Mulla on yksi pikkuruinen San Pedro, jonka sain pistokkaana muuan ystävälliseltä henkilöltä, joka tiesi mun olevan kasvihullu.
Tuossa se on nyt ikkunalla nököttänyt kaktusmullassaan koko talven juurikaan kasvamatta. Kastelen harvoin ja annan mullan kuivua ihan kuivaksi ennen kuin annan vettä. Ihan normaalia vettä olen antanut, mutta jos sadevesi/lähdevesi/kaivovesi on parempaa, niin annan sitä? Mulla on yleensä jotain noista aina kanistereissa hyönteissyöjäkasvejani varten, kun ne ei siedä kalkkipitoista vettä.
Mietin tässä Pedron siirtoa isompaan ruukkuun. Pitäisikö laittaa kaktusmultaa, vai kävisikö esim. kookoskuitu, jota sattuneesta syystä sattuu olemaan kaapissa?
Kesäksi Pedro menee ulkoilemaan. Kuulemma tykkäävät sellaisesta, kunhan sateelta suojataan. Alkukesän ensimmäisiltä paahteilta on kuulemma myös hyvä suojata laittamalla kaktuksen päähän valkoinen paperipussi. Eli tässä tapauksessa, kun kaktukseni on niin olemattoman pieni, niin ajattelin taitteluttaa jollakulla näppäräsormisella sellaisen paperihatun, joka sopii kaktuksen päähän. Niin ei sitten kärki pääse auringossa palamaan.