Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - Käyttö ja kokemukset

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Asetoniekstraktin teko on yksinkertaista:

Tarvikkeet:
1 lasipurkki kansineen
Asetonia
Siivilä
Lasivuoka tai muu laakea astia
Salvian kuivattua kasvimateriaa
Pari grammaa hienoa lehtimateriaalia (salviaa tai vaikkapa kannabista)
Partaterä tai muu lastamainen apuväline (ei pakollinen)
Kumihanskat (ei pakollinen)

1. Kuivaa lehdet (ja varret) ja murskaa ne lasipurkin pohjalle.
2. Ota pari grammaa kaikkein hienointa ja poltettavuudeltaan parhaimman näköistä lehtimateriaa talteen johonkin vässylle. Jos haluaa, tässä voi käyttää budiakin muodossa tai toisessa. Tekee vaikutuksestakin hieman erilaisen.
3. Kaada asetonia niin paljon, että lehtimatsku peittyy juuri ja juuri. Mitä vähemmän, sitä parempi, sillä asetoni haihdutetaan.
4. Laita korkki kiinni ja ravistele purkkia pari kertaa päivässä. Voit aukoa kanttakin vähän välillä, jottei purkin sisään keräänny mitään kaasuja, jotka poksauttaisivat purkin. Näin tuskin tapahtuu, mutta itse varulta auoin kanttakin välillä.
5. Anna asetonin irroittaa vaikuttavat aineet salviasta. Päivänkin liotus riittää jos on kova kiire, mutta itse liotan yleensä useamman päivän.
6. Kaada asetoni laakeaan astiaan siivilän läpi ja anna haihtua. Lehtimatskun voit nakata roskiin tai liottaa vielä asetonissa (yli 3 päivän liotuksen jälkeen ei kannata). Tässä kohtaa on pakko sanoa, että tämä vaihe haiskahtaa siltä, kuin 30 tyttöä olisivat ympärilläsi poistamassa kynsilakkojansa. Kannattaa siis ehdottomasti tehdä haihduttaminen ulkona, tai suljetussa huoneessa ikkunan äärellä. Haihduttaminen voi kestää asetonin määrästä ja haihdutusastian laakeudesta riippuen tunteja. Älä vie mitään syttyvää lähellekään asetoniastiaa!
7. Kun asetoni on haihtunut melkein loppuun (pinta on vielä tahmea ja kiiltää) ripottele hienoa lehtimateriaalia astian pohjalle jääneen "mäskin" päälle. Punnitse lehtimateriaali ennen ripottelua jos haluat laskea extraktin "tehokkuuden".
8. Anna mäskin kuivua loppuun.
9. Laita kumihanskat käteen (muuten sormesi ovat vielä seuraavanankin päivänä vihreät) ja kaavi mäski ripotellun lehtimateriaalin ja partaterän avulla talteen. Kaikki vihreä on sitä, minkä haluamme talteen, imeytä siis kaikki tavara lehtimatskuun. Tässä kannattaa käyttää apuna sytkäriä ja/tai paria tippaa asetonia. Lämpö tekee mäskistä juoksevampaa, asetoni liottaa mäskin irti. Valmista materiaalia kannattaa pitää vaikkapa lautasella vielä muutaman päivän, jotta mahdollisimman paljon asetonia haihtuu lopputuotteesta pois.
10. Pussita, rauhoita mielesi, polta spiritual-sauhut ja matkaile muissa maailmoissa.

