Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211191

Poissa sieni6

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Osaatteko kertoa miten meksikolaiset sienet ja silokit eroavat vaikutuksiltaan? Olen kuullut meksikolaisten olevan voimakkaampia/vahvempia kuin suippomadonlakit.
Ja monta meksikolaista sientä yksi gramma noin sisältää?

Testasin serkkuni kanssa pari päivää sitten 15 silokilla ja olot olivat mahtavat. Mutta ei silti trippaavat, pysyimme ihanassa chillissä ja letkeessä fiiliksissä, noin 5h. Emme nähneet "väreilyä/lainehtelua", mutta huomasimme että värit olivat kirkkaampia ja kaikki oli ihanaa :D Siirryimme illan aikana paljon paikasta toiseen ja aina noustuamme olo oli erittäin kevyt ja leijaileva, silmät olivat lautasin koko ajan.. olo oli myös erittäin tutkiskeleva sekä naurua ja hymyilemistä riitti vitusti ja serkkuni sai pari kertaa aivan uskomattoman nauru kohtauksen mitä itse ehkä vähän säikähdin, mutta en huonolla tavalla.

Olemme miettineet kokeilla mexicaaneja ja saisimmeko niillä samankaltaiset rennot ja hyvät olot, niinkuin 15 silokilla?  :D :P 


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Osaatteko kertoa miten meksikolaiset sienet ja silokit eroavat vaikutuksiltaan? Olen kuullut meksikolaisten olevan voimakkaampia/vahvempia kuin suippomadonlakit.
Ja monta meksikolaista sientä yksi gramma noin sisältää?
...
Olemme miettineet kokeilla mexicaaneja ja saisimmeko niillä samankaltaiset rennot ja hyvät olot, niinkuin 15 silokilla?
Suippumadonlakkien ("silokkien") ja huurumadonlakkien ("meksikolaisten" aka "cubensisten") väliset erot ovat kemialliselta koostumukseltaan melko pienet, mutta vaikutukseltaan joidenkin mielestä melko merkittävät. Silokit sisältävät jokseenkin merkittäviä määriä baeokystiiniä, jonka väitetään tuovan trippiin jollaintapaa mystisemmän ja henkisen fiiliksen. Tosin koko baeokystiinin vaikutusta on jopa kyseenalaistettu. Keskustelua aiheesta täällä. Cubensikset eivät sisällä juuri ollenkaan baeokystiiniä. Itsekin tosin koen silokit henkisesti puhtaampina ja kirkaampina kuin cubensikset. Cubensikset ovat jollain tapaa enemmän psykedeelisiä. Erot ovat kuitenkin melko käyttäjä- ja trippikohtaisia. Eli eroja löytyy hyvin, hyvin paljon jo kahden eri tripin välillä, sillä trippi muovautuu usein täysin ympäristön ja oman fiiliksen mukaan.

Silokkeja on hyvä nauttia sellaiset 20 kappaletta, jotta tuntee olevansa tripillä, tripillä. Siitä voi nostaa annosta aina 5-10:llä sienellä jos haluaa kokeilla "nousta seuraavalle tasolle". Ensimmäisillä kerroilla ei kannata mennä ottamaan suurta annosta. Liian suurella annostuksella kontrollin trippiin ja todellisuuteen voi menettää täysin eikä tripistä jää enää mitään käteen. Eikä sellaisesta tripistä kovinkaan usein enää nauti, vaikka aina niistä pahimmistakin selviää! Yleinen sopiva annos esimerkiksi itselläni on n. 25-40 silokkia. Se on mukava annostus, joka tuottaa jo visuaalejakin hauskoista ajatuskeloista puhumattakaan.

Samanvahvuiselle tripille pääsee varmaan n. 2-3 grammalla kuivaa cubensista. Cubensis-sienten väliset kokoerot ovat niin suuren skaalan sisällä, että ei voi oikeastaan määritellä cubensis-sienten kappaleita päästäkseen "tietynvahvuiselle" tripille. Mikäli haluaa varmistua sienten grammamääristä, kannattaa tilata digitaalivaaka nestistä. Maksaa vajaat 20 € posteineen. Silloin voi käyttää hyväkseen tätä "trippilaskuria" kaikkien yleisimpien psilosybiiniä sisältävien sienten, eli siis myös silokkien kanssa. MUISTAKAA, ETTÄ TUO ON KUITENKIN VAIN SUUNTAA-ANTAVA LASKURI! Vaa'alla punnittavat sienet kannattaa punnita aina kuivana! Silloin sienissä olevan veden määrä (joka voi vaihdella etenkin cubensiksissa joskus paljonkin) ei vaikuta painoon ja tulos on tarkempi.

