Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Keskustelua synteettisistä huumeista

Vieras · 53 · 28592

viisauden ystävä

  • Vieras
Itse en tue synteettisiä huumeita ollenkaan, koska monet niistä on luotu vain ja ainoastaan yhteen tarkoitukseen: pää sekaisin. Eli niihin on laitettu kaikkia mahdollisia myrkkyjä ja syövyttäviä aineita jotta tulisi se superhieno olo, mitä parempi olo, sitä parempi huume, myrkyillä ei väliä. Esim. Amfetamiiniin on laitettu akkuhappoa? O.o
Olen sitä mieltä että; Me kaikkihan tiedämme, että huumeet ovat pahasta, joten itse mieluummin jättäisin huumeiden tuottamisen LUONNOLLE, eikä ihmisten käsiin, koska kun ihmiset aloittavat tekemään jotain minkä he tietävät olevan pahasta, eihän siitä tule mitään muuta kuin tuhoa? Jos ymmärrätte :D

Luonnonhuumeet ovat syntyneet syystä tai toisesta, eihän ne tietääkseni eläimiä pelota, ei ne estä eläimiä syömästä niitä, eikä nämä sienet kauhean värikkäitä ole, joka pelottaisi eläimet pois, eli siis sienet eivät käytä hallusinogeenejä todennäköisesti puollustukseen. Joten MIKSI luonto niitä tuottaa? Uskon, että osittain ihmisrodun edistämiseen :/

Myönnän, että on olemassa huumeita, kuten morfiini ja heroiini, jotka ovat aika vaarattomia, mutta nekin ovat vain johteita ooppiumista ja ovat siten puoli synteettisiä. Kaiken lisäksi tietääkseni oopiumi poltettuna ei ole vaarallista paitsi liiallisena annoksena jolloin se tuottaa elintärkeitten elinten kuten keuhkojen tai sydämmen halvaantumisen.

Haluaisin kuulla teidän mielipiteitä tästä asiasta; väittely valistaa.


Edit:
Henkilökohtaisesti koen, että minun pitäisi lukea enemmän asiasta ennenkuin alan osoittelemaan sormilla :D Vaikkei tarkoitukseni missään nimessä ollut halventaa teitä, jotka käyttävät synteettisisiä huumeita. Tarkoitin mielipidettäni vaikkei ehkä siltä kuullosta, ja haluan vielä kiittää heitä jotka valistivat :>
Jos kuitenkin vielä tekee mieli kirjoittaa oma näkemys aiheesta, ole hyvä. :)


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Tähän on vaikea kirjoittaa vastausta kuulostamatta kusipäältä, mutta yritän kuitenkin. Synteettisiin päihteisiin suhtautumisesi on kuin suoraan yläasteen huumevalistustunneilta. Olen siis paha, ympäristölleni tuhoa haluava narkki, koska käytän synteettisiä huumeita? Samaan hengenvetoon toteat, että heroiini ja morfiini ovat vaarattomia. Vaikka et haluakaan käyttää muuta kuin luonnontuotteita, olisiko paikka tutkiskella omaa suhtautumistaan ja selvittää hieman faktoja? Ei ole syytä olla naivi tuomitsija ja asettaa itseään yläpuolelle vaikka käyttääkin niitä "parempia luonnontuotteita". Ymmärrän, että näiden aineiden käyttäjät eivät välttämättä aina anna parasta kuvaa kyseisestä ihmisryhmästä, mutta voin kertoa että on olemassa runsain määrin ihmisiä, jotka osaavat käyttää näitä päihteitä kohtuudella ja ongelmitta.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Itse en tue synteettisiä huumeita ollenkaan, koska monet niistä on luotu vain ja ainoastaan yhteen tarkoitukseen: pää sekaisin.
Tais olla trolli, mutta kysytään nyt huvikseen kuitenkin, että mitkä kaikki päihteet on luotu tolla tarkoituksella, ja mitä "pää sekaisin" tässä tapauksessa tarkottais?


viisauden ystävä

  • Vieras
Kiitos, olen nyt hieman kaljoissa, mutta yritän kirjottaa mahdollisimman oikein :D

