Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

HELPPOA: maissin keittäminen kasvatuskäyttöön

Matias · 370 · 159011

Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
noniinoniin! suotta hosuin, nyt pinnaa kivasti alareunoista:) 5 pikkasta sienen alkua siellä näkyy. Oi kunpa tulisi enemmänkin. voiko maissilla saada toisen sadon? kiitoksia kamalasti kaikille kun ootte uutta auttanu milloin minkäkin kysymyksen kanssa:)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Jokaisella rihmastolla on mahdollista saada useampikin sato. Muistakaa aina dunkkaus sadonkorjuun jälkeen. Dunkkausajat Hullussa mykologissa. Dunkkausaikoja kannattaa lyhentää sitä mukaa, mitä pidemmällä kasvatus on.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Kolina

    • Viestejä: 46
    • Karma: 7
    • Profiili
Mulla tuli 3 satoa, lopuksi mielenkiinnosta rikoin kakut kahteen osaan jokaisen, niistäkin alkoi pinnata vielä eli tavallaan sain vielä boonuksena päälle neljännen pikkusadon. 18-20g tuli rutikuivaa tattia kolmesta maissikakusta.
Kosminen Nauraja [14/08 11:34]:Koli on foorumin Jesse Pinkman.


Poissa MisShroom

    • Viestejä: 35
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko siitä haittaa että keittää maissia pidempään kuin tunnin? Itsellä
Meni yksi purkki pilalle jo ja toinen vaikuttaa nyt samalta.. Ei kasva mitään ja haisee todella pahalle, lähes käyneelle... :/
En kadu tehtyä, vaan tekemätöntä.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Minä oon sekoittanut rihmastoituneen maissin kookoskuituun. Satoa tulee paljon enemmän sillä lailla ja sienet on isompia. Ihan yhtä helppoa kuin tämäkin metodi. Jossain täällä taitaa olla siihenkin yhtä simppelit ohjeet.


Poissa MisShroom

    • Viestejä: 35
    • Karma: 0
    • Profiili
Rihmastoituneet maissit minäki laitoin monoon. Bulkkina vermus, kookos ja kahvi. Eka kasvatus onnistu mut nyt jo kahdet maissit menny vituks. Liian märkiä vissiin olleet. Tänää lähti taas uus yritys... Nyt kuivattelin maisseja kunnolla kattilassa!
En kadu tehtyä, vaan tekemätöntä.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Täten tiedoitan taas, että tämä on ihan huippu kasvatustekniilla. Kolme kolmesta purkista näyttää rihmastoituvan kauniisti ja oikein. Aika varma onnistuminen tuntuisi olevan tällä keinolla. Kunhan vaan haihduttaa liian veden pois hyvin.
Itse olen pyyhkinyt rasiat Neo-amiseptillä ennen täyttöä, mutta en tiedä, onko sekään tarpeen.


Poissa MisShroom

    • Viestejä: 35
    • Karma: 0
    • Profiili
No mulla menny vissii kolme viimesintä vituks. Kaks liian märkää ja en tiiä onko toi tän hetkinen liian kuiva sitten... 5 päivässä ei ole alkanu tapahtuu mitään.
En kadu tehtyä, vaan tekemätöntä.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Höh, ehkä mulla on sitten vaan käynyt hyvä tuuri. Oon keittänyt aina liian veden pois tuollalailla niinkuin Matyaksen ohjeistuksessa. Käyttänyt n. puolen litran muovirasioita ja laittanut aina yhden kokonaisen printin per purkki. Purkit ja itiöidenraaputteluveitsen olen pyyhkinyt desinfiointiaineella. Ja printit ottanut vain suurimmista sienistä, niin ne on olleet ihan reilun kokoisia. Rihmastot ovat saaneet kasvaa aina samassa jauhokaapissa ylähyllyllä. Lämpötila lienee aika lähellä normaalia huonelämpötilaa.


Poissa Illuusio

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Kokeiluun menee kun noin simppelisti voi saada rihmaston aikaiseksi. Kokeilen yhteen vähän isompaan purkkiin johon jätän hyvin tilaa.

Ainoana erotuksena tulee se että liotin jyviä noin vuorokauden ja keitin jyviä hieman lyhyemmän aikaa (jotkut rupesivat jo repeilemään).


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Kokeiluun meni yhellä printillä,en olis uskonu että tää voi olla näinki helppoa!  :) Pientä kikkailua vaa ton lämpötilan kans joutuu tekee ku koko kämppä on 20-22 astetta (vanha omakotitalo) pitää alkaa laittaa puita takkaan nii lämmötki nousee mukavasti :) Raporttia tulee kuhan alkuun päästään.


Poissa Aivina

    • Viestejä: 193
    • Karma: 24
    • Profiili
Kai se 20-22 astetta riittää jo ihan hyvin? Ei se mun jauhokaappinikaan mikään erityisen lämmin ole, mutta siellä se rihmasto kasvaa kauniisti. Ja itseasiassa ihan kamalaa vauhtia. Tuntuu, että nopeammin kuin ennen.
Rihnastohan tuottaa kai itsekin vähän lämpöä? Mulla on noita kakkusia vieretysten muutama, niin ehkä ne lämmittää toisiaan.


Poissa Dossis

    • Viestejä: 10
    • Karma: 2
    • Profiili
Tämä vaikuttaa ehdottomasti niin helpolta ja kätevältä tavalta kasvattaa, että pakko laittaa kokeiluun kunhan saan printit hankittua.  ;)


Poissa Voyage

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 1
    • Profiili
Pari huomiota, 28-29°C tuntui olevan liian kuuma; siirsin tilaan jossa 25-26°C ja rihmasto kasvoi muutamassa päivässä enemmän kuin kuuman tilan parin viikon kasvu oli.

Eli tästä:
[smg id=4962]
Muutamassa päivässä tähän:
[smg id=4961]