Annoskokojen olisi hyvä olla enintään noin 100mg luokkaa mikäli halutaan minimoida haitat. 150mg voitaisiin ehkä pitää sellaisena maksimi annoksena. Voi myös ottaa ensin 100mg annoksen ja parin tunnin päästä 50mg boosterin jolla olotilaa saa pidennettyä. Tuo boosterin ottaminen ei ole mitenkään järkevää, mutta niissä oloissa se tuntuu usein hyvältä idealta. Ja aika usein liian suuria annoksia tulee otettua juuri sillon kun olotilaa yritetään pitkittää. Jo ensimmäisen annoksen jälkeen on tosin melko turhaa ottaa lisää, koska vaikka ottaisi toisen saman kokoisen annoksen perään, ei siitä saa enään puoleakaan irti verrattuna ensimmäiseen, koska välittäjäaineita on rajallinen määrä ja aivot alkaa myös "downrequloimaan" reseptoreita.
Omista kokeiluista ensimmäinen annos oli noin 140mg, joka oli kyllä enemmänkin kuin tarpeeksi. Ikinä en niin suurta "vapauden" ja euforian tunnetta ollut tuntenut (en voi tosin verrata tuota sienistä kokemaani vapauden tunteeseen ja euforiaan, koska MDMA:n antamat tunteet ovat hyvin keinotekoisen oloisia verrattuna sieniin). Seuraava annos (6 viikkoa myöhemmin) oli sama ensimmäisen kanssa ja euforiat oli lähes yhtä hyvät, mutta vaikutus ei ollut enään yhtä yllättävä koska tiesin jo mitä odottaa. Kolmas annostus saman aikavälin jälkeen samalla annostuksella tuntui vähän miedommalta mitä ensimmäinen ja toinen. Kolmannen annoksen jälkeen aloin myös huomaamaan sivuvaikutuksia. Seuraava viikko oli selvästi normaalia alhaisemmalla mielialalla. Mitään afterglowta en aineesta enään saanut vaan lähinnä himoitsin seuraavaa kertaa. Tämän jälkeen ei ole enään kovin tarkkaa muistikuvaa tauoista käyttökertojen välillä. Kuitenkin yleensä aina vähintään kuukauden tauko ja usein kaksi. Annokset nousi hiljalleen 200mg tasolle koska pienemmät annnokset tuntui suht turhilta. Ja pidin kuitenkin reilun tauon aina käyttökertojen välillä (tai luulin pitäväni) joten ajattelin ettei pieni annoksen nostaminen haittaisi kun aivot ehtisivät palautua. Koko ajattelutyylini oli tässä pisteessä muuttunut täysin siitä varovaisesta ja vastuullisesta käyttötyylistä mitä minulla oli ennen ensimmäistä kertaa. Järjen käyttö oli toissijaista. Halusin vain kokea sen vapauden ja euforian tunteen uudestaan pitkän tauon jälkeen. Se oli se mitä hiljaisuudessa odotin. Olin myös tutustunut pariin kaveriin tänä aikana, joiden seurassa ainetta usein otinkin. Myös "reiveissä" tuli käytyä elämän ensimmäisiä kertoja, tosin ne oli enemmänkin musiikin kuuntelun merkeissä. Sopivasti potkiva konemusiikki kuulosti kyllä mahtavalta MDMA:n vaikutuksen alaisena (tosin mitään psykedeelien tuomaa syvällisyyttä en musiikkia kuunnellessa koskaan kokenut). Kaikki tuntui kyllä mahtavalta käyttökertojen aikana, ja mitä useampi käyttökerta tuli taakse niin sitä enempi odotin seuraavaa kertaa. Tässä pisteessä elämääni, kaikki entiset mielenkiinnon kohteet olivat paljolti menettäneet merkityksen. Harrastukset yms ei kiinnostanut enään. Ajattelin sillon että olen nyt niin muuttunut että tarvin uusia harrastuksia, että entiset ei sen takia kiinnosta. No mitään uutta en lähtenyt edes hakemaan, vaan taukojen aikana olin suht passiivinen. Jossain pisteessä se paljon puhuttu sivuvaikutus, ahdistus, otti vallan. Se tuli jonkin käyttökerran jälkeen normaaliin tapaan jälkioloissa mutta jäi pysyäkseen. Ei ahdistus ollut sinäänsä mitään uutta, koska aina olen ollut jollain tapaa ahdistunut, mutta vain pienissä määrin ja osasin elää sen kanssa. Tämä veti ahdistuksen ihan uudelle tasolle ja ihmisten kanssa asioiminen alkoi tuntumaan