Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Salvia divinorum - kasvatus ja kiinnostus

apatin · 379 · 163426

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Oma sally on nyt parikymmentä senttiä pitkä eikä meinaa pysyä millään pystyssä ilman tukikeppiä, roikkuu vaan suuntaan ja toiseen, mistäs tämmönen vois johtua?

Liikaa vai liian vähän vettä? Oon kastellu kerran kaks viikossa, yleensä kerran.
Luonnonvalossa ikkunalaudalla on elellyt tähän asti.
Hieman kannattaa antaa varsinkin juuri alkuvaiheessa tuuletusta (itselläni oli kesällä ikkuna auki, nyt voi laittaa vaikkapa pöytätuulettimen pyörittelemään hennosti kasvia silloin tällöin), jotta kasvi saa voimaa varteensa ja tottuu kasvattamaan jämerämpää vartta. Tietysti liiallinen kastelukin voi olla osasyynä varren lötröstymiseen (ja varren löystyminen voi kertoa myös jostain kasvitaudista, mm. juurimädästä, vaikkakin tällöin kasvi alkaa myös tummua). Vähennä kastelua varsinkin näin syksyisin ja anna olla niukalla vedellä talven yli. Talvi on ankeaa aikaa meille salvian kasvattelijoille. Omanikin ovat jo lähes kokonaan pysäyttäneet kasvun. Tosin ruukunvaihtokin voi olla syynä. Pienempi kasvi 8cm ja isompi 50cm.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Salvian voimakkaat, ainutlaatuiset vaikutukset
http://psykedeeliuutiset.blogspot.com/2011/09/salvian-voimakkaat-ainutlaatuiset.html

Lainaus
Johns Hopkins -yliopiston tutkijat ovat julkistaneet ensimmäisen kontrolloidun tutkimuksen salvinoriini A:n, Salvia divinorum -kasvin aktiivisen ainesosan vaikutuksista. Salvia on saanut ristiriitaista internethuomiota keräämällä laajaa näkyvyyttä mm. Youtube-videoissa. Tutkijoiden mukaan vaikutukset ovat yllättävän vahvoja, lyhyitä, kiivaita ja hämmentäviä, mutta lyhyen aikavälin haittoja ei terveillä koehenkilöillä havaittu.



Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Kiitti myös tuosta linkistä itse tutkimukseen.
Pyrin linkkailemaan noita vastaisuudessa aina - monilta uutissivuilta on musta tosi huonotapaista olla linkkailematta tutkimuksia. (ok, usein ovat kyllä maksullisten linkkien takana)


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Kiitti myös tuosta linkistä itse tutkimukseen.
Pyrin linkkailemaan noita vastaisuudessa aina - monilta uutissivuilta on musta tosi huonotapaista olla linkkailematta tutkimuksia. (ok, usein ovat kyllä maksullisten linkkien takana)

Painotus sanalla aina   ^-^

Jep. Oon samaa mieltä; uutinen on "vain" uutinen tutkimuksesta. Kokonaiskuvan saa vasta molemmista.


Sitten jotain salviasta jotta ei mee OT.

Olen pitänyt salviaa välillä 125W ESL-valaisimen alla (tilassa jossa ei ole lainkaan luonnonvaloa) ja välillä ikkunalaudalla. Kasvi on osoittanut suurempaa viihtyvyyttä ikkunalaudalla luonnonvalossa. Kiva näin.


Poissa Sienipappa

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Minulla no salvia kasvanut noin 4 kk ja pituutta noin 100 cm. Alhaalta kasvaa kaksi noin 40 cm oksaa. Miksiköhän alhaalta kasvaa vain nämä kaksi oksaa, muut haara kohdat vain enintään 1 cm pituisia? Talveksi ajattelin ottaa sadon talteen ja sitä ennen haluaisin pistokkaita jemmaan. Mietin toimisiko jos latvoisin eli katkaisin päävarren ylhäältä, rupeaako silloin kaikki sivu haarat kasvamaan?

