Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kysy sienten käyttämisestä tässä viestiketjussa

Matias · 482 · 211186

Poissa Illuusio

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Noniin Golden Teachereita olis tarkotus lähiaikoina ottaa ensimmäistä kertaa. Mulla on 2,2g pussi sekä 3,5g pussi ja mietinkin kumman valitsisin? Elopaino huitelee siellä 84 kilon hujakoilla.

Tällä on ollut puhetta siitä että sienet kannattaa "nauttia" haudutettuna teehen, mutta eikö psilosybiini tuhoudu yli 40-asteessa? Mietin sitä sitruunamehussa ottamista mutta joku oli sitä mieltä että saattaa helpommin aiheuttaa pahoinvointia ph:n takia. Mikä olisi paras vaihtoehto?

En haluis mtn pitkäkestoisia pahoinvointeja taikka huimauksia..


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Noniin Golden Teachereita olis tarkotus lähiaikoina ottaa ensimmäistä kertaa. Mulla on 2,2g pussi sekä 3,5g pussi ja mietinkin kumman valitsisin? Elopaino huitelee siellä 84 kilon hujakoilla.
2,2 gramman pussista irtoaa keskivahva trippi. Kolme ja puoli grammaa on jo melko vahva annos. Ensikertalaiselle suositeltava annos on 1-2 grammaa.

Tällä on ollut puhetta siitä että sienet kannattaa "nauttia" haudutettuna teehen, mutta eikö psilosybiini tuhoudu yli 40-asteessa?
Väliaikainen liottaminen kuumassa nesteessä ei tuhoa merkittäviä määriä psilosybiiniä (tai psilosiiniä). Kuuma vesi pehmentää sienen solukkoa, jolloin vaikuttavat aineet päätyvät nopeammin verenkiertoon.

Mietin sitä sitruunamehussa ottamista mutta joku oli sitä mieltä että saattaa helpommin aiheuttaa pahoinvointia ph:n takia. Mikä olisi paras vaihtoehto?
Sitruunan sisältämät monoterpeenit vähentävät pahoinvointia blokkaamalla tietyntyyppistä serotoniinireseptoria. Sitruunamehussa liottaminen saattaa myös helpottaa psilosybiinin imeytymistä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Illuusio

    • Viestejä: 40
    • Karma: 2
    • Profiili
Taidampa sitten pidättäytyä siinä sitruunamehussa ja kokeilla sillä, ja trippailla sillä parilla grammalla joka itsestäkin tuntuu turvallisemmalta.

Eiköhän tuota jotakin tule sitten tännekin sepustettua tuli vastaan mitä tuli.

Tattis!


Poissa Khel

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Uskallanko mä tai siis onko mitään järkeä ottaa näitä, jos kärsii alakulosta/masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta? Oon kyllä lukenut set&setting ja kaikesta ja meinasin jos noista voisi jopa olla jotain apua itsetunnon parantamiseen ja itsensä löytämiseen? Monta grammaa viitsii yksin ottaa, jos aiempaa kokemusta vain (korkeasta annoksesta) 25c-nbomesta, joka taas ei henkisesti sanonut mitään?


Poissa oikeinväärin

    • Viestejä: 25
    • Karma: 3
    • Profiili
Uskallanko mä tai siis onko mitään järkeä ottaa näitä, jos kärsii alakulosta/masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta? Oon kyllä lukenut set&setting ja kaikesta ja meinasin jos noista voisi jopa olla jotain apua itsetunnon parantamiseen ja itsensä löytämiseen? Monta grammaa viitsii yksin ottaa, jos aiempaa kokemusta vain (korkeasta annoksesta) 25c-nbomesta, joka taas ei henkisesti sanonut mitään?

Suosittelen kokeilemaan 2-3g annostusta cubensiksilla, silokeista en tiedä. Jos 2-3g tuntuu pelottavalta, voi olla järkevää aloittaa 0,2-1g annostuksista ja lähteä siitä korottamaan.
Ainakin mulla psykedeelit on avannu monia lukkoja.
jos ei elämässä muuta opi, niin ainakin hiljaa kävelemään


Poissa Khel

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Uskallanko mä tai siis onko mitään järkeä ottaa näitä, jos kärsii alakulosta/masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta? Oon kyllä lukenut set&setting ja kaikesta ja meinasin jos noista voisi jopa olla jotain apua itsetunnon parantamiseen ja itsensä löytämiseen? Monta grammaa viitsii yksin ottaa, jos aiempaa kokemusta vain (korkeasta annoksesta) 25c-nbomesta, joka taas ei henkisesti sanonut mitään?