Tähän on vaikea kirjoittaa vastausta kuulostamatta kusipäältä, mutta yritän kuitenkin. Synteettisiin päihteisiin suhtautumisesi on kuin suoraan yläasteen huumevalistustunneilta. Olen siis paha, ympäristölleni tuhoa haluava narkki, koska käytän synteettisiä huumeita? Samaan hengenvetoon toteat, että heroiini ja morfiini ovat vaarattomia. Vaikka et haluakaan käyttää muuta kuin luonnontuotteita, olisiko paikka tutkiskella omaa suhtautumistaan ja selvittää hieman faktoja? Ei ole syytä olla naivi tuomitsija ja asettaa itseään yläpuolelle vaikka käyttääkin niitä "parempia luonnontuotteita". Ymmärrän, että näiden aineiden käyttäjät eivät välttämättä aina anna parasta kuvaa kyseisestä ihmisryhmästä, mutta voin kertoa että on olemassa runsain määrin ihmisiä, jotka osaavat käyttää näitä päihteitä kohtuudella ja ongelmitta.

Anteeksi jos annoin ymmärryksen että yritän olla muiden yläpuolella ja tuomita ihmisiä, en koskaan kuvittele itseäni muita tärkeämpänä, enkä tuomitse ihmisiä siitä mitä he tekevät, koska ihmisiä on kuitenkin erillaisia ja kaikki mitä he tekevät kuuluu inhimillisyyteen. Tarkoitan, että kaiken kuvan mitä olen saanut synteettisistä päihteistä, on, että ne ovat ne aineet jotka OIKEASTI tuhoavat elimistöä, kaikista huumeista, synteettiset ovat ne pahimmat. En sitten voi sanoa mitään AIVAN varmana, koska en ole kuitenkaan itse niitä koskaan koittanut, ja kaikki tuntemani käyttäjät ovat bilehirmuja ja niitä tosi "narkomaaneja". En tarkoita, etteikö voi olla kohtuullisia käyttäjiäkin, en vain voi kuvitella miten jotain synteettistä voi käyttää kohtuullisesti koska niissähän on paljon elimistöä tuhoavia aineita, mutta esim kannabis ja suippumadonlakki, niissä ei ole mitään vakavasti myrkyllistä kemikaalia

Itse en tue synteettisiä huumeita ollenkaan, koska monet niistä on luotu vain ja ainoastaan yhteen tarkoitukseen: pää sekaisin.
Tais olla trolli, mutta kysytään nyt huvikseen kuitenkin, että mitkä kaikki päihteet on luotu tolla tarkoituksella, ja mitä "pää sekaisin" tässä tapauksessa tarkottais?

Tämän ymmärryksen olen saanut synteettisistä huumeistä, koska kaikki niinsanotusti "viisaat" eli järjissään olevat ihmiset jotka haluavat huumeita, käyttävät vain luontoperäisiä huumeita, mielestäni. Nimittäin mielestäni luonnonhuumeet kuullostavatkin siltä parhaalta valinnalta, rakastan muutenkin luontoa varmaan liikaakin:D.
Ihmiset, jotka ovat luoneet huumeita, kuten amfetamiinin, crackin, kokaiinin, heillä on ollut jokin tarkoitus, kuten tehdä tämä huume työskentelijöille jotta he jaksaisivat enemmän, tai sitten vain, että saisi kokea suurimman euforian mitä voi kuvitella. En ole tutustunut ajatukseen, että jokin synteettinen huume on voinut olla viisaan ihmisen, vain hieman enemmän luonnonhuumetta vahvemman, mutta silti mahdollisimman vaarattoman, huumeen haussa olevan persoonan tekemä :/
Tarkoitan etten näe ideaa luoda elimistöä tuhoavaa ainetta, kun turvallisempia löytyy metsästä ja niityiltä.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Tarkoitan, että kaiken kuvan mitä olen saanut synteettisistä päihteistä, on, että ne ovat ne aineet jotka OIKEASTI tuhoavat elimistöä

Luuletko siis kaikkien synteettisten päihteiden olevan fyysisesti haitallisia? Tiedätkö, että myös taikasienten sisältämää psilosybiiniä voidaan syntetisoida? Vaikuttaa siltä, että jauhat nyt vain paskaa sellaisesta aineryhmästä, johon et ole edes teorian osalta tutustunut kunnolla.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Lainaus
Tämän ymmärryksen olen saanut synteettisistä huumeistä, koska kaikki niinsanotusti "viisaat" eli järjissään olevat ihmiset jotka haluavat huumeita, käyttävät vain luontoperäisiä huumeita, mielestäni.

