Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - Käyttö ja kokemukset

Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili

Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Kokeilin salviaa tossa pari päivää sitten ensimmäistä kertaa ikinä. 0,5g 40X jäi vähän laimeaksi. Toisilla vaikutus tulee lähes heti keuhkojen tyhjennyttyä mutta minulla se kesti minuutin. Otin bongista kunnon hitit ja pidätin 30sec. Päästin savut ja jäin odottamaan. Mitään ei tapahtunut. Kunnes yhtäkkiä, kuin pyyhkäisevä ymmärryksen aalto, tunsin vaikutuksen. Menetin lähes kokonaan painovoiman tunteen ja sormissani sekä varpaissani oli pistelevä tunne. Tuntui että heräsin "todellisuuden" unesta oikeaan todellisuuteen hetkeksi. Kaikki oli niin elävää ja suoraan edessäni. Mitään verhoa ei ollut silmieni edessä enää peittämässä ymmärrystäni.
En kokenut tunteita jotka vastaisivat lukeneistani. Ei ollut "putkinäköä" taikka kuolemantunnetta. Olin vain todella hereillä. Mikään ei elänyt omaa elämäänsä silmieni edessä mutta kaikki näytti silti niin todelliselta. Olin todella häkeltynyt kokemastani, hyvällä tavalla. Kaikki pelon ja väsymyksen tunteet lähtivät ruumiistani tuoksi pieneksi hetkeksi.
Kaikenkaikkiaan hyvin laimea ensireissu mutta oikein positiivinen kokemus  :)
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
0,5g 40x:ää!!!?? Nyt kyllä on joku pahasti vialla! Joko salviassa on vikaa tai sit poltit totaalisesti väärin!  ??? Tähän mennessä JOKAISELLA joka on minun 25x:ää polttanut 0,05g, on tullut voimakkaita vaikutuksia... mutta 40X:ÄÄ ja niin paljon! Ei ole mahdollista ettei toimisi... :D


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Jotkut suhtautuvat asiaan siten, että Salvia divinorumin polttaminen on poikkeuksetta sen väärinkäyttöä.

Yli kolmekymmentä vuotta alkuperäiskansojen perinnelääkintää kentällä tutkinut ja Salvian käyttöä länsimaissa merkittävästi edistänyt etnobotanisti Kathleen Harrison koittaa selittää vuoden 2008 World Psychedelic Forumissa, että minkä vuoksi salvia on suositeltavampaa pureskella kuten matsateekki-intiaanit tekevät:

"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
0,5g 40x:ää!!!?? Nyt kyllä on joku pahasti vialla! Joko salviassa on vikaa tai sit poltit totaalisesti väärin!  ??? Tähän mennessä JOKAISELLA joka on minun 25x:ää polttanut 0,05g, on tullut voimakkaita vaikutuksia... mutta 40X:ÄÄ ja niin paljon! Ei ole mahdollista ettei toimisi... :D

Kyllä ihan laatutavaraa oli mutta unohdin mainita että poltin 0,5g parissa pienemmässä erässä ;) Erien välissä ei ollut kuin minuutti. Kyllä naurukohtaus ainakin iski kun huomasin kaiken piirtyvän jäljessä näkökenttään! Olen ollut muutenkin erittäin vahva kaikennäköisiä aineita vastaan. Särkylääkkeetkin tuntuvat toimivan hitaasti. Aineenvaihduntani on lääkärin mukaan uskomattoman korkea.
Sen voin sano että kun pääsen sen kynnyksen yli ettei ruumiini pysty "taistelemaan ainetta vastaan" niin sitten lähtee uskomaton kyyti. Mutta niin on odotettavissakin kun vaikutus iskee yhtäkkiä nurkan takaa :D
Lisää jos salviaa saisi niin pääsisi tutkimaan että millaiset onkalot minun pääni sisältä löytyy.
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Jotkut suhtautuvat asiaan siten, että Salvia divinorumin polttaminen on poikkeuksetta sen väärinkäyttöä.

