Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - Käyttö ja kokemukset

Poissa Arosusi

    • Viestejä: 70
    • Karma: 15
    • Profiili


Tää kuva kuvaa miun mielestä salvia-kokemusta aika osuvasti.
gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Mun mielestä ei ollenkaan.

Se sinisen takana oleva keltainen välitilan asukas oli kyllä läsnä. Se tosin oli mustavalkoinen ja se sanoi telepaattisesti moi ja tais mennä pois en oo varma. Se oli kolmiollinen kuten toi.

Pääsin kurkistamaan kyllä olevaisuuden kerrosten väliin kun suljin silmäni, ja ne kaartuivat kuon kirjan sivut
konseptina siis jotain samaa. Ne kaartuivat. Erona kuitenkin että näin kahden kerroksen väliin en taakse.

Nyt kun mietti noita juttuja, niin jotain samaa oli ton kuvan kanssa, mut en hahmottanut kun näyttivät väärältä.

En myöskään katsonut itseäni ulkopuolelta koskaan.


Poissa psychiCNoob

    • Viestejä: 18
    • Karma: 1
    • Profiili
Salvian kyky tuottaa erilaisia tajunnantiloja on hämmästyttävän laaja, mutta yhden korrelaation oon huomannut lukiessani muiden ihmisten kokemuksia. Eli Salvian liittyminen lapsuuteen. Ihmiset tuntuu ikäänkuin kokevan osia lapsuudesta uudestaan ja saavan ihan uudenlaisen yhteyden omaan lapsuuteensa kokemuksien kautta. Salvia ikään kuin "avaa portin" menneistyyteen.

Eipä tämäkään koske kaikki Salvian kanssa kokevia. Mut yleinen korrelaatio nonetheless.

Onko kukaan kokenut mitään samankaltaista?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Salvian kyky tuottaa erilaisia tajunnantiloja on hämmästyttävän laaja, mutta yhden korrelaation oon huomannut lukiessani muiden ihmisten kokemuksia. Eli Salvian liittyminen lapsuuteen. Ihmiset tuntuu ikäänkuin kokevan osia lapsuudesta uudestaan ja saavan ihan uudenlaisen yhteyden omaan lapsuuteensa kokemuksien kautta. Salvia ikään kuin "avaa portin" menneistyyteen.

Eipä tämäkään koske kaikki Salvian kanssa kokevia. Mut yleinen korrelaatio nonetheless.

Onko kukaan kokenut mitään samankaltaista?
Muistaakseni Daniel Siebert mainitsi tuosta jo ekassa tieteellisessä raportissaan, jossa todettiin salvinoriini A:n olevan aktiivinen ainesosa.

Myös Twig Harper, joka eittämättä on nykyisen salviahulluttelun korkeimpia ylipappeja, on puhunut salviakokemuksien avaavan ikkunoita lapsenomaiseen ajatteluun, mutta on myös sitä mieltä, että salvia opettaa ihmiselle täysin uudenlaista tajunnallista tilaa, joka on jossain määrin täysin irrallinen kaikista muista inhimillisistä kokemuksista.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Mielestäni unenomainen on oikea sana. En koe että tripit olisivat millään tavalla avaavia tai merkityksellisiä.

Salvia on hypnogeeni (keksin sanann juuri, pitää googlata mitä se oikeesti tarkoittaa.)


Poissa Meischel

    • Viestejä: 30
    • Karma: 0
    • Profiili
Meikäläistä ihmetyttää salvian vaikutuksissa eniten tuo tunne, että jokin vetää takavasemmalle. Kovin monet on kuvailleet just sitä samaa. Miksi aina vasemmalle? Miksei se vedä koskaan oikealle? Ekaa -ja tähän mennessä ainoaa, kertaa salviaa polttaessani tunsin kanssa jonkin vetävän mua taaksepäin ja kovaa, mutta veto oli siis suoraan taakse, eikä takavasemmalle.

