Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Välineiden hankinta: apteekkikuumotus

Poissa Mushroomger

    • Viestejä: 8
    • Karma: 1
    • Profiili
Tää on mun mielestä kauheen hauska topikki, tulee mieleen vähän ala-asteen pojat koittamassa ostaa sytkäriä kioskilta :)

No, kuitenkin, pakko myöntää, et sen verran tuli itekkin mietittyy, et kysyyhän ne siellä apteekissa. Ja tarkistin toki, että saako halvalla netistä. En alkanut ostelemaan tosin mitään sadan kappaleen tukkupakkauksia. Aina kun vielä pitää varmistella, ni mietin et jos ne kysyy, niin tokaisen et "Sienten kasvatukseen". Tuohon odottaisin sellaista "aha" vastausta. Toisaalta, jos mielenkiintoa löytyisi enemmän, niin voisin mielelläni kertoa kaiken minkä tiedän ruokasienten kasvattamisesta, niin yksityiskohtaisesti kuin myyjä jaksaisi kuunnella, olinhan jo väsyttänyt kaikki kaverini samalla tekstillä. :) (Voin vain veikata että ulkopuolisen korvaan sienten kasvattamisen salat ja ihmeellinen maailma on maailman jännittävin asia). No, oikeasti vähän harmitti, ettei kysytty, olisin halunnut nähdä miten myyjä reagoi.

Lähestyin vanhemman puoleista naismyyjää ja esitin asiani selkeästi ja kuuluvalla äänellä. "Hei, haluaisin ostaa neljä kappaletta 20ml ruiskuja". Myyjä lähtee niitä etsimään, menee hyllylle, menee toiselle, kysyy vielä montako kappaletta, tulee lopulta takaisin, neljä väärää ruiskua mukana. "No mutta.. nämä on 10ml ruiskuja... haluaisin 20ml ruiskuja..". Asia korjataan. Pyydän vielä neulat mukaan. Lähden kassalle, ja tässä vaiheessa myyjä sanoo että lähtee mukaan, ja seuraa kassalle. No mitäs hittoa, mietin. Mutta käy ilmi, ettei ruiskuissa oo viivakoodia, niin tuli selvittämään kassatytölle paljon on hinta.. joka unohtaa hinnan samantien, kääntyilee penkillään, penkoo lappuja, jono muodostoo ja seison siinä kansan ihmeteltävänä ruiskuineni. Toisaalta ei ole kiire mihinkään, niin mikäs siinä odotellessa, ei mua ärsytä. Lopulta myyjätyttö katsoo hymyillen hieman anteeksipyydellen ja kysyy "Paljonkas nuo ruiskut maksoikaan...". "Ne on 60 senttiä kappale". Hinta lyödään koneeseen ja pääsen jatkamaan matkaani.

Niin, että eipä ole sen kummempaa kuin missä tahansa muussakaan kaupassa käynti. Kannattaa toki tietää mitä hakee, niin ei tartte sitten niin paljoa arvuutella myyjien kanssa, että mimmoinenkohan sen pitäisi olla ja mihinköhän käyttöön sen pitäisi sopia. Mutta reippaasti vaan sinne puotiin, jos ei nyt olla ihan tuppukylässä, ja myyjänä on naapurin Irmeli, ja huomenna kaikki tietää kylillä kuka osti ruiskuja.

Noin siis yksi menee yksi ostotarina. Foliohattumaassahan toki vanhempi naismyyjä lähti mukaan kassalle antamaan salaisen merkin nuoremmalle, joka koulutuksen saaneena tajusi kyllä heti tilanteen, painoi tiskin alla salaa nappia, vartijat kohdisti videokameran epäilyttävään ostajaan, visa electroni skannattiin, osoitteet tarkastettiin ja rekisteröitiin, myyjätyttö pelasi aikaa että siviilikytät kerkeää pihalle salakuvaamaan ja seuraamaan kotiin, että saadaan sitten kotietsintä laitettua kunhan odotettu sato on valmis.


