Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - kasvatus ja kiinnostus

apatin · 379 · 163426

Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Kannattaa olla tarkkana, ettei lannoita liikaa. Minunkaan eivät juurikaan ole kaipailleet lannoitusta. Yhtä kasvia lannoitin hieman ja heti alkoi oireilemaan, sen jälkeen taas antanut pelkkää vettä ja asia korjaantui.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Lainaus
Haaroja tulee lehden tyvestä, mutta vasta sitten, kun lehti tipahtaa, tai se irroitetaan.

Tämä ei ole totta ollenkaan. Oikein runsas kasvu ei välitä siitä, onko lehti tippunut vai ei. Lehti kyllä sitten jossain vaiheessa tipahtaa. Todisteita on minulla tuossa neljän metrin päässä. Pilkun viilaustahan tämä on, mutta olen eksakti kaveri, joten...
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Onkos muuten tämä ihan kaupasta ostettava salviamauste tätä samaista Salvia Divinorumia? Ostin ihan mielenkiinnosta purkillisen ja vapottelin hieman keittiöveitsen kärjellä ja kynttilän liekillä. Tuntuu nousevan päähän, tosin mulla oli pohjina 8 silokkia päivän sienestysreissulta. Pitänee testailla ihan sellaisenaan, tuoksu ainakin on miellyttävä. Pitäis ehkä väsätä bongi jos tota meinais tosissaan poltella mä vaan en ole tupakka- tai piippumiehiä joten polttaminen on hieman vierasta.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Onkos muuten tämä ihan kaupasta ostettava salviamauste tätä samaista Salvia Divinorumia?

Ei ole. Kaupasta saatava mauste on ryytisalviaa (salvia officinalis).
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Ei ole. Kaupasta saatava mauste on ryytisalviaa (salvia officinalis).

Miten on viihdearvon laita? Tavataanko tätä normi-sagea poltella? Tai ehkä pitäis kysyä onnistuuko sen polttelulla tuhoamaan vähiä aivosolujaan tai muita tuikitärkeitä elimiään?


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Ei ole. Kaupasta saatava mauste on ryytisalviaa (salvia officinalis).

Miten on viihdearvon laita? Tavataanko tätä normi-sagea poltella? Tai ehkä pitäis kysyä onnistuuko sen polttelulla tuhoamaan vähiä aivosolujaan tai muita tuikitärkeitä elimiään?
Joskus pikkujässikkänä äidin maustekaapista löytyi salviaa, ja kun oltiin kuultu, että salvia on jotain hUUmetta, ja muskottiähkinäkin nousee päähän, niin tekaistiin jointit. Voi kuinka typerä ihmisen pitää olla.. :D Maustesalviaa, Salvia O:ta, kannattaa laittaa ihan vain liharuokiin, tosin silloisen jointin vuoksi en pysty enää syömään salviamausteisia ruokia yökkimättä. Ei ollut omasta mielestäni todellakaan hyvän makuista. Eikä pärise. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Minkä kokoiseksi lehdet kasvavat? Mulla isoin on tällä hetkellä 19cm kun kasvilla on korkeutta vasta 14cm.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Minkä kokoiseksi lehdet kasvavat? Mulla isoin on tällä hetkellä 19cm kun kasvilla on korkeutta vasta 14cm.

Kyllä ne lehdet aika isoja on. Sellasia kämmenen kokosia. Sitten kun tekee trimmailua, niin koko pienenee, mutta määrä lisääntyy. Olen trimmaillut välillä jotain puskia aika rajulla kädellä. Sitten ne pikkuhiljaa palautuu ja kasvu jatkuu taas muutaman viikon päästä. Yhteenkin jätin vain muutaman hassun lehden, melkein kaikki latvat pois. Nyt puskee uusia latvoja jo oikein kivasti.

Mittasin äsken loppukeväällä otetun pistokkaan, se on nyt 106cm korkea. Heinäkuussa se oli jotain 40cm korkea, eli ihan kivasti kasvua 2 kuukaudessa. Täytyypi ottaa joku päivä taas kuvia.

