Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211190

Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
tassu: cubensis ja semilanceata ovat lajeja, eivät lajikkeita. Kummankin vaikuttava aine on joka tapauksessa psilosiini tai korkeintaan sen lisäksi baeokystiini, joten eroja esiintynee lähinnä vain marginaalisesti eri sienimassojen hajoamisnopeudessa vatsalaukussa ja siten myös alkaloidien imeytymistahdin suhteen.


Poissa rio7

    • Viestejä: 20
    • Karma: 0
    • Profiili
Osaako kukaan sanoa menettäisikö sienitee termoksessa lämmön vuoksi vaikutustaan? Ja jos, niin kuinka nopeasti? Kai jonkun kuutisen tuntia ainakin säilyisi?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Sienitee säilyy korkillisessa/kannellisessa astiassa/rasiassa/purkissa niin kauan, että se homehtuu. Kuuden tunnin jälkeen termospullossa ollut sienitee on siis vielä hyvinkin käytettävissä. Ihan kiehuvankuumaa vettä ei sienten päälle kuitenkaan kannata kaataa, sillä vaikuttavien tryptamiinien huhutaan tuhoutuvan korkeissa lämpötiloissa.

Suosittelen sieniteen tekemistä niin, että laitat termoksen pohjalle hunajaa ja haluamasi määrän mahdollisimman hienoksi murskattua taikasientä, puolen sitruunan mehu sekä pari teepussia. Sen jälkeen kuumennat veden kattilassa höyryävän kuumaksi ja kaadat sen termokseen ja laitat korkin kiinni. Kannattaa jäättää ravisteluvara. Sen jälkeen ravistelet taikajuomaasi pari minsaa voimakkaasti. Ravistelu kannattaa suorittaa huolellisesti myös juuri ennen nauttimista. Hyvää matkaa ja hyviä viboja! ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa rio7

    • Viestejä: 20
    • Karma: 0
    • Profiili
Hyvä tietää että toimii pitkäänkin.

Kiitos myös reseptistä  :) Itse suodatan teeni ja lisään inkivääriä pahoinvoinnin riskin välttämiseksi. Mutta ehkä tuota hunajaa ja sitruunaa voisi kokeilla..  :P


Poissa sieniseppo

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
paljonko voi vetää sieniä märkänä? otin sen 10g märkänä ja se oli aivan sairasta omaan päähän...
mikäs siinä jos pää kestää muilla mutta mulla ei


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
paljonko voi vetää sieniä märkänä?

Perusterve ihminen voi syödä psilosybiinisieniä vaikka vatsansa täyteen. Mitään järkeä siinä ei luultavasti ole, varsinkaan jos noinkin pienet määrät käyvät mielen päälle.

otin sen 10g märkänä ja se oli aivan sairasta omaan päähän...
mikäs siinä jos pää kestää muilla mutta mulla ei

Heikko psyyke ja muut mielenterveysongelmat altistavat raskaille ja muilla tavoin negatiivisille kokemuksille.


Poissa sieni sane

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
joo tota mulla oli kuivaamassa vähän isompi satsi silokkeja sanomalehden välissä muutaman päivän kunnes totesin et ois kuivia näytti ja tuntu siltä juu eli laitoin tiiviiseen lasi purkkiin sienet ja viikon päästä piti nauttia silokkeja mut prkl ne oli iha märkänä klimppinä ja hais paskalle mitä teen voiko vielä syödä? harmittaa jos tommone satsi meni nyt piloille apua? :(


Poissa psykonisti

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Sienet kuivattu ja viikon päästä ois tarkotus laajentaa tajuntaa ensimmäistä kertaa. Paikkana toimii tuttu ja turvallinen mökki kaukana ihmisistä jossa olen viettänyt kesäni lapsesta asti. Mukaan tulee pari luotettavaa kaveria vahtimaan et kaikki sujuu hyvin. Kummallakaan ei oo kokemusta sienistä mutta ovat lukeneet psykedeelien FAQ:n. Sitten itse kysymyksiin: Ruokavalio? Ilmeisesti paastoaminen ois hyvä ja sitruunamehu nopeuttais rekatiota? Annostus? Settingin pitäis olla hyvä ja oon opiskellut psykedeeleistä jonkin verran. Haluaisin kokea vahvan tripin ja olenkin ajatellut nauttia suurehkon annoksen heti ensimmäisellä kerralla. Onko oikein huono idea? Jotain muuta mitä tripillä tulisi ottaa huomioon?
If we are going to be able to prosecute wars in the future, we can't have too many people taking drugs like LSD.


