Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211189

Poissa syksynhyvätpuolet

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
17 vuotias on kyllä vielä melko nuorekas. Itse en lähtisi suosittelemaan ainakaan mitään kovin suuria trippejä tuon ikäiselle. Vaikka en nyt usko että yhdestä pienestä silokkitripistä mitään haittoja koituisi, mutta en silti suosittelisi 17 vuotiaalle kun siinä iässä tahtoo ajatusmaailma olla vielä sen verta "kypsymätön". Aivotkin kehittyvät vielä tuossa iässä radikaalisti.

Uskoisin että paljon suuremman hyödyn psykedeeleistä saa vähän myöhemmällä iällä. Ehkä sitten kun ikää on reilut 20 vuotta niin on parempi aika alkaa suunnitella silokkitrippejä. Ja melkein nyt sama mistä tajusteista puhutaan, niin tuo reilut 20 vuotta on varmaan sellainen nuorin ikä milloin kannattaa mitään kokeilla tai käyttää. Mukaan lukien alkoholi.

Tuossa jo sanottiinkin että on hyvä huolehtia ensin itsestään ennenkuin auttaa muita ja samaa suosittelisin itsekin.

Jos et ole koskaan kokeillut meditointia, niin suosittelen kokeilemaan ja harjoittamaan sitä ihan päivittäin. Siitä löytyy apu monenmoiseen henkiseen pahoinvointiin kunhan sen vain ottaa tosissaan.

Kiitoksia vastauksestasi. Noita asioita olen itsekin pohtinut. Aivojen kehittymistä ja sitä, mahtavatkohan silokit vaikuttaa siihen ja jos, niin millä lailla. Myös tuota, että vaikka kokisi olevansa kypsä, niin sitä ei välttämättä ole lähelläkään.
Meditaatio on jossain määrin tuttua, sekin jäänyt tässä vuoden aikana pois. Pitäisi ottaa tavaksi taas. Vaikka se tavallaan tuntuu tehottomalta, niin tässä kiireyhteiskunnassa olisi kyllä hyvä pysähtyä ja kuunella itseä.


Poissa aion

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko tuttua, että sienten alkaessa vaikuttaa alkaa samalla myös kaduttamaaan kun taas tuli syötyä sieniä?
Itsellä vaikutusten alkamiseen on viimekerroilla liittynyt myös fyysisesti paha olo. Se haukoitteleminenkin tuntuu jotenkin todella inhalta.

Samaten joka kerta, kun trippi on loppunut tulee taas mieleen miksi näitä söi eikä yhtään kaduta.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Onko tuttua, että sienten alkaessa vaikuttaa alkaa samalla myös kaduttamaaan kun taas tuli syötyä sieniä?
Itsellä vaikutusten alkamiseen on viimekerroilla liittynyt myös fyysisesti paha olo. Se haukoitteleminenkin tuntuu jotenkin todella inhalta.

Samaten joka kerta, kun trippi on loppunut tulee taas mieleen miksi näitä söi eikä yhtään kaduta.

Tuttua!
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Melvana

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei!

Sellaista kyselisin, että onko kenelläkään kokemusta/tietoa, miten Mirtatsapiini-lääke vaikuttaa trippiin? Koitin netistä jo selata tietoa, suomeksi en oikein löytänyt mitään ja englanniksi löytyi lähinnä fifty-fifty tietoa.. Osa porukasta sanoo, että ei tunne lähes mitään vaikutuksia jos on mirtatsapiini lääkitys alla ja osa porukasta sanoo, että buustaa lähes kaksinkertaisesti trippiä, niin otappa tuosta nyt selvää, että mikä on hyödyllistä tietoa.

Olen syönyt masennuslääkkeitä vuoden, Brintellixiä ja nyt olen ollut ilman 3 viikkoa, eli sen lääkkeen vaikuttavat aineet pitäisivät olla jo poistuneet kehostani. Joskus jostain lukenut, että ei pitäisi koskaan käyttää psykedeelejä jos on masennuslääkitys alla, mutta jossain taas sanottiin, että ei pitäisi syödä jos on SSRI-masennuslääkitys alla ja mirtatsapiini ei kuulu SSRI lääkeryhmään. Itselläni on tuo mirtatsapiini ollut lääkkeenä unettomuuteen 15mg annostuksella 4kk.

