EDIT: Ketjun nimi vaihdettuToinen salvia ketju kertoi kasvatuksesta joten tehdäänpäs toinen ketju salvian käytöstä ja foorumilaisten omista kokemuksista. Usein kysyttyä:Kuinka paljon lehteä tulisi polttaa?- Lehteä tulisi polttaa 0,5-1g kerralla, ongelma kuitenkin on siinä, että salvia on epämiellyttävän makuista ja tuosta määrästä lähtevä savu tuntuu varmasti todella kamalalta keuhkoissa. Mutta kuitenkin, tähän mennessä mielestäni toimivin annostelu on ollut:
1x: 0,5-1g
5x: 0,2g
10x: 0,1g
15x: 0,06 - 0,1g
20x: 0,05g
25x: 0,04-0,05g
30x: 0,03-0,04g
35x: 0,03g
40x: 0,025
Kuinka/millä salviaa poltetaan?- Yleisin ja paras tapa on käyttää bongia, koska kaikki lehtimateriaalista lähtevä savu täytyy saada kerralla keuhkoihin. Jos oletetaan, että poltetaan 0,2g 5x: Pidetään liekkiä kokoajan yllä ja imetään KAIKKI salviasta lähtevä savu bongiin, kun savua ei tule enempää, otetaan suu pois bongilta ja hengähdetään rauhassa. Savua menee hieman hukkaan mutta sille ei voi mitään. Tämän jälkeen tyhjennetään keuhkot ja hengitetään bongissa oleva savu kerralla keuhkoihin, toista mahdollisuutta ei ole. Savuja pidetään keuhkoissa niin kauan kuin vain jaksaa. Itse en sen kummemmin ole aikaa laskenut. Vaikutukset alkavat todella pian sen jälkeen kun savut puhaltaa ulos.
HUOM!: On todella paha virhe yrittää saada savut keuhkoihin samaan aikaan kun liekittää salviaa. ENSIN bongi täyteen savua ja vasta kun on välillä tyhjentänyt keuhkot, niin sitten vasta savut keuhkoihin. Jos savut eivät mene yhtenä kasaumana keuhkojen perukoille, tulee tripistä todella sekava. Alempana kerron kuinka yli 20x extracteja voi myös polttaa.
Kuinka paljon lehteä täytyy pureskella?-hmm, jaa-a, itse olen pitänyt vain 25x extractia kielen alla ja ylähuulessa jonka jälkeen pureskellut sitä "taikinaa", annos on tuolloin ollut 0,4-0,5g joka vastaa 10-11g normaalia kuivaa lehteä, vaikutukset ovat olleet:
-näkökentän selkeytyminen ja esineiden "ääriviivojen" terävöityminen.
-hetkelliset unenomaiset tilat.
-tunne että leijuisi jossain taivaalla/avaruudessa.
-rentoutuminen.
Voiko/kannattaako salviaa polttaa ilman trippivahtia?-Jos tiedät mitä olet tekemässä ja koet olosi hyväksi. Olen huomannut, että trippivahdilla on minulle vain se merkitys, että koen oloni hyväksi ja on hauskaa, tällöin tripit onnistuu 100% varmasti.
Joskus kyllä nautin suuresti kun olen yksin ja poltan salviaa, tällöin pääsen matkustamaan pääni sisälle, riskinä kuitenkin on se, että alan tekemään jotain ilman että tajuan mitä olen tekemässä. Esimerkkinä kun poltin salviaa keittiössä ja tulin tolkkuihini eteisessä... luulin olleeni star wars elokuvassa lentämässä avaruudessa aluksellani ja viholliset olivat haavoittaneet minua...
Jos ekaa kertaa polttaa salviaa niin kyllä se trippivahti on melkeimpä ehdottoman pakollinen, riippuen tietysti annoksesta, itselläni auttoi ekalla kerralla kun pääsin juttelemaan messengerissä kaverin kanssa tripin lasku vaiheessa.
Kuinka pitää valmistautua ennen kuin polttaa salviaa?-Itse en ole koskaan valmistautunut, kun saan jonkun ajatuksen päähäni jonka haluan salvian avulla selvittää, niin turha miettiminen saattaa tuoda vain ikäviä asioita mieleen jolloin trippi epäonnistuu aivan varmasti. Kun salvia trippi on päällä, ainoa keino päästä pois bad tripiltä on se, että kaveri rauhoittelee, mutta jos menettää todellisuudentajun niin kaikki on vain omasta päästä kiinni, siihen ei voi vaikuttaa mitenkään, se on vain kestettävä. Onneksi salvian vaikutukset kestävät vain 5-20min jonka jälkeen tulee rento olo, eli mitään krapulaa ei ole.
HUOM!: Salviaa ei missäännimessä saa käyttää masentuneena tai muutenkaan piristeenä! Jos joku asia suoraan sanottuna vituttaa, pelottaa tai ahdistaa, niin salvia vain voimistaa sitä tunnetta ja saattaa jopa luoda tilan jolloin kohtaa pahimmatkin pelkonsa suoraan silmien edessä!Salvia on todella arvaamaton substanssi, joten sitä kannattaa polttaa vain jos on täysin varma asiasta.
Kuitenkin itse pidän kyseisestä kasvista, kun sitä oppii käyttämään niin pahoja trippejä ei tule ollenkaan ja siitä saa uskomattoman paljon irti.
Kun polttaa salviaa, on erittäin tärkeää pitää mielessä se asia, että salvia ei voi satuttaa sinua mitenkään.