On aina mukavaa kuulla, etten ole viisas tai järjissäni. :)

Lainaus
Ihmiset, jotka ovat luoneet huumeita, kuten amfetamiinin, crackin, kokaiinin..

Kokaiini uutetaan kokapensaan lehdistä, on siis osaksi luonnontuote.

Lainaus
..tehdä tämä huume työskentelijöille jotta he jaksaisivat enemmän, tai sitten vain, että saisi kokea suurimman euforian mitä voi kuvitella. En ole tutustunut ajatukseen, että jokin synteettinen huume on voinut olla viisaan ihmisen, vain hieman enemmän luonnonhuumetta vahvemman, mutta silti mahdollisimman vaarattoman, huumeen haussa olevan persoonan tekemä :/
Suuri osa synteettisistä huumeista tai lääkeaineista on kehitetty lääketieteelliseen käyttöön tai syntynyt tutkimuksissa vahingossa. Niitä tuskin on kukaan sekaisin tahtova narkki kotonaan sekoitellut. Esimerkiksi amfetamiini on syntesisoitu yliopistossa 1887 nimenomaan lääkekäyttöön ja sitä käytetään tänäkin päivänä Suomessa adhd:n hoitoon esimerkiksi lääkkeessä nimeltä Concerta. Ainehan on usein ensisijaisesti lääkeaine, jonka väärinkäyttö antaa sille nimityksen huume.

Kuten jo aiemmin kirjoitin, kannattaa selvittää perusfaktat. Netistä on hyvin helppo lukea vaikkapa wikipediasta erilaisten aineiden syntyhistoriasta. Tarkoitukseni ei ole missän tapauksessa muuttaa tapaasi käyttää vain luonnontuotteita, se on oikein hyvä tapa. Yritän vain auttaa ymmärtämään asiaa vähemmän mustavalkoisesti.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Mää ymmärrän tämän ketjunaloittaneen asenteen toki,
että ns. "aluksi" tuntuu siltä, että kaikki synteettinen (nyt sitten päihteissä) edustaa jotakin pahaa ja ei-oikeaa.

Sitten jossakin vaiheessa huomaa, että edeltävä asennoituminen on vain pelkkää romantisointia ja intoilua - onhan se ihan kaunista, mutta hirveästi järkeä siinä ei ole.

Sillä;

Mikään synteettinenkään ei lopulta ole syntynyt epäluonnollisin keinoin, ihminen vain värkkäilee, toki vähän pienemmässä&mutkikkaammassa mittakaavassa kuin sokerin lisääminen kahviin - mutta kuitenkin.
Synteettisten päihteiden valmistusprosessissa ihminen pelaa, mutta hän pelaa luonnon ja maailman rajoitteiden puitteissa.

Meille on yhtälailla annettu mahdollisuus valmistaa joskus tossa aikaa sitten kivikirveitä, tai helpottaa ihmisten syntymistä ja kuolemaa synteettisin lääkkein.

En usko, että on olemassa mitään ylijumalaa (ja jos on niin se on vain Sinun maailmassasi) joka tuomitsee jos kosket mihinkään synteettiseen, mutta en kiellä, että olisi kaunis ajatus saada kaikki suoraa maaperästä. Toistan nyt itseäni, mutta; kauneus ja romantiikka kuitenkin kulkevat usein käsikkäin.

Lopulta kaikki synteettinenkin on saatu maaperästä ja koko kosmoksesta.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Itse en ole testannut vielä mitään synteettisesti valmistettua kamikaalia, vaan ihan näitä luonnon omia. Kuitenkin piireissä pyörii aineita laidasta laitaan ja olen vierestä nähnyt paljon kuosaamista eri aineilla. Kemikaaleja tulee varmaan joskus kokeiltua itselläkin siis. Kuitenkin kosken vain sellaisiin aineisiin, joiden koen olevan itselleni tarpeellisia.

