3. Kerta takana, koin sen uutenavuotena samojen ihmisten parissa kuin edellisellä kerralla. Annoskoko oli ~150 mg.
Jos joku lukee tätä tietämättä edellisistä viesteistäni aiheeseen liittyen, niin siitä vain lukemaan tätä viestiä valaisevat edellisetkin jos kiinnostaa. Olen siis mielenkiinnosta ottanut pääosin terapeuttisessa mielessä (totta kai olen halunnut myös vastaanottaa hauskanpitämisen, mutta en tee siitä pakkomiellettä) MDMA:ta ja postaillut tänne miten se on vaikuttanut minuun (eli ihan vain ihmiseen, ja omanlaiset ongelmat omistavaan lievän tason jäyhän jäykkään AS-ihmiseen).
En suosittele MDMA:n käyttämistä (jotkut esim. obsessoituvat käyttämiseen), mutta suosittelen sopivan kriittistä tiedon hakemista omiin mielenkiintoihinne ja valintoihinne liittyen. Kannattaa olla tietoinen siitä mitä suuhunsa laittaa, oli se sitten ruokaa tai jotain muuta.
Kokemus oli hyvin samanlainen edelliseen, lokakuiseen kokemukseen verrattuna samankaltaisten settingkien vuoksi. Häpeän tunteet ja estot heikkenivät sopivasti ja jumalallinen rakkauden tunne löi kirjaimellisesti lattialle aluksi rauhoittumaan ja lausumaan sanat kaverille ''tää oli mun paras joululahja''
, koska hän antoi kokemuksen lahjana. Ihan yhtä nautinnollinen ja mahdollisesti hyödyllinen ei tämä kerta ollut, vaikka tällä kertaa tuli juteltua terapeuttisessa hengessä monta tuntia enemmän kuin viimeksi. Se suurin juttu sienissäkin usein on se eka kerta.
Pari viikkoa uuden vuoden jälkeen mieliala oli hieman vaihteleva ja alakuloinenkin, mutta ei kuitenkaan masentunut varsinaisesti. Huomasin taas, miten tunteita herättelevä aines tuo MDMA on, ja vuodattelin välillä kyyneleitä pihalle ja hyväähän se varmaankin teki. Aika ristiriitaisiakin ajatuksia oli. Koen negatiiviset jälkivaikutukset sen verran raskaina, että olen varma etten ota MDMA:ta tai mitään psykedeeliä moneen kuukauteen. Kesällä voisi olla tilaa seuraavalle kokemukselle...
Positiiviset, psyykkiset jälkivaikutukset alkoivat lähes tunnilleen samaan aikaan kuin viimeksi, eli 2 viikon sulattelun kuluttua. Huomasin jälleen eräänä iltana, kuinka olo alkoi kohentua rakettimaisesti. Tällaisia olon kohentumisia on tapahtunut useampiakin. Yhtä herättäviä muutoksia en itsessäni huomaa kuin viimeksi, koska olen jo tavallaan kokenut samankaltaisen prosessin. Kuitenkin muutuin astetta avoimemmaksi, katson sujuvammin ihmisiä silmiin ja muutenkin kommunikointi tuntuu sujuvammalta. Persoonallisuuteni ei juuri ole muuttunut, vaikka olo on parantunut ja jotkut asiat ovat helpompia kuin ennen.
Kun lokakuisesta kokemuksestani oli kulunut välissä ollut 3 kuukautta, olin alussa tapahtuneiden positiivisten muutosten jälkeen palannut vähän jäyhemmäksi, vaikka MDMA:sta oli tullut myös luullakseni kestäviä myönteisiä vaikutuksia. Oli miten oli, olen varma tulevasta, menneestä ja nykyisestä myönteisestä tapahtumaketjusta elämässäni. Se liittyy osin mämmiin, mutta se liittyy myös paljon muuhun.
Henkilökohtaisesti lähimenneisyydessä enemmän haitallinen kannabiksen käryäminen on osaltani loppunut, alkoholin juominen on tippunut myös lähes olemattomaksi, syön terveellisemmin, harrastan lähes joka päivä liikuntaa ja olen saanut energiaa myös muihin tervehenkisempiin aktiviteetteihin. Enemmän tai vähemmän pinnallisella tasolla ajateltuna raha-asianikin ovat kondiksessa, kun en käytä juuri mitään päihteitä ja harvemmin syön kallista roskaruokaa enää.
Älkää luulko, että tämä muutos olisi tullut kuitenkaan vain käänteentekevällä taikajauheilla, meditoimisella on ollut suuri rooli muutoksessa. Luulen saaneeni muutoksen aikaiseksi vierittämällä rinteeseen useita lumipalloja samoihin aikoihin, joista kasvoi suurempi vyöryvä ja kasvava pallero. Meditoimista voin suositella kaikille, ja sitä kautta oman rauhallisen ja viisaan sydämen löytämistä. Mieleen on niin helppo eksyä