Saa nähdä miten seuraava talvi menee. Otan varmaan sitten taas keväällä pistokkaita ja laitan uusia kasveja. Jos saa kasvihuoneen kuntoon niin sinne. Joku varjostuskangas vaan päälle.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
Pitää kysästä että mistää mahtaa johtua että kasvini ei oikein tykkää kasvaa ja lisäksi ruvenneet lehdet tummumaan.
Kasvilla on kuitenkin 15w esl tehoa ja sumuttelen kasvia joka päivä.
Kannattaako antaa ravinteita kun on viellä niin pieni.
"Olemme vain tomua tuulessa"



Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Pitää kysästä että mistää mahtaa johtua että kasvini ei oikein tykkää kasvaa ja lisäksi ruvenneet lehdet tummumaan.
Kasvilla on kuitenkin 15w esl tehoa ja sumuttelen kasvia joka päivä.
Kannattaako antaa ravinteita kun on viellä niin pieni.

Omat ovat olleet ihan ikkunan edessä ilman mitään keinovaloa. En oikein usko, että ravinteista on kiinni. Lainnoitin itse tuota ensimmäisen kerran vasta melkein metrisenä ja erittäin varovasti. Riippuu tietysti ruukun koosta ja kasvin iästä ja mitä siellä ruukussa on. Sumuttelenkin todella harvakseltaan. Jotenkin tuntuu, että monesti ylikastellaan kasvia, mikä aiheuttaa kasvun pysähtymisen. Paha sanoa mitään noiden tietojen valossa.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Yhtä kasvia lannoitin hieman ja heti alkoi oireilemaan

Miten kasvi alkoi oireilemaan? Olen nyt yhdelle noin puoli vuotta vanhalle kasville antanut muutaman kerran ("normaalin annostuksen") typpipitoista lannoitetta, eikä se ainakaan vielä ole näyttänyt siitä kiukustuvan. Istutin kasvin myös kookoskuituun (mukana vähän multaa ja perliittiä), mistä ei ole entuudestaan kokemusta, mutta ihan hyvin se on tykännyt siinä olla.

Jotenkin tuntuu, että monesti ylikastellaan kasvia, mikä aiheuttaa kasvun pysähtymisen.

Mulla on varmaan tuo ongelma vanhassa isohkossa salviassa, kun kasvaa niin hitaasti. Multa on selkeästi koko ajan ihan liian kosteaa ja tiivistä. Vaihdoin jo kerran ruukkuun mullat ja lisäsin reilusti lecasoraa, jotta maaperästä tulisi ilmavampi, mutta edelleen multa todella tiivistä. Olen varmaankin kastellut kasvia liikaa.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Miten kasvi alkoi oireilemaan? Olen nyt yhdelle noin puoli vuotta vanhalle kasville antanut muutaman kerran ("normaalin annostuksen") typpipitoista lannoitetta, eikä se ainakaan vielä ole näyttänyt siitä kiukustuvan. Istutin kasvin myös kookoskuituun (mukana vähän multaa ja perliittiä), mistä ei ole entuudestaan kokemusta, mutta ihan hyvin se on tykännyt siinä olla.

Luultavasti tämä johtui siitä, että sekoitin alussa hevosenlantaa kasvualustaan, eli varmaan pientä ylilannoitusta tuli. Kasvu hidastui ja kasvi näytti huonovointiselta. Varmasti kookoskuidussa kasvatettaessa tarvitseekin lannoittaa, kun siinä ei ole ravinteita mitä kasvi osaa käyttää.

Tässä kuva kolmesta salviasta. Pari pientä on myös vastaavissa ruukuissa tuloillaan, juuri vasta alkaneet pituuskasvun. Ruukku on siis ehkä aavistuksen isompi kuin ämpäri, siitä voi päätellä mittasuhteita. Suurin on noin 106cm (ruukun korkeutta ei ole siihen laskettu).

[smg id=1268]


I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
mistäköhån näitä valmiita produkteja pääsis ostaa ?

Näitä pistokkaita liikkuu välillä täällä foorumilla, tarkalleenottaen täällä.


Poissa Skitsofrenia

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Oma sally on nyt parikymmentä senttiä pitkä eikä meinaa pysyä millään pystyssä ilman tukikeppiä, roikkuu vaan suuntaan ja toiseen, mistäs tämmönen vois johtua?

Liikaa vai liian vähän vettä? Oon kastellu kerran kaks viikossa, yleensä kerran.
Luonnonvalossa ikkunalaudalla on elellyt tähän asti.