Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211184

Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Juu, tod. näk. eri substanseissakin on tietty "hierarkia" vaaran suhteen.

Oma mutu on että psykoosiin taipuvaisille kaikista vaarallisimpia ovat deliriantit ja dissosiatiivit. Deliriantit (esim. dramamiini, atropiini ym.) tekevät ihan tolkun ihmisestäkin jopa vaarallisen psykoottisen (ainakin tripin ajaksi). Erowidista löytyy aiheesta hyvin kuumottavia trippikertomuksia, tarinoilla on yleensä creepypastamaiset otsikot kuten:  "The Most Terrifying Living Hell of My Life", "Hide the Knives" ja "I Lost My Pets and Almost Burned the House Down" muutamia mainitakseni.
Niin, ja tässäkään itse vaikutusten kestolla ei kait pitäis niin oleellista merkitystä tälläisten henkilöiden kohdalla?
Siis esim. Salvia kuuluu dissosiatiiveihin, ja eihän se kestä kun sen jonkun 5-10min, mutta ekstraktista ja annoksesta riippuen voi olla hyvinkin voimakas kokemus. Voimakkaampi, ku "perus" annoksista psykedeelejä..

Ja deliriantit saattaa kyllä jäädä monella ihan tolkun tyypilläkin kokematta, esimerkiks hulluruoho..



Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Tuntuu, että on asioita, joita haluaisin ehkä vielä kokea psykedeliaan liittyen, mutta toistaalta mielessä on nyt myös tämä jarru päällä. Se on kasvanut aina jokaisen negatiivisen kokemuksen myötä. Nyt kun mietin trippiä niin muistan lähinnä ne hetket kun ahdistuneena ravaan ympäri huonetta etsien tapaa rauhoittua, kuinka ikävältä pysähtynyt ajantaju tuntuu ja miten en haluakkaan nähdä visuaaleja kun ne vihdoin on silmien edessä.

Oletko harkinnut pienempiä annoksia? Kokemukset voivat olla antoisia myös ilman ajantajun menettämistä ja visuaaleja.


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Ei ole nyt pitkään aikaa tullut trippailtua. Psykedelia periaatteessa kiinnostaa edelleen, mutta aiempien kokemusten tuloksena käytännössä ne päihteen tuomat tilat on tuntunut usein tosi epämiellyttäviltä. Se on huomattavasti vähentänyt intoa palata asiaan. Onko muilla ollut tällaisia ristiriitaisia tuntemuksia aiheesta?

Tuntuu, että on asioita, joita haluaisin ehkä vielä kokea psykedeliaan liittyen, mutta toistaalta mielessä on nyt myös tämä jarru päällä. Se on kasvanut aina jokaisen negatiivisen kokemuksen myötä. Nyt kun mietin trippiä niin muistan lähinnä ne hetket kun ahdistuneena ravaan ympäri huonetta etsien tapaa rauhoittua, kuinka ikävältä pysähtynyt ajantaju tuntuu ja miten en haluakkaan nähdä visuaaleja kun ne vihdoin on silmien edessä.

Ehkä olisin toivonut kokemusten olevan vähän lempeämpiä. En ole juuri tuntenut mitään rakkautta tai yhteenkuuluvuutta psilosybiinin kanssa. Toivottavasti joku päivä sekin olisi mahdollista. Toistaiseksi pidän taukoa niin kauan kuin siltä tuntuu.

Muistan että joskus ravasin sienissä saunan, kylppärin ja olohuoneen väliä fiiliksillä että olo oli ihan liian psykedeelinen ja stimuloitunut. Oloon auttoi kävely ulkoilmassa kuunnellen mielekästä rauhallista musiikkia. En tiedä miten muut tykkäävät sienensä nauttia mutta ainakin omalla kohdalla ulkona kävely on aina se ehdoton osa trippiä ja yleensä ajoitan tripin päivälle jolloin on luvassa aurinkoa ja että mielentila on sopiva trippipäivänä. Set & setting kuntoon jne.