Hyviä hetkiä trippailun parissa! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Fast

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko tietoa miten korkea verensokeri vaikuttaa Psilosybiiniin kehossa? koska monesti suositellaan pientä paastoamista ennen käyttöä, mutta onko tämä lähinnä sen takia että imeytyminen olisi parempaa tyhjässä vatsassa. puhutaan siis arvoista jotka voivat lähennellä 30 kun normaali terveen ihmisen arvot ovat n 5-8.
Terveellä ihmisellähän verensokeri ei juuri heittele vaikka paastoaisikin. Samoin onko insuliinilla vaikutusta ?
Näin omasta näkövinkkelistä pitäisin mieluummin liian korkealla, koska jos trippi kestääkin pitkään eikä tunne matalaa sokeria niin vaikutukset voivat olla todella dramaattiset.Puhun tässä siis 1 tyypin diabeteksestä (nuoruus tyypin diabetes) joka on aina insuliini hoitoinen joka ei ole itse aiheutettu kuten 2 tyyppi useasti on.







Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Onko tietoa miten korkea verensokeri vaikuttaa Psilosybiiniin kehossa? koska monesti suositellaan pientä paastoamista ennen käyttöä, mutta onko tämä lähinnä sen takia että imeytyminen olisi parempaa tyhjässä vatsassa.
Ei tiettävästi mitenkään. Paastoamista suositellaan sekä absorptiotehokkuuden maksimoimisen vuoksi että pahoinvoinnin minimoimiseksi.

Trippaillessaan voi hyvin nauttia kevyttä ravintoa nousujen mentyä ohi, esimerkiksi hedelmiä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Insuliinia on meillä kaikilla kehossamme jo valmiina. Insuliinipistos voi olla siis tripilläkin ihan normaali toimenpide. :) Tosin se unohtuu helposti ja ajantaju voi muuttua hyvinkin paljon. Joten ei ole syytä panikoida mikäli pystyt ottamaan insuliinia juuri ennen trippiä ja voit olla turvallisesti ottamatta pistosta seuraavien kuuden tunnin aikana. Pidä piikki kuitenkin koko ajan varalta mukana.

Mikään ei estä sitä, että söisit ihan normaalisti. Kannattaa kuitenkin antaa ruuan sulaa kunnolla ennen sienten nauttimista. Ja mahdollisesti syödä hieman kevyemmin, mm. salaattia ja keittoruokaa. Ja sienet kannattaa nauttia teenä (ja halutessaan syödä sienet lopuksi teekupin pohjalta). Tee nopeuttaa ja tasoittaa sienten vaikuttavien aineiden imeytymistä.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Fast

    • Viestejä: 17
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitoksia vastauksista. Tuo paastoaminen lähinnä mietitytti.
Insuliinissa mietytti  että se on erillaista kuin kehon omatuottama ja siihen lisäksi lisätty haju, liukenemisaineta jne ja olen myös kuullut että jotku lääkeaineet voivat reagoida eri tavalla diabeetikolla. En osaa kyllä nimetä yhtään ja epäilen että kyse on ollu  2 tyypin diabeteksestä joka monesti on tabketti hoitoista.

Mutta näillä mennään.  :)





Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Noniin. Hiukan ensin alustusta.
Otin viime perjantaina cubensista viidennen vai kuudennen kerran puolentoista vuoden sisällä. Olen perheellinen, keski-ikäinen ja työssä käyvä. Suvussa ei ole taipumusta mielen sairauksiin, vaikka sellaista herkkää taiteilijaväkeä onkin jonkin verran. En juurikaan käytä muita päihteitä, mitä nyt alkoholia silloin tällöin ja joskus hiukan kannabista. Olen aikaisemmin ottanut n. 1,5 gramman annoksia, mutta nyt otin 2,5 grammaa. Pienemmätkin annokset on aiheuttaneet aika voimakkaita vaikutuksia, yksi selkeä huono trippikin on ollut. Jokaiseen matkaan on sisältynyt myös negatiivisten tunteiden käsittelyä, minkä nyt olen ottanut vastaan ihan hyvällä.