Voisin olla myös tällä kannalla. Ainoa kerta jolloin söin kunnolla on myös ainoa josta jäi jotain käteen. Näin siinä oman elämän lapsesta tähän hetkeen jonkun toisen perspektiivista. Asiat joita itse itsessäni arvostan eivät olletkaan arvokkaita ja sitten taas jotkut asiat joita en arvosta olivat. Tässä näyssä oli myös jotain hyvin painostavaa. En millään häiriöillä pystynyt vaihtamaan näkemään vaan se nyt oli siinä tulossa ja oli pakko ottaa vastaan. Annos oli sen verran mieto, että silmät auki olo oli suhteellisen normi, mutta silmät suljettuina näky jatkui intensiivisesti.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Kyllä ihan laatutavaraa oli mutta unohdin mainita että poltin 0,5g parissa pienemmässä erässä ;)

No tuo selitti kyllä kaiken sit. :D Kun siis salvian vaikutukset saattavat alkaa vaikuttamaan vasta 30-60sek savujen ulos puhaltamisen jälkeen (näin ainakin minulla joskus) Mutta koskaan en pysty polttamaan useita savuja peräkäkkäin, hyvä että pystyssä pysyy kun hallusinaatiot ovat yleensä sitä jotta tila jossa olen, muuttuu nurinkuriseksi ym. :D


Poissa kiinnostunut :P

    • Viestejä: 38
    • Karma: 3
  • Life's hard! I'm just trying to play my part.
    • Profiili
kiinnostaisi kokeilla tuota  :P pitää vain ensin keksiä mistä hommaisi tuota  ^-^


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Mutta koskaan en pysty polttamaan useita savuja peräkäkkäin, hyvä että pystyssä pysyy kun hallusinaatiot ovat yleensä sitä jotta tila jossa olen, muuttuu nurinkuriseksi ym. :D

Hyvä Salvia ei minusta maistu edes pahalta, poltettaessa siis. Hieman tuhkaisen makuinen vain. Hallusinaatiot ja selvät visuaalit jotka tulevat jopa silmien auki ollessa, ovat minulla vielä kohtaamatta. Hieman mustien ja pimeiden värien kiiltelyä olen nähnyt runsaasti mutta siihen se jää. Silmät kiinni trippaillessa, sen sijaan, näen runsaasti erilaisia väriaaltoja. Pysyvät suurimman osan ajasta vieläpä 3Dnä.
En ole ikinä kokeillut tuoretta Salviaa oraaliannoksena, mutta en ole varma haluanko. Jos aineen vaikutus kestää enemmän kuin 4-6h, yhtä voimakkaana kuin esim. happo, niin en tiedä jaksaisinko. Kestäisin kyllä, mutta minulla nautinnollisuuden raja menee kaukana keston rajasta. Ehkäpä kokeilen kuitenkin psykonauttimielessä ;)
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
En ole ikinä kokeillut tuoretta Salviaa oraaliannoksena, mutta en ole varma haluanko. Jos aineen vaikutus kestää enemmän kuin 4-6h, yhtä voimakkaana kuin esim. happo, niin en tiedä jaksaisinko. Kestäisin kyllä, mutta minulla nautinnollisuuden raja menee kaukana keston rajasta. Ehkäpä kokeilen kuitenkin psykonauttimielessä ;)

Pikemminkin 30min - 1h (-1,5h). Maku on erittäin kitkerä, muttei mitenkään mahdoton. Lehdet voi kääriä köntiksi (quid) ja pureskella sitä pikkuhiljaa. Salvinoriini ilmeytyy syljestä suun limakalvojen läpi, joten mehut kannattaa pitää mausta huolimatta sinnikkäästi suussa. 30min kohdalla ne voi sylkeä vaikkapa johonkin kuppiin ja rentoutua nauttimaan kokemuksesta.

