Morjens!
Pakko tänne nyt laittaa kun aikasemminkin kuumottelin. Kiitos Matyaksen vinkin ei ollu mulla mitään ongelmaa. Olin jo ajatellu, että oli apteekki tyhjä tai täynnä niin ihan kovaan ääneen kysyn ettei vaikuta epäilyttävältä.
Noh olen tulossa syömästä ruokatauolta ja pistäydyin apteekkiin. Apteekki tyhjä, ovi päästää pim-pom äänen. Vanhempi naisapteekkari tulee takahuoneesta, ikää varmaan 60?
Minä: Hei! Myyttekö ruiskuja?
Apteekkari epäilevänä: Mihin tarkoitukseen?
Minä: Koitan kasvattaa sieniä.
Apteekkarin ilme muuttuu saman tien ja menee kaapille etsimään.
Minä: 10 - 20 millisiä, mielellään 20 millisiä. 2 tai 3 kappaletta.
Apteekkari löytää: Tässä, joo 20 millisiä ovat. Montako?
Minä: kaksi riittää, tarttisin myös neuloja, mahdollisimman pitkiä.
Apteekkari menee etsimään.
Minä: Ennen on puhuttu kinkunsuolausneuloista, en tiedä myydäänkö niitä enää.
Apteekkari: Ei meillä varmaan niin pitkiä kun nämä on tarkoitettu ihmisille. Tässä olisi, pisin on 4 cm.
Nopea kelaus päässä, että pf-tekissa on 1 cm kerros vermikuliittia joka pitäis läpästä, pitäs siis riittää mainiosti.
Minä: Joo ne käy hyvin.
Apteekkari viivaa ostokset, minä maksan kortilla. Kuttia tulostaessa apteekkari kysyy pieni hymy kasvoilla: Mitä sieniä meinaat kasvattaa?
Minä: Herkkusieniä näin aluksi, katsotaan sitten miten hyvin lähtee kasvamaan.
Sitte tuli pieni selittelyn tarve ja pakatessa neuloja & ruiskuja selitin siinä pikaiseen mihin sitä neulaa tarvitaan ettei homeitiöt pääse jne. samalla kun kävelin kohti ovea.
Koko reissulle hintaa:
Ruiskut, 20ml, 0,60 €/ kpl
Neulat, 4 cm, 0,17 €/ kpl
1,54 (ostin 2 molempia)
Näin jälkeenpäin hieman säälittää miten hyväuskonen mummeli se oli
mut joo, jos kuumottaa kokeilkaa tota. Luultavasti kukaan niistä ei oo koskaan perehtyny esim. herkkusienten kotikasvatukseen ja jos kyselee voi aina sanoi, että ensimmäistä kertaa kokeilen ja netistä luen ohjeita eli en tiedä itsekkään.