Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Välineiden hankinta: apteekkikuumotus

Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
No tuntuu olevan vaikeata jostain syystä myydä yhtään mitään<.< Kun käytiin ostamassa tislattua vettä humidoriin, kyselivät hirmu pitkään, että mihin sitä tarvitaan ja miksi ei voi käyttää tavan vettä ja blabla. En jymmärrä.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Mulla apteekkikäynti meni aikoinaan jotakuinkin näin:

Minä: Moi! Haluaisin muutamia neuloja ja ruiskuja.
Apteekkitäti: Jaaha, mihinkä tarkoitukseen?
(Olin varustautunut tuon tapaiseen kysymykseen.)
Minä: Jaa, no sanotaan nyt vaikka kulinaristisiin kokeiluihin. En aio itseäni niillä piikitellä.. Mulle kävis suurin neula mikä teiltä löytyy.
Apteekkitäti: Jaa, okei no käyn katsomassa, mitä takahuoneesta löytyy.

kolme 0,8x40mm neulaa = 0,3 euroa
kaksi  1,1x40mm neulaa = 0,24 euroa
kolme 10ml ruiskua        = 0,90 euroa

Yhteensä siis noin puolitoista euroa. Ostin tosin desinfiointiaineita samalla, ne maksoi enemmän.


Poissa Nakertaja

    • Viestejä: 43
    • Karma: 3
    • Profiili
Noh näköjään sitten tuo ruiskujen osto sujuikin ihan hyvin, kun tänään kävin apteekissa. Eivät kyselleet mitään ja itse sai valita minkä kokoisia ottaa (joskin valinnanvaraa oli vain kolmesta erilaisesta). 2 neulaa ja 2 ruiskua yhteensä 1,13 e.


Poissa Herra käpy

    • Viestejä: 28
    • Karma: 2
    • Profiili
Multa ei kysytty mitään ihan heti.

"Saako täältä neuloja ja ruiskuja, tarviin mahollisimman isoja ja mahollisimman pitkiä?"

(Apteekkari hakee laatikosta neuloja) "Tälläiset ovat isoimpia neuloja mitä löytyy, 4cm pitkiä ja 2mm halkaisijaltaan. Ennen oli semmosia tosi pitkiä kinkunsuolausneuloja, mutta ei enää. Mihin sä tarvitset?"

"-Teen kasvualustoja. Tarvitsen myös ruiskuja, suht isoja pitäis niittenkin olla."

(Apteekkari hakee laatikosta jonkun 2 desin ruiskun) "Tämmönen ois isoin.. Sit tääl on 20ml ja 10ml"

"-uhhh, en mä kai noin isoa tarvitse... Mä ottasin sen 20 ml ruiskun. Kiitos."

Se tyyppi joka rahasti mun ostokset kyllä katto mua ihmeellisellä virneellä. En tiiä miks. On muuten ihmeellisen halpaa kamaa noi ruiskut. Hyvällä tsäkällä maksoin niistä jotain 20centtiä. En muista enää  hintaa tarkasti.


Poissa eiosaa

    • Viestejä: 11
    • Karma: 0
    • Profiili
Mikäs toi neulojen ja ruiskujen pääkohderyhmä on apteekissa, kun niin tivaavat tarkotusta? O_o

Noh ite oon tilannu netistä, löyty suurella etsimisellä suomalainen verkkokauppa josta sai tilattua jotain 100 kpl:n pakkauksia :D


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Mikäs toi neulojen ja ruiskujen pääkohderyhmä on apteekissa, kun niin tivaavat tarkotusta? O_o

Tivaavat kun eivät tahtoisi myydä nisteille neuloja :) tosin heidän on pakko, mutta voivat valehdella että "ovat loppu" jos epäilevät jotain.

Ite menin ihan pokalla tiskille sanomaan reippaalla äänellä että "tartittais ruiskuja!", helsingin apteekissa työskennellyt apteekkitäti meni ihan hämmilleen :) Sitten pienen oudon hetken jälkeen täydensin että "viilua paikkailen, tarvitaan iso ruisku" ja täti toi pian siihen naaman eteen ruiskun jolla tykitetään hevosia :D 6dl ruisku + neula jonka mukana tulee putsaus setti... "mjaa tää on kyllä hiukan liian iso".

Jos meet reippaana ostamaan tarvikkeita ja etä ole äärimmäisen luihunnäköinen persoona, myyvät ilomielin :) Voit myös sanoa että tarvitset neuloja lävistyksien tekemiseen.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Eilen sano apteekissa ettei enää myy koska tukut myy nykyään suoraan sairaaloille, kun ei kuulu apteekkeihin tai jotain vastaavaa? Siis pelkkiä neuloja kysyttiin. En sitte tiiä koskeeko kaikkia apteekkeja vai tota yhtä


Poissa stigu

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Mä opiskelin puolisen vuotta lääkealalla ja meille kerrottiin siellä, että apteekkihenkilökunta saa itse päättää oman eettisyyden mukaan että myykö neuloja ja ruiskuja vai ei. Esim jos joku nuorimies tulee ja kysyy neuloja ja ruiskuja, niin haluatko sä että sä oot se joka myi sille sen ruiskun jolla se aloitti suonensisäisten käytön, vai haluatko sä olla se joka myi sille ruiskun joka saatto estää sitä saamasta jotain tautia vai jätätkö kokonaan myymättä ja sanot että on loppu/ei myydä. Itse en ole koskaan saanut ostettua.


Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Myönnän heti etten laiskuuttani jaksanut lukea tarkasti koko ketjua, jos tämä on jo katettu aihe. Lähinnä tuli mieleen onko kasvatusalustaa ym. työskentelyä varten parempi olla tylppä (blunt) neula kuin terävä ? Tällaista tarkoitan:

http://www.esmokeronline.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/Blunt_needle_for_4f43fb304ab77.jpg

Itse en edes harkitsisi meneväni tuttuun apteekkiin, vaan täytyy tarkistella nettiä.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Myönnän heti etten laiskuuttani jaksanut lukea tarkasti koko ketjua, jos tämä on jo katettu aihe. Lähinnä tuli mieleen onko kasvatusalustaa ym. työskentelyä varten parempi olla tylppä (blunt) neula kuin terävä ?

Jos käyttää kannellisia purkkeja, joihin on puhkaissut reiät valmiiksi, niin sillä ei oo välttämättä väliä. Jos taas on tehnyt pf-tekin tavallisiin juomalaseihin, joissa kantena toimii alumiinifolio, niin terävällä neulalla onnistuu puhkaisemaan sen helpommin. Tylpällä neulalla en näkis olevan mitään hyötyä terävään verrattuna.


Poissa jesus.hoo.ristus

    • Viestejä: 35
    • Karma: 1
    • Profiili
Tämä selvä. Ei apteekin kyselyihin tarvitse mielestäni edes vastata, mitä se niille kuuluu. Toki kauppa kuin kauppa voi kieltäytyä myymästä tuotteitaan kenelle tahansa. Sähkötupakkatarvikkeita myyvistä verkkokaupoista löytyy yleensä myös monenlaista neulavalikoimaa, niitä käytetään noiden nikotiininesteiden siirtelyyn säiliöihin.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Pahoittelen "vanhan" viestin jälleen avaamista mutta tuntui luontevalta jatkaa tänne

Eli saman apteekkikuumotuksen ohella(johon tässä sain mahtavia vastauksia, kiitos kaikille minunkin puolesta) olen hieman yllättynyt, että neula pitää siis ostaa erikseen? Olin kuvitellut, että tietynkokoiset ruiskut sisältävät tietynkokoisen neulan. Tuntuisi aika oudolta mennä pyytämään 20ml ruiskua "mahdollisimman pitkällä neulalla" tai itseä ainakin kuumottaisi  :D Olen aina ollut huono tälläsissä, heti punastun ja tuntuu, että kaikki tietää just tasan tarkkaan mitä olet tekemässä.  ::)

Tollasta 100 kpl bulkkitilausta en haluaisi tehdä. YA tuntuu tämän keskustelun jälkeen parhaalta vaihtoehdolta. Toisaalta ystäväni toimii lääkärinä terveyskeskuksessa ja olen miettinyt, että hänen kautta sais varmaan lipastettua muutaman ruiskun, kunhan tietäis vähän noita specsejä eli just pituus/paksuus? HuMy puhuu vain ruiskun tilavuudesta.
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla


Poissa Raato

    • Viestejä: 23
    • Karma: 1
    • Profiili
Täällä missä asun on neljä apteekkia. Tässä tarina kuinka mun kuumotusten kanssa kävi :)

Apteekki nro 1: "Haluaisin ostaa ruiskun ja neulan." Apteekkari: "Minkälaisen ja mihin käyttöön?"
                     "Ihan vaan ruiskun ja neulan, ei mene huumekäyttöön"
                     
                      Sain loppujenlopuksi insuliinineulan ja 2ml ruiskun.
                      Panikoin ja otin vaan sen mitä sain :P

Apteekki nro 2: "Saisinko kinkunsuolaus neulan ja ruiskun."
                    A:"En ole kuullutkaan? mutta siis isoa tarvitset?"
                     "Juu sellasen 20ml ruiskun"
                   
                     Sain juurikin sen ruiskun mutta neulaa ei ollut.

Apteekki nro 3: Menin puhelin kädessä ja selitin että ystäväni tarvitsee ruuanlaittoa varten isoimman
                     neulan mitä löytyy.

                     Sain hermeettisen kokoisen neulan ja olin tyytyväinen. Selitin vaan jotain että 
                     suolavesi imeytetään lihaan injektoimalla ja että en tiedä operaatiosta sen enempää 
                     kun se mun kaveri on ravintolakokki ammatiltaan :D

Anteeksi "turhahkosta" viestistä mutta ajattelin avata asiaa ja todeta että ei sitä kannata kuumottaa, paitsi jos asuu niin pienellä paikkakunnalla että apteekkari on tuttu.
Terveiset ihmisyyden rajamailta: Pakonomainen tarve toteuttaa yhteiskunnan määrittelemää illuusiota onnellisuudesta materialismin keinoin on eskapistinen euforia joka sulkee viimeisen yhteyden ihmisen ja luonnon väliltä.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Täytyy kyllä jälleen kerran kysyä, että miksi ihmeessä niille apteekkareille pitää valehdella? Miksette vain rehdisti pyydä itiöruiskuja sientenkasvatukseen? Herkkusienten kasvattaminen ei ole laitonta ja siihen voi aina vedota, jos on pakkomielteitä kusettamisen suhteen.


Poissa Singularity

    • Viestejä: 101
    • Karma: 25
    • Profiili
Täytyy kyllä jälleen kerran kysyä, että miksi ihmeessä niille apteekkareille pitää valehdella? Miksette vain rehdisti pyydä itiöruiskuja sientenkasvatukseen? Herkkusienten kasvattaminen ei ole laitonta ja siihen voi aina vedota, jos on pakkomielteitä kusettamisen suhteen.

No hemmetti, onhan tuo kyllä ihan totta. En ole itse vain koskaan kuullut kenenkään kasvattavan omia herkkusieniä mutta toisaalta miksipäs ei?
"If you want to find the secrets of the Universe, think in terms of energy, frequency and vibration." -Nikola Tesla