Olisi muuten ihan kiva jos ihmiset heittäisivät myös salviakokemuksistaan kommentaaria tässä ketjussa,
mielestäni se olisi ok.
Pureskelen silloin tällöin salviaa trippailumielessä, tai ehkä enemmänkin meditaatiomielessä... miten sen nyt ottaa. Set&setting vaikuttavat ainakin minun kohdalla olevan erityisen tärkeitä salvian kohdalla, niiden on vain oltava oikein tai se ei tunnu hyvältä tai hyödylliseltä. Tapaan itse pureskella kostutettuja lehtiä selällä maaten pimeässä ilman mitään häiritseviä tekiöitä, musiikista ei minulle ole tässä tapauksessa hyötyä, lähinnä haittaa.
Hyvät kokemukset tuntuvat kovin selkeiltä ja ajatukset saattavat tuntua kirkkaammilta kuin koskaan ennen. Vanhoja, kauan sitten unohtuneita tapahtumia ja tunnetiloja saattaa pulpahtaa mieleen erittäin selkeinä, kuin ne olisivat juuri tapahtuneet. Tunteeni salviaa kohtaan ovat hyvin kiitolliset muistellessani menneitä. Se taitaa olla ainut enteogeeni joka on saanut minut itkemään onnesta ja kiitollisuudesta sen antamia kokemuksia kohtaan.
Salvian polttamista en suosi, koitin sitä muutama viikko sitten pitkästä aikaa johtuen siitä että ilmakuivattamani salvianlehdet olivat lämpimän sään aikana fermentoituneet punertaviksi. Maku oli hieman parempi kuin vihreiden lehtien mutta vaikutus sekavan oloinen (kuten yleensä). En jaksanut polttaa enempää kuin sen verran etten kyennyt seisomaan paikallani ilman pelkoa kaatumisesta.
Vaikutus tuntuu poltettaessa tulevan heti päälle ja on hyvin sekava luonteeltaan. Itselläni tyypillisiä fyysisiä tuntemuksia ovat hiostus, vaatteiden karheus ja disorientaatio. Näitä tunnen myös jos yritän pureskella salviaa huonossa paikassa tai huonolla ajalla, esim. ihmisten seurassa, tietokoneen ääressä tms. Vaikutus saattaa olla hyvin intensiivinen ja viedä jos minkälaisiin ulottuvuuksiin, saatan esim. tipahtaa lattian ja maan läpi johonkin rinnakkaisulottuvuuteen jne. mutta nämä poltetut tripit eivät ole koskaan antaneet mitään kovin hyödyllistä. Usein siitä jää tosin aika hyvältä tuntuva afterglow, joka muistuttaa pureskeltua vaikutusta aika paljon.
Olen myös kokeillut polttaa salviaa yhteiskäytössä seuraavien aineiden kanssa:
Bentsot - vaikuttavat poistavan salviasta kaiken paitsi fyysiset tuntemukset, kokeillut kerran.
Päivänsini - näyttäisi aiheuttavan aikaluuppeja, erittäin intensiivistä, luulin jääneeni sekaisin ensimmäisellä kerralla ja kaverin kokeillessa samaa toisessa tilanteessa luuli myös saman tapahtuneen varoituksesta huolimatta ja alkoi puhua ambulanssin soittamisesta.
Alkoholi - sekavampi kuin selvänä poltettuna, muuten samanlaista.
Pureskelin kerran hieman salviaa syötyäni noin kymmenen silokkia, mutta sienet eivät tuntuneet arvostavan sitä kovin paljoa, olot jotenkin leikkasivat ja näin kummallisia visuaaleja silmät kiinni. Erityisesti muistan erään erittäin hullunkurisen näköisen olennon (möykky jolla oli lonkeroita joiden päässä silmät ja nämä lonkerot läpsyttelivät joka suuntaan ihan satunnaisesti) joka tuntui niin turhalta ja sekavalta että pokka ei pitänyt ja sylkäisin salviat pois sellainen tunne päässä että sienet kertoivat minulle niiden näkyjen kautta ettei tuo kombo mitenkään voisi toimia.