Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Foorumilaisten käyttämät päihdeaineet?


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
Tänään synttärikemujen jälkeen polttelen Salviaa. Rentouttaa mukavasti, joskus naurattaa...
On tuo kasvi kasvanut tuossa pihalla, mutta taisin tappaa sen, kun viimeksi otin siitä aika paljon lehtiä ja muutenkin sitä leikkasin alas. Pistokkaita lilluu nyt vedessä.

Lehtien lisäksi on 10x extractia. Tuottaa enemmän noita visuaaleja ja voi aina muistella minkälaista on saunassa, kun hiki lähtee virtaamaan...

Edit.
No, niin. Illalla tuli polteltua hyppysellinen kuivattua Salvian lehteä. Ei edes hikoiluttanut, mutta hieman nupissa tuntui. Tämän jälkeen panin mp3 soittimeni korvanapit korviin ja kuuntelin audiokirjaa Sinuhe egyptiläinen. Tarina tuntui täyteläisemmältä. Lopetettuani nukahdin heti. Aamulla heräsin lievään päänsärkyyn. Ehei, en juonut alkoholia synttäreillä :)


Edit 2:

Joskus tullut käytettyä MDMA:ta (Vain muutamia kertoja). Täällä tulli sai haaviinsa 11 000 ekstaasi nappia ennen Samba karnevaaleja helmikuussa. Olivat tulossa Euroopasta.

... sitten Ayahuascaa tullut käytettyä Santo Daimen rituualissa, mutta en erityisemmin pidä näiden lahkojen ideologiasta. Tuntuvat jotenkin teennäisiltä. Niiden uskomuksiin on ympätty kristinuskoa, afrikkalaista taikauskoa, New Agea ja panteismia.
Toisekseen ainakin Daimen litku oli niin voimakasta, että makasin maassa koomassa pari tuntia tai oikein olisi kutsua tuota tilaa transsiksi. Ja ajatukset juoksevat villisti sinne tänne, välillä pohtien miellyttäviä asioita ja välillä tuskaisia juttuja.
... Yhden istunnon aikana juodaan kolmesti ayahuascaa (toiset lahkot suosittavat viidesti ottamaan ja toiset kuukauden aikana viidesti jne.)

Tuntuu, että sama kuvio toistuu aina näissä ayahuasca tilaisuuksissa. Ensin vajotaan transsin kaltaiseen tilaan. Jotkut hihittelevät, toiset ovat suu ammollaan jonkin itseään suuremman edessä, kolmannet itkevät rankasti tai vain niiskuttavat... tästä siirrytään raukeaan tilaan ja lopulta ollaan lähes selvinpäin ja olotila on jollain tavoin tyytyväinen, leppoisa, raukea.

Lisäksi olen kokeillut paljon pienemmillä annoksilla Syrian Rueta ja Caapi-liaania. Ainakin tuntemukset ovat lievempiä vaikka erikoisia unia näkeekin hereillä.

Yopoa on tullut sniffattua... en pitänyt. Pahaolo peittää kokemuksen ja nenä on tulessa.

Meskaliini-teetä on tullut hörpittyä pari kertaa, ihan ok silloin tällöin.

Kratom-teetä ja Mulungu-teetä olen ottanut rahoittumiseen. Mulungu on täällä yleinen luontaistuote. Vaikutus on vain, ainakin minulla, lyhyt. Tosin vaikka selvästi tuntuva vaikutus kestää vain n. tunnin, niin kyllä yleensä olen nukkunut aika hyvin tämän jälkeen.

Joskus kauan sitten olen tehnyt kuivatuista unikon siemenkodista teetä. Humm... koko päivä menee miellyttävässä horroksessa.

Kannabista harvakseltaan on tullut poltettua ja syötyä. Täällä hinnat ovat maan etelä osassa mm. São Paulon ja Rio de Janeiron kaupungeissa 2 realia per gramma kukka- ja lehtimurskaa (80 senttiä).
Pohjoisessa saa 0.6 - 1 realilla gramman. (20-40 senttiä).