Kuten Matyas sanoi niin pienemmällä annoksella kokeilu saattaisi kannattaa. Jotkut käyttäjät vain microdosettavat eivätkä koskaan nauti suurempia annoksia.

Ne rakkauden/yhteenkuuluvuuden tunteet tulee tripillä ennenpitkää esille macrodosellakin, ainakin jos käy ensin läpi sen "kuonan" mitä on jäänyt pyörimään psyykeen syövereihin. Itsereflektio, psykologian lukeminen, terapia ym. auttoi tässä itellä ja myöhemmin meditaatiorutiini ja muut henkis-filosofiset harjoitteet. Jos tutustuu syvemmin aihepiiriin ja harjoittaa esim. buddhalaisuutta tai stoalaisuutta voi havaita että trippien posiitivinen tunneskaala ja hallittavuus kasvaa merkittävästi.

Jotkut kombottavat MDMA:ta sienien kanssa (ns. hippieflip) ja ko. yhdistelmä on aika mieletön kokemus mutta ei todellakaan välttämätön ko. tunteiden tuntemiseksi.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Dimension

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Hei,
olisiko jollakin tietoa tai tietoa mistä saa tietoa seuraavasta asiasta eli taikasienien toksiinisuudesta. Cubensikset eivät käsittääkseni ole maksatoksisia.
Että kuinka nämä myrkyllisyys asiat menevät? Onkohan näistä mitään tutkimusta?

Syksy on kaunista ja mahtavaa aikaa...



Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
Hei,
olisiko jollakin tietoa tai tietoa mistä saa tietoa seuraavasta asiasta eli taikasienien toksiinisuudesta. Cubensikset eivät käsittääkseni ole maksatoksisia.
Että kuinka nämä myrkyllisyys asiat menevät? Onkohan näistä mitään tutkimusta?

Syksy on kaunista ja mahtavaa aikaa...


Tuskin noilla voi itseään saada varsinaisesti myrkytettyä. Jos siinä onnistuu, kyseessä on todennäköisesti homekontaminaatio tai muuten epäpuhdas materiaali. Tuossa jotain perustietoa.

https://www.shroomery.org/6297/Psilocybe-Toxicity-Information


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Mietiskelin tässä pienessä hiljaisuudessani, että kuinka moni uusista on kerennyt kokeilla niitä tämän syksyn sieniä?
Tarkoitan vain sitä, että kerätään ja kuivatetaan iso määrä oikeiksi tunnistettuja silokkeja ja ensikokeilun jälkeen ne linkaistaan viidakkoon. Mitä en kenenkään toivo tekevän.
Itse keräsin alkuun myös turhan paljon jemmaan, vaikkei ne oikein säilöttynä pahaksi mene. Eli kannattaa testata millaset olot ne tekee muutamalla kokeilulla. Toimii hieman niiden ehdoilla jatkon kanssa. Reippailu raittiissa ilmassa on kyllä terveellistä ja suotavaa, mutta kannattaa pohtia asioita eri näkökulmista.


Poissa drd

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 1
    • Profiili
Mietiskelin tässä pienessä hiljaisuudessani, että kuinka moni uusista on kerennyt kokeilla niitä tämän syksyn sieniä?
Tarkoitan vain sitä, että kerätään ja kuivatetaan iso määrä oikeiksi tunnistettuja silokkeja ja ensikokeilun jälkeen ne linkaistaan viidakkoon. Mitä en kenenkään toivo tekevän.
Itse keräsin alkuun myös turhan paljon jemmaan, vaikkei ne oikein säilöttynä pahaksi mene. Eli kannattaa testata millaset olot ne tekee muutamalla kokeilulla. Toimii hieman niiden ehdoilla jatkon kanssa. Reippailu raittiissa ilmassa on kyllä terveellistä ja suotavaa, mutta kannattaa pohtia asioita eri näkökulmista.

