Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Välineiden hankinta: apteekkikuumotus

Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Apteekeilla on kuitenkin velvollisuus myydä piikkejä myös ihan vaikka herskan piikitykseen.
Jos eivät myy niin joudut tykittämään suoneesi/pienoismalliisi/PF-kakkuusi likaisella neulalla ja se on kyllä syvältä - varmasti jopa vainoharhaisten apteekkityöntekijöiden mielestä.


wingman

  • Vieras
Apteekeilla on kuitenkin velvollisuus myydä piikkejä myös ihan vaikka herskan piikitykseen.

Näin minäkin asian olen käsittänyt, että haittojen minimoimiseksi apteekeilla ja sairaaloilla olisi velvollisuus myydä piikkejä ihan douppaukseenkin. Itse asiassa olen jostain saanut päähäni että sairaalassa piikit saa vielä ilmaiseksi. Kuitenkin tuon oman apteekkikokemukseni jälkeen joudun kyllä epäilemään tuota apteekkarien "velvollisuutta" myydä piikkejä, ennen kun näen mustaa valkoisella asiasta. Voisi kuvitella että sille myyjällekin olisi helpompaa myydä vain sitä mitä pyydetään, eikä keksiä mitään omia sääntöjä hankaloittaakseen asiakkaiden päiviä.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Itse olen joskus apteekissa pakannut nArkkareiden starterpakkeja joihin sisältyi ruiskut, muutama neula. Desinfiointiliina, jotaint tuppoja jne.



Poissa MK-Ultra

    • Viestejä: 19
    • Karma: 0
    • Profiili
Kyllä niitä ruiskuja ja neuloja pitäisi saada ilman mitään ongelmia. Steriiliydellä ei ole merkitystä, koska neula on aina steriloitava ennen injektointia.

Miksi ihmeessä ruisku pitäisi steriloida uudestaan, kun apteekin neulat tiettävästi ovat steriilejä ja steriileissä pakkauksissa?! Luulisi, että se vain lisää kontaminaatioriskiä, jos alkaa sitä värkkiä keittelemään turhan päiten. Kakkujen välissä tietysti neula kannattaa käyttää liekillä mutta koko ruiskun sterilointi ensimmäisellä käyttökerralla kuulostaa hölmöltä.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Kyllä niitä ruiskuja ja neuloja pitäisi saada ilman mitään ongelmia. Steriiliydellä ei ole merkitystä, koska neula on aina steriloitava ennen injektointia.

Miksi ihmeessä ruisku pitäisi steriloida uudestaan, kun apteekin neulat tiettävästi ovat steriilejä ja steriileissä pakkauksissa?! Luulisi, että se vain lisää kontaminaatioriskiä, jos alkaa sitä värkkiä keittelemään turhan päiten. Kakkujen välissä tietysti neula kannattaa käyttää liekillä mutta koko ruiskun sterilointi ensimmäisellä käyttökerralla kuulostaa hölmöltä.

Tällä viitataan (oletettavasti) siihen, että valmiin itöruiskun neula on aina inkuloitaessa steriloitava liekillä purkkien välissä (jotkut steriloi myös jokaisen ruiskaisun välissä).
Tällä vältetään se, että ruiskun neulaosan mukana ei kulkeudu saasteita ym. ei-toivottua sen kanssa toimittaessa.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Voi olla, ettei apteekkia kiinnosta haittojen vähentäminen, vaan se kuuluu kaiken maailman muille tahoille... Huumausainerikokseen käytettäviä välineitähän ei saa myydä, mikäli epäilee niitä rikoksentekoa varten käytettävän. Sinänsä ristiriitaista...
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
Oon kyl käsittäny et niitten ois just pakko niitä myydä. Eikö se oo joku juttu hivin ja hepatiitti c:n vastaseen juttuu liittyvä. Voikohan kyse olla ruiskun valtavasta koosta / jostain muusta. KAttokaas vaikka reindeerspotting kyl ne ihan narkeille pitäs myydä, ja muistaakseni jostain lukenu just et heitä vanhat neulat pois ja apteekista steriili tilalle.
"Olemme vain tomua tuulessa"


wingman

  • Vieras
Oon kyl käsittäny et niitten ois just pakko niitä myydä. Eikö se oo joku juttu hivin ja hepatiitti c:n vastaseen juttuu liittyvä. Voikohan kyse olla ruiskun valtavasta koosta / jostain muusta. KAttokaas vaikka reindeerspotting kyl ne ihan narkeille pitäs myydä, ja muistaakseni jostain lukenu just et heitä vanhat neulat pois ja apteekista steriili tilalle.

Voisiko olla, että tämä ei koske normaaleja apteekkeja, vaan ainoastaan Yliopiston Apteekkia tms? Ainakin Helsingissä monessa apteekissa, missä ei ole ruiskuja suostuttu myymään, on ohjattu hakemaan Yliopiston Apteekista, ja siellä Yliopiston Apteekissa olivat vielä melko kannustavia siihen tyyliin että "näitä ne muutki narkit on käyttäny", selityksistäni huolimatta.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
http://www.mrcashop.org/mushroom_shop/syringe-sterile-10ml-with-luer-slip-cannula-100pcs-pack-p-515.html

Pitäisi vähäksi aikaa neulojen riittää. On myös 5-pack, joka maksaa vain muutaman euron+postimaksut. ;) Itse tilasin tuolta ensimmäiset printtini ja edelleen käytössä olevat ruiskuni.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Informoidaan nyt pyynnöstä tännekin:

Joka kaupungista pitäisi löytyä ainakin yksi apteekki, missä myydään ns. päivystyspakkauksia, jotka sisältävät kolme ruiskua neuloineen sekä alkoholipyyhkeitä ja steriilejä lääkemittoja. Ne on tarkoitettu ihan suonensisäisesti huumeita käyttäville. Hintaa noilla on kaksi tai kolme euroa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Itsekin olin tietoinen, että noita päivystyspakkauksia pyytämällä saa. Mutta onko niissä sitten ruiskuissa tarpeeksi pitkät neulat, että ovat käteviä käyttää kasvatuksessa?


Poissa Lahottaja

    • Viestejä: 83
    • Karma: 10
    • Profiili
Päivystyspakkauksissa taitaa olla 2 ml ruiskut ja pienet neulat, koska ovat IV-käyttöön tarkoitettu. Eli ei sovellu itiöruiskuiksi.

Kun kävin hankkimassa ruiskut ensimmäistä projektiani varten, niin ensimmäisessä apteekissa ei suostuttu myymään ja toisesta sain yhden 20 ml ruiskun  ja 0,7x40 neulan. Sen verran perseestä oli apteekkien palvelu, että jatkossa tilaan ruiskut ja neulat netistä. Suosituksia nettikaupoista?
:D


Poissa sienimies

    • Viestejä: 43
    • Karma: 7
    • Profiili
Kun kävin hankkimassa ruiskut ensimmäistä projektiani varten, niin ensimmäisessä apteekissa ei suostuttu myymään ja toisesta sain yhden 20 ml ruiskun  ja 0,7x40 neulan.

Millä perusteella eivät suostuneet myymään?
"If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite. For man has closed himself up, till he sees all things through narrow chinks of his cavern." - William Blake


Poissa Lahottaja

    • Viestejä: 83
    • Karma: 10
    • Profiili

Millä perusteella eivät suostuneet myymään?

Sanoi vaan etteivät myy ruiskuja ja neuloja paitsi juuri noita päivystyspakkauksia. Myyjä oli kyllä vähän hitaalla käyvä mummeli.  ::)
:D