Brasiliassa on ankarat rangaistukset huumekaupasta ja myös käyttö on rangaistavaa. Ayahuasca ei ole laillista. Se on laillistettu vain tietyille uskonnollisille lahkoille sekä alkuperäisasukkaille Amazonasin osavaltiossa. Edes San Pedro kaktuksen myynti jauheena ei ole sallittua - tästä on vielä epäselvyyksiä. Eräs luontaistuotteiden myyjä pidätettiin koska hänen katsottiin myyvän tätä kaktusta nimenomaan meskaliinin takia. Myyjä sanoi kuitenkin, että ei hän ole tehnyt mitään väärää, se on luontaistuote. Syyttäjä on erimieltä, ei luonnollisuuden kanssa vaan huumekaupan suhteen. San Pedro tai muutkaan noista meskaliini-kaktuksista eivät ole endeemisiä lajeja  Brasiliassa eli alkuperäislajeja.

Tutkimuskemikaaleja täältä saisi myös, mutta en ole tilannut. Joskus olen Suomessa noita kokeillut.


stuff

  • Vieras
Alkoholi (joskus käytin aika paljonkin mutta nykyään vähemmän)
Kannabis (Aina viikonloppusin ku kaverit dokaa nii mä vaa polttelen^^)
Ecstasy (Kerran olen kokeillut ja ihan mahtavaa oli! Ens lauantaina olis tarkoitus ottaa uusiks mut vaan jos löydän niit jostai)

Siinä ne sitten olikin mutta olen vielä aika nuori (ens viikolla täytän 19) nii kyl mul on viel aikaa kokeilla kaikkea.

Sienet, LSD, Salvia ja kaikki maholliset siemenet ja muut luonnon tuotteet kiinnostaa tosi paljon mut en kyl tunne ketään jolta sais niitä niin en tiiä millo pääsen kokeilee. Toivottavasti pian! :)

Kaikkee pitää kokeilla ainakin kerran paitsi piikittelemään en kyl ala!


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili

--
Kaikkee pitää kokeilla ainakin kerran paitsi piikittelemään en kyl ala!

Ei ehkä ihan kaikkea, vaikka ei piikillä tökittiäsikään  ;)


Poissa Daffy

    • Viestejä: 15
    • Karma: 1
  • Vedä kuivat!
    • Profiili

wekkuli

  • Vieras
Lainaus
Siinä ne sitten olikin mutta olen vielä aika nuori (ens viikolla täytän 19) nii kyl mul on viel aikaa kokeilla kaikkea.

Ei kannata kuitenkaan innostua liikaa ja alkaa joka nurkan takaa mömmöjä kaivamaan, kun  maailma on niin helvetin kaunis ilmankin. Itse luotan siihen että päihteet kyllä löytävät minut, näin on käynyt niin LSD:n kuin sientenkin kohdalla. Tulee varmasti käymään myös MDMA:n kohdalla joka ei vielä ole eteeni tallustellut vaikka tapaamista kovasti odotankin. :D
Terve mielenkiinto on sallittua ja jopa toivottua mutta kärsivällisyys ja huolellinen tutustuminen päihteisiin mitä aikoo käyttää tekee hyvää.

Omat päihdetottumukseni ovat seuraavat

Alkoholi, säännöllisesti inhimillisiä annoksia. Aina seurassa.
Cannabis, säännöllisesti, illalla joskus unilääke ja viikonloppuna toimii tuon bissen kanssa helvetin hienosti.
LSD, kokeiltu muutamaan kertaan ja todettu hyväksi :D Sitten taas kun tumahtaa eteen.
Sienet, pian pian pian on edessä ensimmäinen kokeilu.
Nikotiini, säännöllinen pahe.
Kofeini, duunissa ihan liikaa.

 


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Mä en aivan tajua tota porukan piikkikammoa. Onko se vaan siitä, että itsensä tökkiminen terävillä esineillä on epäterveellisen tuntuista, vai johtuuko se siitä, että yleensä piikitetään, jos halutaan aineesta kaikki irti, eli yleensä kun ollaan vaikeasti addiktoituneita? Lisäksi neulat usein yhdistetään mielikuvissa siihen elämänhallinnan menettäneeseen narkkariin. Vai onko tossa piikittämisessä jotain muuta, joka saa sitä vastaan. Itsehän en siis vereeni töki muita kuin jotain terveysaseman rokotteita sairauksia vastaan sekä leikkauspöydällä jotain turruttavia mömmöjä, ettei niin hirveästi sattuisi.