Olisi mahdollisuus päästä huomenna tai ylihuomenna trippaamaan puolentoista vuoden tauon jälkeen. Silloin tosin microdosetin lsd:tä. Psilosybiinisieniä olen viimeksi syönyt lokakuussa 2017 muistaakseni 3g silokkeja. Mitä mieltä olette, kannattaisiko minun laskea ja odottaa, että milloin mirtatsapiini on poistunut täysin kehostani, vai onko turvallista syödä sieniä, vaikka onkin tämä lääkitys alla, vai onko kysymys vaan oikeasta annostuksesta?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Hei!

Sellaista kyselisin, että onko kenelläkään kokemusta/tietoa, miten Mirtatsapiini-lääke vaikuttaa trippiin? Koitin netistä jo selata tietoa, suomeksi en oikein löytänyt mitään ja englanniksi löytyi lähinnä fifty-fifty tietoa.. Osa porukasta sanoo, että ei tunne lähes mitään vaikutuksia jos on mirtatsapiini lääkitys alla ja osa porukasta sanoo, että buustaa lähes kaksinkertaisesti trippiä, niin otappa tuosta nyt selvää, että mikä on hyödyllistä tietoa.

Olen syönyt masennuslääkkeitä vuoden, Brintellixiä ja nyt olen ollut ilman 3 viikkoa, eli sen lääkkeen vaikuttavat aineet pitäisivät olla jo poistuneet kehostani. Joskus jostain lukenut, että ei pitäisi koskaan käyttää psykedeelejä jos on masennuslääkitys alla, mutta jossain taas sanottiin, että ei pitäisi syödä jos on SSRI-masennuslääkitys alla ja mirtatsapiini ei kuulu SSRI lääkeryhmään. Itselläni on tuo mirtatsapiini ollut lääkkeenä unettomuuteen 15mg annostuksella 4kk.

Olisi mahdollisuus päästä huomenna tai ylihuomenna trippaamaan puolentoista vuoden tauon jälkeen. Silloin tosin microdosetin lsd:tä. Psilosybiinisieniä olen viimeksi syönyt lokakuussa 2017 muistaakseni 3g silokkeja. Mitä mieltä olette, kannattaisiko minun laskea ja odottaa, että milloin mirtatsapiini on poistunut täysin kehostani, vai onko turvallista syödä sieniä, vaikka onkin tämä lääkitys alla, vai onko kysymys vaan oikeasta annostuksesta?
Sienten vaikuttava ainesosa psilosiini tuottaa psykedeeliset vaikutuksensa serotoniinireseptorien välityksellä. Serotoniinin takaisinoton estäjät aiheuttavat näiden reseptorien vaimennussäätelyä, eli ikäänkuin nostavat toleranssin kattoon, jolloin vaikuttava aine ei pääse kutkuttelemaan hermosoluja. Mirtatsapiini on sekä serotoniinin takaisinoton estäjä (vaan ei selektiivinen) että serotoniinireseptorien salpaaja (kuten neuroleptit), joten sienet tuskin toimivat kunnolla mirtatsapiinikuurilla.

Käyttämäsi annos on hyvin maltillinen, joten oletettavasti hermosolutoiminnan palautumiseen menisi hyvin vähän aikaa. Voidaan laskea, että 15 milligrammaa mirtatsapiinia metaboloituu täysin noin 4-5 päivässä. Odottelisin kuitenkin viikon-pari, jonka aikana serotoniiniviestintään osallistuvat hermosolut löytävät taas urilleen.

Olen itse tripannut onnistuneesti muutaman päivän kuluttua mirtatsapiinin annostelemisesta. Trippi oli kuitenkin muistaakseni suht vaisu annokseen nähden.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Melvana

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos nopeasta vastauksesta Arvalis!