Oon tässä syksyn aikaan muutaman kokeilun tehny. Ensin 0.9g, sitten 0.5g, 1.5g, 2g ja viimesin 3g. Ensimmäiset 4 kokemusta oli vähän ahdistuneita ja hyvin onnellisen melankolisia ja koostu lähinnä itkemisestä (melko raskasta itkeä tommoset 3-4 tuntia putkeen), kun pohdin läpi maailman tilannetta ja omaa elämääni. Se tunteiden määrä ja suuruus mitä koin oli täysin uutta, en edes tienny että on mahdollista tuntea niin paljon. Viimeisin kerta oli vähemmän melankolinen ja enemmän toiminnallinen. Istuin tunnin pimeessä suihkussa ovi raollaan nii et huoneiston puolelta tuli valoa, sit ideoin vähä taidejuttuja ja kävin ulkona.

Oon keitelly teetä noista, en oo syöny ite sieniä ollenkaan. Totesin että vihreä tee ei peitä sitä makua riittävästi, se on aivan järjettömän vastenmielinen. Löysin paremman vaihtoehdon: valkosipuli ja hunaja. Ymmärrän, että se ehkä kuulostaa hullulta, mutta olettaen että tykkää valkosipulista, se ei maistu yhtä pahalta ku miltä kuulostaa. Puoleen litraan vettä esim 3-4 kynttä valkosipulia ja reilu teelusikallinen hunajaa. Sekaan voi heittää myös esim inkivääriä ja varmaan sitruunaa.

Näitten kokemusten jälkeen mun yleismielentila on ollu paljon positiivisempi. Varsinki itteäni kohtaan on paljon vähemmän negatiivisia ajatuksia, joka on johtanu semmoseen, että ensimmäistä kertaa melkeen 10 vuoteen (tai ehkä ikinä), musta tuntuu että mulla saattais olla tilaa toiselle ihmiselle mun elämässäni. En oo vielä tän muutaman viikon aikana saanu päätettyä että voiko tommoseen tuntemukseen luottaa, kun kuitenki suurimman osan aikuiselämästäni oon viettäny yksin.

Pitäis löytää parempi spotti, kun tosta nykyseltä ei oo löytyny ku melko pieniä määriä kerrallaan.


Poissa Tigura

    • Viestejä: 7
    • Karma: 1
    • Profiili
Moi kaikki. Kaverini otti Golden teacheriä Hortonin syndrooman hoitoon gramman viikon välein. Särkysarja katkesi kahden hoitokerran jälkeen, mutta sienikokemus jäi huonoksi. Hän kuvaili, että oli molemmilla kerroilla gramman jälkeen kuin huonossa ahdistavassa humalassa. Olo oli sekava ja junnaava. Kysynkin nyt, että olisiko hänen viisasta ottaa seuraavaksi vaikka 1,5 grammaa? Eli voiko vähän vajaalla annoksella jäädä juuri tuollaiseen huonoon välitilaan? Kaveri painaa 85kg. kiitos vastauksista jo etukäteen :)


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili
Moi Tigura!

Miksi ihmeessä hän sanoi sitä huonoksi kokemukseksi? Itse saman taudin omaavana olen pirun tyytyväinen siitä että se loppui ainakin toistaiseksi.
Miten luulet että käy kun kaverisi juo 1,5 litraa kirkasta viinaa? Onneksi suomalaisille määrä tarkoittaa laatua ja onnea..Sanon--kaikki aikanaan..