Piikittäminenhän olisi hyvä tapa saada vain ja ainoastaan haluttu substanssi verenkiertoon, ilman esimerkiksi nokea tai vastaavaa, jota polttaminen saa aikaan. Se on nopeaa, tehokasta (ei hirveemmin tule haaskuuta) ja aine vaikuttaa hyvin nopeasti. Ettei tämä kuulosta nyt aivan tyhmältä tavalta aineita käyttää, vaikkakin monien aineiden kohdalla oraalinen käyttö on yksinkertaisesti kivempaa. En itsekään lähtökohtaisesti terävistä metalliesineistä lähtökohtaisesti pidä.

Että tällainen yöllinen pohdinto tunkeutui päähäni.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Dancingbéar

    • Viestejä: 26
    • Karma: 1
    • Profiili
Joo eli tuli tässä unirytmiä korjaillessa mieleen tämmönen aihe: Eli mitä päihdeaineita foorumilaiset käyttävät sienten lisäksi?

Itseäni ei oikein muut kun psykedeelit kiinnosta + alkoholi / poppers nyt menee yleensä baareissa norkkuessa kun ei sitä selvinpäin kestä eikä muut päihteet kiinnosta:
Alkoholi
Poppers
Sienet
Happo
kannabis

Tulevaisuudessa voisin psykedeelisiä eläimiä vielä kokeilla (en ainakaan usko näiden laittomia suomessa olevan joten niillä voisi virkavaltaa vähän koijjata O:-) enkä nyt ole mikään yhteiskunnon vihollinen.) mutta muihin aineisiin itseltäni ei löydy minkäänlaista mielenkiintoa.

Hoho, vanha viesti "mutta muihin aineisiin itseltäni ei löydy minkäänlaista mielenkiintoa."

Nikotiini: Käyttö lopetettu
Kofeiini: -||-
Alkoholi: aika harvoin, ehkä kerran kuussa kun on hyvä syy juhlia... Tällä aineella lähtee omalla kohdalla touhu aina käsistä.
Poppers: lopetettu.
Sienet
LSD
kannabis: vähennetty radikaalisti ihan itselle aiheutuneiden haittojen takia. (Passivoituminen, masennus ja unettomuus)
Salvia, Silloin tällöin jos naamalle lentää niin saatan polttaa, salvia tripit ovat jotenkin uskomattoman mitäänsanomattomia verrattuna muihin psykedeeleihin.
LSA
BDfly: kerran kokeiltu ja siihen sai jäädäkkin. Muuten oli ihan kiva mutta lihaskouristukset sun muut ovat liian häiritseviä.
MDMA: Tämän käytön jätän kanssa siihen yhteen kertaan, ei siksi että olisi ollut jotenkin huono kokemus vaan päinvastoin... Liian hyvä kokemus ja omalla kohdalla tiedän että jos alan näillä leikkimään niin kohta ollaan koukussa. Addiktoidun asioihin todella helposti.
DXM: Tämä on hauska päihde, vähän kuumottaa että mitähän tekee aivoille mutta varmaan olen satunnaisesti käyttämässä jatkossakin.
metyylifenidaattihydrokloridi: Söin 90mg, join vitusti viinaa ja seuraavan viikon sitten olikin psykoosissa hourailua.


Joo eiköhän ole ihan fiksu idea omalla kohdalla pitäytyä niissä psykedeeleissä... DMT ja meskaliini kiinostaa kovasti.


Poissa Onervi Idas

    • Viestejä: 5
    • Karma: 1
    • Profiili
    • Esittely
Mä en aivan tajua tota porukan piikkikammoa. Onko se vaan siitä, että itsensä tökkiminen terävillä esineillä on epäterveellisen tuntuista, vai johtuuko se siitä, että yleensä piikitetään, jos halutaan aineesta kaikki irti, eli yleensä kun ollaan vaikeasti addiktoituneita? Lisäksi neulat usein yhdistetään mielikuvissa siihen elämänhallinnan menettäneeseen narkkariin. Vai onko tossa piikittämisessä jotain muuta, joka saa sitä vastaan.

Niin, piikittäminen on useimpien mielestä vastenmielistä myös ainakin sen takia, että kun lävistää neulalla ihon, niin se on lähestulkoon jossei kaikista pahin loukkaus ihmisen ruumiin rajoja kohtaan. Näin olen kuullut psykologien sen selittävän.