Eipä tuota onneksi ole mikäään kiire trippaamaan, mielummin odotan kärsivällisenä kuin lähden kiireellä kokeilemaan. Tarkotuksena olisi tripillä miettiä kuinka voisin nuita omia uniongelmiani parantaa, että voisi jossakin välissä lopettaa tuon mirtatsapiininkin käytön. Ja ehkä muutenkin saada taas kosketus omaan henkiseen puoleen. Ollut elämä aikalailla "ihan sama" meininkiä tuon brintellixin vaikutuksen alla: negatiiviset asiat eivät ole negatiivisia eivätkä positiiviset positiivisia. Sellaista "neutraalia sumua" kaikki. Eksistentiaalifilosofia ja buddhalainen kirjallisuus on alkanut uudestaan kiinnostamaan tässä 3 viikon aikana mitä olen ollut syömättä brintellixiä.

Mulla olisi nuita b+ cubensikseja ja aattelin vielä kysäistä, että onkohan paljon eroa tripin vahvuudesta syönkö 3,5g vaiko 4g? Luin nuista b+:sta, että 3,5g olisi aivan riittävä intensiiviseen trippiin. Sen takia vaan mietin, kun mulla sattuu olemaan nuita 10g, ja ne mitä en itse syö, niin annan trippivahdilleni ja kaverilleni. Sharing is caring.


Poissa enomuumi

    • Viestejä: 33
    • Karma: 2
    • Profiili
hiukan ot mut menköön..

ssri ja snri lääkkeetu (aloitus ja lopetus) on syytä tehdä suunnitelmallisesti ja vaiheittain annoskokoa muuttaen.

Ymmärrykseni on (Tutkinut näiden haittavaikutuksia lukemalla netistä tutkimuksia) että lääkkeiden aloittamiseen ja lopettamiseen liittyy erityinen haittavaikutsten laukeamis riski ja edelleen että mitä jyrkempi/ äkimpi muutos on sitä suurempi riski haittavaikutuksille.


Poissa ruoja

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 122
    • Karma: 30
  • Juodaanko vähän Varjosahtia?
    • Profiili
hiukan ot mut menköön..

ssri ja snri lääkkeetu (aloitus ja lopetus) on syytä tehdä suunnitelmallisesti ja vaiheittain annoskokoa muuttaen.

Ymmärrykseni on (Tutkinut näiden haittavaikutuksia lukemalla netistä tutkimuksia) että lääkkeiden aloittamiseen ja lopettamiseen liittyy erityinen haittavaikutsten laukeamis riski ja edelleen että mitä jyrkempi/ äkimpi muutos on sitä suurempi riski haittavaikutuksille.

..ja täydennyksenä vielä että lääkkeen käyttöaika vaikuttaa todella paljon. 1kk kuuri (yleensähän ne ovat min 3kk?) ei vielä kovin kummosia toimenpiteitä vaadi mutta jos samaa lääkettä on syönyt vuosia, voi olla äärimmäisen tärkeää tehdä lopetus todella hallitusti.

Eli jos nyt siis joku SSRI lääkkeitä syövä haaveile trippailevansa siten että pitää yhtäkkiä taukoa lääkkeestään niin kannattaa perehtyä asiaan ja harkita pari kertaa. Se yhtäkkinen lopetus vaikkapa pariksi viikoksi voi olla kohtuu iso laukaseva tekijä jo itsessään huonolle kokemukselle psykedeelien kanssa.


Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko muilla kokemusta sellaisesta asiasta kun sienet alkaa vaikuttamaan niin alussa ahdistaa mikä menee kyllä ohi hetken päästä?
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Onko muilla kokemusta sellaisesta asiasta kun sienet alkaa vaikuttamaan niin alussa ahdistaa mikä menee kyllä ohi hetken päästä?

