Kirjoittaja Aihe: Kasvattajana kehittyminen  (Luettu 2760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias

• Profiili
Kasvattajana kehittyminen
« : Heinäkuu 02, 2010, 10:20 »
Tuli puheeksi toisaalla (www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=58.msg375#msg375):

Lisäksi jonkinlainen puhdastila on huomattava apu agar-työskentelyyn. Se on ehkä oleellisin asia opetella kehittymisen kannalta.

Oleellisuus käsitteenä lienee täysin riippuvainen itse kasvattajan haluista ja toiveista. Koen parantavani suhdetta sienen ja itseni välillä sekä täten kehittäväni kasvattajantaitojani jatkuvasti, enkä voisi toivoa juuri nyt enempää. En kykene yhtä tehokkaaseen lajinmuokkaukseen, kuin lisätekniikoilla toimittaessa, mutten sellaista kaipaakaan.

Vauhtinsa ja suuntansa itse kullakin. Kaikki aina oikealla tiellä.

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
Vs: Kasvattajana kehittyminen
« Vastaus #1 : Heinäkuu 02, 2010, 10:32 »
Mielestäni oleellisuus tässä yhteydessä liittyy nimenomaan harrastukseen ja sen osaamiseen, ei kasvattajan omiin haluihin. Pakko ei tietenkään ole opetella mitään ylimääräistä, suurimmalle osalle harrastajista riittää pelkkä PF-tek.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2010, 11:03 »
Siis niin; eikö oleellista ole pysyä yksinkertaisissa tekniikoissa, jos se tuntuu Oikealta? Pienissäkin asioissa kehittyy joka tapauksessa jatkuvasti.

Poissa Mädi

• Hullu mykologi
    • Profiili
« Vastaus #3 : Heinäkuu 02, 2010, 11:06 »
Eipäs nyt tehdä asiasta mitään sanaleikkiä. Minun mielestä agar-työskentely avaa suuria osa-alueita harrastuksesta, ei sen kummempaa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison

Poissa Matias

• Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2010, 11:27 »
Minun mielestä agar-työskentely avaa suuria osa-alueita harrastuksesta, ei sen kummempaa.

En ole pyrkinyt kieltämäänkään.