Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Sienten vaarat ja haitat

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ihan näin pikaisella selaamisella en huomannut juttua tästä:
Eli todella useasti sienitripin jälkimainingeissa tulee selkä kipeäksi, lähinnä siis alaselkä.
Mistä tämä voisi johtua?
Yleensä siis trippaillaan pienellä kaveriporukalla ja kävellään melkein kokoajan sienten vaikutusten aikana, eli semmosia noin neljän tunnin kävelyreissuja tulee tehtyä, yleensä selkäkipu alkaa siinä kolmen tunnin paikkeilla.
Meillä olikin tosta vanhalla foorumilla jotain keskustelua. Mulla menee niskat aina vitun kipeäksi, mutta johtunee siitä, että tulee etsittyä hyvää asentoa mitä ihmeellisimmissä käppyröissä ja kun sen "hyvän" asennon löytää, niin se on sen verran epäluonnollinen, ettei niskat tykkää siitä jälkeenpäin. Ja itsellä on muutenkin sen verran huono ryhti, että selkä menee kipeäksi kävellessä, juurikin alaselkä. :( Täällä ja täällä on lisää mahdollisia alaselkäkivun aiheuttajia. Tämä kipu ilmenee siis vain sienissä? Entä normaalilla lenkillä? Onko selkäkipua jossain muussakin yhteydessä kuin sienten vaikutuksen alaisena? Mitä teet toisin sienissä kuin tripillä? Ehkäpä nämäkin kysymykset ja niihin vastaaminen antaa osviittaa kivun aiheuttajan löytämiseen.. ::)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Dubbu

    • Viestejä: 58
    • Karma: 10
  • Semikuoseis..
    • Profiili
Normaalisti ei ole mitään ongelmaa selän kanssa.
Myös kavereillani on selkä ruvennut pykimään, yleensä menee ohi jos pääsee makaamaan selälleen n. 10 minuutiksi, yhteen ääneen ollaan tuota useasti valitettu.. voisikohan noi sienet jotenki rentouttaa selkälihaksia siten etteivät ne kannattele yläruumiin painoa niin hyvin kuin normaalisti siis sillai että selkäranka kuormittuu enemmän kun ei ole lihakset tukemassa niin hyvin.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Mulla oli eilen pientä päänsärkyä laskun yhteydessä, joka jatkui tänäänkin pienenä jomotuksena. Sijoittui tuntemuksena vasempaan lohkoon hieman korvan ylä- ja etupuolelle. Tämä mua hieman ihmetyttää kun mulla harvoin mitään jysäreitä esiintyy, en tähän ottanut mitään särkylääkkeitä enkä pysty arvioimaan oisko tää edes sieniin liittyvää, dose oli ihan naurettavat puolikas suklaapalaa, ehkä 5-8 silokkia tehoaineinaan. Pidin sitten schelwän päivän ja kuumensin jo varsin ruttuisiksi kuivuneita kärppärinnahkoja uunissa 70 asteessa muutaman tunnin, oon vielä vähän kahden vaiheella otanko vai enkö ja jos niin koska ja kuinka paljon.

Epäilen että olisin kerran saanut jotain kärppäreiden tapaista substanssia yksissä bileissä, jossa isäntä oli duunannut sellaisia kannabisöljy-kookos-spaceballeja, joita söin yhden. Tunnin parin päästä alkoi näkökenttään muodostumaan kummallisia jälkikuvia, ikäänkuin sarja vaaleampia frameja, jotka katosivat jonona jonnekin iltahämärään ja olivat jotenkin synkassa ajatteluprosessieni kanssa, tiheimmillään niitä lähti ehkä 4-5 sekunnissa eikä ajatus tuntunut kulkevan kuin pätkittäin. Koin ilmiön pikemminkin kiinnostavaksi kuin pelottavaksi vaikka kusipaikan löytäminen tuotti pieniä vaikeuksia noiden takia. Bonuksena THC:n tyyppistä kuivaa suuta, janoa ja tärinää kylmästä - nuotiossa pinkit lieskat ja kasettisoittimessa Jimi Hendrix osasi laulella juuri kaikista meidän biletyspaikan detaljeista tasan kohdalleen ja shakinpeluusta kaverin kanssa ei tahtonut tulla mitään.. nukutun yön jälkeen oli vielä kummallinen vietäriukkomainen olo kun maisema jäi kummasti tärisemään ja resonoimaan joka askeleen jälkeen. Luin myöhemmin jonkun erowidilaisen bad amanita tripistä, jossa se siunaili näitä framejonoja. Koetusta huolimatta ajattelin testata kärppäreitä pikkudosella muutaman detox-päivän jälkeen jollei mitään sosiaalisia velvoitteita pukkaa syliin tai migreenit jatku.



Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
Listaillaanpa vielä omat haitat:
Vatsakipu joka kyllä joskus vetää tripin vähän mitäänsanomattoman puolelle.
Aivan käsittämätön hikoilu, olen yltäpäältä hiessä ja rasvassa lähes joka kerta sieniä syödessäni, olenkin miettinyt että olisiko jokin allerginen reaktio? Kun käsien iho tuntuu oudolta ja kädet jopa hieman turvonneilta, joka saattaa toki olla mielen luomaa harhaakin mutta tullut niin monesti sama reaktio vaikken siihen huomiota kiinnittäisikään. Yleensä vain vaikka kävellessä kädet tuntuvat yht äkkiä jäykilta ja sormet liian paksuilta nyrkkiin laitettaessa.
Joskus onnistuin saamaan jonkun psykoosin tapaisen olotilan ja tuintui kun olisi ollut aivan helvetin kylmä vaikka olin sisätiloissa eikä kenelläkään muulla ollut yhtään kylmä. Tähän sain kuitenkin helpotusta kylmässä suihkussa jossa viimein tajusin kylmyyden olevan ihan aivojeni luoma harha ja sille sitten tulikin naurettua "miten minä en nyt tätä tajunnut".

Ongelmahan juuri näissä vaikutusten miettimisissä on se että mitä sinun kehollesi todella tapahtuu ja mikä on sinun omaa kuvitelmaasi.

Lisäksi minulla alkaa jotenkin kauhea jännittäminen aina sieni nousuissa kun vaikutukset eivät ole oikein alkanut muuten kun HD katseen ja levottomien jalkojen merkeissä. Jännitys kuitenkin häviää kun sienet alkavat kunnolla potkia.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
...
Aivan käsittämätön hikoilu, olen yltäpäältä hiessä ja rasvassa lähes joka kerta sieniä syödessäni, olenkin miettinyt että olisiko jokin allerginen reaktio? Kun käsien iho tuntuu oudolta ja kädet jopa hieman turvonneilta, joka saattaa toki olla mielen luomaa harhaakin
...
Itse kutsuisin omaa sienihikoiluani trooppiseksi hikoiluksi; kuin olisi kuumassa kasvihuoneessa. Sitä ei aina tapahdu, mutta aika usein jossain vaiheessa trippiä. En kunnolla muista onko hikeä tullut kuumuuteen verrattuna kuinka paljon.. Hikoan muutenkin tosi herkästi. Kai lämmön nousu on jonkinlainen elimistön puolustusmekanismi, niinkuin yleensä. Useat fyysiset vaikutukset ovat kuitenkin luultavasti harhaa.. >:D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Melkoiset lihasvapinat tuli eilen nousuissa. Lihakset krappailee ja motoriikka on enempi tai vähempi hukassa. Olin aikaisemmin kuvitellut sen olevan osa asiaa, joka yleensä tasoittuu alun jälkeen.

Tästä ilmeisesti taisi olla kyse, mikäli nyt oikein käsitin. Pitää vielä unten jälkeen lukea tarkemmin..

http://en.wikipedia.org/wiki/Vasoconstriction

Verisuontenkaveneminenko tuo olisi suomeksi? Nouseeko verenpaine samalla? Siihen voisi auttaa jokin vasodilaattori ja shroomeryssä arvioitiin, että tauriini, arginiini, niasiini B3 tai thc sopisivat siihen helpoiten.
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Tuli vain mieleen että kauanko sienet vaikuttavat teistä?

En nyt tarkoita akuutteja vaikutuksia vaan sitä "jälkipyrstöä" eli sellaista hienovaraista muutosta keskittymiskyvyssä, ajatuksisa ja muussa kognitiivisessa prosessoinnnissa. Happojen kanssa enemmän pelleillyt nuorempana ja silloin muistan kuurittamisesta olevan monenlaista epämääräistä tuntemusta useamman viikon ajan. En muista kuinka kauan silloin meni että tunsi itsensä "normaaliksi". Yleisin oire itsellä oli tuolloin "hajanaisuus" eli työmuisti ei toimi normaalisti siten että hetket limittyisisivät toisiinsa mielekkäästi vaan ajatus pomppii asiasta toiseen melko voimakkaasti ja takaisinpäin kelaaminen tuntuu hankalalta. Toisissa ihmisissä tämä näkyy lähinnä taipumuksena pomppia aiheesta toiseen ilman mitään varsinaista lankaa, mikä laskee keskustelun tasoa aika nopeasti kun mihinkään ei jakseta syventyä. Tuo voi kertoa tosin myös ihan vain psyykkisestä kuormituksesta jota aikaisemmin torjutun materiaalin tuleminen pintaan, eikä välttämättä liity kemiaan vaan mielen resurssien kuormittumiseen oli syynä sitten mikä tahansa.