Ekstraktin tehokkuuden laskeminen.
Esimerkki:
30g salviaa liotettu asetonissa ja siihen lisätty gramma lehtimatskua -> lopputulos (mäski+lehtimatsku) painaa n. 2 grammaa -> 30/2 = 15x -> 15 kertaa niin voimakas kuin pelkkä lehti, eli polttaessasi 0,1 grammaa tätä, se vastaa 1,5 grammaa pelkkää lehteä.
Eli: Salviasilpun grammamäärä jaetaan lopputuotteen grammamäärällä ja tulokseksi saadaan lopputuotteen voimakkuuden kerroin verrattuna alkuperäiseen tavaraan.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hyperwelt

    • Viestejä: 58
    • Karma: 0
  • Dick Torture.
    • Profiili
olisi mielenkiintoita saada enemän tietoa oraalisesta käytöstä, nouseeko kuinka rajusti onko verrattavissa tattien nousuun vai dmt nousuun, tuleeko oraalisesti nautitussa salviassa sitä vammasta naaman puutumista :D kauanko kestää jne. kaikkea mahdollista, mutta nimenomaan suun kautta nautittuna
From the earth.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Keskustelua aiheesta on jonkin verran ketjun aloitusviestissä ja täällä. Itselläni ei ole kokemusta (ainakaan vielä), mutta perkeleen pahan makuista tuntuisi kommentien mukaan olevan. Jo kasvin haju kyllä hieman yököttää ainakin meikäläistä, mutta kyllä se on vielä joskus testattava. On hyvä varata reilusti lehteä pureskeluun. Keskimääräisenä annostuksena voisi pitää 20-30g pureskeltuna. Vaikutus lukemani mukaan syötynä miedompaa ja pitkäsestoisempaa.

Huom! Alkuperäiskansojen mukaan kasvin polttaminen loukkaa Salvian naispuolista henkeä.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hyperwelt

    • Viestejä: 58
    • Karma: 0
  • Dick Torture.
    • Profiili
itse olen tullut siihen tulokseen että ihan pure lehteä on mahdoton jauhaa, tai se pitää jauhaa osissa, joten tuo extractin syönti houkuttelee, pitää se kyllä koittaa tämän kesän aikana saada testattua, kenties, ehkä :)
From the earth.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itse suosittelisin lämpimästi enemmän lehden syömistä kuin extractin. Esim. mahdollisia asetonijäämiä tai muutakaan ekstraktointi-prosessissa syntynyttä tavaraa en suosittele suun limakalvoille. Voi olla hyvin ilkeän makuista ja tuntuista. Kokeilla voisin teepussin kankaan sisässä (valuttaa teet ensin pussista vege) ja huulessa pussinuuskan tavoin, mutta mielestäni tuo käyttötyyli on hieman kyseenalainen.. Menkää ja tietäkää. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Hyperwelt

    • Viestejä: 58
    • Karma: 0
  • Dick Torture.
    • Profiili
tuota on juu moni ehdotellut aikasemminkin, parhauttahan olisi kun saisi oman kasvin ja siitä sitten kuivattelis/tuoreeltaan, noh, ehkä joskus vastaan tulee pisto, sitä odotellessa se on tuo extracti tai/ja sitten lefamurskeen kanssa testailu
From the earth.


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Ensi kerta salvian kanssa.
Poltin noin 0,6 tai 0,7 grammaa salviaa ja perään ehkä 0.1g marihuanaa.
Salvia tekee olosta selvästi sekavamman ja välillä huomaan tehneeni jotain, kuten avannut television, toiminnan jättämättä mitään mielikuvaa.
Kirjoittaminen on huomattavan hankalaa ajoittain. Ajatus kuitenkin lentää mukavasti, eikä tosiaan ainakaan ahdista lainkaan. Olo on rento ja hyväntuulinen. Ei kuitenkaan mitenkään erityisesti kikatuta tms. mitä ehkä hieman odotin.
Pää tuntuu keikkuvan välillä itsekseen, en tiedä keikkuuko, vai onko se vain tunne. Luulen, että tuntuu vain siltä.
Polttona salvia oli oikeinkin miellyttävää ja savua piti helposti keuhkoissa isoja henkosia. Hieman myöhemmin poltettu kannabis tuntui kurkussa huomattavasti enemmän.
4/5 ehkä noin about suunnilleen. Pitää kokeilla isommalla annoksella pelkkää salviaa lähitulevaisuudessa.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Sekavuustila

