Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211190

Poissa shiva2

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Okei, kiitti mietteistä. Taidan vielä tällä viikolla ottaa, kun on sen verran hyvä tilaisuus, vapaata aikaa sekä hyvää seuraa. Sitten saakin pää palautua sienistä ainakin sen kuukauden verran.  :)


Poissa TTUmattu

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Mistä johtuu kova jalkakipu sen jälkeen kun on ottanut sieniä. Tuntuu että kipu on verisuonissa, suvussani on suonikohjuja ja itselläkin alkaa olla jo hieman niitä, en tiedä onko niillä vaikutusta? Mistä mahtaa olla kyse? Amsterdamissa kipu tuli vasta aamulla, en kyennyt edes kävelemään silloin. Kipu lähti päivän mittaa pois.


Poissa Sheeep

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Toivottavasti ei mene vääräään paikkaan kysymys, koska se koskee kaikkia psykedeelejä. Eli mistä johtuu, kun kaikki deelit, tryptamiinit ja fenyylietyyliamiinit, aiheuttavat kauheaa yskää tai pikemminkin yskäkohtauksia? Noin 10 minuutin välein tulee sellainen pakonomainen tarve yskiä (ei johdu siitä että olisi limaa liikaa keuhkoissa). Ei tästä hirveästi haittaa ole, mutta nousuissa saattavat kovat yskäkohtaukset aiheuttaa oksennusrefleksin


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Toivottavasti ei mene vääräään paikkaan kysymys, koska se koskee kaikkia psykedeelejä. Eli mistä johtuu, kun kaikki deelit, tryptamiinit ja fenyylietyyliamiinit, aiheuttavat kauheaa yskää tai pikemminkin yskäkohtauksia? Noin 10 minuutin välein tulee sellainen pakonomainen tarve yskiä (ei johdu siitä että olisi limaa liikaa keuhkoissa). Ei tästä hirveästi haittaa ole, mutta nousuissa saattavat kovat yskäkohtaukset aiheuttaa oksennusrefleksin
Kaikki klassiset psykedeelit stimuloivat laajaa skaalaa erinäisiä serotoniini-, dopamiini-, jne. reseptoreja. Useat perinteiset (a la Shulgin) tryptamiinit ja fenetyyliamiinit (sienet ja meskaliini mukaanlukien) stimuloivat voimakkaasti serotoniini3-reseptoria (linkin takana tarkempaa selvitystä), joka vaikuttaa esimerkiksi kiertäjähermossa kurkunpään reflekseihin. Veikkaan, että tuo on yksi syy yskytykseen.

Olen itse kohdannut yskänpuuskia psykedeelitripeillä. 2C-P kaikista psykedeeleistä tähän mennessä on kenties ollut se, mikä on aiheuttanut voimakkaimmin yskötystä. Se on samalla (ei niin yllättäen) myös oksettavimpia ja haastavimpia mahdollisia psykedeelejä. Olen huomannut, että sen kanssa kannattaa välttää tupakointia ja minkä tahansa polttamista ensimmäisen kahden-kolmen tunnin ajan, sekä juoda paljon (pelkkää vettä). Sienten kanssa nousuvaihe on nopeammin ohi, enkä ole kokenut tarvetta erityistoimenpiteisiin. Monet kuitenkin suosivat inkivääriä (joka sisältää 5-HT3-reseptorin toimintaa vaimentavia ainesosia) ns. preloadina.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa trippy star

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 1
    • Profiili
Elikkäs olin miettiny sienien käyttämistä mist saisin suht koht helposti ja vaivattomasti :D
kaikkee muut pohjal ja madonlakkei kerran kokeillu ja oli iha jees trippi
Ja pössytelly yleesä mut sienet alkanu kiinnostaa  8)   ite syksyl poimimaa vaiii ?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Elikkäs olin miettiny sienien käyttämistä mist saisin suht koht helposti ja vaivattomasti :D
kaikkee muut pohjal ja madonlakkei kerran kokeillu ja oli iha jees trippi
Ja pössytelly yleesä mut sienet alkanu kiinnostaa  8)   ite syksyl poimimaa vaiii ?
Helpoin tapa voi olla itse poimia suippumadonlakkeja, jos vain sopiva silokkipelto löytyy syksyllä, ja jos vain tunnistat itse/tunnistutat sienet foorumilla. Parhaassa tapauksessa saat kerättyä sieniä vuosiksi eteenpäin. ;) Jos kuitenkaan sopivaa taikasienipeltoa ei löydy, on helpoin tapa kasvattaa; pyydät sieniprintin foorumilta, hommaat 10-20€ edestä kasvatustarvikkeita ja kasvatat. Ensimmäisen sadon saat jotain perustekniikkaa käyttäen alle kahdessa kuukaudessa. :)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Peltomies

  • Vieras
Yh, kommppaan klonkkua!
Maissitekniikalla pääsee helposti alkuun pienemmälläkin budjetilla,
tuotaa myös runsaasti saantoa ja toimivia sieniä.

