Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211185

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Pakkoko niitä sieniä on suussa jauhaa, jos olet laiska puremaan tai hampaat unohtuivat tanssiparketille niin tehosekoittimia saa kaupasta. En ole huomannut vaikutuksissa ihmeempää eroa, jos sienimössöä märehtii suussa pitkään niin kenties osa psilosiinistä pääsee aivoihin suorempaa reittiä limakalvojen kautta kuin ruoansulatuskanavasta käsin. Voisikin joskus kokeilla niin että vain mussuttaisi tuota mälliä suussa nielemättä mitään ja katsoisi tuleeko vaikutuksia.


Poissa Love Speaks

    • Viestejä: 83
    • Karma: 7
    • Profiili
Morjens!

Millasia kokemuksia foorumilaisilla on 5g tripeistä? Tarkoitus olisi mennä metsään ja katsoa peiliin. Ajattelin ottaa 5g kuivattuja cubensiksia ja ois kiva tietää vinkkejä ja kuulla kokemuksia tollasilta annosalueilta..

Anyone?


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Ajattelin ottaa 5g kuivattuja cubensiksia ja ois kiva tietää vinkkejä ja kuulla kokemuksia tollasilta annosalueilta..

Itselleni olen todennut toimivaksi:

  • ajankohtana kiireetön päivä, mielellään kokonaan omissa oloissa vietettynä
  • paikkana oma asunto, jota on mukava siivoilla aikaisemmin samana päivänä
  • vähintään muutaman tunnin ruokapaasto ennen sienten nauttimista
  • puhelin ja muut kommunikaatiovälineet kiinni
  • kokemus ajoitetaan ulkoisesti hiljaiselle ja hämärälle ajankohdalle,
    mutta ei liikaa tavallisen unirytmin vastaisesti
  • käyttöön varattava hyvä makuualusta ja sen vierelle vettä
  • myös vähän pientä naposteltavaa
  • huojentavaa, rauhallista ja positiivista musiikkia, kaiken varalle

En ole itse koskaan halunnut "trippivahtia" varsinkaan isojen annosten yhteydessä, mutta mikäli sellainen tuntuu tarpeelliselta, on tärkeää valita siihen rooliin rauhallinen ja luotettava henkilö, jolla on toivon mukaan myös itsellään kokemusta suurista sieniannoksista. Hänelle on myös syytä varata vähintäänkin oma huone oleskelua varten, jotta sieniä nauttinut osapuoli voi syventyä kokemukseen rauhassa - tätä yksityiskohtaa ei tule vähätellä!

Jos kyseessä ovat ensimmäiset isommat annokset, kannattaa ulos lähteä vasta vaikutusten nousujen jälkeen n. 3-4 tunnin kuluttua sienten nauttimisesta. On muutenkin hyvä pitää kello käytettävissä ja painaa mieleensä kellonaika, jolloin sienet otettiin. Joskus tästä voi olla yllättävää hyötyä, kun on eksynyt olo ja ajantaju kadonnut. Runsaiden ja vaihtelevien kokemusten myötä ulkona on miellyttävämpää olla myös nousujen aikana.

Kun isompia annoksia on nauttinut lukuisia kertoja ja niiden tuottamiin tiloihin on tottunut jonkin verran, voi nämä ohjenuorat unohtaa, kokeilla omia rajojaan ja sen pohjalta kehittää omat, itselleen paremmin sopivat säännöstönsä.


Poissa Heleppo

    • Viestejä: 63
    • Karma: 13
  • Oonpa aika körny.
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: Love Speaks
Ajattelin ottaa 5g kuivattuja cubensiksia ja ois kiva tietää vinkkejä ja kuulla kokemuksia tollasilta annosalueilta..

Suurin annokseni on ollut noin neljä grammaa. Olin nousujen aikaan ulkona rannalla erään ystäväni kanssa. Hieman kuumottavaksi homma meni siinä vaiheessa, kun aloin unohdella sanoja, eli näkökulmasta riippuen tuttu symbolijärjestelmä alkoi pettää alta tai aloin pikemminkin näkemään sen taakse.

Tästä suuremmat annokset ovat varmasti aloittelijalle (kuten itsekin olen) turvallisia nimenomaan kodin rauhassa nautittuina, kuten Matyas tuossa sanoikin. Onhan se itselläkin suunnitelmissa tässä jokin kerta.


Poissa Love Speaks

    • Viestejä: 83
    • Karma: 7
    • Profiili
Hei ja kiitos vastauksista Matyas ja Heleppo.

Mulla on jonkin verran kokemusta sienistä jo. Näkökulmani sieniin on että niiden parasta antia on se henkinen puoli ja omaan itseen tutustuminen.

Matkan suunnittelusta sen verran että olemme menossa kahdeksan (!) kaverin kanssa metsään/luonnonsuojelualueelle yöksi. Tarkoitus on istua iltaa nuotiolla ja ottaa myös rummut mukaan. En tosin ole ollenkaan varma että olen kykenevä rummuttelemaan tuollaisilla annoksilla. Tai sitten olen. Rummuilla on tarkoitus luoda yhteistä ilmapiiriä johon kukin voi osallistua omalla soittimellaan..

Uppotumisalustana toimii ticket to the moon ( :P ) -riippumatto.


Poissa Love Speaks

    • Viestejä: 83
    • Karma: 7
    • Profiili
Eli ulkoiset puitteet ovat melkosen kunnossa, ajattelin tosiaan paastota ja hiljentyä muutamaksi päiväksi ennen matkaa ja ottaa tosiaan mukaan terveellistä ja kevyttä ruokaa, raikasta vettä ja rauhoittavaa musiikkia taustalla soitettavaksi.

Kuitenkin ne mahdolliset ongelmat makaa siellä oman pään sisällä. Nämä asiat kuuluu ottaa vastaan sellaisina kuin ne tulevat, mutta kuitenkin jotain... neuvoja kysyin.

Tässä sieniasiassakin tarkoitus on kasvaa ihimisenä, mennä niiden omien mukavuusalueiden ulkopuolelle, (aka. jee päihteitä 1g sieniä ja metsäfestareille!) koska siellä se henkinen kasvu tapahtuu.

Siksi jännitänkin tätä suurinta annosta sillä olen ennenkin kokenut epämiellyttäviä olotiloja sienissä ja 5g sinkonnee minut sellaiseen sisäavaruuteen että olisi hyvä olla jokin henkinen ankkuri turvana.. eli joku henkinen juttu.

Aihetta on vaikea avata, toivottavasti joku saa tästä kopin :P


Poissa Sclerotia

    • Viestejä: 155
    • Karma: 10
    • Profiili
Jos luonnosta ja niistä puitteista haluaa nauttia, ei kannata ottaa ihan todellisuuden kadottavaa annosta, koska siinä vaiheessa ei ympäristöllä ole hirveästi merkitystä.
Mä tykkään luonnossa otta 2-4g annoksia, ja isompia annoksia sitten neljän seinän sisällä.


Poissa Kolina

    • Viestejä: 46
    • Karma: 7
    • Profiili
Terve kaikille  :)

Täällä uusi naama joka äskettäin kiinnostui sienien kiehtovasta maailmasta.
Ikää pian lähemmäs 30 kuin 20. Alkoholia jonkun verran käytetty, kerran kokeiltu pilveä. Tähän rajoittuu päihdekokemukset. Jos kokeilisin silokkeja ns. Viihdetarkoituksessa, minkälaisella määrällä saisi sellaisen vaikutuksen että pysyn todellisuudessa, mutta kuitenkin selkeästi "sienissä"? Tripit jopa hieman pelottavat. Minulla on aikaisemmin psykedeelejä käyttänyt hyvä, luotettava kaveri ja tämän kanssa olisi tarkoitus itsekin kokeilla. Minkälaiset konkreettiset havainnot ilmenevät ensimmäisenä silokkien nauttimisen jälkeen?
EDIT: Sopiiko metallimusiikki sienien kanssa? Melankolinen, eeppinen ja hienoja tunnelmia nostattava Wintersun olisi yksi vaihtoehto.
Tulipa iso tekstiryöppy :) Kiitokset etukäteen.
Kosminen Nauraja [14/08 11:34]:Koli on foorumin Jesse Pinkman.


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Jos kokeilisin silokkeja ns. Viihdetarkoituksessa, minkälaisella määrällä saisi sellaisen vaikutuksen että pysyn todellisuudessa, mutta kuitenkin selkeästi "sienissä"? Tripit jopa hieman pelottavat.

Mun henkilökohtainen annoskoko mitä suosittelen ensikertalaisille on suippumadonlakkia n. 25-30 kappaletta, kuten tuossa etusivun chatissa puhuttiin siitä tännään aiemmin ja itse koin tuolla määrällä ensimmäisen psykedeeliset hetkeni (Pidin suuresti :)) En tiedä näkyykö vanhemmat keskustelut uusille käyttäjille.
Koskaan en ole kuitenkaan kuivaa saati sitten märkää suippumadonlakkia punninnut, niin siltä osin en osaa sanoa grammaoittain kuinka paljon tuollainen annos painaa.
Cubensista taasen suosittelisin sellaista 2-2.5 gramman annoksena.
Niin ja pieni pelko ei haittaa mitään ;) Mua vieläkin hieman jännittää ja pelottaakin ennen nauttimista. Sellainen perhosia vatsassa tunne on vaan plussaa mun mielestä.

Minkälaiset konkreettiset havainnot ilmenevät ensimmäisenä silokkien nauttimisen jälkeen?

Itse omaa neitsytmaatkaani muistellen: Jo ennen nauttimista ja heti sen jälkeen oli edellämainitsemani ''perhosia vatsassa'' -fiilis, eli hieman jännitti. Sitten kun alkoi tuntea pientä nousuvaikutteisuutta olossa, se tuntui hieman oudolta kun ei aiemmin mitään tämän kaltaista ollut nauttinut. Kohta alkoi naurattamaan kaikki hölmöt asiat ja siinä rupatellessa/repeillessä alkoi visuaalisuus kasvaa, värit kirkastui ja muita asiaankuuluvia visuaaleja ilmeni näkökenttään.
Joillain saattaa ilmetä pientä huonovointisuutta, mutta menee ohi varsin nopeaa.
Suosittelen vielä keskustelemaan ystäväsi kanssa annoksista ja miljööstä, missä aiotte sienenne nauttia. Olette luultavasti ihan hyvissä puheväleissä ja tulette varmasti myös keskustelemaan asiasta ennen H-hetkeä :D
Toivottavasti oli jonkinlaista apua näistä neuvoista.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''


Poissa Kolina

    • Viestejä: 46
    • Karma: 7
    • Profiili
Noniin. Eiköhän näillä pääse alkuun. Kysyin täältä siksi, koska kaverini ei ole hänkään aikaisemmin suomisieniä kokeillut. Kirjoitan tänne myöhemmin kokemukset.   8)
Kosminen Nauraja [14/08 11:34]:Koli on foorumin Jesse Pinkman.


Poissa Pendulous

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko kellään muulla semmosta ongelmaa sienissä, että silmät alkaa vuotamaan? Yleensä mulla käy niin, että nousuissa alan nauramaan jollekkin asialle ihan päättömänä josta seuraa se että silmät rupeaa vuotamaan ja vuotaa ihan putkeen noin 30 min, josta seuraa yleensä paniikki, nenän tukkoisuus, paine päässä eli toisinsanoen helposti huono trippi.