Poissa rio7

    • Viestejä: 20
    • Karma: 0
    • Profiili
hevihippi: En pysty hirveästi neuvomaan koska olen itsekin vasta alkutaipaleella, mutta suosittelisin ainakin nauttimismuodoksi teetä inkiväärin kera. Näin pienennät kohtalaisesti mahakipujen riskiä, joka ei etenkään ekalle tripille ole toivottavaa. Vaikka onhan tosin oksentamisen jälkeen sitten helpottunut olo  ;) Enkä ole ainakaan itse vaikutuksissa mitään eroa sellaseen syömiseen verrattuna. Netissä on paljon ohjeita, varsinkin jos englanti taittuu. Yksinkertanen sellanen: kiehauta joku 4 tai 5 desiä vettä, sienet pieneksi pilkottuna sekaan, lisää n. teelusikallinen inkivääriä (rauhoittaa vatsaa) ja anna kiehua 15 min. Suodata sienet veks ja purista vielä suodatinpaperin avulla sienistä viimiset tipat mukaan, jos haluat hifistellä. Makua voi sitten parantaa monella tapaa: sitruunalla, teepusseilla, yms. Mutta menee se sellasenaakin alas, vaikka inkivääri vähän poltteleekin.

Neuvokoot kokeneemmat annostuksista ja muista. Itse en suosittelisi kuitenkaan ekalle kerralle yli 2g annosta, varsinkaan jos läsnä ei ole trippikokemuksia omaavia.

Hyviä värinöitä  ;)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olen itsekin samaa miletä rio7:n kanssa annostuksesta. Tajunnan ovia on hyvä avata vähän kerrallaan, etenkin ensimmäisillä kerroilla. Varsinkin ensikertalaiselle kaksikin grammaa kuivaa cubensista on jo melkoisen tuhti muutos normaaliin todellisuuteen. Jos kuitenkin uskallusta on, niin ota maksimissaan kolme grammaa. Mistään viiden gramman tripeistä ei kannata vielä haaveilla. Sellainen trippailu etenkin sienillä on muutenkin todella sekavaa eikä se tunnu enää kovinkaan miellyttävältä. Tarkoituksena on kuitenkin varmasti saada miellyttävä trippi, jonka aikana on vielä jokseenkin todellisuudessa kiinni ja pystyy jotenkuten keskustelemaan trippisitterien kanssa vaikka "kaikki muuttuu".  ;) En usko että petyt kahdenkaan gramman annostuksella.

Paastoaminen/ruokavalion keventäminen on hyväksi mielelle ja keholle ennen trippiä. Jo edellisinä päivinä voi keventää ruokavaliotaan keittoihin. Tripin ajaksi on mukava varata jotain pientä syötävää, kuten vähän suklaata ja pari lempihedelmää. Muista kuitenkin juoda normaalisti vaikka paastoatkin. Maitotuotteita on hyvä välttää ennen sienten nauttimista, sillä ne voivat blokata vaikutuksen. Kannattaa myös harjoittaa hieman jonkinasteista meditaatiota muutamana iltana ennen trippiä. Iltaisin telkkarin katsomisen sijaan vaikkapa ihan normaalia ajatusten pyörittelyä sohvalla makoillen ja kattoa tuijotellen. Henkistä valmistautumista.

Musiikki on tärkeää. Ota kuulokkeet mukaan, jotta voit syventyä musiikin lumoihin jossain vaiheessa matkaasi. Suosittelen itse vaikkapa shponglea ja röyksoppia, todella tripauttavaa musaa muutenkin. Jos olet hevimiehiä, en ehkä ensimmäisenä valitsisi saatanaörinää soittolistalleni. Ennemmin rauhallista meininkiä. ;)

Tripillä mukavia ovat myös erilaiset "trippilelut" (ehdotuksia löytyy foorumilta). Luonto on kuitenkin ehkä hienoin trippilelu ikinä.

Muista ihmetellä KAIKKEA! Hyvää matkaa!  8)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Terapeuttisessa kontekstissa on havaittu hyväksi seuraava menettelytapa: ensin joku reilu gramma ja viikon parin päästä sitten se nelisen grammaa. Tuntuu jotenkin tolkulliselta ajatukselta että ihminen saa jonkinlaisen maistiaisen jota voi prosessoida aikansa ja sitten vasta mennään syviin vesiin. Syviin vesiin menemisessä voi olla hetikin puolensa, mutta todella hankala sanoa että mtien reagoi jos ei ole aikaisempaa kokemusta. Jokin psyykeen rakenteessa tms voi tehdä toiset todella paljon herkemmiksi.