Jättäkää mun silokit rauhaan!
Räski on mun!


Poissa koirakissa

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Nautin n. puoli vuotta sitten 2g kuivia (todennäköisesti) Cubensiksia tyhjään mahaan ystävieni kanssa.
Vaikutuksen alaisena karvamatto tuntui niin jännittävältä ja silitin sitä n. 20 min, kuumottelin komeroita, koska luulin niissä olevan mörköjä ja tajusin kaikenlaista maailman menosta (ymmärsin miten maailman toimii jne.).
Olin silloin n. 70/175 ja näin jälkeenpäin minua on alkanut sienet kiinnostamaan, joten vastaako tuo annos mitenkään vaikutuksia? (tietenkin kaikilla henkilökohtaiset tuntemukset, mutta kusettiko tuo myyjä mitenkään minua ja ystäviäni?)
Visuaaleja en muistaakseni nähnyt ja anteeksi hieman sekavasta tekstistä.
Tämä tarinointi ei ole koskaan ollut minun juttuni. ;)


Poissa RekkaRaimo

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Jaa, nyt ois vihdoinkin tsänssi kokeilla hyviä cubensiksia ja vähäsen jänskättää. Sienet ja psykedeelinen kokemus on kovasti kiinnostanut teinistä asti ja melkolailla on aiheesta tullut luettua mutta eipä vaan ennen ole tullut saumaa vastaan.
Olo on ristiriiatainen koska oon koko ikäni ollut melko masentunut ja viimeaikona klassisen "syrjäytyneen nuoren" peruskriteerit alkaa olla täytetty. Välillä ahdistaa ihan kunnolla, etenkin jos on liikaa lääkinnyt itteään ganjalla. Toisaalta uteliaisuus sekä rakkaus maailmaa ja omia harrasteita kohtaan on kovempi kuin ikinä ja näennäisen pienistä asioista on oppinut nauttimaan eritavalla kuin nuorempana.
Mitään lääkitystä mulle ei ole, mutta oon funtsinu kovasti miten pieni annos bentsoa vaikuttaa sienimatkaan. Oon lukenut että varsinkin isommat annokset bentsoja kumoaa hallusinogeenin vaikutuksia melko tehokkaasti ja "hio matkan särmiä" mutta entä erittäin pienillä annoksilla? Omalla kohdallani oon huomannu että pieni annos (tyyliin 10mg diapam, 0,25mg xanor) helpottaa sillon kun ahistaa vaikkei vaikutusta muuten huomaakaan.
Mietinkin olisiko fiksumpaa ottaa pilleri ennen sieniä jotta lähtö olisi taatusti leppoisa eikä tarvitsisi siitä sitten murehtia nousuja odotellessa vai murehdinko jo nyt turhia ja pitäisin sen pillerin lähettyvillä siltä varalta jos reissu ajautuu väärille urille?
Jokatapauksessa uskon että onnistuessaan tää reissu vois jeesata ihan tuntuvasti näiden masennus/ahdistus-juttujen kanssa...


Poissa Kosminen Nauraja

    • Viestejä: 374
    • Karma: 111
  • Narkkinointipäällikkö
    • Profiili
Pidä se pilleri kaiken varalta käsillä mutta älä pilaa matkaasi ottamalla sitä etupeltoon.
Printtiversio Taika -oppaasta on tilattavissa Tajunta -kaupasta.
Kaikki pdf-kieliversiot nyt Magiska Molekyler Wikissä


Poissa rio7

    • Viestejä: 20
    • Karma: 0
    • Profiili
Tietääkö kukaan mitään reseptivapaata lääkettä tai ylipäätänsä tapaa, jolla kumota sienten vaikutukset huonon tripin sattuessa? Mitä olen lueskellut hieman, niin kaikki tuntuvat vaativan reseptin. Mulla ei ole mahdollisuutta trippivahtiin, ainakaan ei-tuomitsevaan, ja koska oon jossain määrin huolehtijaluonne, tripit yleensä alkaa negatiivisesti. Kyllä ne siitä paranee kun ei panikoi, mutta kuitenkin helpottaisi tieto jonkunlaisesta turvaverkosta siltä varalta että kaikki mahdollinen menee pieleen. Shroomeryssä joku kertonut ottavansa aluksi puolet halutusta sienimäärästä ja jos trippi ei ala katastrofaalisesti, sitten loput, mutta eipä tuo lähellekään varma tapa ole.