Hyvin lievänä, mutta olen tuntenut tuollaista.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Silokkeja nauttiessa pystyykö trippiä tarvittaessa "ohjaamaan" musiikin avulla? Siis jollain pienillä 25-30kpl määrillä, isommilla määrillä tuskin onnistuu. Ja isoilla määrillä nyt lähtökohtaisesti idea onkin antaa sienien viedä. Ja jos haluu microdosetella, niin 2-3kpl on luultavasti ihan ok?
Joskus 5 kpl kokeiltu, mut siinä tuntu jo jotain pientä tripin poikasta olevan, ja vähän ahdistavaa tunnetta koko vaikutuksen ajan. Musiikki ei vaikuttanu millään tavalla olotilaan. Uskon et johtui siitä, koska annos oli liikaa microdoseen ja aivan liian vähän tripille = ei hyvä. Microttaessa ei kuitenkaan hae trippiä ja mieli alkaa helpolla vastustamaan.
Vähän jälkeenpäin harmittaa, kun tuli ekat tripit käytyä cubensiksilla. Niistä on tullu jotenkin niitä "tuttuja ja turvallisia" ja silokit tuntuu paljon vieraammilta.



Poissa Ideakonsultti

    • Viestejä: 43
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko muilla kokemusta sellaisesta asiasta kun sienet alkaa vaikuttamaan niin alussa ahdistaa mikä menee kyllä ohi hetken päästä?

Hyvin lievänä, mutta olen tuntenut tuollaista.
Ei itelläkään kauhean kova ahdistus ole ollut ja miettinyt että voi johtua ihan siitä kun odottaa millanen vaikutus tulee.
"As I walk through the valley of the shadow of death
I take a look at my life and realize there's nothin' left"


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Itselle tulee sienissä yleensä melko hysteerinen fiilis, mutta enemmän naurattaa kuin itkettää.

Psilosiini, kuten kaikki psykedeelit, sitoutuu erinäisiin serotoniinireseptoreihin ja yhtenä niistä 5-HT2C-reseptoriin, jonka aktivaatio on omiaan aiheuttamaan ahdistusta. (Valitettavasti kaikki tunnetut 5-HT2C:n toimintaa blokkaavat aineet sitoutuvat myös 5-HT2A-reseptoriin, vähentäen varsinaisia psykedeelisiä vaikutuksia.) Se ahdistus alkaa laantumaan viimeistään siinä vaiheessa, kun vaikutus alkaa hiipumaan, ja useasti mahdottomaltakin tuntuva ahdistus raukeaa siinä psykedeelisen prosessoinnin myötä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Se ahdistus alkaa laantumaan viimeistään siinä vaiheessa, kun vaikutus alkaa hiipumaan, ja useasti mahdottomaltakin tuntuva ahdistus raukeaa siinä psykedeelisen prosessoinnin myötä.
Niin, ja tämä todistaa sen että varsinainen trippi ei voi "jäädä päälle"?
Tietty jonkun ihan hullun tripin jälkeen voi seuraavana päivänä olla vähän omituinen olo.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Se ahdistus alkaa laantumaan viimeistään siinä vaiheessa, kun vaikutus alkaa hiipumaan, ja useasti mahdottomaltakin tuntuva ahdistus raukeaa siinä psykedeelisen prosessoinnin myötä.
Niin, ja tämä todistaa sen että varsinainen trippi ei voi "jäädä päälle"?
Tietty jonkun ihan hullun tripin jälkeen voi seuraavana päivänä olla vähän omituinen olo.
Kirjoittamani lause ei todista mitään muuta kuin omakohtaisia havaintojani. Mutta joo, tripit menevät ohi, koska psilosiini poistuu elimistöstä ja hermosolut palautuvat hetkellisestä virittyneisyyden tilasta vahingoittumattomina.

Tarkoitin sanoa, että sen ahdistuksen voi kohdata ja viisastua kokemuksesta, tai sitten odotella, että se menee ohi. Se menee ohi.

Elämänasenteen muutokset ovat kuitenkin tavanomaisia jälkivaikutuksia; masennus saattaa lakata kalvamasta, ihminen saattaa hyväksyä lähestyvän loppunsa ja suhde omien (mahdollisesti väkivallan-) tekojen seurauksiin voi muuttua tiedostavammaksi - tällaisten asioiden, kuten, että ikäänkuin ihmisen päässä syttyisi valot, tavallaan soisikin "jäävän päälle".
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher