Tyhjään mahaan nautittuna sienet ainakin toimivat nopeammin ja omien kokemusten mukaan tripille on jotenkin "kevyempi" lähteä, kun ei ole ennen sitä syönyt kovin raskaasti ainakaan. Olen tykännyt nauttia sienet jossain aamupäivän tunteina niin, etten ole syönyt aamupalaa alle. Korkeintaan jonkun lasillisen mehua, jos nyt hän energiaa haluaa.
Tripin aikana harvemmin tekee mieli ruokaa, mutta aina voi kokeilla, miltä tuntuu vaikka maistella jotain erilaisia hedelmiä.
Käsittääkseni kehon koolla ei ole kauheasti merkitystä siinä, miten voimakkaasti sienet toimivat, vaan kyseessä on melko yksilöllinen seikka. Siksikin kannattanee ensimmäisellä kerralla ottaa pieni määrä.
Itse ainakin olen sen verran herkkä, että kyllä gramma mulle riittää jo ihan hyvin. Kannattaa edetä rauhallisin askelin näissä jutuissa, eikä yrittää ottaa liian isoa palaa kerralla, kun ei edes vielä oikein tiedä, mihin on menossa. Onhan sitä aikaa myöhemminkin nauttia sitten isompia annoksia, kun on ensin vähän tutustunut siihen psykedeelimaailmaan, mikä siellä odottaa.
Muutenkin kannattaa ensimmäisellä kerralla ottaa ihan rauhassa vaan niiden sienten kanssa. Olla vaan hyvässä turvallisessa paikassa ilman mitään valtavia ennakko-odotuksia ja katsoa, mitä tapahtuu. Antaa kaikessa rauhassa sienten näyttää, mistä tässä on kyse.
Hyvää matkaa. Muista pakata hyvin, eli varmistaa, että set&setting ovat mahdollisimman kunnossa. Sillä se vaikuttaa tripin laatuun huomattavasti enemmän kuin nautittu annos.