Kirjoittaja Aihe: Kärpässienistä  (Luettu 3892 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SuperMario

• Profiili
Kärpässienistä
« : Kesäkuu 16, 2012, 20:46 »
Että onko kukaan saanut kärpässienistä hyviä kokemuksia? Ei vain pahoinvointia ja yrjöämistä
Ylhäällä oleva teksti saattaa sisältää harhaanjohtavaa tietoa

Poissa Klonkku

• Profiili
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa xxxshroomzxxx

• Profiili
Vs: Kärpässienistä
« Vastaus #2 : Kesäkuu 17, 2012, 09:39 »
Kärpässienien käyttö perustuu siihen, että tee pitää olla oikein valmistettua niin siitä ei saa pahoinvointia
Muistaakseni näin:
Tarkasti 80c asteessa tehtyä. Oikea suhde kantaa ja lakkia. Hyvin murskattua, kuivaa ja purumaista sientä. Vaikuttava aine on vesiliukoista, joten sen itse sienimateriaalin voi jättää syömättä.

Lue täältä shroomeryn artikkeli kärpässienen käytöstä päihteenä:
http://www.shroomery.org/8670/Amanita-Notes

Shamaanin sieni.

Poissa Xerpo

• Profiili
« Vastaus #3 : Kesäkuu 17, 2012, 10:50 »
Shamaanithan tekivät niin että he söivät sieniä ja kärsivät pahoinvoinnista. Sitten kun shamaanin maksa oli suodattanut kaikki myrkyt niin muut joivat shamaanin virtsaa ja saivat pelkät hyvät vaikutukset :) Eli laitatte kaverin syömään niin ei tartte kärsiä :D
Kai sitä muskimolia voisi jollain muullakin koittaa eristää jos kaverin kusen juominen tuntuu vastenmieliseltä :)

Poissa Nyäpikkä

• Profiili
« Vastaus #4 : Heinäkuu 02, 2012, 02:14 »
Ainakin itse pidin kuivaus- ja lämpökäsittelyn läpäisseen punakärppärin mausta, muistutti suunnilleen jotain maustettua kuivaliha-jerkyä. Lakit lisäksi kutistuvat jonkin verran kuivuessaan, joten sitä syötävää tavaraa ei mulla 2 lakissa kovin paljon ollut, taisin juoda jotain appelsiinimehua kyytipojaksi.

IMO hieman ylimainostettu juttu henkisessä mielessä tai sitten mun kait pitäis vetää jotain 5-7 lakkia että jotain tuntuvampaa tapahtuisi. Sellaista huonovointisuus-bodyloadia ei juurikaan ollut, ilmeisesti tuo valmistelu sitten haihdutti atropiinit ja muut hankalat yhdisteet. On siinä ja siinä olenko tarpeeksi motivoitunut keräämään, valmistamaan ja käyttämään uuden satsin nyt kun uutuudenviehätys on karissut.

Poissa SuperMario

• Profiili
« Vastaus #5 : Heinäkuu 02, 2012, 22:00 »
Olen jostain kuullut että ruskokärpässienestä tulee vähemmän pahaa oloa kuin tästä punaisesta. Onkohan totta?
Ylhäällä oleva teksti saattaa sisältää harhaanjohtavaa tietoa

Poissa Klonkku

• Profiili
« Vastaus #6 : Heinäkuu 03, 2012, 01:32 »
Muskariini taitaa olla se pääasiallinen aine, joka aiheuttaa pahan olon. Rusko- ja pantterikärppäreissä on ainakin korkeammat myrkkypitoisuudet kuin punakärpässienessä, mutta en millään muista miten päin pitoisuudet menivät. Punakärpässieni on jokatapauksessa se "varmin" vaihtoehto noista kolmesta.

Ed. mainittujen kärppärien iboteenihappo taas metabolisoituu elimistössä muskimoliksi, joka on se "mukavampi" eines.
Lainaus käyttäjältä: Wikipedia
Kuivatessa iboteenihappo muuntuu psykoaktiivisemmaksi muskimoliksi; parhaiten se tapahtuu noin 90 celsiusasteessa.
Uunikuivatus on siis aika kova sana.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.