Kerron tähän vähän tuosta kerrasta:

Eli olin kaverini kanssa Amsterdamissa, missä ostin yhdestä smart shopista 10x salviaa. Mentiin läheiseen puistoon salvian, muutaman ganja gramman ja parin oluen kanssa ja etsittiin mahdollisimman rauhaisa mesta. Tällainen löytyi erään suuren puun alta pienen tekolammen rannalta. Istuttiin nurtsille. Smart shopin myyjä oli suositellut 0.25 gramman annosta ja salvia myytiin 0.5:n gramman setissä, joten kauhaisin piipulla pussista puolet ja valmistauduin polttamaan.

En ollut lukenu salvian vaikutuksista oikeastaan mitään tuolloin. Jotenkin olin saanut kuvan, et se olis suhteellisen mieto vaikutuksiltaan. Varmaan koska tiesin vaikutusajan olevan todella lyhyt. Odotin jotakin pientä värien näkemistä ja kummallisia ajatuksia, mikä nyt jälkikäteen vähän naurattaa. Noh, imutin piippullisen kitusiin ja pidättelin hengitystä sen ~30 sekuntia, jonka jälkeen puhalsin savut ulos. Koitin alkaa jutella jotain kaverille, mutta muutamassa sekunnissa se ajatus karkasi päästä. Maailma alkoi pyöriä pystysuunnassa hulluna silmissä ja aloin tuntea voimakasta vetoa taaksepäin, kuin jokin käsittämättömän valtava voima olis vetänyt mua pois tästä todellisuudesta. Sain ojennettua käteni ja henkäisin kaverilleni: "Pidä mut täällä!". Kaveri otti lädestä kiinni, etten tippuisi kokonaan tästä maailmasta, tosi romanttista. Aloin unohtaa tilanteen ja syyn ja seurauksen. Koko historia pyyhkiytyi ja lensi uloshengitetyn savun mukana jonnekin kauas pois. Oli vain tämä hetki ja se hetki oli kaaottinen. Silmissä pyöriminen loppui, jonka jälkeen maailma muuttui täysin kaksiulotteiseksi. Vähän ku ois taulua kattonu. Tilanne tuntui riistäytyvän täysin hallinnasta. Viimeisillä arkitajunnan rippeillä sain vielä sanottua "Hei. Mitä v*ttua?". Sitten unohdin kuka, tai mikä olin, missä olin, miksi olin, tai mitä oli oleminen ylipäänsä. Näkökenttä räjähti visuaaleihin. Ääreisnäössä näin vain kummallisia limittäisiä nauhoja jotka jättivät vain näkökentän keskiosaan kapean kaistaleen, jonka läpi näin kaksiulotteisen maailman. En osaa sitä lyhyesti oikein selittää, mutta jos olet Windows 95:lla vetänyt hiirellä error-ikkunaa ympäri näyttöä, niin tiedät kuinka se jättää itsestään "kopioita" niin, että näet keskellä sen yhden ikkunan ja sen ympärillä vain niiden kopioikkunoiden reunat. Vähän samalla tavalla näin maailman salvioissa. Näytti kuin olisin ollut jossakin putkessa. Tuntui, kuin tämä maailma, jonka koemme kaikilla aisteillamme ja jonka osana myös itse olemme olisi jakautunut ohuisiin paperiarkkeihin. Silloin kun paperiarkit ovat peräkkäin kiinni toisissaan, koemme ajan kulun ja ylipäänsä ymmärrämme jatkuvuuden. Muistamme mitä tapahtui edellisessä arkissa ja näemme jo seuraavan ja osaamme varautua sen tapahtumiin. Nyt nämä paperiarkit alkoi irtautua toisistaan ja olin tipumassa niiden väliin jäävään tyhjyyteen. En ollut kosketuksissa edelliseen arkkiin, joten mulla ei ollut aavistustakaan mitä oli tapahtunut ja näin seuraavan arkin vain vaivoin tän kummallisen putken läpi, mutta olin siitäkin tippumassa, joten en tiennyt edes mitä odottaa. Kaikki mitä vielä näin tästä maailmasta muuttui sarjakuvamaiseksi. Kaverini, jota en edes tunnistanut muuttui ilkeän näköiseksi. Sen naama vääntyi samanlaseen ilkeään hymyyn kuin Grinchillä. Tajusin, että tän ilkeän tyypin täytyi olla kaiken tän kaaoksen aiheuttaja, koska se selvästi piti hauskaa mun kustannuksella. Yritin kysyä, että miksi hän tekee tämän minulle, mutta en saanut sanaa suustani, koska en edes tuntenut, enkä käsittänyt että mulla kroppa, tai mikä se semmoinen edes on. Yritin kai jotenkin telepaattisesti kommunikoida, mutta äkkiä selvisi, että joko tämä ilkeä heppu ei kuullut mua, tai ei vain yksinkertaisesti välittänyt aneluistani. Vakuutuin, että tän ukon täytyi olla jokin sirkustirehtööri, joka piti mua vetonaulana jossakin kaaottisessa sirkuksessa ja nyt hän näytteli minua koko maailmalle. En pystynyt liikkumaan tai puhumaan, jouduin vain alistumaan kohtalooni.