Myös kännit olivat happoreissujen jälkeen useamman viikon melko erilaisia, jonka itse lasken merkiksi melko selkeästä väliaikaisesta muutoksesta välittäjäaineissa. Yleinen kokemus lienee myös että kuurittaminen psykedeeleillä tuo pintaan kaikenlaista eksentrisyyttä, outoilua ja häröilyä jota on itse hankala huomata jos ei ole sitä toisissa ensin nähnyt. Voi olla ihan hyväksikin, mutta isompina annoksina ja varsinkin yllättäen voi olla vähän ongelmallista. Tuo voi liittyä tuohon yllä olevaan muistin toiminnon muutokseen. Ihan vain kiinnostaisi ajatuksenne näistä teemoista. Keskittymiskyky ainakin itsellä kärsii välittömästi muutaman viikon ja olen myös huomannut saman kaltaista hajanaisuutta naapurin kissassa kuin itsellä joskus nuorempana.

Itsellä ei noista sienistä ole niin kauheasti kokemusta ja tässä on ihan normaali elämäkin elettävänä eikä täysipäiväinen häröily nyt oikein onnistu. En käyty juuri muita päihdyttäviä aineita niin niiden vaikutukset eivät sotke aivojen toimintaa ja havaintoja siitä. Olen myös aika herkkä arvioimaan oman kognitioni toimintaa.

Miten kuurittaminen teistä vaikuttaa ihmisen mieleen? Kauanko vaikutukset kestävät? Entäs yksittäisen isohkon annoksen jälkeen? jne.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Kyllä se mielestäni riippuu hyvin paljon kokemuksesta. :-[ Mitäänsanomaton, esim. viihdematka, on "helppo" jälkikäteen, kun mikään asia ei jää mietityttämään. Toisaalta viihteilytripin jälkeen jää harmittamaan, että olisi voinut oivaltaakin taas jotain elämää suurempaa.

Useimmiten omalla kohdallani jälkipuinti ja tripin jälkeinen aika on lähes tärkeämpi kuin itse trippi, koska oivallettuja asioita on hyvin helppo (tai no helppo ja helppo, riippuu asiasta) alkaa soveltamaan käytäntöön. Kai jotkut heräämiskokemukset muuttavat luonnetta lähes lopullisesti mielekkäämpään suuntaan.

Esim. alkoholin suurkulutus kääntää pään nupikoita juuri vastakkaiseen suuntaan kuin sienet. Mutta siihen tarvitaan kyllä myös tietynlaisia ihmisiä ympärille (mieti minkälaisia ihmiset ovat kännissä ja mitä baarikeskustelut normaalisti ovat), ja muutaman päivän hengailu (inhottaa sanoa) "typerien" ihmisten kanssa. Vähän sama asia kuin mökkihulluus, mutta kaverihulluus.

Jälkihehku ja joskus jopa vähän kummalliset olot jatkuvat ihan muutaman päivän. Huonon tripin jälkeen sulkeutunut olo saattaa jatkua ehkä korkeintaan viikon, sillä onhan siinä hieman sulateltavaa jos on kohdannut "the beast inside you". Useammin saan itse kuitenkin kannabiksesta kuvailemiasi muistikatkoksia/keskittymishäiriöitä jälkeenpäin. Ei tahdo löytää selittämilleen asioille kaikkia sanoja jne jne ajatus pätkiiiii...ootas mikä se on se sana.. ainiin: pahasti. Haposta ei itselläni ole vielä kokemusta (täällä peräkylillä kun ei pahemmin ole tarjontaa, jos on, aikainen lintu nappaa madon).

Useimmiten puhtaan sienitripin jälkeen olo on vain yksinkertaisesti loistava ja maailma taas hieman tutumpi ja kauniimpi paikka. ^-^ I love it.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Olen huomannut sellaisen kummallisen ilmiön että mulla sienet toimii jonkunsortin doping-aineena fyysisten suoritusten yhteydessä, esim. jos lähden lenkille 10 sienen pöhnässä niin ylämäet tuntuu älyttömän keveiltä nousta, hengitykseen ei tule sellaista happivajeen tuntua vaikka sydän läpättää ihan uskomattoman tiheällä rytmillä. Olo on todella outo, keho ikäänkuin epäsynkassa. En ole noissa kovin paljon viitsinyt revitellä kun kehon kestävyydestä ei aina ole takeita. Tässä voisi olla urheilulääketieteelle tutkimussarkaa.


Poissa Nuttu

    • Viestejä: 28
    • Karma: 0
    • Profiili
Moi.
Minulla tuli mieleen, tekeekö sienten syöminen silmille hallaa? Mietin vain kun tuntuu ihan kuin näkö oisi tänä syksynä huonontunut huomattavasti. Ehkä kuvittelen, onko kukaan muu kuvitellut samaa?
"Joo ei se kovin lyhyt matka ollu, ainakaan mun pään sisällä."