Poissa inneda

• Profiili
« Vastaus #7 : Elokuu 12, 2012, 04:44 »
Itse kavereille tokaisin että kertokaahan kun näette kärppäreitä jos ette itse kehtaa mua varten poimia. Oon muutamia reseptejä jo kattellut valmiiksi ja aion testata jokaista kunhan noita alkaisi löytymään. Huomenna käyn pyöräilylenkillä.

Tosiaan multa tulee sitten kokemuksia tulemaan ja palautetta resepteistä. Myöhemmin.

Poissa Twatlock

• Korpikuusen kannon alla on mörrimöykyn kolo..
    • Profiili
« Vastaus #8 : Syyskuu 21, 2012, 15:46 »
Heipähei, kirjottelenpa tässä kärppäriraporttia tältä syksyltä samalla kun maissi kiehuu, käytän tätä topickia, suotta tehdä uutta.

Elikkäs, omat nautintakerrat meni n. 4:llä & 6:lla keskikokoisen lakin kalvolla ja kaverin kerta 8:lla kalvolla (tosiasiassa eri määrä isoja ja pieniä lakkeja, mutta näin keskimäärin). Omilla kerroilla materiaali oli täysin rutikuivaa, kaverin kerralla hieman nahkeaa, mutta lähes kuivaa. Kalvoja kuivattu n. 2-3pvä lampun kotelon päällä.
Tee valmistettiin liedellä n. 20-30min keittämällä, kuitenkin kiehunnan ollessa minimaalista, eli siis levyn puolteholla.

Omat kerrat;
Molemmilla kerroilla hienoista koon ja etäisyyden hahmottamisen vääristymistä, sekä pientä näkymän punertumista. Väsy iski molemmilla kerroilla, ja nukahdinkin n. 2-3h teen nauttimisesta. (tee juotiin kertaistumalta)
Elopaino n. 93kg, annoskoko liian pieni (4 & 6), ensi kerralla aloitetaan n. 8+ kalvosta ja nauttiminen aiemmin päivällä väsymyksen välttämiseksi.
Kuvaa omasta kahden annoksen satsista;
[smg id=2937]

Kaverin kerta;
Aloitettiin 3:lla kalvolla, n. 1h nauttimisesta joi 3 & 2:n kalvon teen lisäksi. n.2,5h ensimmäisen annoksen nauttimisesta vaikutus tuntui ainoastaan keskittymällä. Ajan kuluessakaan vaikutukset eivät tästä suurentuneet, ja kokeilu jäikin hyvin laimeaksi. Nukkumaan käydessä kuulemma pientä levottomuutta.
Elopaino n. 150kg, annoskoko liian pieni (n.8 ), ensi kerralla täysi tusina kalvoja.
Kuvaa yhden illan annoksesta;
[smg id=3302]

Loppupäätelmänä, ainakin meidän kohdalla, netissä olevat annoskoot tuntuvat olevan hieman (tai aika reilustikin) alakanttiin, tai sitten annosteltu 40 kiloiselle anoreksiapotilaalle. Kuten esim; http://www.erowid.org/plants/amanitas/amanitas_dose.shtml.
En kuitenkaan kehoita ketään kokeilemaan tai varsinkaan aloittamaan isommalla annoksella, parempi on lisätä annosta aina ensi kerralla tarvittaessa, kun jo nautittua onkin elimistöstään pahempi poistaa jos potkii liikaa (ylläripylläri). Sienestysreissuilla kärppärit ovat jääneet näiden jälkeen maastoon, mutta on tuo vielä yhdet satsit kerättävä tässä syksyn väriloiston lomassa. Hyvää sienestyskautta kaikille! :)

Edit: pitänee vielä mainita, nauseaa ei kummallakaan esiintynyt, ei edes pientäkään. kokeilukerrat olivat molemmille ensikosketus kärpässieniin päihteenä.