Tässä yritykseni purkaa kokemustani:

Otan aamulla 2,5 g cubensista, annos on isoin tähän asti. Aikaisemmin olen ottanut noin 1,5 grammaa.
Vaikutukset alkavat puolen tunnin sisällä. Hyvänolontunnetta, hiukan pahoinvointia, mutta se menee nopeasti ohi.

Visuaaliset hallusinaatiot tulevat noin tunnin päästä.

Keittiön pöydällä on lasi, jonka reinoihin on kuivunut vitamiiniporetabletin valkoisia tahroja. Istahdan pöydän ääreen, kirkasvalolamppu valaisee lasia sivulta. Kurkistan lasiin, ja yhtäkkiä se on täynnä tähtiä. Lasin pohjalla näkyy kierregalaksi, joka liikkuu hiljaa ja majestettisesti. Kun laitan kasvoni lähemmäs lasia, sen reunoilla olevat tähdet imevät minua sisäänpäin, olen keskellä tähtien loistoa ja hidasta liikettä. Pyörryttää ja hiukan pelottaakin, joten vetäydyn taaksepäin. Palaan keittiöön, mutta sukellan lasin avaruuteen vielä monta kertaa. Tunne on aivan uskomaton.

Makaan sohvalla ja ojennan käteni kohti paperipussia, jossa on kokoelma erilaisia pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä. Käteeni osuu jokin isompi, kuperepintainen ja röpöläinen pähkinä tms, ilmeisesti chilipäälysteinen. Laitain sen suuhuni. Samassa hetkessä suolainen chilin maku iskee minua kuin vasara, puraisen, ja suuni täyttyy kiemurtelevista, itsestään liikkuvista palasista, jotka narskuvat, kutittelevat, kiusaavat ja naurattavat minua. Aivan ihmeellistä, ei ehkä ihanaa kuten makeiden herkkujen tuntu suussani, mutta kuitenkin jotain koskaan kokematonta.

Istuskelen sohvalla ja vedän paksun peiton pääni yli. Otan ipadin ja kynän mukaani. Gravilux-ohjelmassa tähdet liikkuvat ruutuun koskettamalla kohti kynää tai sormia. Efekti on häkellyttävä, tunnen liikkuvani valtavalla nopeudella kohti ruutua. Kun irrotan kynän ruudusta ja tähdet hyppäävät takaisinpäin ympäri ruutua, tunnen pysähtyväni nopeasti. Häkellyttävä tunne, joka ravistelee koko kehoani.

Jostain päädyn ajattelemaan armoa, ja salamana koko käsite kaikessa kauneudessaan ja majesteettisuudessaan avautuu minulle. En vain ymmärrä, mistä armossa on kyse, vaan tunnen armon itsessäni. Ymmärrän, että armo on ennen kaikkea armoa itselle, itsen täydellistä hyväksymistä vikoineen kaikkineen. Vain itselle annetun armon kautta voin rakastaa muita ihmisiä ja antaa myös heille armon. Armon ymmärtämisen kokemus on niin voimakas, että se vertautuu ainoastaan rakkauden tuntemisen huippukohtiin ja ehkä omien lasten syntymään. Nauran ja itken täydellisen onnen tunteessa.
Jälkikäteen ymmärrän, että kokemus oli varmasti samanlainen, kuin jumalan läsnäolon kokemus, täydellinen mystinen uskonnollinen pyhyyden kokemus. En tietenkään tulkitse omaa kokemustani uskonnollisesti.

