokemuksista on ollut erittäin positiivisia. Tyttöystäväni on myös kokeillut muutaman kerran erittäin pientä annosta (2-5 tuoretta sientä) lähinnä kipulääkkeenä hermostollisiin kipuihin, joihin ne ovat auttaneetkin. Tyttöystävälläni on verenpainetauti, johon hänellä on myös lääkitys.

Kysymys kuuluukin, pystyykö hän ottamaan sieniä isomman annoksen? Sienet nostavat verenpainetta ja hän on huomannut tämän vaikutuksen jo pienillä annoksilla. Tosin verenpaineen nousu ei kestä kovin kauaa. Onko verenpaineen nousu vaarallista kohtuullisilla (10-30) annoksilla?

Olisi hienoa ottaa yhdessä vaikuttava annos. Mutta terveydellä ei voi leikkiä. Onko kellään kokemusta asiasta?
En usko, että aiheuttaa minkäänlaisia ongelmia. Hallinnassa oleva verenpainetauti tuskin hätkähtää sienten käytöstä, vaikka se paineita hetkellisesti nostaisikin. Jos sellaisesta tulisi ongelmia, se tarkoittaisi myös urheilu- ja saunomiskieltoa.

Olettaen, että lähtöpaineet ovat kohtuulliset (heitetään hihasta vaikka <150/100), go for it. Paljon isompiakin riskejä on ihmiskunnan historiassa otettu :)
Kiitos oikein paljon, etenkin näin nopeasta vastauksesta. Ei ole onneksi tullut mitään vaikutusta vatsaani ja kuudes päivä jo menossa. Eeeeli i-päivällä nähdään Tattilandiassa.....


Poissa Tom of Tattiland

    • Viestejä: 50
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos oikein paljon, etenkin näin nopeasta vastauksesta. Ei ole onneksi tullut mitään vaikutusta vatsaani ja kuudes päivä jo menossa. Eeeeli i-päivällä nähdään Tattilandiassa.....
Kerro nyt vielä varoiksi, mitä antibioottia syöt. Helpompi etsiä mahdollisia yhteisvaikutuksia, jos haluaa ottaa ihan varman päälle.


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Mitenkäs antibiootti kuuri ja tattelot keskenään..??? Onko kenelläkään mitään kokemusta saman aikaisesta käytöstä..? Sellanen ajatus tuli ensimmäisenä mieleen, että antibiootti voisi heikentää, tai nopeuttaa poistumista?
Riippuu täysin käyttämästäsi antibiootista. Esimerkiksi linetsolidi on heikko MAO-estäjä ja tämä saattaa voimistaa psilosybiinin vaikutusta huomattavasti. Sienet myös aiheuttavat monille pientä alkupahoinvointia ja antibioottiannoksen oksentaminen ei ole hyvä juttu.

Tyttöystäväni on myös kokeillut muutaman kerran erittäin pientä annosta (2-5 tuoretta sientä) lähinnä kipulääkkeenä hermostollisiin kipuihin, joihin ne ovat auttaneetkin. Tyttöystävälläni on verenpainetauti, johon hänellä on myös lääkitys.

Kysymys kuuluukin, pystyykö hän ottamaan sieniä isomman annoksen? Sienet nostavat verenpainetta ja hän on huomannut tämän vaikutuksen jo pienillä annoksilla. Tosin verenpaineen nousu ei kestä kovin kauaa. Onko verenpaineen nousu vaarallista kohtuullisilla (10-30) annoksilla?
Fysiologisten mittausten mukaan (mm. Hasler ja kumppanit vuonna 2004) psilosybiini nostattaa verenpainetta huomattavasti päihtymystilan alkuvaiheessa. Noissa Haslerin ja kumppanien mittauksissa keskivaltimopaine nousi isoimmilla annoksilla keskiarvolta 21 mmHg, mutta tämä oli nopeasti ohimenevää. Psilosybiinin vaikutus verenpaineeseen saattaa olla merkityksellistä, jos taudinkuva on vakava, mutta olen aika lailla samoilla linjoilla Tom of Tattilandin kanssa tässä asiassa.
Kiitosta nopeasta vastauksesta.
Lääke on kefexin, kuuri jatkunut jo liki viikon. Toi oksennus reaktio on mun kohdalla jäänyt kokematta, tietysti kertahan se on ensimmäinenkin.. Suunitelmat tosin sen suuntaiset, että jos näin käy niin biootti ehtinyt jo imeytymään elimistöön.


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos oikein paljon, etenkin näin nopeasta vastauksesta. Ei ole onneksi tullut mitään vaikutusta vatsaani ja kuudes päivä jo menossa. Eeeeli i-päivällä nähdään Tattilandiassa.....
Kerro nyt vielä varoiksi, mitä antibioottia syöt. Helpompi etsiä mahdollisia yhteisvaikutuksia, jos haluaa ottaa ihan varman päälle.

Ehkä jo huomasitkin, lääkkeen nimi kefexin jota alkuun 750mg x 3/pv ja nyt 500mg x 3/pv... (helvetin pitkä kuuri.. = yli 3vk.a) Luulin alkuksi, että olisi alkkomasholtsun kanssa antabusmainen vaikutus, mut eilen kumoontu ne epäilyt... Eikä siinä muuta kyseenalaista ole, mut mietin vaan, et jos heikentää vaikutusta, niin menee hyvät jutut harakoille.


Poissa Tom of Tattiland

    • Viestejä: 50
    • Karma: 0
    • Profiili
Ehkä jo huomasitkin, lääkkeen nimi kefexin jota alkuun 750mg x 3/pv ja nyt 500mg x 3/pv... (helvetin pitkä kuuri.. = yli 3vk.a) Luulin alkuksi, että olisi alkkomasholtsun kanssa antabusmainen vaikutus, mut eilen kumoontu ne epäilyt... Eikä siinä muuta kyseenalaista ole, mut mietin vaan, et jos heikentää vaikutusta, niin menee hyvät jutut harakoille.