Kun sitten yhtä nopeasti kuin vaikutukset alkoivat, ne myös loppuivat. Pääsin pois putkesta ja maailma vetäytyi takaisin kolmiulotteiseksi, siis ihan kirjaimellisesti näin, kuinka syvyys ulottuvuus hitaasti venyi pituus- ja leveys ulottuvuudesta. Se oli ihan uskomattoman näköistä. Meni hetken aikaa ennenkuin muistin missä oli. Uskomattoman huojentunut olo, se loppui! Mitä ikinä äsken tapahtuikaan... Jouduin ksymään kaverilta, että poltinko mä sen salvian jo, koska en muistanut ollenkaan polttaneeni. Kysyin myös, että oltiinko me lähdetty kahdestaan tänne Damiin. En vain muistanut oltiinko me kahdestaan siellä reissulla, kun pätki vielä niin pahasti. Akuutti vaikutus kesti suunnilleen 5 min ja siitä pikkuhiljaa muistin palattua ja muutenkin tilanteen rauhoituttua yhteensä noin 15 min. Olin kyllä ihan ihmeissäni ja nauratti niin perkeleesti koko episodi. Se oli myös korkkaus meikäläisen psykedeeli kokemuksille. Kerta laakista vaan pää edellä syvään päätyyn :D no, onneks kuitenkin oli vaikutuksiltaan niinkin lyhyt kestoinen.

Mutta tosiaan, kannattaa ehdottomasti ainakin ekalla kerralla olla se trip sitteri mukana, koska itellä ainakin meni langanpäät niin solmuun, että olisin varmaan yrittänyt juosta pakoon, jos olisin vaan voinut liikkua vaikutuksen alla. Oli se sen verran jäätävä kokemus, mutta nyt kun on jo edes vähän enempi kokemusta tuosta psykedeelisestä tilasta, niin olis tosi mielenkiintoista kokeilla salviaa uudestaan. Ehkä vielä jonain päivänä palaan Amsterdamiin...

Edit: tulipa pitkä...
On these barren lands, nothing to enhance. Crown yourself with empty hands.


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Salvia on mieto, kun pureskelee suu täynnä lehteä puol tuntia.

Tiivisteen polttaminen bongista taas...


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Olen tämän varmaan sanonutkin jo useampaan otteeseen, mutta toistan vielä: salvia tuntuu minulle merkitykselliseltä lähes yksinomaan pureskeltuna. Poltettuna se tuntuu liian sekavalta ja lyhyeltä, yleensä minulla jopa dysforiselta. Tosin joitain kertoja olen koittanut sekoittaa peganum harmala uutetta poltettuna salviauutteen kanssa ja sanoisin että se kokemus ei tunnu yhtä sekavalta, se ikään kuin rauhoittaa koko menoa.

Tuosta vedon tai painovoiman tunteesta sanoisin että se saattaa minulla tuntua vetävän vähän eri suuntiin, minulla usein viistosti taaksepäin, useimmin liike tuntuu mielestäni kiertävältä ja hieman aaltoilevalta. Kaveri sanoi hänen tunteneen tuon vedon G voimina jotka alkoivat vaan kallistamaan häntä 45 asteen kulmassa sivulle.

Salvia pureskeltuna ja pilven sekä ilokaasun kanssa kombotettuna tuntui aika erikoiselta, hyvin euforisen anestesian tuntuista joka tuntui hieman salvian väärinkäytöltä. Valehtelematta se kokemus muistutti oikeasti kipu/anestesialääkkeitä, en ole syönyt lääkkeitä kovin paljoa mutta sanoisin sen muistuttaneen jotain bentsodiasepiini-opioidi kombinaatiota tai sairaalanukutusta.