Muutamia löytämiäni epäkohtia:

Kiitos, olen nyt hieman kaljoissa, mutta yritän kirjottaa mahdollisimman oikein :D
Alkoholi on yksi vaarallisimmista synteettisistä huumeista. "Man made booze, God made weed. Which one you choose?" http://www.azarius.net/news/287/Alcohol_and_tobacco_just_as_harmful_as_heroin/

Tarkoitan, että kaiken kuvan mitä olen saanut synteettisistä päihteistä, on, että ne ovat ne aineet jotka OIKEASTI tuhoavat elimistöä, kaikista huumeista, synteettiset ovat ne pahimmat. En sitten voi sanoa mitään AIVAN varmana, koska en ole kuitenkaan itse niitä koskaan koittanut, ja kaikki tuntemani käyttäjät ovat bilehirmuja ja niitä tosi "narkomaaneja". En tarkoita, etteikö voi olla kohtuullisia käyttäjiäkin, en vain voi kuvitella miten jotain synteettistä voi käyttää kohtuullisesti koska niissähän on paljon elimistöä tuhoavia aineita, mutta esim kannabis ja suippumadonlakki, niissä ei ole mitään vakavasti myrkyllistä kemikaalia.
Esimerkiksi LSD-yliannostukseen ei luultavasti voi kuolla, mutta kokemus vaikkapa lasillisella puhdasta nestemäistä LSD:tä on varmasti mykistävä. ??? Synteettinen LSD ja luonnon oma psilosybiini ovat yhtä turvallisia päihteitä. Kuitenkin vaikkapa daturan, punakärpässienten tai koisokasvien myrkkyihin voi pahimmassa tapauksessa kuolla. Myös torajyvän ergotamiini, on vaarallinen suurina annoksina, mutta siitä eroteltiin puhdas ja turvallinen LSD. Synteettisyydestä vielä sen verran, että vaikkapa heroniinikin on periaatteessa ja kärjistettynä extractoitua ooppiumunikon lateksia ja kokaiini on extractoitua kokapensasta, eli niitäkin löytyy alunperin luonnosta, tosin paaaaljon miedompina versioina ja ehkä muutamia ei haluttuja ainesosia sisältävinä. Melkeinpä päihde kuin päihde on kohtuudella käytettynä viihdearvollinen, mutta yliannostettuna aiheuttaa jotain vakavan myrkytystilan ja kuoleman väliltä.


Ihmiset, jotka ovat luoneet huumeita, kuten amfetamiinin, crackin, kokaiinin, heillä on ollut jokin tarkoitus, kuten tehdä tämä huume työskentelijöille jotta he jaksaisivat enemmän, tai sitten vain, että saisi kokea suurimman euforian mitä voi kuvitella.
Miksi ihminen ei haluaisi elämänsä aikana tuntea niin suurta euforiaa kuin vain mahdollista? Elämästä pitää nauttia ja yksi reitti suuriin nautintoihin on huumeet, joiden kirjo on loputon. Mutta jotta huumehista osaisi nauttia, mihinkään ei saisi jäädä ns. koukkuun. Esim. piriä ei ole tehty sen vuoksi, että porukka tekisi enemmän ja nopeammin töitä, sehän olisi etenkin meidän yhteiskunnassamme tässä tapauksessa laillista. Piri on vähän kuin kahvi, mutta enemmän. Sitä käytetään kun sitä tarvitaan vaikkapa valvomiseen ja sillä on myös viihdearvoa etenkin tanssilattialla.

Aineisiin ei siis tarvitse jäädä koukkuun, vaan niitä voi käyttää sillointällöin, jolloin pysytään kohtuullisissa annoksissa. Yksi turvallinen tapa on myös pitää kiinni siitä, että mitään ei laita suoneen. Kaverini sanookin: "Haluan elämäni aikana kokeilla kaikkea, mutta rännini pyhitän vain verelle ja tippaletkulle."

Edit: Olen kuitenkin sitä mieltä, että missään muissa, kuin luonnon päihteissä ei ole "aineen henkeä". Hengellisyys ja mystisyys, joita itse kaipaan aineelta kuin aineelta, puuttuvat jo heti kättelyssä.. :(
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Itse en ole testannut vielä mitään synteettisesti valmistettua kamikaalia, vaan ihan näitä luonnon omia.

[...]

Olen kuitenkin sitä mieltä, että missään muissa, kuin luonnon päihteissä ei ole "aineen henkeä". Hengellisyys ja mystisyys, joita itse kaipaan aineelta kuin aineelta, puuttuvat jo heti kättelyssä.. :(

Mihin pohjaat tämän näkemyksen "epäluonnollisten" päihteiden hengettömyydestä, jos et ole koskaan edes kyseiseen ryhmään kuuluvia aineita kokeillut? Uskotko, että synteettisessä psilosybiinissä ei ole henkeä?