Ja toki injektio on oikein suoritettuna tehokkain ja hukkaprosentiltaan pienin käyttötapa. Ja kun joku vanha narkomaani yrittää valistaa "se ensimmäinen piikki on pahin, sitä ei pidä koskaan ottaa". Itse olen suhtautunut muinoin tuollaiseen varoitukseen kuluneena fraasina ja toimimattomana "valistus"argumenttina. Ja sitähän se onkin.
Mutta se pitikin sisällään ihan jotain muuta kuin olin aiemmin ajatellut. Kun ensikerran piikität, niin huomaat välittömästi sen edut varsinkin amfetamiinin kohdalla. Mutta tärkein pointti on se, että kun sen rajan yli on mennyt, siis piikittämisen, niin voit olla hyvin varma siitä, että kun se ei nii kummallisen vaarallista tai inhoittavaa ollutkaan.Ja siinä on jokin viehätys. Niin seuraavaksi kun käytät jotain injektointiin sopivaa ainetta, niin hihaan se menee. En yleistä, mutta ensimmäisten vetojen jälkeen seuraa toinen, kolmas, neljäs... jne. Ja koska esim. amfetamiini koukuttaa ja myös vaikuttaa huomattavasti tehokkaammin pistettynä niin silloin tie pohjalle on jo alussa. Sitten sitä vedetäänki hihaan kaikki mikä veteen liukenee.. Eli se siitä "ensimmäisestä piikistä"  ;)
~:(Ei minua oikeasti ole olemassa, sehän on vain leikkiä):~


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Ns. normaalit päihteet:
-Alkoholia epäsäännöllisesti, yleensä jos seurassa menee enemmän kuin yhdet menee helposti kymmenet, tämän johdosta tulee juotua kahvia tms. jos lähden yksille.
-Kannabista tällä hetkellä aikas säännöllisesti, psyykkinen riippuvuus jonka johdosta onnistun unohtamaan mitkään aikeet paussiin joka savujen kohdalla. Siinä mielessä tuuri ettei sitä ole paikallisesti kummemmin tarjolla.
-Tupakkia, sekä poltettuna että pureskeltuna, tuskinpa lopettelemassa lähiaikoina, juuri päässyt oman kessunpureskelun makuun.
-Kahvia, teetä ja yerba matéa joka päivä, ei siis välttämättä kaikkia mutta jotakin kofeiinijuomia kuitenkin.
-Kratom lainsäädännön takia lopetettu, paha juttu jos saan sitä käsiini, se maksaa rahaa ja koukuttaa minut, ei ole vuosiin näkynyt.

Psykedeelit:
-Silokkeja (tms.) pyrin syömään noin kerran kuussa siten että set&setting olisi kohdallaan (minulla yksin pimeässä hiljaisuudessa nousut ja huiput).
-Kärpässieniä epäsääännöllisesti, tuntuu jotenkin narkkimaisemmalta deeliltä. En ole saanut järin voimakasta kokemusta ja ne mitä olen saanut ovat olleet sekavia ja tuntuneet aika benzomaisilta.
-Salviaa epäsäännöllisesti, en ole poltellut sitä pitkään aikaan enkä ole aikeissa. Lupailin kerran quid tripillä salvialle (=itselleni[kö?]) etten enää "väärinkäyttäisi" sitä polttamalla. Kunnioitan tätä varmaan eniten kaikista kokemistani psykedeeleistä. Tuntuisi siltä että intention on pakko olla oikea tai se sekoittaa pään ja saa aikaan epämiellyttäviä fyysisiä tuntemuksia jotka eivät johda mihinkään, korkeintaan siihen että ajatus salviasta alkaa etoa.
-Harmalaa epäsäännöllisesti, tuntuisi olevan yksi lempeimmistä psykedeelistä mitä tiedän. Ei sekoita ajatuksia kovin paljoa mutta saa selvän mielentilan muutoksen aikaan, tuntuu siltä että olen oikealla tiellä ja sekä ymmärrän että hyväksyn paljon enemmän ihmiskäytöstä kuin selvänä. Se johtaa myös jotenkin hengellisempään olotilaan jossa tieteellisen maailmankuvani saumat pettävät ja hengellisyys tuntuu erittäin rationaaliselta ja oikealta. Tunnen myös halua olla erittäin rehellinen kaikille, kaikesta. Siitä tulee myös kiinnostavan haikea ja ihana olotila. Muuten suosittelisin ayahuascaa sellaisenaan (ilman tryptamiineja) kaikille mutta sehän on lääkeainelistalla niin älkääs koskeko.
Kaikenmoista muuta myös epäsäännöllisesti, jännää kokeilla aisoita, jos sitä vaikka löytäisi jotain henkilökohtaisesti merkittävää.