tuskalliselta. Normaalit asiat kuten kaupassa käyminen oli tuskallista. Tämä veti elämää yhä passiivisemmaksi. Myöskin masennusta alkoi olla havaittavissa. Olin kuitenkin kaikelle tälle melko sokea tuona hetkenä, enkä osannut nähdä tilannetta realistisesti. Näiden hetkien jälkeen annoskoot nousi 300mg tasolle joka tuntui aivan samalta mitä aikaisemmin se 200mg, mutta jälkiolot alkoivat olemaan kauhistuttavia. Ahdistus nousi entisestään ja masennus myös. Jälkiolot kestivät viikkoja. Aloin jopa itse huomaamaan kaiken tuon keskeltä että keskittymiseni oli heikentynyt, kun se alkoi käymään ilmi ihan normi askareissa. En siitä kuitenkaan sen suuremmin välittänyt. Tämän jälkeen otin yhtenä kertana noin puoli grammaa MDMA:ta (neljässä osassa) jonka jälkeen tunsin olevani rikki. Käyttökerran aikana pystyin suorastaan tuntemaan miten neuroyhteyksiä paloi poikki. Aivoni tuntuivat todella revityiltä. Se sama revitty tunne päässäni mitä olin tuntenut ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien, mutta tämä tuntui x50 vahvuudella. Tässä kohtaa alkoi helvetti. Periaatteenani oli kuitenki että selvinpäin elämää eletään, eli käyttökertojen jälkeen on oltava selvinpäin. Tästä en irti päästänyt missään välissä, vaikka tässä pisteessä benzojen käyttö olisi monilla varmasti alkanut, ellei jo paljon aikaisemmin. Arkeni oli täynnä ahdistusta, masennusta, itsetuhoisia ajatuksia (alkuvaiheessa). Tätä kesti pitkän tovin. Puoli vuotta meni ennenkuin aloin pääsemään irti siitä seuraavan käyttökerran odottelusta. Jossain pisteessä tauolla ollessani kun alon hahmottaan tilannettani realistisemmin totesin että aineen käyttö jää tähän, koska selvästi en siitä mitään hyvää itselleni saanut. Tauon (tai lopettamisen) aikana pidin itseäni hengissä ottamalla pienen pienen annoksen sieniä sillon tällöin. Trippailu tuntui pelottavalta ajatukselta ja oli tuntunut jo pitkän aikaa jonka takia oli pidättäytynyt psykedeeleistä. Kuitenkin nämä pienet sieniannokset toivat valoa ja toivoa elämääni joten ehkä pelkäsin näitä turhaan. No mitään isompaa annosta en vielä uskalla ottaa vähään aikaan.
Tuossa on nyt melkonen läjä tekstiä kirjoitettuna vähän miten sattuu, mutta tuossa on tiivistettynä omat kokemukseni MDMA:n käytöstä. En selvästi kuulunut niihin vastuullisiin käyttäjiin vaikka alussa siltä tuntui. Hieman huolestuttavaa on se että tuo minun käyttöni ei ollut edes kovin rajua monien muiden MDMA:n käyttäjien menoa katsellen. Monet muut vaan selviytyivät arjesta ottamalla rauhottavia ja muita aineita ja/tai polttamalla kukkaa. Itse kävin kaikki jälkioloni läpi selvinpäin.
Mielenkiinto meni kyllä kyseiseen aineeseen. Näin jälkeen päin ajateltuna olisi ollut fiksua jättää aineen käyttö viimeistäään tuon toisen käyttökerran jälkeen. Ja käyttää ainetta korkeintaan kerran vuodessa sen jälkeen maltillisella annoksella. Ja niin voisin tehdä nyttenkin jos haluaisin. Kerran vuodessa maksimissaan 150mg annos tuskin tekee kovin paljoa vahinkoa päähän kaiken tuon päälle. Mutta en vaan näe mitään syytä käyttää tuota ainetta enään. Ne kemialliset euforiat on jo koettu ja en halua niitä enään takaisin. Saan paljon paremman olon sienistä. Ja nyt viimeaikoina mielialani on selvästi noussut sienien ansiosta. Harrastukset on alkanut tulla takaisin elämääni. Masennuksesta olen päässyt aika hyvin eroon ja niin myös ahdistuksesta (ja tässä sienistä on ollut kova apu). Keskittyminen, muistaminen, oppiminen on kuitenkin edelleen vaikeaa ja siinä huomaan tuon pysyvän jäljen mitä MDMA jätti. Ehkä tämä paranee osittain vuosien varrella.