Suosittelen kokeilemaan 2-3g annostusta cubensiksilla, silokeista en tiedä. Jos 2-3g tuntuu pelottavalta, voi olla järkevää aloittaa 0,2-1g annostuksista ja lähteä siitä korottamaan.
Ainakin mulla psykedeelit on avannu monia lukkoja.

Joo cubensiksia ovat. Ehkä mä ainakin tuon 2g otan, ettei jää vajaaksi, kun löytyy xanoreitakin, jos hätä iskee. Ei ainakaan tuon aikaisemman psykedeelin jälkeen pelota ottaa, ainoa mikä jännittää on miten se vaikuttaa mieleen. Toivottavasti oppisin itsestäni jotain.

Onko kellään kokemusta syzygy "kannasta"? Vai onko noilla mitään suuria eroja tai merkitystä.


Poissa oikeinväärin

    • Viestejä: 25
    • Karma: 3
    • Profiili
Uskallanko mä tai siis onko mitään järkeä ottaa näitä, jos kärsii alakulosta/masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta? Oon kyllä lukenut set&setting ja kaikesta ja meinasin jos noista voisi jopa olla jotain apua itsetunnon parantamiseen ja itsensä löytämiseen? Monta grammaa viitsii yksin ottaa, jos aiempaa kokemusta vain (korkeasta annoksesta) 25c-nbomesta, joka taas ei henkisesti sanonut mitään?

Suosittelen kokeilemaan 2-3g annostusta cubensiksilla, silokeista en tiedä. Jos 2-3g tuntuu pelottavalta, voi olla järkevää aloittaa 0,2-1g annostuksista ja lähteä siitä korottamaan.
Ainakin mulla psykedeelit on avannu monia lukkoja.

Joo cubensiksia ovat. Ehkä mä ainakin tuon 2g otan, ettei jää vajaaksi, kun löytyy xanoreitakin, jos hätä iskee. Ei ainakaan tuon aikaisemman psykedeelin jälkeen pelota ottaa, ainoa mikä jännittää on miten se vaikuttaa mieleen. Toivottavasti oppisin itsestäni jotain.

Onko kellään kokemusta syzygy "kannasta"? Vai onko noilla mitään suuria eroja tai merkitystä.

Ei kannata vähätellä 'vajareita'. Ainakin mä saan tosi pienestäkin sieniannoksesta paljon irti. bad trip on mahdollinen, mutta ei kannata ensisijaisesti ottaa Xanoreita avuksi, vaan kohdata se paska. Jos näyttää siltä, että et pysy kontrollissa, niin pieni jarrutus on paikallaan. En ole kuullut syzygy kannasta. Varmasti opit jotain.  ;)
jos ei elämässä muuta opi, niin ainakin hiljaa kävelemään


Poissa Khel

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili


Suosittelen kokeilemaan 2-3g annostusta cubensiksilla, silokeista en tiedä. Jos 2-3g tuntuu pelottavalta, voi olla järkevää aloittaa 0,2-1g annostuksista ja lähteä siitä korottamaan.
Ainakin mulla psykedeelit on avannu monia lukkoja.

Joo cubensiksia ovat. Ehkä mä ainakin tuon 2g otan, ettei jää vajaaksi, kun löytyy xanoreitakin, jos hätä iskee. Ei ainakaan tuon aikaisemman psykedeelin jälkeen pelota ottaa, ainoa mikä jännittää on miten se vaikuttaa mieleen. Toivottavasti oppisin itsestäni jotain.

Onko kellään kokemusta syzygy "kannasta"? Vai onko noilla mitään suuria eroja tai merkitystä.