En löytänyt mitään interaktioita, eli uskaltaisin kokeilla. Kannattaa ajoittaa sienten syönti tosiaan siten, että Kefexin on ehtinyt imeytyä, muuten kaikki ok.


Poissa Thetonzar

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
Heippa olen uusi sienestys hommassa siis ekaa syksyä sienestämässä, olen nyt loppu syksynä löytänyt paljon kuivuneita/lahonneita yksilöitä ,ja olen miettinyt pääni puhki ,että toimiiko ne huonommin.voisiko joku valaista minua?

Liitetty kysymysketjuun. -Ylläpito
When i die..i'l cast a shadow...and i rise.


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Ehkä jo huomasitkin, lääkkeen nimi kefexin jota alkuun 750mg x 3/pv ja nyt 500mg x 3/pv... (helvetin pitkä kuuri.. = yli 3vk.a) Luulin alkuksi, että olisi alkkomasholtsun kanssa antabusmainen vaikutus, mut eilen kumoontu ne epäilyt... Eikä siinä muuta kyseenalaista ole, mut mietin vaan, et jos heikentää vaikutusta, niin menee hyvät jutut harakoille.

En löytänyt mitään interaktioita, eli uskaltaisin kokeilla. Kannattaa ajoittaa sienten syönti tosiaan siten, että Kefexin on ehtinyt imeytyä, muuten kaikki ok.
Voisin kertoa lauantaista... Alku-illasta pyydettiin, että saisimme kuulla tarinan (ruoasta tyhjään vatsaan, olutta pohjilla muutama) ja melko pian tarinankertoja aloittikin ja tarina vaikutti alkuun hyvin mukaansa tempaavalta... mutta, en tiedä mitä tälle kuulijalle tapahtui... kun tarina alkoi olla parhaimmillaan, kuuloni kadotti äänen ja juttu jäi tyngäksi..? Olisiko mahdollista, että tämä kefexin olisi saanut yli-otteen ja vesittänyt hyvän jutun..? Toinen mukana olleista ystävistäni kertoi, ettei myöskään kuullut ihan kaikkea, mutta enemmän kuitenkin, kun taas toisen ystäväni juttuja epäilen aina.. vähän.   


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
kyselin tossa aiemmin antibiootin ja psilosienten yhteisvaikutuksista. Kysymys tuli mieleen oman kuurin takia, nyt haluaisin tietää ihan muun, kun itseni takia, että onko näillä serotoniinia lisäävillä/säätelevillä lääkkeillä, (kuten seroniili, prozac, venlafaxin, ym..) havaittu olevan yhteis vaikutusta psilosienten kanssa?  Olen tietoinen, että psilosybiini muistuttaa ihmisen tuottamaa serotoniinia ja olen lukenut noiden lääkkeiden pakkausselosteita ja huomannut muiden samankaltaisten lääkkeiden (triptaanit, SSRI-lääkkeet, litium, MAO-estäjät jne..) yhteisvaikutuksissa mainitaan mm. serotoniinioireyhtymän kaltaisia hengen vaarallisia vaikutuksia. Olen myös tietoinen, että tollaset lääkkeet voisi syöttää vaikka pajatsoon ja valmistus lopettaa jos psilosta oltaisiin enemmän tietoisia ja kiinnostuneita ja jos tutkimuksiin suunnattaisiin rahoja, joita nyt suunnataan liikaa suurille kemiantehtaille.
Mutta... olen nyt huolissani kummipoikani toisesta vanhemmasta.


Poissa Andromeda

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Tulipa tässä mieleen tällainen kysymys: voiko taikasienistä laittaa ruokaa?

Kysymyksellä on kaksi puolta. Ensimmäinen on se, että onko huurumadonlakeilla tai suippumadonlakeilla mitään gourmet-arvoa? Toisin sanoen, voiko niitä käyttää ruokasieninä? Toinen on se, että säilyvätkö taikasienten psykedeeliset ominaisuudet kokatessa? Eli seuraisiko madonlakkikastikkeesta perunoilla trippi? :)


Poissa pipo

    • Viestejä: 33
    • Karma: 0
    • Profiili
Älä ainakaan ryöppäämään rupea..!!! Vaikka aloittelija olenkin, niin sen tiedän, että liika lämpö tuhoaa just ne mitkä tekee sen taian. Katselin tossa äsken ohjetta, jossa neuvottiin tekemään taika teetä ja siinäkin neuvottiin ettei veden lämpötila saisi olla kiehuvan kuumaa. Jostain olen lukenut ettei sen pitäisi olla yli 60 asteista...? Sitten on vielä nämä maku asiat, mun mielestä kaikki mitä olen maistanut on ollut ihan ok makuisia ja menisi esim. pizzassa.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Tulipa tässä mieleen tällainen kysymys: voiko taikasienistä laittaa ruokaa?

Kysymyksellä on kaksi puolta. Ensimmäinen on se, että onko huurumadonlakeilla tai suippumadonlakeilla mitään gourmet-arvoa? Toisin sanoen, voiko niitä käyttää ruokasieninä? Toinen on se, että säilyvätkö taikasienten psykedeeliset ominaisuudet kokatessa? Eli seuraisiko madonlakkikastikkeesta perunoilla trippi? :)
Toki voi käyttää ruoanlaitossa. Vaikuttavat aineet ovat vesiliukoisia, joten kannattaa lisätä sienet soossiin vasta aivan lopuksi.
"aha"
-PsyKhoZ