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Itse en ole testannut vielä mitään synteettisesti valmistettua kamikaalia, vaan ihan näitä luonnon omia.

[...]

Olen kuitenkin sitä mieltä, että missään muissa, kuin luonnon päihteissä ei ole "aineen henkeä". Hengellisyys ja mystisyys, joita itse kaipaan aineelta kuin aineelta, puuttuvat jo heti kättelyssä.. :(

Mihin pohjaat tämän näkemyksen "epäluonnollisten" päihteiden hengettömyydestä, jos et ole koskaan edes kyseiseen ryhmään kuuluvia aineita kokeillut? Uskotko, että synteettisessä psilosybiinissä ei ole henkeä?


Vähän samaa kun M. aattelen.

Lopulta se henki on (jos nyt näin haluaa ajatella) kasvissa/sienessäkin ihmiselle näkyvissä siinä yhdessä - mahdollisesti - syntisoitavassa ainesosassa.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Lainaus käyttäjältä: Klonkku
Olen kuitenkin sitä mieltä, että missään muissa, kuin luonnon päihteissä ei ole "aineen henkeä". Hengellisyys ja mystisyys, joita itse kaipaan aineelta kuin aineelta, puuttuvat jo heti kättelyssä.. :(
Mihin pohjaat tämän näkemyksen "epäluonnollisten" päihteiden hengettömyydestä, jos et ole koskaan edes kyseiseen ryhmään kuuluvia aineita kokeillut? Uskotko, että synteettisessä psilosybiinissä ei ole henkeä?
Siihen, että luonto ei itsessään ole luonut ainetta, vaan ihminen on tehnyt sen omilla konsteillaan. Luonto ei ole siirtänyt "henkeään" (jonka hengeksi miellän) johonkin elolliseen, jonka kautta sitten taas minuun, synteettisyys ei ole luonnollista. Vaikka 4-Aco-DMT metabolisoituu elimistössä psilosiiniksi, kokemus ei ystävieni mukaan ollut ollenkaan kuin sienissä, vaikkakin "hieman ehkä jotenkin sinnepäin, muttei kuitenkaan ollenkaan sinnepäin" (annokset tyypeillä 16mg-36mg, itselleni ei ainetta riittänyt, joten olin trippitutkijana vieressä pienissä savuissa), eron näiden aineiden välillä voit todeta myös psyvaultin puolelta, tosin mitään en voi itse allekirjoittaa. Ja kuitenkin näissä aineissa on uskomattoman pieniä rakenteita, joita emme vielä tunne ja valmistuksen aikana nämä atomejakin pienemmät ns. "puuttuvat osat" voivat muuttaa aineen luonteen täysin meidän aivoissamme.. Valmiiksi mulla on jokatapauksessa jo sellanen fiilis noista synteettisistä aineista (etenkin psykedeeleistä), että niistä puuttuu se jokin mihin mä aikoinaan rakastuin kun ensimmäiset silokkini pellon reunalta löysin ja söin. Joku on jossain valkotakkisia ainstaineja täynnä olevassa ylisteriilissä valkoisessa laboratoriossa tehny sen aineen eri yhdisteiden ja niiden välisten kemiallisten reaktioiden avulla.. Ei mulla oo silti mitään vastaan synteettisiä kemikaaleja, ajattelen vain niistä näin, ja varmasti sekin vaikuttaa jo (tulevan) tripin luonteeseen..

Mutta usein mietin:
Miksi juuri sienissä ja kasveissa, jopa meissä, on jotain sellaisia aineita..?
Olisiko ilman niitä aineita kehitys tällä mallilla?
Miksi ihminen on tiedonhaluinen?
Miten ihmisestä tuli tällainen?
Mitä oikeastaan tripillä tapahtuu?
Miksi se aine vaikuttaa meihin sillä tavalla?
Ugh, sanon minä, ja oletan kaikenlaista.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
luonto ei itsessään ole luonut ainetta, vaan ihminen on tehnyt sen omilla konsteillaan.

Luonto ei itsessään ole luonut psilosybiiniä, vaan sieni on tehnyt sen omilla konsteillaan. Miksi sienen toteuttama synteesi olisi "luonnollinen", mutta ihmisen molekyylinrakennus ei? Eikö ihminenkin ole vain luonnollinen eliö muiden joukossa?