Poissa ananas

    • Viestejä: 29
    • Karma: 6
    • Profiili
Ihan turhaan mäkin tuota apteekkiin menoa kuumottelin, sanoin vaan että tarviin micropore teippiä sekä 3kpl 20millisiä ruiskuja eikä ne mitään kysellyt.   ^-^
Kun tiedät liikaa tästä todellisuudesta, ei ole enää paluuta "tavalliseksi". Joko kykenet käsittämään, sisäistämään ja hyväksymään sen kaiken, tai sekoat lopullisesti.


Poissa Celphos

    • Viestejä: 31
    • Karma: 12
    • Profiili
Hmph. Itse apteekista ku ruiskuja hain selitin hyvin innoissani apteekki tädeille mihin tarkotukseen. Kuvailin jopa miten PF-tek kakut inockuloidaan. Eli ihan selitin että sienten kasvatukseen. ^^, EI kuumottanut yhtään ja apteekkitäti vaikutti hyvin kiinnostuneelta aiheesta ja pohdimme yhdessä että kyllä se isoin ja pisin neula on siihen hommaan paras.  8)


Poissa Prometheus

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
Enää ei paljoa kuumota kun olen viisi apteekkia jo kolunnut kunnollisen kinkunsuolausneulan perässä.

1.ssä apteekissa pyysin 10ml ruiskua ja pitkää kinkunsuolausneulaa. Ruiskun sain mutta pitkiä neuloja ei ollut kuulemma kuin 50ml tai isompiin ruiskuihin joten otin kokeeksi 0,7x40mm kokoisen. Tämä saattaa juuri ja juuri riittääkin 2,5dl lasiin vai onko jollain huonoja kokemuksia? No kuitenkin, kotiin päästyäni huomasin että olin saanut 10ml ruiskun sijasta 5ml. Prkl! Olisin tietysti itsekin voinut olla tarkkaavaisempi, mutta kyllä sitä hieman kuumotteli niin meni epähuomiossa ohi.

2.sta apteekista menin hakemaan micropore teippiä ja puhdistusalkoholia. Teippiä löytyi ja kävi ilmi että puhdistusalkoholi on reseptin alainen. Neulat ja ruiskut unohdin :D

3.sta apteekista menin hakemaan taas pitkiä neuloja. Ei ollut.

4.stä apteekista menin jälleen kerran kyseleen pitkiä neuloja. No tällä kerralla löytyi kokoa 2,1x80mm, mutta päättelin että se on halkaisijaltaan turhan iso.

5.stä apteekissakaan ei ollut pitkiä neuloja.

Ja vielä puuttuu 10ml ruiskut. No niitä nyt löytyy apteekista kuin apteekista eikä kuumota hakea, mutta edelleen olen pidemmän neulan perässä. Tuntuu että esim. kokoa 0,8x80mm olevat neulat ovat kiven alla ja juuri se koko olisi mitä ideaalein minulle vai suoritanko vain liian orjallisesti ohjeita.



Poissa mosh

    • Viestejä: 143
    • Karma: 39
    • Profiili
http://www.tayttotarvike.fi/kemikaalit/mittaruiskut.html

Tuolta mittaruiskuja,tulivat seuraavana päivänä tilauksesta.
Tonttu vie mennessään ja tuo tulleessaan,välillä on olleessaan.


Poissa somniphorius

    • Viestejä: 77
    • Karma: 37
    • Profiili


2.sta apteekista menin hakemaan micropore teippiä ja puhdistusalkoholia. Teippiä löytyi ja kävi ilmi että puhdistusalkoholi on reseptin alainen. Neulat ja ruiskut unohdin :D

Neo Amisept - toimii puhditusalkoholina eikä todellakaan ole reseptin alainen o.O



Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Joku tuossa ylempänä puhui puhdistusalkoholin reseptinvaraisuudesta. Itse olen ainakin käyttänyt ihan vaan Neo-amiseptiä ihan sujuvasti. Alkoholiahan sekin on, muistaakseni isopropanolia tai jotain vastaavaa.

