Ehkä sinulla on orastava HPPD? Itse olen tripannut +300 kertaa ja näkökenttäni on selkeästi muuntunut, vaikka pitäisin pidempiä taukoja. Omasta mielestäni tämä on vain miellyttävää.
Millaisia visuaalisia muutoksia Arvaliksella (ja miksei muillakin) on tullut? Itselle on jäänyt päälle tietynlainen seinien valuminen. Pienet yksityiskohdat (esim. seinien pienet nyppylät) tuntuvat elävän hiukan omaa elämää valumalla ja nousemalla ylöspäin. Tämä tapahtuu yleensä jos selkeästi keskittyy seinään ja tuijottaa sitä. Tuntuu myös, että ilmiö olisi voimakkaampi kovan väsymyksen alla. Liike on aina kaksiulotteista tasoon nähden.. Orastava HDDP? Kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia?
Tuon jälkeen olen tripannut pari sataa kertaa lisää, mutta enää psykedeelivisuaaleja muistuttavia näköhäiriöitä ei ole selvinpäin juurikaan esiintynyt. Luulen silti, että visuaalinen havainnointini on jollain tapaa rikkaampaa ja saan enemmän irti asioiden katselusta nykyäänkin. Kiinnitän kai huomiota eri asioihin ja eri tavoin kuin aiemmin.
Silloin kuin noita oli voimakkaammin, niin mm. valon ja varjon
chiaroscurot "sykkivät", esineiden tekstuurit vääntyilivät sekä valuivat ailahdellen edestakaisin ja esimerkiksi liikkuvat autot jättivät jälkeensä näkyviä
tracereita.
Söin tässä vuoden sisään psykedeelejä noin viitisenkymmentä kertaa (lähinnä LSD:tä, muutamia kertoja DOC:tä ja DOPR:ää) ja jossain vaiheessa alkoi olemaan sellaista, että maailma näytti hehkuvan väreissä, mutta se ei säilynyt koskaan useampaa päivää trippien jälkeen. Olen myös käyttänyt päivittäin pieniä määriä bentsodiatsepiinejä yli puolen vuoden ajan, joten (ottaen huomioon, että
kyseisiä lääkeaineita käytetään HPPD:n hoitoon) tällä tekijällä voi olla jotain tekemistä sen kanssa, ettei visuaaliset vaikutukset ole enää pinttyneet havainnointikenttääni.
Se on ihan tavanomaista, että näkökenttä alkaa puuroutumaan, kun keskittää katseensa pitkäksi aikaa yhteen kohteeseen, eikä sillä ole mitään tekemistä HPPD:n kanssa.