Vaikka 4-Aco-DMT metabolisoituu elimistössä psilosiiniksi, kokemus ei ystävieni mukaan ollut ollenkaan kuin sienissä

Trippailleena tiedät varmasti itsekin, kuinka paljon suhtautuminen vaikuttaa itse psykedeelikokemukseen. Siksipä ilman sokkotestejä näin samankaltaisten ainesten vaikutusten vertailu muutamankin kokemuksen pohjalta on silkkaa tyhjäpäistä haihattelua vailla todellista näyttöä aineenvälisistä eroista.

Toistan myös aikaisemman, oleelliseksi kokemani kysymyksen, sillä et vielä vastannut siihen: uskotko, että synteettisessä psilosybiinissä ei ole henkeä?


viisauden ystävä

  • Vieras
Hmm.. Haluan kuitenkin vielä muistuttaa, että olen avoin muille mielipiteille. Toivon, että minua ei tuomita mielipiteestäni, vaikka seonkin hieman päätön ottaen huomioon etten ole tutustunut aiheeseen yhtä kovasti kuin varmaan pitäisi, mielipiteeni perustuu olettumuksiin, filosofiseen perusteluun ja kaikkeen mitä minulle on terveystiedon tunneilla ja lähinnä missä vain valaistu huumeista. Olen vain saanut selville, ettei sienet ja hamppu tuhoakaan kehoa kuin meitä pelotellaan. :)

Ähhhhhhh, kiitos hienon ulkoilman ja netin takia, en ensin päässy kirjoittamaan vastausta kun sivu taisi olla kaatunut ja nyt joudun kirjottamaan tämän toista kertaa kun ekalla kerralla ei viestiäni lähettänyt, mutta sensijaan poisti sen. |:

Tarkoitan, että kaiken kuvan mitä olen saanut synteettisistä päihteistä, on, että ne ovat ne aineet jotka OIKEASTI tuhoavat elimistöä

Luuletko siis kaikkien synteettisten päihteiden olevan fyysisesti haitallisia? Tiedätkö, että myös taikasienten sisältämää psilosybiiniä voidaan syntetisoida? Vaikuttaa siltä, että jauhat nyt vain paskaa sellaisesta aineryhmästä, johon et ole edes teorian osalta tutustunut kunnolla.

Tämä on yksi harvoista kerroista kun en ole lukenut aiheesta perusteellisesti ennenkuin alan siitä keskustelemaan muiden kanssa, mutta ajattelin, että se saattaisi olla hyödyllisempää kysyä teiltä käyttäjiltä mielipiteitä ja tietoa. Tarkoitukseni ei missään nimessä ollut haukkua kaikkia synteettisten huumeiden käyttäjiä. Jos olet kuitenkin sitä mieltä, ettei minulla ole lupaa kysyä teidän mielipidettänne omaani vastaan, niin olen pahoillani. Kaikki mitä sanon perustuu pelkkään filosofiseen perusteluun, tietoon mediasta, koulusta, poliisilta, sosiaalitantoilta etc. ja mielipiteeseen.
En ole tutustunut positiiviseen ajatteluun synteettisistä aineista, koska en tunne ketään joka niitä puollustaa, ja ainoat käyttäjät jotka tunnen ovat sanoneet käyttävänsä niitä koska "ne tuntuvat vain niin helvetin hyvältä, eikä sillä ole väliä jos kuolen siihen.". En tue tälläistä elämänhukkausta, joten sinun on vaikea olettaa, että kukaan ottaa tämän aiheen kauhean positiivisesti vastaan. Minä tietysti olen tässä vain tiedon haussa, joten poliisisetien ja sosiaalitanttojen pakottavat mielipiteet aiheesta muokkautuvat sitämukaan kun saan kuulla perustelujanne.
Ja kyllä, ajattelen synteettisiä huumeita niin tulee vain mieleen se kuinka pahasti ne tuhoavat kehoa, en vieläkään ole täysin varma onko se totta vai ei. Se on vain oletus.

Lainaus
Tämän ymmärryksen olen saanut synteettisistä huumeistä, koska kaikki niinsanotusti "viisaat" eli järjissään olevat ihmiset jotka haluavat huumeita, käyttävät vain luontoperäisiä huumeita, mielestäni.