Itse olen lannoittanut melko paljon verrattuna mitä muut on kertonut. Heti kun kasvi oli ehkä 40 cm pitkä rupesin antaa noin puolentoista viikon välein ravinnetta imettämällä ruukun alta.


Poissa Sebedeuksen poika

    • Viestejä: 84
    • Karma: 10
    • Profiili
Mietin toimisiko jos latvoisin eli katkaisin päävarren ylhäältä, rupeaako silloin kaikki sivu haarat kasvamaan?

Kyllä latvominen varmaan aina haaroittumista edesauttaa, mutta kyllä mulla silti yksi useammankin kerran latvottu kasvi on aika epätasaisesti ja "randomisti" kasvattanut sivuhaaroja; toiset lähtevät kasvamaan isoiksi ja toiset jäävät pieniksi.

Lainaus
Itse olen lannoittanut melko paljon verrattuna mitä muut on kertonut. Heti kun kasvi oli ehkä 40 cm pitkä rupesin antaa noin puolentoista viikon välein ravinnetta imettämällä ruukun alta.

Olen myös lukenut hyvin myönteisiä kokemuksia melko runsaastakin lannoituksesta, vaikka sitä yleensä pidetään suht huonona ideana Salvian suhteen. Kai se aina kokeilemalla selviää, mistä omat kasvit tykkäävät.


Poissa Mädi

  • Edesmennyt
    • Viestejä: 985
    • Karma: 79
    • Profiili
Sadon voi myös korjata ns. trimmaamalla, eli karsii kasvista sellaset puolet tai 2/3 pois surutta, kyllä se siitä tokenee jonkun ajan päästä. Pistää saadut latvat pistokkaiksi ja lehdet kuivuriin.
I haven't failed. I've just found 10,000 ways that won't work. ~ Thomas Edison


Poissa Silakka

    • Viestejä: 67
    • Karma: 2
    • Profiili
Minkäkokoisena latvominen kannattaa aloittaa? Onko väliä mihin vuodenaikaan latvominen suoritetaan?


Poissa Sienipappa

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Tekeekö kasvin varsilla mitään, sisältääkö ne salvinoriinia? Nyt on sadon korjuu aika.  :P


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tekeekö kasvin varsilla mitään, sisältääkö ne salvinoriinia? Nyt on sadon korjuu aika.  :P
Muistathan ottaa kasvista pistokkaan, jotta sato on turvattu jatkossakin?  ;) Itse en uskalla nyt talvea vasten pistokkaita ottaa kun lähti syksyn alussa pistokas niin huonosti kasvamaan.. Annan talven kasvaa ja keväällä sitten vasta napsautan pistokkaan. :)

Pitoisuudet taitavat olla pienemmät varressa verrattuna lehtiin (jos suhteutetaan painoon), mutta kun kasvissa on käänteistoleranssi, niin kannattaa varret säästää loppuun ja raportoida toimivuudesta vaikkapa tänne sitten. ;)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
Tekeekö kasvin varsilla mitään, sisältääkö ne salvinoriinia? Nyt on sadon korjuu aika.  :P
Eikö osa sadosta kannattais laittaa pistokkaita varten.
"Olemme vain tomua tuulessa"


Poissa Sienipappa

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Joo pistokkaita tulikin paljon tuosta. :) Otin niin monta ku sai otettua. Kasvilla on pituutta yksi metri.


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
No koita piruuttas toimiiko varret ja anna raporttia :D.
"Olemme vain tomua tuulessa"


Poissa Sienipappa

    • Viestejä: 9
    • Karma: 2
    • Profiili
Luultavasti teen lehdistä extractia. Nuo asetonit ja muut vastaavat liuottimet puistattaa päätä, niin miten toimisi 80% viinalla extractoiminen, onko kokemuksia? Asetonista ainakin jää kannabis hasikseen asetonin aromi  :-[

Lasipurkkiin viinaa ja lehtiä vaikka 8g. Antaa olla vaikka viikon ja sitten haihduttaa viinan pois. Tämän jälkeen mitä mäskiä jää jäljelle, niin sekoittaa siihen 2g kuivaa lehteä. Tämän jälkeen antaa kuivua loppuun. Toimisiko?