Lisää tietoa pureskelusta ja muusta:

http://sagewisdom.org/usersguide.html
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
En ole ikinä kokeillut tuoretta Salviaa oraaliannoksena, mutta en ole varma haluanko. Jos aineen vaikutus kestää enemmän kuin 4-6h, yhtä voimakkaana kuin esim. happo, niin en tiedä jaksaisinko. Kestäisin kyllä, mutta minulla nautinnollisuuden raja menee kaukana keston rajasta. Ehkäpä kokeilen kuitenkin psykonauttimielessä ;)

Pikemminkin 30min - 1h (-1,5h). Maku on erittäin kitkerä, muttei mitenkään mahdoton. Lehdet voi kääriä köntiksi (quid) ja pureskella sitä pikkuhiljaa. Salvinoriini ilmeytyy syljestä suun limakalvojen läpi, joten mehut kannattaa pitää mausta huolimatta sinnikkäästi suussa. 30min kohdalla ne voi sylkeä vaikkapa johonkin kuppiin ja rentoutua nauttimaan kokemuksesta.

Lisää tietoa pureskelusta ja muusta:

http://sagewisdom.org/usersguide.html

Kiitokset tästä, Pampula! Mieleni aukeni huomattavasti kun kerroit keston ja maun. Olen mies jonka ilme ei värähdä juuri ollenkaan vaikka Absinttia joisi. Joten enköhän kestä tuon maun ;) Kunhan oma Sally kasvaa niin maistelen siitä sitten  ^-^
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa Axnst4r

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Tänään tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua Salviaa. Olin hankkinut 10extractia 0,5 grammaa ja poltin siitä, ehkä yhteensä 0,1-0,2g. Ei ole vaakaa niin joutui arvailemaan. Vaikutukset eivät olleet yhtään sellaisia mitä odotin/toivoin. Voi kyllä johtua siitä, että poltin liian vähän(?). Jännittikin etukäteen kyllä tosi paljon kun ei sitteriä ollut, että mitä jos poltan koko talon tai teen jotain typerää.

Vähän aikaa olin kyllä sekaisin, mutta silti tajusin koko ajan missä olen ja mitä on tapahtunut. Jännä juttu oli se, että tulin ihan älyttömän ärtyneeksi. Vitutti kun oli niin sotkuista ja tavarat olivat hujan hajan, niin tuli niitä viskottua. Onko kellekkään muulle käynyt tämmöistä? Tai tullut aggressiivisuus kohtauksia?

Päätin lähteä suihkuun kun jotenkin kuvotti olla niin likainen, vaikka en edes kauhean likainen ollut. Suihkussa sit mietin, että olenko oikeasti suihkussa vai trippailenko ja olenkin oikeasti makaamassa sängyllä. Suihkun jälkeen tuli väsynyt olo ja sellainen, että ei tee mieli kokeilla uudestaan, kun tuli tuollainen aggressiivinen olo ja vähän pelottavakin.

Miten suosittelette jatkossa lähestymään kyseistä ainetta?

Edit. Löytyy myös lehtenä 3grammaa. Kannattaisiko ensi kerralla kokeilla ilman polttamista ja pelkästään jauhamalla suussa lehtiä? Minkälainen annostus olisi hyvä?


Poissa pegezu

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 136
    • Karma: 60
    • Profiili
Kuinka poltit sitä? 0,1g on sopiva määrä 10x:ää joten dosessa ei ainakaan vikaa ollut. Agressiivisuus johtui luultavasti sinun sen hetkisestä olostasi. Tripin laatuun vaikuttavat seuraavat tekijät: Polttotapa, sen hetkinen fiilis, dose, ja etenkin salvian laatu. Trippivahti on siksi jo hyvä, kun toisen ihmisen seura parantaa fiilistä.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Axnst4r: Hyvä kun kerroit kokemuksestasi. Myös näitä negatiivisempia puolia on tärkeää tuoda esille.


Setting (lueskele set & settingistä, jos ei ole tuttuja käsitteitä) ei varmaan ollut paras mahdollinen, jos lähdit kokeilemaan salviaa sotkuisessa huoneessa. Tuollaiset asiat kannattaa hoitaa kuntoon ennen käyttöä, niin ei tarvitse niistä ainakaan huolehtia. Siivoamisen jälkeen fiilis on usein yleisesti ottaen mainio, mikä on hyvä lähtökohta kokeiluihin.

