Tänään synttärikemujen jälkeen polttelen Salviaa. Rentouttaa mukavasti, joskus naurattaa...
On tuo kasvi kasvanut tuossa pihalla, mutta taisin tappaa sen, kun viimeksi otin siitä aika paljon lehtiä ja muutenkin sitä leikkasin alas. Pistokkaita lilluu nyt vedessä.
Lehtien lisäksi on 10x extractia. Tuottaa enemmän noita visuaaleja ja voi aina muistella minkälaista on saunassa, kun hiki lähtee virtaamaan...
Edit.
No, niin. Illalla tuli polteltua hyppysellinen kuivattua Salvian lehteä. Ei edes hikoiluttanut, mutta hieman nupissa tuntui. Tämän jälkeen panin mp3 soittimeni korvanapit korviin ja kuuntelin audiokirjaa Sinuhe egyptiläinen. Tarina tuntui täyteläisemmältä. Lopetettuani nukahdin heti. Aamulla heräsin lievään päänsärkyyn. Ehei, en juonut alkoholia synttäreillä
Edit 2:
Joskus tullut käytettyä MDMA:ta (Vain muutamia kertoja). Täällä tulli sai haaviinsa 11 000 ekstaasi nappia ennen Samba karnevaaleja helmikuussa. Olivat tulossa Euroopasta.
... sitten Ayahuascaa tullut käytettyä Santo Daimen rituualissa, mutta en erityisemmin pidä näiden lahkojen ideologiasta. Tuntuvat jotenkin teennäisiltä. Niiden uskomuksiin on ympätty kristinuskoa, afrikkalaista taikauskoa, New Agea ja panteismia.
Toisekseen ainakin Daimen litku oli niin voimakasta, että makasin maassa koomassa pari tuntia tai oikein olisi kutsua tuota tilaa transsiksi. Ja ajatukset juoksevat villisti sinne tänne, välillä pohtien miellyttäviä asioita ja välillä tuskaisia juttuja.
... Yhden istunnon aikana juodaan kolmesti ayahuascaa (toiset lahkot suosittavat viidesti ottamaan ja toiset kuukauden aikana viidesti jne.)
Tuntuu, että sama kuvio toistuu aina näissä ayahuasca tilaisuuksissa. Ensin vajotaan transsin kaltaiseen tilaan. Jotkut hihittelevät, toiset ovat suu ammollaan jonkin itseään suuremman edessä, kolmannet itkevät rankasti tai vain niiskuttavat... tästä siirrytään raukeaan tilaan ja lopulta ollaan lähes selvinpäin ja olotila on jollain tavoin tyytyväinen, leppoisa, raukea.
Lisäksi olen kokeillut paljon pienemmillä annoksilla Syrian Rueta ja Caapi-liaania. Ainakin tuntemukset ovat lievempiä vaikka erikoisia unia näkeekin hereillä.
Yopoa on tullut sniffattua... en pitänyt. Pahaolo peittää kokemuksen ja nenä on tulessa.
Meskaliini-teetä on tullut hörpittyä pari kertaa, ihan ok silloin tällöin.
Kratom-teetä ja Mulungu-teetä olen ottanut rahoittumiseen. Mulungu on täällä yleinen luontaistuote. Vaikutus on vain, ainakin minulla, lyhyt. Tosin vaikka selvästi tuntuva vaikutus kestää vain n. tunnin, niin kyllä yleensä olen nukkunut aika hyvin tämän jälkeen.
Joskus kauan sitten olen tehnyt kuivatuista unikon siemenkodista teetä. Humm... koko päivä menee miellyttävässä horroksessa.
Kannabista harvakseltaan on tullut poltettua ja syötyä. Täällä hinnat ovat maan etelä osassa mm. São Paulon ja Rio de Janeiron kaupungeissa 2 realia per gramma kukka- ja lehtimurskaa (80 senttiä).
Pohjoisessa saa 0.6 - 1 realilla gramman. (20-40 senttiä).
Brasiliassa on ankarat rangaistukset huumekaupasta ja myös käyttö on rangaistavaa. Ayahuasca ei ole laillista. Se on laillistettu vain tietyille uskonnollisille lahkoille sekä alkuperäisasukkaille Amazonasin osavaltiossa. Edes San Pedro kaktuksen myynti jauheena ei ole sallittua - tästä on vielä epäselvyyksiä. Eräs luontaistuotteiden myyjä pidätettiin koska hänen katsottiin myyvän tätä kaktusta nimenomaan meskaliinin takia. Myyjä sanoi kuitenkin, että ei hän ole tehnyt mitään väärää, se on luontaistuote. Syyttäjä on erimieltä, ei luonnollisuuden kanssa vaan huumekaupan suhteen. San Pedro tai muutkaan noista meskaliini-kaktuksista eivät ole endeemisiä lajeja Brasiliassa eli alkuperäislajeja.
Tutkimuskemikaaleja täältä saisi myös, mutta en ole tilannut. Joskus olen Suomessa noita kokeillut.