Isommilla annoksilla (4+) tuosta teestä tyhjään vatsaan tulee kuulemma aika inhat nousut. Ne on kuitenkin kestettävissä. Liikaa sitruunaa kandee välttää. Sen verran kandee olla syömättä että vatsalaukussa ei ole sisältö. Täydellä vatsalla menee max jokin viisi tuntia tyhjetä. Jollain kevyemmällä ravinnolla luonnollisesti selviää jollain kolmella. Jos tuon kanssa liioittelee niin verensokeri voi laskea reissulla, jota ei siinä hätäkässä välisti tajua miettiä mikä voi sitten vaikuttaa aika paljon kokemukseen maailmasta.

Voisin suositella myös näiden hankkimista ja käyttämistä. Kaikille.



http://www.mindfold.com/

Ebaysta johonkin 10e lähelle.

Täällä vähän juttua noiden eduista:

https://www.dmt-nexus.me/forum/default.aspx?g=mobile_posts&t=5774


Poissa Herkkusieni

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Moi kaikille,

Olen uusi foorumilla! Pään syövereissä on jo pitkän aikaa kolkuttanut halu kokeilla sieniä. Onko suippomadonlakki hyvä sieni aloittelevalle? Kuinka monta grammaa tätä pitää nauttia, että kokee jonkin sortin väreillyä mielen sopukoissa? Olen aikaisemmin käyttänyt lähes kaikkea muuta, kuin sieniä, ja ajatellut että sienet olisi varmasti tervein tapa päihtymykseen, mitä muut ovat mieltä? Kiitoksia vastauksista :)


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Herkkusieni: tervetuloa keskustelupalstallemme!

Onko suippomadonlakki hyvä sieni aloittelevalle?

Käytännössä aivan yhtä hyvä kuin muutkin vaihtoehdot, kun vaikuttavana aineena toimii kuitenkin psilos(yb)iini. Suippumadonlakin etuna ovat toisaalta suuret pitoisuudet, jonka vuoksi joillekin pahoinvointia aiheuttavaa sienimassaa ei tarvitse syödä niin paljon haluttujen vaikutusten saamiseksi kuin miedommilla pitoisuuksilla varustettujen lajien kohdalla.

Kuinka monta grammaa tätä pitää nauttia, että kokee jonkin sortin väreillyä mielen sopukoissa?

Yleisesti aloittelijoille suositellut annokset kuivattuja suippumadonlakkeja vaihtelevat yleensä 0,5 - 1,5 gramman välillä, joka vastaa n. 5 - 15 grammaa tuoreita yksilöitä. Annostelun suhteen kannattaa olla varovainen ja aloittaa mielummin matalammasta päästä, jos yhtään epäilyttää.

Olen aikaisemmin käyttänyt lähes kaikkea muuta, kuin sieniä, ja ajatellut että sienet olisi varmasti tervein tapa päihtymykseen, mitä muut ovat mieltä?

Mikäli olet fyysisesti ja varsinkin henkisesti perusterveessä kunnossa, niin psilosybiinisienet ovat hyvissä mielentiloissa ja olosuhteissa nautittuina yksi turvallisimmista ja harmittomimmista päihteistä, joita planeettamme päällään kantaa.


Poissa ripe420

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
moi. olis tällänen kysymys punakäspässienistä, eli voiko syödä heti tai keittää teeksi kun on poiminut vai pitääkö antaa kuivua vai minkälaisia toimenpiteitä täytyy tehdä. kiitos.


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
Tajunnan ovia on hyvä avata vähän kerrallaan, etenkin ensimmäisillä kerroilla.

Itse alotin pienellä määrällä (15 kpl pieniä silokkeja) ensimmäisellä kerrallani. Kokemus oli melko mieto ja kokemishetkellä tuntui että ehkä voisi olla enemmänkin. Luulin että vaikutukset vielä voimistuisivat, mutta niin ei sitten käynytkään. Silloin tuntui ehkä pienehköltä pettymykseltä, kun ensimmäisten vaikutusten alettua se ensijännitys katosi ja korvautui mielenkiinnolla.

Jälkeenpäin ajatellen mielestäni tuo annos oli kuitenkin juuri sopiva ja juuri sitä mitä olin hakenutkin, eli vaikutuksiin tutustumista. Kyllä siinä huomasi vähän naurattavan/hymyilyttävän erikoiset asiat ja muutenkin oli vähän erikoinen fiilis :)

Eli suosittelen lämpimästi matalaa annosta myöskin ensimmäisellä kerralla, eipähän joudu heti sinne syvään päätyyn ja turhaan säikähdä jos tuleekin liian voimakas sessio.

Varovasti hieman enemmän sitten toisella kerralla!