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Polttaako kellään aivoja tripin jälkeen seuraavana päivänä, huolestuttavan tuntuista :D
Niinkuin sulaisi mutta samaan aikaan pää olisi täynnä savua joka imeytyy aivoihin ja syö itsensä elävältä.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Moi.
Minulla tuli mieleen, tekeekö sienten syöminen silmille hallaa? Mietin vain kun tuntuu ihan kuin näkö oisi tänä syksynä huonontunut huomattavasti. Ehkä kuvittelen, onko kukaan muu kuvitellut samaa?
Useimmiten päinvastoin! Näkö on ainakin seuraavan päivän ajan yleensä terävämpi kuin ennen.  ^-^
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Olen huomannut sellaisen kummallisen ilmiön että mulla sienet toimii jonkunsortin doping-aineena fyysisten suoritusten yhteydessä, esim. jos lähden lenkille 10 sienen pöhnässä niin ylämäet tuntuu älyttömän keveiltä nousta, hengitykseen ei tule sellaista happivajeen tuntua vaikka sydän läpättää ihan uskomattoman tiheällä rytmillä. Olo on todella outo, keho ikäänkuin epäsynkassa. En ole noissa kovin paljon viitsinyt revitellä kun kehon kestävyydestä ei aina ole takeita. Tässä voisi olla urheilulääketieteelle tutkimussarkaa.
Serotoniinireseptorit (joissa psilosiini vaikuttaa) ovat suorassa yhteydessä hengityksen säätelyyn. Mekanismia tutkitaan aktiivisesti.


Moi.
Minulla tuli mieleen, tekeekö sienten syöminen silmille hallaa? Mietin vain kun tuntuu ihan kuin näkö oisi tänä syksynä huonontunut huomattavasti. Ehkä kuvittelen, onko kukaan muu kuvitellut samaa?
Ehkä sinulla on orastava HPPD? Itse olen tripannut +300 kertaa ja näkökenttäni on selkeästi muuntunut, vaikka pitäisin pidempiä taukoja. Omasta mielestäni tämä on vain miellyttävää.

Serotonerginen hermosto on vahvassa yhteydessä näköaistimuksiin ja ainakin koe-eläimillä myös verkkokalvon kehitykseen, joten vaikutukset (negatiiviset tai positiiviset) silmien toimintaan ovat mahdollisia.


Polttaako kellään aivoja tripin jälkeen seuraavana päivänä, huolestuttavan tuntuista :D
Niinkuin sulaisi mutta samaan aikaan pää olisi täynnä savua joka imeytyy aivoihin ja syö itsensä elävältä.
Kuulostaa enemminkin orastavalta psykoosilta tai aivokalvon tulehdukselta kuin sienten tavanomaiselta jälkihehkulta.

Toivottavasti tila ei pahene ja hiipuu pois.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: oAo
Polttaako kellään aivoja tripin jälkeen seuraavana päivänä, huolestuttavan tuntuista :D
Niinkuin sulaisi mutta samaan aikaan pää olisi täynnä savua joka imeytyy aivoihin ja syö itsensä elävältä.
Kuulostaa enemminkin orastavalta psykoosilta tai aivokalvon tulehdukselta kuin sienten tavanomaiselta jälkihehkulta.

Toivottavasti tila ei pahene ja hiipuu pois.

No johan oli huolestuttavaa kuulla :( Viime tripin jälkeen tosiaan ollut vähän tökerö olo ja koko maailmankuva tuntuu olevan muuttunut, myös keskittymiskyky ja muisti on vähän hukassa. Toivon että menee ohi, viime tripistä on se 2 päivää aikaa

Nyt sitten taukoa seuraavaksi :)


Poissa Dooma

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 0
    • Profiili
Itsellä tulee sienten nauttimisen jälkeen n. puolen tunnin päästä pahoinvointia, kestää yleensä puolesta tunnista jopa yli tuntiin. Oksennusta ei tule, mutta olo on melkoisen epämiellyttävä ja siinä vaiheessa kun vaikutukset alkavat, fiilis on ahdistava...
Pitäisi tosiaankin tajuta se, että jos elämässä on yleistä ahdistusta ja masentunutta oloa, ei kannattaisi tripata. Itsellä ahdistuksen tunteet matkan huipussa on olleet jotain aivan hirveää, etenkin kun mieleen mahtuu silloin niin laaja skaala ajatuksia kerrallaan. Tuntuu kertakaikkiaan siltä että ui koko yhteiskunnan pohjassa ja elämä päättyy. Onneksi nuo fiilikset katoaa huipun jälkeen ja viimeiset tunnit onkin ihan kivoja. :)