Pysyttelen erossa seuraavista:
-Mömmöistä; opiaateista ja benzoista ja mitä niitä nyt on. Eivät oikein ole sitä mitä haen, nämä on hieman sellaista "superviinaa" millaisena nuorempana ymmärsin huumeiden olevan.
-Piristä, hyi olkoon.
-DXM -||-
-RC:stä, epäilyttäviä juttuja, kerran kokeillut puolikkaan lapun jotain DOI:a ja oli aikas kummaa ilman mitään positiivista jälkeä.
-Suomalaisista katuhuumeista, saattaa saada ihan mitä cräppiä tahansa ja suolaiseen hintaankin vielä.
-Kristillisistä yhdistyksistä.
-Minkä tahansa piikittämisestä, tuntuu menevän omien rajojen yli koko ajatus. En ole kokeillut enkä uskalla kuulemieni kertomuksien mukaan kokeillakaan.

En jaksa listata tänne minulle henk.koht. merkityksettömämpiä aineksia, lähes kaikkia mitä olen joskus vuosia sitten löytäny smartshopien tarjonnasta on tullut kokeiltua, suurin osa aika mitäänsanomattomia.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
yerba matéa joka päivä...

Onko tuo yerba maté kallistakin Suomessa?
Muistan nähneeni sitä Helsingissä Hakaniemen kauppahallissa
reilut kaksi vuotta sitten ja pikkupussi sitä tunui aivan tolkuttoman kalliilta.

Etelä Brasiliassa tuotetaan tuota yrttiä ja sitä kutsutaan nimellä erva mate.
Ei kuitenkaan ole muualla Brasiliassa niin suosittu vaikka joka kaupassa sitä tuntuu
olevan.
Argentiina, Uruguay ja Paraguay ovat tuon yrtin superkäyttäjiä  ;D
Ne kulkee termospullo kädessä joka paikkaan.

Aaa, tähän on pakko laittaa sivuhuomautus. Argentiina on Brasilialaisille kuin
Ruotsi Suomelle. Heitä inhotaan/rakastetaan ja heistä tehdään pilaa urakalla.
Olen kertonut brasseille ruotsalaisvitsejä muuttaen ruotsalaisten tilalle argentiinalaiset, hehheh.

Ja vaikka vaimoni ei hirveästi jalkapallosta välitä, niin kun sanoin vuosi sitten, että Argentiina saattaa voittaa maailmanmestaruuden, niin hän suuttui minulle. - KUINKA VOIT EDES AJATELLA TUOTA (  :D )

-Salviaa epäsäännöllisesti, en ole poltellut sitä pitkään aikaan enkä ole aikeissa.

Humm, itse polttelen n. kerran viikossa tai kahdessa Salviaa, mutta en hae sillä psykedeelisiä-trippejä.
Kuivattua lehteä hieman ja se rentouttaa mukavasti - usein miten pidän sen rentouttavasta vaikutuksesta enemmän kuin kannabiksesta.

-Harmalaa epäsäännöllisesti, tuntuisi olevan yksi lempeimmistä psykedeelistä mitä tiedän. Ei sekoita ajatuksia kovin paljoa mutta saa selvän mielentilan muutoksen aikaan, tuntuu siltä että olen oikealla tiellä ja sekä ymmärrän että hyväksyn paljon enemmän ihmiskäytöstä kuin selvänä. Se johtaa myös jotenkin hengellisempään olotilaan jossa tieteellisen maailmankuvani saumat pettävät ja hengellisyys tuntuu erittäin rationaaliselta ja oikealta. Tunnen myös halua olla erittäin rehellinen kaikille, kaikesta. Siitä tulee myös kiinnostavan haikea ja ihana olotila. Muuten suosittelisin ayahuascaa sellaisenaan (ilman tryptamiineja)

Tjaa'a, Suklaasammakko....
Sait minut uudelleen kiinnostumaan Harmalasta. Vaikka silloin tällöin olen tehnyt teetä pelkistä Syrian Ruen siemenistä, niin en ole kovin mieltynyt siihen ja isommat annokset teetä tuottaa sitten vain pahan olon. Ehkäpä kokeilen erottaa alkaloidit ensin ja vasta sitten nauttia sitä.