Noin klo 12 alkaa ahdistus. Olen niin kaukana omasta todellisuudestani, siis siitä missä lapset ja vaimoni oikeasti ovat, että en ole varma palaanko koskaan. Alan epäillä, että sienien vaikutus ei koskaan häviäkään. Makaan lattialla polvillani, lupaan, etten enää koskaan käytä sieniä jos tästä selviän. Aina, kun luulen päässeeni omaan todellisuuteeni, kääntyy todellisuuden kerros kuin sipulin kuori, ja alta paljastuu uusi kerros. Olen todella epätoivoissani, kuvittelen jo itseni jonnekin suljetulle osastolle lukituksi sekä pääni sisään että kaltereiden taakse.
Aika nopeasti saan hiukan tolkkua itseeni. Katson hyllyllä olevaa lasten kuvaa ja lupaan, että palaan vielä heidän luokseen. Pystyn järkeilemään, että sienien vaikutus alkaa kyllä vähitellen vähenemään. Kävelen ympäriinsä, mikä auttaa hiukan. Saan ankkuripisteitä oikeaan todellisuuteen, vaikka sipulin kerrokset kuoriutuvatkin edelleen jatkuvasti. Päätän alkaa seurata kelloa, jotta näen ajan etenemisen. Minuuttien valumisesta hitaasti eteenpäin tulee minulle selvä osoitus siitä, että jokin on ainakin kuten kuuluukin. Katson säännöllisesti ympärilleni ja totean, että ympärillä ei näy muita ihmisiä ja aika kulkee eteenpäin, joten kaikki on ok. Pitää vain odottaa. Vaatii aika paljon mielen lujuutta, jotta en luisu takaisin epätoivoon. Ajattelen tietoisella päätöksellä iloisempia ajatuksia.

Klo 13 olo on jo selvästi parempi. Päätän mennä suihkuun, ja toivon, että sen jälkeen todellisuuden kerrokset eivät enää kuoriutuisi. Suihku tuntuu aivan mahtavalta. Suihkun jälkeen vilkaisen puolihuolimattomasti pesukoneeseen. Siellä on märät pyykit, mutta en muista laittaneeni konetta aamulla päälle. Kuinka kauan olen ollut muualla? Missä vaimoni ja lapset ovat? Olenko maailmassa yksin? Hetken olen taas aivan hädissäni, ennen kuin ymmärrän, että pesukone on ollut tyhjentämättä eilisestä illasta. Mieleni rauhoittuu, menen kuuntelemaan musiikkia. Matka on ohi.

Kuuntelen matkalla äänittämäni tallenteet. Armon kokemus saa minut edelleen täysin hämilleni, hyvin onnelliseksi ja itken uudestaan naurun seassa. Nyt, viisi päivää myöhemmin saan itseni pelkästään asiaa miettimällä edelleen lähes tärisemään.

Kaikki paluumatkan kauhut olivat pieni hinta siitä, mitä matkalta löysin.

Ensi kerralla haluan trippivahdin, joka olisi varmasti voinut rauhoittaa minua paluumatkalla. Enkä anna sieniä kenelleekään, joka aikoo käyttää niitä yksin. Sieniin pitää suhtautua siltikin vakavammin, kuin mitä olen tehnyt."


Lähinnä ihan näin selvin päinkin minua mietityttää se, että kuinka varma voi olla siitä, että tuolta palaa takaisin? Olen siinä käsityksessä, että hyvin varma, mutta onko näin? Kokemus oli sen verran ravisuttava, että haluaisin kuulla muiden mielipiteitä tai mieluummin tietoa.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
http://www.pharmaceutical-journal.com/news-and-analysis/feature/psychedelics-entering-a-new-age-of-addiction-therapy/20066899.article

"Historically, there have been concerns over whether psychedelics could increase the risk of schizophrenia. Vollenweider explains that the pattern of brain activity with psychedelics does mimic that seen in the early stages of schizophrenia but not in the chronic stages of the disease. Despite this, he does not believe that psychedelics will cause the disease, although they could provoke it."

Itse en näe syytä, miksi nopeahkosti elimistöstä katoavan aineen vaikutukset jäisivät pysyviksi tai edes pitkäaikaisiksi.

