Olin aloittamassa uutta ketjua, mutta laitankin tämän tarinan tänne. Annos ei ehkä ole suurin mahdollinen, mutta kokemukset olivat voimakkaat.Annos: 3,8g cubensiksia teeksi ja vapotettua kukkaa päälle. Aikasemmin neljällä grammalla on ollu viä melko kesyä, mutta eilinen oli kyllä - jos nyt noita tripin tasoja voi mielekkäästi käyttää - ainakin vahva 4.
Set & setting: yksin, musiikkia kuunnellen, kotona.
Olin aikaisemmin vapottanut vähän kukkaa, joka sekin yksistään tuntui olevan aika psykedeelistä. Keitin teet sienistä. Kun olin juonut ekan mukillisen, keitin vielä toisen mukillisen samoilla sienillä. Tätä en ole aikaisemmin tehnyt, ja ehkä juuri tästä johtuivat voimakkaammat vaikutukset yhdessä kukan kanssa. Kun olin toisen mukillisen juonut, kävin vessassa ja laitoin Orb – U.F.Orb albumin soimaan ja asetuin lattialle matolle makaamaan vällyn alle. Melkein saman tien aloin vaipua kuin transsiin/hypnoosiin. Musiikki vei minua eteenpäin.
Nousuista en muista kovin tarkkaan muuta kuin sen, että olivat semi ahdistavat. Tunnuin valuvani levyiksi lattian sisään ja sen läpi, tavallaan hengitin lattian kanssa. Tunsin oloni todella raskaaksi, ja hengittäminenkin tuntui välillä raskaalta. Yhtäkkiä musiikki alkoi nostattamaan olotilaa, kunnes lopulta säpsähdin avaten silmäni ja olin aivan täydessä psykedeliassa. (tässä vaiheessa oli vissiin kulunut noin tunti) Oli hyvin vaikea hahmottaa missä olin ja milloin, tai ehkä ennemminkin, että mitä olin. Näin välillä sekunnin murto-osan mittaisia välähdyksiä tästä normaalista näkökentästä. Tavallaan myös noihin säpsähdyksiin liittyi myös tuntemus selvin päin olosta. Mutta se mitä muuten näin, en tiedä mitä se oli, ei varsinaisesti fraktaaleja, mutta jotakin sen suuntaista. Hahmotin kuinka kaikki ympäröivä koostuu atomeista ja kaikki on keskenään lopulta samaa massaa.
Aloin seikkailla omissa ajatuksissa ja muistoissa. Tavallaan tajusin itsestäni itsestäänselviä asioita, joita en varsinaisesti ollut koskaan tajunnut. Olin matkalla pääni sisällä - tutkimassa, että mitä sieltä oikein löytyy. Muistin kuinka lapsena joskus näin unia, tai oikeastaan ennen unia näin sellaisen valikon, josta pystyin valitsemaan itselleni mieluisan unen. Nyt pystyin valitsemaan ajatuksista ja muistoista. Näistä ajatuksista ja pohdinnoista en kyllä sen tarkemmin muista, eikä nyt ole voimia muistella. Ajatukset myös visualisoituivat näkökenttään abstrakteina kuvioina, joilla oli selvä merkitys siinä psykedeliassa, mutta enää en pysty niitä oikein muistamaan. Tässä vaiheessa en enää hahmottanut ollenkaan omaa huonettani, enkä ollut ollenkaan varma ovatko silmäni kiinni vai auki. Ajauduin yhä syvemmälle ja lopulta vain leijuin avaruudessa pääni sisällä, jossa oli vain omat ajatukseni. En ollut varsinaisesti minä, vaan ennemmin ulkopuolinen tarkkailija pääni sisällä.
Jossakin vaiheessa, hieman selvittyäni, olin tullut koneelle kirjoittamaan muistioon. Tunsin valtavaa kaipuuta ihmisiä kohtaan. Trippailin nyt siis yksin, ja sitterin puuttuminen kuumotti, etenkin kun vaikutukset olivat niin voimakkaat. Kirjoittamalla sain itseni rauhoittumaan. Tuossa tekstissä ei juuri ole mitään tolkkua, joten en sitä tähän ala liittämään, mutta sen lopussa lukee kai koko eilisen tripin pointti: "elämä on koettelemus. mutta minä olen vahva ja selviän siitä. olen ylpeä itsestäni. ja luotan itseeni. elämän perusasioissa. musta tuntuu että haluan mennä selvin päin nukkumaan. joten on pakko käydä kävelemässä pihalla. - kiitos."
En kuitenkaan todellakaan selvinnyt, vaikka aikaa teen juomisesta alkoi olla jo kuutisen tuntia. Menin kuitenkin nukkumaan ja näin todella piinaavaa painajaista, jossa kämppis (asun solukämpässä) oli tullut kesken tripin huoneeseeni herättelemään minua. Tää tuntui todella realistiselta, enkä oikeastaan herättyäni - vieläkään ole varma, että mitä oikein yöllä tapahtui. Painajaisessa muistin että kun säpsähdin nousujen jälkeen siihen psykedeliaan, kuulin sanat "wake up, wake up!" (kämppis kaiken lisäksi puhuu englantia). Noh nyt kun tarkistin, niin tuossa albumin kutosbiisin alussa on nuo sanat - onneksi
Joten enköhän minä ole yksin ollut koko yön.
Loppujenlopuksi jäi vähän överi-fiilikset. Tuntuu että puolia ei muista ja lopusta ei ole varma. No ehkä tämä tästä tasoittuu kun hetken sulattelee.