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
En ole vielä saanut haalittua käsiini tarpeeksi silokkeja, jotta ensimmäistäkään psykedeelikokemusta olisi ehtinyt kertyä - tahtoisin kuitenkin kysyä annostuksesta, sillä lukemani jutut täältä ja muista lähteistä ovat aiheuttaneet hieman hämmennystä.

Vähän taustaa: ensimmäinen kokemukseni olisi mitä todennäköisimmin yksin, omassa asunnossani. Tästä syystä olen päättänyt aloittaa varovalla annostuksella ja pyrkiä sellaiseen määrään, jolla saisi jotain ensituntumaa silokkimaailmasta - kuitenkin siten, että todellisuudentaju pysyisi vielä tallella.

Aiemmin tässä ketjussa eräs mainitsi syöneensä 17 kpl suippumadonlakkeja kokematta juuri minkäänlaisia vaikutuksia, joten minkälainen annos olisi "turvallinen" siinä mielessä, ettei kokemus todennäköisesti menisi liian överiksi heti ekalla kerralla ja yksin ollessa? Ottaen huomioon että pitoisuus vuodesta toiseen ja sieniyksilöidenkin välillä vaihtelee paljon, varaudun mielummin miedompaan kuin liian intsensiiviseen ensikokemukseen.

Aiemmin olin ajatellut että n. kymmenellä suippumadonlakilla voisin lähteä varovasti kokeilemaan, mutta nyt tuntuu vähän siltä että tuo määrä ei välttämättä aiheuta mitään havaittavia tuntemuksia tai tajunnanmuutoksia. Toisaalta olen kuullut myös juttuja, että toisella kertaa tietyn kokoinen annos ei aiheuta juuri mitään, kun taas toisella kertaa kokemus voi olla hyvinkin voimakas verrattuna annoksen näennäiseen kokoon. Syyt varmaan johtuvat edellämainituista seikoista.

Taisi mennä vähän jaaritteluksi, mutta ainakin tuli ajatukset avattua :)

Kiitoksia jo etukäteen!


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
TNrg: Ensimmäiseksi tripiksi olen suositellut joskus joillekin, että 15-25 suippumadonlakkia. Oma ensitrippiin sisältyi 24 tai 25 yksilöä. Ja hyvä oli. Itse en ole koskaan vaa'alla punninnut suippumadonlakkeja, ainoastaan kappalemäärän mukaan. Vaikkakin tuo laskutapa on kai vähän kehno siinä mielessä, että itiöemien pitoisuudet voivat vaihdella.

Se seikka kannattaa ottaa huomioon, kuinka varovasti haluat lähteä liikkeelle. Tuo mainitsemasi kymmenen silokkia aluksi tuskin aiheuttaisikaan mitään kovin kummoista. Ja toiset ovat vähän herkempiä sienen vaikuttaville aineille, kuin toiset.

Voit myös aluksi ottaa varovasti ja jos et tunnin päästä tunne mitään vaikutusta, odota vielä hetki ja nauti lisää.

Yksin kotona settingsien ollessa kohdillaan on varmasti turvallinen tapa tutustua sieniympäristöön. Kannttaa myös pitää mahdollisuutta lähteä ulos esimerkiksi luontoa tutkiskelemaan. Mikäli mahdollista :)
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa TNrg

    • Viestejä: 37
    • Karma: 1
    • Profiili
TNrg: Ensimmäiseksi tripiksi olen suositellut joskus joillekin, että 15-25 suippumadonlakkia. Oma ensitrippiin sisältyi 24 tai 25 yksilöä. Ja hyvä oli. Itse en ole koskaan vaa'alla punninnut suippumadonlakkeja, ainoastaan kappalemäärän mukaan. Vaikkakin tuo laskutapa on kai vähän kehno siinä mielessä, että itiöemien pitoisuudet voivat vaihdella.


Kiitos nopeasta vastauksesta!

Luulen, että kokeilen tuolla 15 kappaleella aluksi ja katson mihin se johtaa. En myöskään itse koe vaakaa kovin tarpeelliseksi, eihän se grammamäärä kuivia sieniä kuitenkaan kerro sen enempää psilosybiinipitoisuudesta kuin summittainen kappalemäärä tuoreita sieniä.


Poissa tassu

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko sillä väliä syökö eri lajikkeita sekaisin? Mulla olis semejä ja vähän cubensista ja mietin, että pitäiskö vetäistä noi samaan syssyyn. Eikös ne samaksi aineeksi kuitenkin ihmisen sisällä muutu lopujen lopuksi? Onko eri lajikkeiden välisillä vaikutuksia suuria eroja ja vaikuttaako miksaaminen matkan luonteeseen?