Ayahuaskaa valmistan silloin tällöin kotona, mutta verrattomasti laimeampana, kuin mitä nuo uskonnolliset lahkot valmistavat. Vaikka nyt onkin tarkoitus käydä tuolla naapuri osavaltiossa testaamassa heidän ayahuasca-teensä, niin kyllä rehellisesti sanottuna hieman pelottaa ottaa taas osaa seremoniaan.

Kiitos, postauksesta SS. Tämä sai minut ajattelemaan asioita.


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Onko tuo yerba maté kallistakin Suomessa?
Maté on suomessa kyllä kovan hintaista, tästä johtuen sitä tulee usein tilailtua saksan kautta http://www.mate-tee.de/catalog/
Ne pussukat mitä olen suomesta ostanut ovat kyllä olleet ihan hyviä mutta sellaisista menee melkein puolet per muki jos haluaa bombillaa käyttäen imeskellä sitä, ja nehän maksavat suurin piirtein saman verran kuin puolen kilon-kilon paketit saksan kautta.

Ja vaikka vaimoni ei hirveästi jalkapallosta välitä, niin kun sanoin vuosi sitten, että Argentiina saattaa voittaa maailmanmestaruuden, niin hän suuttui minulle. - KUINKA VOIT EDES AJATELLA TUOTA (  :D )
Tuollainen, eritoten urheiluun liittyvä, kansallisylpeys on kyllä aika huvittavaa.  :)

Humm, itse polttelen n. kerran viikossa tai kahdessa Salviaa, mutta en hae sillä psykedeelisiä-trippejä.
Kuivattua lehteä hieman ja se rentouttaa mukavasti - usein miten pidän sen rentouttavasta vaikutuksesta enemmän kuin kannabiksesta.
Salvialla vaikuttaa olevan monenlaista käyttöpotentiaalia, joskus olen tuollaisessakin käytössä onnistunut, siis rentoutumiseen. Eräässä vaiheessa muistan poltelleeni sitä iltaisin lähes joka päivä.
Voipi olla niin että olen liian usein hakenut eskapistisia vaikutuksia rinnastaen sitä mielessäni joko tietoisesti tai alitajuisesti pilveen, ja sitten omatunto on alkanut kolkuttaa jossain taustalla.
Uskoisin että salvian käytöstä (kohtuuden rajoissa) on varmasti enemmän hyötyä/vähemmän haittaa kuin kannabiksen käytöstä. Se ei ainakaan minulla aiheuta esim. lyhyttä lähimuistia, nitkuja, ja yleistä väsymystä/laiskistumista/välinpitämättömyyttä.

Sait minut uudelleen kiinnostumaan Harmalasta. Vaikka silloin tällöin olen tehnyt teetä pelkistä Syrian Ruen siemenistä, niin en ole kovin mieltynyt siihen ja isommat annokset teetä tuottaa sitten vain pahan olon. Ehkäpä kokeilen erottaa alkaloidit ensin ja vasta sitten nauttia sitä.

Ayahuaskaa valmistan silloin tällöin kotona, mutta verrattomasti laimeampana, kuin mitä nuo uskonnolliset lahkot valmistavat. Vaikka nyt onkin tarkoitus käydä tuolla naapuri osavaltiossa testaamassa heidän ayahuasca-teensä, niin kyllä rehellisesti sanottuna hieman pelottaa ottaa taas osaa seremoniaan.
Kannatan kyllä tuon erottelua jos vain raaka-aineista ei ole pulaa, siinähän kyllä menee osa hyvistäkin alkaloideista hukkaan ja sitten tuotteen säilyvyydestä ei ole takeita. Kosteus- ja lämpövaihtelut vaikuttavat heikentävän sitä omasta kokemuksesta, jääkaappi ei siis välttämättä ole paras paikka jos sitä ottaa sieltä usein ulos.
Ayahuascan ja Syrian Rue-uutteen yhdistäminen on mielestäni hieno asia, ne tuntuvat täydentävän toisiaan.
Vaikka joku saattaakin miettiä että "harmala kuin harmala" on niillä kuitenkin aika eri vaikutukset, jotka aivan varmasti huomaa kokeillessaan molempia erikseen ja yhdessä.
Lyhyesti sanoisin että aya on uneliaampi, hengellisempi ja haikeampi kuin rue joka puolestaan on piristävämpi, päihdyttävämpi ja iloisempi kuin aya, mutta tuokin on varmaan henkilökohtaista.