On aina mukavaa kuulla, etten ole viisas tai järjissäni. :)

...

Kuten jo aiemmin kirjoitin, kannattaa selvittää perusfaktat. Netistä on hyvin helppo lukea vaikkapa wikipediasta erilaisten aineiden syntyhistoriasta. Tarkoitukseni ei ole missän tapauksessa muuttaa tapaasi käyttää vain luonnontuotteita, se on oikein hyvä tapa. Yritän vain auttaa ymmärtämään asiaa vähemmän mustavalkoisesti.

Anteeksi tarkoitukseni ei ollut haukkua käyttäjiä, kerroin vain suoraan näkemykseni asiasta ja en ole tottunut ajatukseen, että normi elämää elävät ihmiset osaavat käyttää niitä kohtuullisesti ja ilman huonoja seurauksia.
Yksi syy miksi synteettisten huumeiden käyttäjät antavat minulle mielikuvan tosinarkkareista, on riippuvuuden vahvuus, eikös riippuvuus ole melkein se suurin asia mikä päättää kusetko sinä elämäsi vai et vahvempien huumeiden käytössä? Kaikista huumeista sanotaan erillaisia riippuvuusvahvuuksia, enkä minä tosiaakaan tiedä miltä tuntuu se vahvinta riippuvuutta aiheuttava huume, onko sitä vastaan oikeasti turhaa taistella?
Kiitos kun kerroit aiheesta, ja tulen aina pitämään puhtaita luonnonhuumeita parhaimpana valintana, aivan moraalisista syistä. Haluan vain muuttaa näkemystäni synteettisistä huumeista ja niiden käyttäjistä.

Mää ymmärrän tämän ketjunaloittaneen asenteen toki,
että ns. "aluksi" tuntuu siltä, että kaikki synteettinen (nyt sitten päihteissä) edustaa jotakin pahaa ja ei-oikeaa.

...

En usko, että on olemassa mitään ylijumalaa (ja jos on niin se on vain Sinun maailmassasi) joka tuomitsee jos kosket mihinkään synteettiseen, mutta en kiellä, että olisi kaunis ajatus saada kaikki suoraa maaperästä. Toistan nyt itseäni, mutta; kauneus ja romantiikka kuitenkin kulkevat usein käsikkäin.

Kiitos kun ymmärrät, ei se minusta kuullosta niin hirveän erikoiselta luonnollisesti pitää synteettisiä huumeita myrkkynä :D
En minäkään usko jumalaan tai yliluonnolliseen, olen itse enemmän agnostikko. Ainut joka minua tuomitsee synteettisiin huumeisiin koskemisesta on minä itse, koska jos kuolen siihen, olen epäonnistunut elämässä. Olette varmaan kaikki kuitenkin kuulleet sanonnan: "ensimmäinen kerta voi tappaa". Epäilyni ei ole mielestäni aivan turhaa.

Kiitos, olen nyt hieman kaljoissa, mutta yritän kirjottaa mahdollisimman oikein :D
Alkoholi on yksi vaarallisimmista synteettisistä huumeista. "Man made booze, God made weed. Which one you choose?" http://www.azarius.net/news/287/Alcohol_and_tobacco_just_as_harmful_as_heroin/

...

Aineisiin ei siis tarvitse jäädä koukkuun, vaan niitä voi käyttää sillointällöin, jolloin pysytään kohtuullisissa annoksissa. Yksi turvallinen tapa on myös pitää kiinni siitä, että mitään ei laita suoneen. Kaverini sanookin: "Haluan elämäni aikana kokeilla kaikkea, mutta rännini pyhitän vain verelle ja tippaletkulle."

Edit: Olen kuitenkin sitä mieltä, että missään muissa, kuin luonnon päihteissä ei ole "aineen henkeä". Hengellisyys ja mystisyys, joita itse kaipaan aineelta kuin aineelta, puuttuvat jo heti kättelyssä.. :(