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Sain käsiini kyseistä tavaraa, joka on 40x:ää. Ilman aikaisempaa kokemusta salviasta, miten minun kannattaisi polttaa tämä, koska savua ei varmastikkaan tule paljon esim.0,025 dosella? Voiko pesään laittaa sekaan vaikka budia?  O:-)


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Sain käsiini kyseistä tavaraa, joka on 40x:ää. Ilman aikaisempaa kokemusta salviasta, miten minun kannattaisi polttaa tämä, koska savua ei varmastikkaan tule paljon esim.0,025 dosella? Voiko pesään laittaa sekaan vaikka budia?  O:-)
Vaikuttava ainesosa salvinoriini A liukenee heikolti veteen, mutta sitä ei silti kannata polttaa vedellä täytetyssä bongissa. Kiehumispiste on melko korkealla, jonka vuoksi pesän sytyttämisessä suositaan butaanitorcheja ja jatkuvaa liekittämistä. Savu kannattaa pyrkiä hengittämään hitaasti kerralla keuhkoon ja sitä tulee pidätellä hetki.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa 2_kenkää

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
    • Profiili
Kirjoitin alla olevan viestin epähuomiossa ensin väärälle alueelle, joten siirrän tämän nyt tähän. Kontekstina se, että edellinen kirjoittaja oli pohtinut kysymystä: "Miksi teit sen?"

Poltin salviaa ekstraktina viimeksi joskus muutama vuosi sitten. Kuten aikaisemmillakin kerroilla, olin välittömästi unohtanut polttaneeni salviaa ja samalla menettänyt kaiken yhteyden omaan kehooni. Istuin hiljaa paikoillani kykenemättä liikkumaan ja tunsin kitalaessani voimakasta kipua jota en kuitenkaan pystynyt ymmärtämään minkäänlaisena fyysisenä tuntemuksena. Yritin paniikinomaisesti rimpuilla mieleni voimalla irti koko kokemuksesta kun jostain kuului kysymys: "Miksi tulit tänne?".

Mitään oivallusta tuosta ei kyllä pysty löytämään, mutta tuo kysymys jäi hyvin mieleen ja huomaan palaavani pohtimaan sitä aika ajoin. Miksi halusin taas palata tuohon tilaan jonka tiesin jo aikaisempien kokemuksieni perusteella olevan itselleni hyvin pelottava? Kuitenkin tuohon salviakokemukseen sisältyi jotain sellaista joka on jäänyt kytemään mieleni perukoille paljon vahvemmin ja paljon kiehtovampana kuin mitkään nautinnoliset kokemukset helpompien psykedeelien kanssa. Samalla kun salvian polttaminen suurina annoksina voi tuottaa henkistä ja jopa fyysistä kärsimystä, kokemusta tuntuisi ainakin minulla seuraavan useita kuukausia kestävä tasapainon tunne.

Tuntuisi siltä että tuo koko aiheeseen liittyvä selittämättömyys voisi olla itselleni koko homman perimmäinen pointti. Tavallaan koko kokemus saa voimansa juuri siitä että mitään selitystä ei ole löydettävissä.


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Pureskelin 4g kuivattua murskattua lehteä jotka kostutin sitrusliköörillä.

Sain lopulta aikaan lievän päihtymyksen, jota vertasin hieman tyyliltään hampuun.
Jalkoihin se meni myös hieman ja väl väl välillä oli oli hieman änk änkytystä.

Suun pitäminen täynnä lehtimurua ei kuitenkaan innostanut loputtomiin kun kaveri veti
alkohamppupäisään sulkaakonvehteja ja kertoi kuinka taivaaliselta ne maistuvat.

Ilta jatkui toisen kaljan ja hamppukaakaon merkeissä. Kovin ihmeellistä päihtymystä
nekään ei tuoneet.

Eli siis havaittua on, että juttelu ja salvian pureskelu eivät oikein mahdu samaan suuhun samaan aikaan.