Tuo tieto on pelastanut minut jokakerta, olen vain hokenut sitä asiaa päässäni ja pian olenkin ollut hymy huulilla nautiskelemassa siitä olosta.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Omia kokemuksiani:
Itse kokeilin salviaa kunnolla vasta jonkinaikaa sitten, mutta kokemusta silti löytyy. Ensimmäinen kokeiluni salvia 25x oli todella mielenkiintoinen, kyhäilin tyhjästä muovipullosta bongin joka toimi erittäin hyvin, ellei jopa liiankin hyvin. Yksin ollessani päätin kokeilla omasta mielestä hyvin pienen määrän salviaa, joka osoittautuikin liian isoksi. Vaikutukset alkoivat heti kun puhalsin savut keuhkoista:
Päässä pyörii, en näe mitään, olenko unessa, missä minä olen??
Laitan bongin pöydälle, ajatus ei kulje, olen kuin unessa, en erota todellisuutta.
Pian tajuan olevani sängyllä, luulen että nukuin ja tunnen oloni väsyneeksi.
Nousen istumaan, en muista mitä tapahtui, päässäni pyörii, kuin olisi kaatokännissä.
Yritän nousta seisomaan mutta kaadun vain lattialle.
Menen paniikkiin, kuitenkin jokin ääni päässäni sanoo että ei saa panikoida, täytyy antaa matkan kuljettaa eteenpäin, pian se on ohi.
Hetken lepäilyn jälkeen nousen ylös ja menen tietokoneen ääreen istumaan, en muista mitä tapahtui, olen vieläkin kuin unessa.
Mieleeni tulee, että haluaisin kokeilla salviaa joskus, ja näin unta että sain sitä.
Huomasin salviani tietokoneen vierellä, näenkö sittenkään unta, voiko tämä olla totta, minullahan on salviaa ja todella taidan olla tripillä, mutta kuinka?!
Ajatukset alkaa valjeta, pystyn jo hallitsemaan itseäni, ainakin melkein.
Kävelen hoiperrellen vessaan ja katson itseäni peilistä, olen todellakin hereillä.
Menen takaisin tuolille istumaan, näen edessäni pitkät portaat ja koneeni on portaiden yläpäässä, jotenkin kiipeän ne portaat ylös ja alan datistamaan.
Näen jo kaiken selvästi, alan ihmettelemään niitä portaita jotka olevinaan näin, mitähän minä tein jotta pääsin ne ylös, enkai minä vain kiivennyt pöydälle tai jotain, en muista, matkani on ohitse.
Tuossapa nyt ensimmäinen trippini, oli todella typerää kokeilla salviaa ilman vahtia, mutta tuo kokemus opetti kuitenkin paljon, ja oikeastaan nautin siitä.
Myöhemmät trippini ovat olleet uskomattoman upeita! Tosin niitä en ole saanut bongin avulla, vaan olen tehnyt mini sätkiä.
Päätin kokeilla kuinka salvian polttaminen onnistuisi sätkästä. Minulla oli Bonuksen tupakka hylsyjä jota sitten lyhensin. Niissä hylsyissä on lyhyt filtteri, joten työnsin tupakan puruja sinne sen verran että hylsy täyttyy osittain puruista. Sen jälkeen laitoin n. 0,05g salvia 25x:ää ja pyöritin pään rullalle jotta purut ei tipu. Kokonaisuudessaan sätkä oli sen pituinen, jotta sen sai imettyä kerralla loppuun asti. Tässä kokemukset:
Sytytän sätkän, imen savut ensin suuhun ja siitä vasta henkeen, pidätän hengitystä niin kauan kuin jaksan ja puhallan savut ulos.
Menen parvekkeelta sisälle, astun pari askelta ja siitä se alkoi.
Näen huoneen outona, normaalisti huoneessa on seinät, näen ympäristöni pallon muodossa, huonekalut ovat ympärilläni, en voi lopettaa nauramista.
Kaikki näyttää selkeältä, olo on aivan mahtava, yksinkertainen huone on kuin uusi maailma, tekee mieli tutkia sitä lisää.
Lähden kävelemään eteenpäin ja alan miettimään kuinka pääsen pöydän ohi kun se on keskellä seinää?
Nojatuolikin on seinällä, kuinka täällä voi edes kävellä?
Seikkailunhaluisena lähden vain kävelemään vaikka se tuntuukin todella typerältä ja naurettavalta, kuinka voin kävellä seinää pitkin?
Katson sinne mistä tulin, ikkuna osoittaa taivaalle, ikkunan vieressä oleva sohva on seinällä, kaverini kävelee katossa, mitä täällä tapahtuu!?
Ajatukseni ovat selkeät, tiedän olevani tripillä, pystyn keskustelemaan hyvin kavereideni kanssa, ympäristö vain on uskomaton.
Jatkan matkaani eteiseen, kurkistan kulman taakse ja näen vessan oven joka on lattiassa, nauramista ei voi lopettaa.
Tiedostan selvästi myös ajan kulun, tiedän että pian trippi on ohitse joten päätän mennä istumaan, mutta se pöytä on vieläkin seinällä, kaverini taluttaa minut sohvalle.
Trippini on ohi.
Minisätkä on mielestäni ehdottomasti paras tapa käyttää salviaa. Noin 27 savut saatiin yhteensä kaverin kanssa 1 grammasta 25x. Pahoja olotiloja ei tullut kuin kerran kaverilleni, mutta itselläni kaikki oli hyviä.
Salvian polttaminen bongista on todellakin taitolaji, sitä täytyy harjoitella jotta se onnistuu, itsekään en osaa bongia käyttää vielä, enkä tiedä tarvitseeko minun oppiakkaan sen käyttöä.