Minulla ei ole hajuakaan millaisia keitoksia Etelä-Amerikassa tehdään, mutta ymmärtääkseni hyvin voimakkaita. Sellaisen pelkääminen on minusta jopa suotavaa tietyssä määrin, itseäkin usein pelottaa/jännittää muutamankin pienen sienen syönti, se kielii iskostuneesta kunnioituksesta psykedeelejen vaikutuksia ja mahdollisuuksia kohtaan.

Toivottavasti saat hienon kokemuksen seremoniassa.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
On se hyvä, että pystyy tilaamaan muualtakin kuin vain Suomesta näitä tuotteita. Ja sitten vielä yrittäjät kiroilee ja ihmettelee, kun itnernet-yritykset vie asiakkaat Suomesta.

Tiesitkö muuten, että Erva matea on kahta laatua; punaista ja vihreää. Itse tykkään punaisesta, mutta ymmärtääkseni ravintoarvot ovat paremmat vihreässä. Lisäksi vihreä vie tehokkaammin näläntunnetta - hyvä tee laihduttajille.
Kaikenlaisia erva mate sekoituksia on kyllä saatavissa: http://www.chamatetriunfo.com.br/  :)

-----

Tuo ayahuasca keitos tehdään vähintään kahdesta kasvista. Mm. Caapi-liaanista, joka sisältää beta-karboliinejä eli harmiinia ja harmaliinia. Tämä Banisteriopsis Caapi tunnetaan länsimaissa ja varsinkin Yhdysvalloissa Ayahuascana, mutta varsiainen ayahuasca on siis kahden kasvin, toisessa beta-karboliineja ja toisessa DMT:ä, keitos.

Nämä uskonnolliset ryhmät valmistavat ayahuscan keittämällä isossa padassa avotulella kasviaineksia monta tuntia. Saattavat aloittaa sen aamupäivästä ja lopetella tuossa seitsemän/kahdeksan aikaan illalla ja rituaali alkaa sitten n. klo 21. Seremoniamestari pitää puheensa ylistäen luontoa, Jumalaa ja Jeesusta tai mikä nyt sitten onkaan kullekin lahkolle se tärkein. Sitten kumotaan kupillinen (taitaa olla 2 desiä) ja kuunnellaan rituaalista musiikkia. Rumpuja ja sen sellaista... sitten taas puhetta. Kun eka kupillinen alkaa potkia kumotaan seuraava kupillinen. Tunti tästä ja ainakin minä olen ihan kuutamolla. Epämielyttävin olotila on olla tavallaan lamaantuneena ja pystymättä kontroilloimaan ajatusmaailmaansa lainkaan. Mieleen puskee, niin kauhistuttavat asiat, kuin hyvät ja hurmokseen vievät asiat, mutta minulla tämä hetki on se jolloin koen ahdistavammat ajatukset. Rauhassa ei saa maata loputtomiin vaan kun on vähän tolkuissa, niin nostetaan ylös (noin puolen yön aikaan) ja tarjotaan jälleen kupillista. Jatko tästä on minulle parempi. Kokemus on hillitympi, kuin varsinaisen nousuvaiheen aikana. Tässä kaikessa tohinassa ja pöhinässä pitäisi vielä pystyä kuuntelemaan saarnoja - no, ei nuo saarnat ole minua varten, mutta seurakuntalaiset tuntuvat kestävän paremmin tätä teetä kuin minä satunnaisena nautiskelijana  ;D

Alkuperäisasukkailla on Amazonialla aivan omat tapansa valmistaa juomansa. Perusainesosat ovat samoja, mutta keitokseen lisätään muitakin kasveja joilla uskotaan olevan parantavia vaikutuksia. Lisäksi Perussa variaatiot ovat vielä hieman poikkeavia, kuin mitä ne ovat Brasilian puolella. Kokemukset kuitenkin ovat melko samanlaisia.



Poissa vekeboomboom

    • Viestejä: 25
    • Karma: 0
  • Pesukarhunkalunpesukammo
    • Profiili
tänä vuonna: pirii aika lail, lsa 3 kertaa essoi myös 3, opiaatit jääny vähällä ihan parit panacodit..seulat nii ei voi teksii ottaa mikänihan jees..
boom biddy bye bye


TattiMatti

  • Vieras
Alkoholia maun vuoksi saunan yhteydessä ja joskus koneella roikkuessa. Känni ehkä muutaman kerran vuodessa.

Kannabista viikonloppuisin.

Deelejä satunnaisesti.