Poissa Tigura

    • Viestejä: 7
    • Karma: 1
    • Profiili
Moi. Siis piti sitä reilua 4 tuntia sienten vaikutuksen alaisena olemista todella epämukavana aikana. Ottanut aiemmin vuosia sitten isompia annoksia ja kokemukset olivat hyviä. Pointti tässä oli siis että olisiko 1,5 gramman annos vaikutuksiltaan parempi kuin gramma? Eli jäikö hän ikäviin vajareihin tms vai miksi tuli niin huono olo. Kuvaili että jämähti paikoilleen johonkin outoon ja sekavaan olotilaan josta ei päässyt pois…


Poissa jkt666

    • Viestejä: 52
    • Karma: 9
    • Profiili

Kyllä niitä oloja ja totaalisen erilaisia oloja saa jo pienemmilläkin kun 3g. annoksilla. Se totaalinen rauha ainakin minulla toimii. Ei mitään turhaa!
Silokit ainakin on laittanut rauhattomassa ympäristössä ahdistuksen turbovaihteelle jos vitutus on hivenenkään koholla.
On se joskus ollut itselläkin että isompi annos ei enää jätä turhia kysymyksiä vaan se pamahtaa ja sitä sitten mennään.. Rauhaa ja harmoniaa!
 


Poissa Naaliposti

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Hei. Olen pitkään kärsinyt masennuksesta ja ahdistuksesta. Kovasti olen lukenut tätä sivustoa js muita tutkimuksia/materiaalia. Olen n. 40v mies ja 3v terapiat, psykiatrit ja psykologit kokeiltu. Käyn töissä, olen naimisissa ja kaikki ok. Olisin enemmän kuin valmis kokeilemaan silokkeja. Suurin ongelma on luotettava, kokenut trippivahti. Hieman pelottaa myös ettei mene psykoosin puolelle. Olen puntaroinut tätä monelta kantilta ja olisin nyt valmis. Tämä voisi olla elämänlaatuani huikeasti parantava kokeilu. Möröt ja pelot olen hyväksynyt, mielellään kokisin vahvoja tunteita. Eli hakusessa olisi trippivahti, materiaali ja kaikki lisätieto tilanteeseen valmistautumisessa. Pohjois-karjala tai lähiseutu voisi tulla kysymykseen. Niin ja kaverin puolestahan tässä kysellään. En jaksa enää popsii "kourallista" ssri- lääkkeitä, pregalobaliinia ja beetasalpaajia. Olen kiitollinen kaikista asiallisista vastauksista!


Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
Voisitkohan päästä ketamiinihoitoon? Se tehdään sairaalaympäristössä, mutta ihan kohtuu setting silti. Vielä paremminhan tuo hoito tehoaisi, jos se yhdistettäisiin terapeuttiseen ympäristöön.   

https://www.kaypahoito.fi/nak08360


Poissa Shutter

    • Viestejä: 25
    • Karma: -12
    • Profiili
Moi, en tiedä olenko ihan paras tähän vastaamaan. Mutta itse vaihdoin tuon lääkekombon kannabikseen ja tällä on nyt menty yli 6vuotta, eikä ole enää keskivaikeaa masennusta. Aamupäivällä/päivällä sativaa ja illemmalla indikaisempaa, jos ei tule uni. Itsellä auttaa myös kipuihin ja monet lääkärin lääkkeet ovat minulle hengenvaarallisia ja voin saada sydänkohtauksen, pyörtyä ja kuolla.
Tietysti jos odottaa yhdeltä tai muutamalta kerralta ratkaisua masennukseen, niin sit ei kannabis ole ehkä se oikea.
Psykooseja nyt voi saada, vaikka telkkarin katsomisesta, kun alkaa todellisuus ja tv maailma sekaisin.
Kai se sieni homma menee niin, että laitat vaan tatteja naamaan(kannattaa aloittaa pienellä annostuksella, niin ei tule huonoa tod.näkoisesti), ja toivot että tajuat jotain tai aivokemiat menee takaisin tasapainoon, jos kyseessä on aivokemian epätasapaino. "Just be yourself", on mun mielestä se sieni juttu.
Ja en voi enempää painottaa terveellisia elämäntapoja, hyvää ruokaa ja liikuntaa. Sekä välttämään myrkyllistä seuraa, jos sellainen aiheuttaa huonoa oloa.