Alkaa jo vituttamaan tuo itkeminen.  :'(


Poissa kirjailija

    • Viestejä: 22
    • Karma: 9
    • Profiili
Peltoja, polkuja, hevoshakoja, ruohomättäitä....kierrelty on hartaudella. On opittu näkemään jos jonkinnäköstä pikkusientä ja aina sillointällöin pohtinut "oiskohan tämä?". Vaan eipä ole olleet silokkeja. Eteläpohjanmaa on näyttänyt kauniita maisemia, mutta silokit ovat pysytelleet piiloissaan. Kunnes tänään, lopultakin!
Suunnilleen täikammalla ja suurennuslasilla koluttu spotti ja siin on kaikki mikä saatavilla on...nätisti kasassa.

Puolipäivää paastolla, sateisen päivän jälkeen kaunis auringonlasku. Tuoreet silokit kuppiin, loraus sitruunamehua, jospa se sienten maku sinne katoaisi, sillä en erityisemmin pidä sienistä. Tehosekotin seinään, surrur, mustaherukkamehutiivistettä joukkoon, loraus kuumaa vettä sekaan.
Ja siinä se on; lasillinen mehua. koemaisto lusikalla...hmm..ihan hyvää kirpeää mustaherukkamehua. Puolituntia lilluttelua.

Mehu kurkusta alas. Olo on melko nälkäinen ja hiukan heikko. Odotellaan...puolituntia, jännitys hiukan laskee. Rento olo sohvalla.
Kuluu tunti, mitään ei tapahdu...toinen...kolmas...neljäs, nälkä, pakko ottaa leipä.
Viidestunti, sohvalla silmät kiinni hämärässä. Ei mitään, kyllä se oli tässä.... :(

Eli tuolla määrällä ei minkäänlaista havaintoa normaalista poikkeavasta, vaikka sohvalla rennosti otettu. Ei mitään häiriötekijöitä.

Noh, eihän noita paljoa ollut, mutta olisin edes jotakin odottanut. Koirakekseillä olis saanut ainakin mahan sekaisin, näillä ei??

Muilla käynyt samalla tavalla? Uskaltaako noita ottaa enskerralla kuinkamoninkertasen satsin?
Eli tallanen satsi oli tänään:

[smg id=3039]
[smg id=3040]
[smg id=3041]

ja täältä löytyi:
[smg id=3042]


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Ihan oikeita sieniä. Kokeile ottaa 2-3 kertaa tuo määrä seuraavalla kerralla.


Poissa tremo

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuvitteellinen tilanne.

Jos olisin saanut ensimmäistä kertaa pitkän etsinnän jälkeen sieniä käteeni ja suunnittelisin tutkailevani taikamaailmaa ensimmäisen kerran. Suunnitelma olisi se että ensin kokeilisin noin grammalla kuivaa cubensista. Tyyliin millaista se nyt yleensäkkään on. Jokapaikassa kun aina sanotaan että ensimmäistä kertaa kokeilua ei kannattaisi tehdä yksin mutta minulla kun ei ole yhtään sellaisia kavereita joiden kanssa tämän voisin jakaa lähettyvillä. Onko kamalan huono idea kokea ensikosketus yksin?


Poissa Shiron

    • Viestejä: 640
    • Karma: 26
    • Profiili
Ei ole huono idea, mutta kannattaa kuitenkin varautua hyvin kaikenlaiseen. En suosittelisi esimerkiksi trippaamaan mikäli työpäivä odottaa heti huomisaamuna. Ihan perus maalaisjärjellä kyllä pärjää; puhelimet kiinni jne. Annostus on yksilöllinen, mutta aika varmaksi voi sanoa että tuo 1g ei tule olemaan liian intensiivinen. On myös mahdollista ettet juurikaan tunne vaikutuksia noin pienellä annoksella.
Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming "Wow! What a Ride!"