Ja ruiskuja ostaessani multa ei ole koskaan kyselty mitään. Ehkä olen vaan senverran kunnollisen näköinen, etteivät usko mun piikittävän mitään itseeni. Edes sillä 50 millilitran ruiskulla.  :D


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Tota neo amiseptia käytetään myös tatuointien puhdistukseen joten luulis toimivan jotenki
Ja sit viä sellanen et mihin sää noita ruiskuja tarttet? Kyllähän se ny pienemmilläki onnistuu ku metrin pitusilla?


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
No niitä 50-millisiä ruiskuja olen käyttänyt ihan muihin puuhiin kuin sienijuttuihin. Niillä on näet varsin hyvä täyttää niitä pieniä tippapulloja. Tai siis 30:n ja 50:n millilitran.

Ja Neo-amisept kirvelee muuten rikkinäisellä iholla ihan kamalasti. En ikinä laittaisi vastatatuoidulle iholle. Aijaijai.


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
Juujuu..eikös noi isommat ruiskut oo jokseenki kalliita muihin nähden?

No eikös se puhdistusaine useimmiten kirvele? Plus monesti sitä on laimennettu vedellä


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
50-millinen maksoi silloin ainakinn kolme euroa/kpl. Ja ne on jotenkin vähän erilaisia kuin ne pienemmät. Ei niin tiiviitä. Vuotavat, lurjukset.


Poissa Prometheus

    • Viestejä: 12
    • Karma: 0
    • Profiili
http://www.tayttotarvike.fi/kemikaalit/mittaruiskut.html

Tuolta mittaruiskuja,tulivat seuraavana päivänä tilauksesta.
Olin laittamassa tilausta menemään kun huomasin että 4e tilaukselle 10e postikulut. En sitte laittanutkaa.


Poissa mosh

    • Viestejä: 143
    • Karma: 39
    • Profiili
http://www.tayttotarvike.fi/kemikaalit/mittaruiskut.html

Tuolta mittaruiskuja,tulivat seuraavana päivänä tilauksesta.
Olin laittamassa tilausta menemään kun huomasin että 4e tilaukselle 10e postikulut. En sitte laittanutkaa.

Okei,no itellä maksoi sen vaivan,ei tarvinut kuumottaa tai mennä apteekille. Jos joku tarvii valmiita b+ ruiskuja niin 3kpl olisi jaossa.. kunhan maksaa postarit..
Tonttu vie mennessään ja tuo tulleessaan,välillä on olleessaan.


Poissa MaZa1

    • Viestejä: 70
    • Karma: 3
    • Profiili
50-millinen maksoi silloin ainakinn kolme euroa/kpl. Ja ne on jotenkin vähän erilaisia kuin ne pienemmät. Ei niin tiiviitä. Vuotavat, lurjukset.

Kaveri osti 100ml ruiskuja ja jotain isoja neuloja molempia 2 kpl ni makso muistaakseni 18e yhteensä että sinänsä kohtuu kallista muihin verrattuna..

Varsinki siis kun mää en ainakaan nää järkee ostaa vitun isoo ruiskua kun harvemmin sitä tulee tehtyä niin montaa kakkua et sais kaiken meneen ja mielummin sit teen jokusen kerran uudestaan sen itiöruiskun ku säilytän valmista ruiskua joka saattaa olla jo alkuunsa pilalla

Mutta joo siis varmasti johkin muuhun käytännöllisiä


Poissa genteoeeni

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Neo-Amisept on isopropanolia. Sitä löytyy ihan hyllytavarana ja sitä käytetään mm. desinfiointiin. Ensimmäisellä kerralla erehdyin kysymään ilman tuotenimeä isopropanolia ja myivät pienen lasipullollisen järkyttävään hintaan.