Vaihtoehdoiksi jäivät:
HC pureskelu yksin 8 -12g annoksella
Lehden tiivistäminen liottimella
Alkoholitinktuura


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Mietiskelin että auttaisiko vatsasta imeytymiseen nexium/losec?

Tota nieleskelyä, kun nyt en ainakaan itse osaa oikein välttää.


Poissa Hyperwelt

    • Viestejä: 58
    • Karma: 0
  • Dick Torture.
    • Profiili
Itse tossa pajautin taannoin ihan perus S. divinorum lehteä, 4-6pesällistä, olin myös juonut 3 olutta, mutta tuntemukset oli perus salviaa, kaikki vääntyy rullalle ja meininki on erittäin hämmentävää, mutta sitten jossian kohtaa pääsin unohtamaan olevani tripillä ja kun katselin ympärille niin näin sohvalla vieressäni istuvan 3 mustaa hahmoa, ne noasi omiin käsiinsä ja tuijotti lattiaa, yksi niistä kääntyi katsomaan minua ja selvällä mutta säröytyvällä äänellä sanoi "vielä ei ole sinun vuorosi" jonka jälkeen aloin yrittämään ylös ja koin pientä paniikkia jonka sain pois sillä että koitin pikkurillillä sohvaa ja totesin että makaan sohvalla ja trippi on vielä päällä.
Kokemus oli hämmentävä ja rules.
From the earth.


Poissa Thetonzar

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
Toi sun tarina nostatti kylmät väreet selkään..mustia varjo tyyppejä oon meinaan mäki nähnyt :/ ne nauro....ja ääni rätis ja paukku :/
When i die..i'l cast a shadow...and i rise.


Poissa seittivahvero

    • Viestejä: 143
    • Karma: 1
    • Profiili
Laitoin vajaan puolet litran minigripistä kuivattua lehteä sekoittimeen ja jauhoin ne karkeaksi murskaks.
Laitoin suun täyteen tavaraa ja pureskelin ja liikuttelin sitä. Laitoin lisää suuhuni, kun sain tuotteen pureskeltua niin paljon että lisää mahtui. Sylkeä ei tullut paljoa, koska suuni oli valmiiksi kuivahko.

Jossain vaiheessa yhtenäiset pinnat rupesivat muuttumaan samalla tavalla kuin näkö muuttuu, kun nousee ylös niin nopeasti, että pyörryttää.

Tässä vaihessa saatoi katsoa unta sulkemalla silmäni, mutta olin tietoinen asennostani ja ulkoisesta maailmasta ainakin ajoittain. Unnessa näin, että maailma koostuu anorisoiduista metalliliuskoista ja pääsin kurkistamaan olevaisuus pintojen väliin(*. Asiat olivat kierteisiä ja niissä oli kierteisiä häntiä, usein oikeassa yläkulmassa.

Tässä vaiheessa avasin silmäni ja huomasi edeleen istuvani. Laitoin suurimman osan vielä suussani olevasta materiaalista pois, kuten syljeskelyastian ja menin makuulle. Näköni toimi jossain määrin rajoiretusti.

Jatkoin unen katsomista, kuitenkin katsoin ulospäin aina välillä. Jossain vaihessa se alkoi lässähtää ja aloin availla silmiäni ja tunntui siltä että voisin nousta kaatumatta menin suihkuun ja vessaan. Suihkussa rupesin miettimään olenko tripannut vai nukkunut aamutrirsat moskaa suussa. Olin vielä jossain määrin päihtynyt.

Toisin kuin aikaisemmissa kokemuksissani, tässä ei ollut läsnä osittain kannabispäihtymyksen kaltaista pilveä.

Uni ei ollut kovin visuaalinen, enkä ole löytänyt nopeasti netistä kuvia jotka kuvaisivat niitä mitä näin.

(* Selostus on huono, mutta asiaa on vaikea kuvailla. En uskonut tripin aikana tai sen jälkeen, että todellsuus olisi illusio tms, mutta näin silmät kiinni jotain mikä oli uni ehkä osittain.