Ei kannata vähätellä 'vajareita'. Ainakin mä saan tosi pienestäkin sieniannoksesta paljon irti. bad trip on mahdollinen, mutta ei kannata ensisijaisesti ottaa Xanoreita avuksi, vaan kohdata se paska. Jos näyttää siltä, että et pysy kontrollissa, niin pieni jarrutus on paikallaan. En ole kuullut syzygy kannasta. Varmasti opit jotain.  ;)

Tai sitten otan sen 1,5g ekalla niin seuraavaksi kerraksi jäisi 2g. Varmaan parempi niin päin. Ja juu, en nyt meinannut heti alkaa mitään ottamaan avuksi, uskon kyllä että kestän, jos ajautuu huonompaan suuntaan. Kaipa niistä pelkojenkin kohtaamisista sitten oppii jos niin käy. Kiitoksia :)


Poissa Wille

    • Viestejä: 34
    • Karma: 3
  • Matkamies Maan ja Kuun
    • Profiili
Uskallanko mä tai siis onko mitään järkeä ottaa näitä, jos kärsii alakulosta/masennuksesta ja sosiaalisten tilanteiden pelosta? Oon kyllä lukenut set&setting ja kaikesta ja meinasin jos noista voisi jopa olla jotain apua itsetunnon parantamiseen ja itsensä löytämiseen?

Omakohtaisten kokemusten pohjalta sanoisin että psykedeelit tarjoavat kysymyksiä, eivät vastauksia.
Jotkut niistä kysymyksistä voi kuitenkin joskus olla tosi hyviä ja viedä vastausten äärelle.

Vastaukset löytyvät kuitenkin selvin päin jos on löytyäkseen. Tripin aikana voit luulla löytäneesi vastauksen.
Jos se on oikea vastaus se kuulostaa hyvältä vielä tripin jälkeenkin. Tai sitten olet psykoosissa.

Jos on sellaisessa elämäntilanteessa että itsetuntemus on heikko ja sosiaaliset tilanteet pelottaa, mahdollisuudet löytää "itseään" minkään aineen avulla on aika olemattomat. Luultavammin ne vie väärään suuntaan.

Aineet tauolle ja puitteet kuntoon. Aloita kuntoilu, nuku riittävästi ja syö kunnon ruokaa. Palaat itsetutkiskeluun sitten kun on sen aika.
Elämä on suuri näytelmä.


Poissa Khel

    • Viestejä: 7
    • Karma: 0
    • Profiili
Joo, no liikuntaa harrastankin aktiivisesti ja sen mukaisesti myös syön puhtaasti ja nukun hyvin. (Sali) Enkä tosiaan edes juo (no sanotaan kerran kahessa kuukaudessa.) enkä polta.

Ainoat ongelmat onkin sitten itsetunnossa. Ehkä näitä ainakin voisi ottaa sitten ilman odotuksia ja avoimin mielin, niin ei veisi ainakaan väärään suuntaan mitään?


Poissa Hukkumiskuolemistani

    • Viestejä: 47
    • Karma: 15
    • Profiili
Khel, psilosybiinisienillä, kuten myös kannabiksella, voi mahdollisesti olla suurikin potentiaali itsetuntoon ja sosiaaliseen fobiaan liittyvien ongelmien käsittelemisessä/hoitamisessa, mutta kukaan ei voi sulle etukäteen kertoa miten sienet just sulla toimii/vaikuttaa, tai auttaako ne sua sun ongelmien kanssa vai kenties pahentaa niitä. Saatan ehkä tuntea jonkun, jolla on pelkästään positiivisia kokemuksia näiden asioiden suhteen molempien mainittujen päihteiden kanssa, mutta toki on niitäkin joilla on huonompia kokemuksia.
Confusion will be my epitaph?


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Relevantteja topiceja, suosittelen Kheliä käymään myös nämä läpi pohtiessaan päätöstään:

"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa lahna

    • Viestejä: 13
    • Karma: 1
    • Profiili
Onko teillä sieni+kannabis kombossa alkanut surisemaan korvissa, että ei etes kuule mitään muuta kuin sen surinan.


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Onko teillä sieni+kannabis kombossa alkanut surisemaan korvissa, että ei etes kuule mitään muuta kuin sen surinan.
Ei, mutta mulla on kyllä lähtenyt taju. Sitä ennen surisi kovaa.
Edit: Täh, ei surissut, mutta surisi? Mitähän mä yritän vastata. Jokatapauksessa on surissut.


Poissa greta

    • Viestejä: 63
    • Karma: 0
    • Profiili
Onko teillä sieni+kannabis kombossa alkanut surisemaan korvissa, että ei etes kuule mitään muuta kuin sen surinan.
Tolla kombolla ei ole esiintynyt surinoita korvissa. Ja muutenkin aika vähän erityisempiä kuuloaistivaikutuksia.