Jos kyseessä oli ensimmäinen tutustuminen salviaan, on varsin ymmärrettävää että petyit vaikutuksiin. Ja voi olla, että tulet pettymään jatkossakin; salvia on monelle epämiellyttävä. Siitähän sanotaan, ettei sitä voi oikein kuvailla vaan pitää itse kokea. No, kokemus ei välttämättä ole positiivinen ja tuskin vastaa odotuksia. Sen verran omituinen aine salvinoriini A vaikutuksiltaan on.

Pureskelu on monella tapaa erilainen polttamiseen verrattuna, mm. pehmeämpi ja pitkäkestoisempi. Toisaalta, mikä pakottaa tekemään salvian kanssa tuttavuutta, jos ei siitä sen kummemmin nauti...
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Axnst4r

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuinka poltit sitä? 0,1g on sopiva määrä 10x:ää joten dosessa ei ainakaan vikaa ollut. Agressiivisuus johtui luultavasti sinun sen hetkisestä olostasi. Tripin laatuun vaikuttavat seuraavat tekijät: Polttotapa, sen hetkinen fiilis, dose, ja etenkin salvian laatu. Trippivahti on siksi jo hyvä, kun toisen ihmisen seura parantaa fiilistä.

Normaalista piipusta tuli vedettyä, mutta kolmessa osassa. Koska en uskaltanut ensimmäiseksi kerraksi polttaa liikaa kerralla. En tiedä sitten, että onko normaali sytkäri kuinka hyvä tuohon hommaan, kun jostain olen lukenut, että pitäisi olla tehokkaampi sytkä. Olin hieman ärtynyt ennen polttoa kun oli nälkä, joten todennäköisesti se aiheuttti raivonpuuskat. Mutta oli todella ärsyttävää, kun ei muista että olisin ikinä ollut niin ärsyyntynyt. Salvian laadusta sen verran, että sen uskoisin ainakin olevan kohdallaan, koska täällä se on laillista ja ostettu kaupasta. Voisi sitä trippivahtia yrittää saada seuraavalle kerralle.

Setting (lueskele set & settingistä, jos ei ole tuttuja käsitteitä) ei varmaan ollut paras mahdollinen, jos lähdit kokeilemaan salviaa sotkuisessa huoneessa. Tuollaiset asiat kannattaa hoitaa kuntoon ennen käyttöä, niin ei tarvitse niistä ainakaan huolehtia. Siivoamisen jälkeen fiilis on usein yleisesti ottaen mainio, mikä on hyvä lähtökohta kokeiluihin.

Jos kyseessä oli ensimmäinen tutustuminen salviaan, on varsin ymmärrettävää että petyit vaikutuksiin. Ja voi olla, että tulet pettymään jatkossakin; salvia on monelle epämiellyttävä. Siitähän sanotaan, ettei sitä voi oikein kuvailla vaan pitää itse kokea. No, kokemus ei välttämättä ole positiivinen ja tuskin vastaa odotuksia. Sen verran omituinen aine salvinoriini A vaikutuksiltaan on.

Pureskelu on monella tapaa erilainen polttamiseen verrattuna, mm. pehmeämpi ja pitkäkestoisempi. Toisaalta, mikä pakottaa tekemään salvian kanssa tuttavuutta, jos ei siitä sen kummemmin nauti...

Set & setting on kyllä tuttu, mutta nykyään se on jäänyt aivan liian pienelle huomiolle. Täytyy jatkossa panostaa siihen eniten. Tämä ensimmäinen kokeilu olikin tyyliä, että eipäs ole mitään tekemistä, taidanpa kokeilla tuota salviaa. Nyt ainakin ymmärrän sen, että ei näin enää jatkossa.

Tuo sotkuisuus on jännä asia, kun selvinpäin ollessa se ei minua haittaa. Mutta esimerkiksi kun syön sieniäkin, alkaa kaikki pikku likatahrat ja hiukset lattialla ärsyttämään ihan suunnattomasti. Hyvä asia mikä kokeilusta jäi mieleen on se, että on kyllä todella voimakas aine kyseessä ja ensi kerralla osaa kunnioittaa paremmin.

Pureskelusta mietin sitä, että onko tuo 3grammaa sopiva määrä? Erowidin sivuilla on sanottu että 2 grammaa on mieto annos, niin saako tuolla 3:lla vaikutuksia aikaan?