Poissa Greatmaster

    • Viestejä: 110
    • Karma: 4
    • Profiili
Haluaisitko tarkemmin kertoa salvian pureskelutekniikastasi. Pajonko massaa kerralla ja kuinka pitkään jne. Enimmäkseen täällä puhutaan polttelusta ja se ei kiinnosta ainakaan minua lainkaan. Minkälaisiin tiloihin salvia sinut pureskelemalla vie?
Ei ole Jumalaa, joka määräisi hyvän. Voin tehdä pahaa sinulle ja silti se voi olla minulle hyvä. - Ja päinvastoin.


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Olen joskus vuosia sitten kirjoittanut aiheesta tänne tällaisen: https://psilosybiini.info/keskustelu/index.php?topic=672.msg7902#msg7902
Sanoisin että tuo pitää edelleen paikkansa. Selällä maaten siten että mehut valuvat nieluun, yksin hiljaisuudessa pimeässä. Pureskelen lehtiä hieman ja pidän niitä sitten poskessa, välttäen paljoa kosketusta kielen kanssa sillä se maistuu turhan kitkerältä. Sanoisin sen olevan meditatiivista, tuntuu melko selkeältä ja rauhalliselta. Toki se päihdyttää myös muttei ole samalla tasolla sekavaa kuin esimerkiksi päivänsini tai sienet.


Poissa psychiCNoob

    • Viestejä: 18
    • Karma: 1
    • Profiili
Toi vetämisen tunne, hahah. Kuuluu vissii luonteeseen.

Lainaus
Lainaus
Muistaakseni Daniel Siebert mainitsi tuosta jo ekassa tieteellisessä raportissaan, jossa todettiin salvinoriini A:n olevan aktiivinen ainesosa.

Myös Twig Harper, joka eittämättä on nykyisen salviahulluttelun korkeimpia ylipappeja, on puhunut salviakokemuksien avaavan ikkunoita lapsenomaiseen ajatteluun, mutta on myös sitä mieltä, että salvia opettaa ihmiselle täysin uudenlaista tajunnallista tilaa, joka on jossain määrin täysin irrallinen kaikista muista inhimillisistä kokemuksista.

Tuttuja nimiä. Oikeestaan nähtyäni Danielin haastattelun, rupesin kelaamaan että onko tämä kuinka tuttua ilmiö kokonaisuudessaan.

Lainaus
Mielestäni unenomainen on oikea sana. En koe että tripit olisivat millään tavalla avaavia tai merkityksellisiä.

Unenomasia kyllä. Mut toisessa seikassa kokemukseni on totaalisen eri.

Jo eikoilla kerroilla, kun poltin tiivistettyä Salviaa (never again), oli kokemukset hyvin hengellisiä ja erittäin merkityksellisiä. Jännä asia on myös että ne eivät olleet sekoittavia laisinkaan, vaan hyvin yksinkertaisia, "nopeita" ja kirkkaita. Yllättävän rauhallisiakin jopa, verrattuna siihen mitä oon lukenut muiden kokemuksia. :D

Nyttemmin päässyt kokemaan Salvian värittämiä maisemia yksityiskohtaisemmin aloitettuani lehtien pureskelun. Ja sen tehneet tietää varmaa sen fiiliksen, et kuinka "oikeelta" se annostelutapa tuntuu. En aio palata lehtien polttamiseen, mahdollisia marginaalitilanteita pois jättämättä.

Itse paastoan kokonaan tai osapaastoan (ja se tarkoittaa että syön luonaaksi pelkkää kvinoapuuroa) ennen lehtien syömistä. Se kans jotenki tuntuu, "oikeelta". Päivän aikana kerään intentiota kokemusta varten. Valmistaudun rauhakseni, omissa oloissa. Tutkin itseäni ja hetkellistä päämäärääni. Sitten illalla käärin lehdistä nyytin ja astun Salvian hoiviin.

Diggaan myös seurata Mazatecien perinteitä ja kerään lehdet pareittain.

Hörhöhommaahan tää on ei siitä pääse. :D