Tuolta tarkempaa tietoa Psilosybiinisienten aivokemiallisista vaikutusmekanismeista.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kuitenkin kaikki jotka ovat kokeneet vaikuttavan sienitripin, voivat allekirjoittaa sen, että se on vaikuttanut myös heidän koko loppuelämäänsä. Toisilla enemmän, toisilla vähemmän. Jokainen kokemus on hyvä kuitenkin kelata läpi kirjoittamalla tai vaikka pelkästään alitajuisesti. Tripit ovat henkilökohtaisia ja lähinnä psyykkisiä kokemuksia, joten mielestäni on hieman pinnallista miettiä trippiä pelkästään fyysisten vaikutusten kannalta.

Varsinainen vaikutus siis tuskin voi jäädä päälle, mutta etenkin huonojen trippien jälkimainingit voivat kestää jopa viikkoja, mutta ovat yleisesti ohi viimeistään parissa päivässä. Huonojen trippien jäkimaininkeina tarkoitan tässä sitä psyykkistä tilaa, joka voi iskeä päälle etenkin huonojen trippien jälkeen. Nätä ovat mm. kummallinen olo, pelko siitä mitä koki, epätodellisuuden tunne. Huonolla tripillä koettu "sipulin kerrosten kuoriutuminen" on ns. luuppaamista, eli ajatus kiertää kehää, alkaa aina alusta. On hyvin yleistä luupata tripin loppumista tai hulluksi tulemisen pelkoa. Näihin voin itse hyväksi vinkiksi sanoa, että jokainen trippi loppuu ja tulet olemaan sen jälkeen erittäin selvinpäin. Ei pelkoa ystävät hyvät.  :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hukkumiskuolemistani

    • Viestejä: 47
    • Karma: 15
    • Profiili
Tää tuntuis olevan suht yleistä, että ihmiset tripatessaan kuvittelee vaikutusten jäävän päälle. Tietääkö joku jotain pätevää selitystä sille miksi näin tapahtuu?
Confusion will be my epitaph?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Hyvä viesti Klonkulta ja allekirjoitan trippien pitkäkestoiset seuraukset kyllä täysin. Itse pohdin vastatessani vain pelkoa siitä, ettei itse trippi päättyisi koskaan.
Hukkumiskuolemistani: Epäilen tuon liittyvän juurikin epämiellyttävien ajatusten luuppaamiseen.
"Entä jos tää ei lopukaan? Mitä jos katoan tähän trippiin? Mitä jos tulen hulluksi?"
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Hukkumiskuolemistani

    • Viestejä: 47
    • Karma: 15
    • Profiili
Lähinnä ajattelin, josko jollain olis tieteellistä näkökulmaa aiheeseen, tai vaikka pätevää spekulaatiota tieteelliseltä pohjalta.
Confusion will be my epitaph?



Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Tää tuntuis olevan suht yleistä, että ihmiset tripatessaan kuvittelee vaikutusten jäävän päälle. Tietääkö joku jotain pätevää selitystä sille miksi näin tapahtuu?
Veikkaan, että tämä on suoraan liitoksissa siihen, miten psilosiini disruptoi ajan havainnointia. Olemassaolo ja siihen vaikuttavat tekijät saattavat tuntua hyvinkin ikuisilta. Ja trippaavissa aivoissa usein tuntuu siltä, että jotakin hyvin olennaista ja radikaalia on tapahtumassa. Kyllä siinä saattaa helpostikin uskoa seonneensa nyt lopullisesti tai että on pysyvästi valaistunut.

Mitään tieteellisempää näkökulmaa ei minulla ole tarjota, mutta olen kuitenkin pannut merkille, että ne psykedeelit aiheuttavat voimakkaampaa aikadilaatiota jotka tunnetusti ovat verrattaen voimakkaita 5-HT7-reseptorin agonisteja (mm. DMT, 5-MeO-DMT, 5-MeO-MiPT, LSD, psilosiini). Tuo kyseinen reseptori on yhteydessä mm. sirkadiaanisen rytmin ylläpitoon, oppimiseen ja muistiin.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa TheMan

    • Viestejä: 13
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos kaikille. Pitkäkestoiset vaikutukset on mulle kyllä jo tuttuja, erityisesti tietysti ne positiiviset.

Tuo palailu oli vaan sen verran intensiivinen kokemus, että tuo asia jäi pohdituttamaan. Ja kuten todettua, löydökset reissulla oli kuitenkin reilusti sen väärtejä.