En tue alkoholia, tiedän että seon myrkky, josta on ollut koko historian ajan harmia, mutta kuten kaikkia huumeita, sitä voi oikein- ja väärinkäyttää. Kuullostaa ristiriitaiselta, otettuna huomioon, että vanhempani ovat alkoholisteja. Olen vain hedonisti, ja alkoholi on yksi varsinkin nuoressa iässä sosiaalielämään vahvasti vaikuttava ainesosa, joka oikeinkäytettynä on käyttämisen arvoinen. "I would definitely choose kannabis."
Ja joo kuten aikasemmin sanoin, eikös riippuvuus ole vaarallista varsinkin huumeista puhuessa. Tosi hyvä päätös on olla koskematta suoniin myrkkyjen kanssa.
En ole käyttänyt huumeita, mutta olen aivan samaa mieltä, kaikki luonnon luoma on mielestäni puhdasta, jotain sellaista mihin ihminen ei koskaan pysty.

luonto ei itsessään ole luonut ainetta, vaan ihminen on tehnyt sen omilla konsteillaan.

Luonto ei itsessään ole luonut psilosybiiniä, vaan sieni on tehnyt sen omilla konsteillaan. Miksi sienen toteuttama synteesi olisi "luonnollinen", mutta ihmisen molekyylinrakennus ei? Eikö ihminenkin ole vain luonnollinen eliö muiden joukossa?

Tuosta voi olla montaa eri mielipidettä, mutta jos ajatellaan, että ihminen on ainoa JÄRJELLINEN olento maapallolla, ihminen on ainut olio joka pystyy kyseenalaistamaan kaiken... Sieni on tehnyt aineen, koska luonto on antanut sille syyn puollustautua, tai sitten luonto vain pitää sitä tärkeänä, että sieni sisältää psilosybiiniä, jokatapauksessa, eihän sienet ajattele "hei minäpä alan kasvattamaan sisälläni vaikka ruutia ja piikiviä, jos joku koskee minuun minä räjähdän.". Eihän mistään voi olla varma, mutta pidän sen todennäköisempänä, että psilosienet ovat luonnon aiheuttamaa, eikä itse sienten.
Ihminen taas tekee mitä itse haluaa, ihminen on tehnyt paljon turhaa ja tarpeetonta, eikä mikään, mikä voi tuhota koko luonnon, ole luonnollista. Siksi ihmisen luomat aineet eivät tunnu luonnollisilta minusta.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
viisauden ystävä: jos olet nimimerkkisi veroinen, niin ole hyvä ja tutustu aihetta koskeviin tietoteksteihin. Kuulostat juuri huumevalistustilaisuudesta tulleelta peruskoululaiselta, joka on sokeasti niellyt virallisen tahon näkemykset aiheesta ja esittää niitä nyt ominaan miettimättä itse kunnolla, mitä oikein onkaan selittämässä.

Tekstisi pohjautuu selvästikin niin moniin älyvapaisiin olettamuksiin, etten sen tähden edes yritä tarttua niistä jokaiseen.

Yhden kysymyksen voisin kuitenkin vielä esittää: luuletko ihmisen syntetisoiman psilosybiinin olevan haitallisempi päihde, kuin sen "luonnollinen" vastine sienissä?


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
eihän sienet ajattele "hei minäpä alan kasvattamaan sisälläni vaikka ruutia ja piikiviä, jos joku koskee minuun minä räjähdän."

Psilosybiinisienet on kyllä niin outoja tyyppejä, etten kauhean helposti uskalla lähteä arvuuttelemaan, mitä ne mahdollisesti ajattelevat tai eivät ajattele. Onhan sitäkin vaihtoehtoa viihdytetty, että kyseessä on monin verroin ihmistä kehittyneempi elämänmuoto - kaverit ns. elävät mielikuvituksessa ja järjestelmää vain ylläpidetään suurella maanalaisella rihmastoverkostolla, josta aika ajoin pusketaan muutamia tähystäjiä maan pinnalle. Okei, aika haihattelua.

Itse aiheesta; mäkin joskus vierastin synteettisiä aineita, kunnes tajusin, ettei siinä ole hirveästi logiikkaa... paitsi jos uskoo jonkin sortin morfogeneettisiin kenttiin. Idea on sinänsä ihan hauska ja siinä on jonkin verran intuitiivista viehätystä. Esimerkiksi ketamiinin kolkon tyhjää sielunmaisemaa ollaan kai "perusteltu" mm. sillä, ettei tuoreella synteettisellä aineella ole vielä niin rikasta perimää ja muistovarastoa, kuin esim. psilosybiinisienillä. Tämänkaltaisia juttuja on hauska pohdiskella ilman suurempaa älyllistä sitoutumista.