Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Hallusinoiminen selvinpäin

Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Olen huomannut, että kun herää aamulla tai päiväunilta ja laittaa heti heräämisen jälkeen kädet silmien eteen niin, että näkökentässä on vain mustaa, näen hetken aikaa (korkeintaan minuutin) visuaaleja, jotka poikkeavat sienivisuaaleista oudolla tavalla. Näen ensin kaksiulotteisia kuvioita, jotka hetken päästä muuttuvat kolmiulotteisiksi ja olempa joskus nähnyt jopa huoneita ja erilaisia paikkoja! Käsillä silmien hellä painaminen auttaa hieman, että visuaalit lähtevät "käyntiin". Se on hienoa, outoa ja ehkä jopa pelottavaakin, mutta kuitenkin niin kaunista ja jännittävää! Teen tätä usein, sillä joka aamu on aikaa uhrata minuutti sisäisen maailman tutkimiseen. Kokeilkaa ja kertokaa näettekö tekin?

Kuulin erään taktiikan kaveriltani kuinka voisi saada aikaan hallusinaatioita hereillä ollessaan: Suihku päälle, suihkuhuone kokonaan pimeäksi ja suihkun alle istumaan. Siinä pitäisi töröttää 10-30min, niin pitäisi alkaa hallusinoimaan. En ole kokeillut, voi olla huuhaa-juttuja.

Onko muita taktiikoita? Esim. kukaan kokeillut shamaanimatkoja tms.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Malchievous

    • Viestejä: 110
    • Karma: 6
    • Profiili
Näen kuvailemisia visuaaleja melkein aina kun pidän silmiä kiinni. Visuaalit lisääntyvät huomattavasti kun opettelee perus jooga/meditaatio mielentilan, eli antaa ajatusten leijailla jossain kaukana ja pitää mielen puhtaana niistä. Mitä olen lukenut niin tämä on ihan yleistä kun alkaa päästä meditoinnista jyvälle.

Mulla tulee yleensä lentäviä kirkkaita fraktaali palloja ja liekkejä. Näistä sitten muodostuu ties mitä, monesti kasvoja ja henkilöitä. Välillä sitä näkee maisemia ja pelottavankin yksityiskohtaisia ympäristöjä. Ne kestää tosin vain pienen hetken. Välillä näkee hyvin hämärässä silmät aukikin voimaikkaita visuaaleja. Monesti tapahtuu kun herää unilta. Noissa hetkissä pystyy suurinpiirtein heiluttemaan hämärässä leijailevia fraktaalipalloja ympäriinsä käsillään. Psykedelian tuomiin silmät kiinni visuaaleihin verratuna hyvinkin erilaisia. Eivät lähellekkään niin tarkkoja kuin esim. sienissä ja tuntuma on vaan erilainen.

Välillä tulee yhdistettyä pilkkopimeä ja saunominen. Tarpeeksi kauan kun malttaa olla pimeässä niin alkaa tapahtua ja saattaa nähdä vaikka mitä. Eli voi toi suihkutemppukin varmastikin toimia. Jotkut on tosin herkempiä visuaaleille ja jotkut taas ei.
“Only the madman is absolutely sure” -RAW


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Tutulta kuulostaa, mulle tulee heräämisten yhteydessä välillä sellaisia himmeitä pyöriviä tulikärpäsiä, jotka jättävät jälkeensä pientä tracervanaa, ehkä myös sinisävyisiä pilviä, jotka saattavat hajota Julia-joukkoa muistuttaviksi fraktaaleiksi mutta näiden abstraktien juttujen lisäksi en ole kyllä nähnyt mitään tunnistettavia näkymiä. Juu selvänäköisyys oiskin ihan kiva bonus, etenkin seuraavien lottonumeroiden suhteen..


Poissa Runoilija

    • Viestejä: 31
    • Karma: 5
    • Profiili
Minusta voidaan puhua ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin "Mieli - Kuvitus", jotenkin sekin taito vaan vanhemmiten unohtuu. Skidinä näin pitkiäkin settejä, kun esim. oltiin ajelemassa sukuloimasta kotia kohti, niin saatoin tällä matkalla ottaa pitkiäkin settejä omia fantasioita täysin silmät auki, mutta uppoutuen omaan todellisuuteeni. Tällöin edessä oleva maailma hälvenee edessä mielikuvituksen ja matkusta kohti ääreyttä, kauneutta ja runollisuutta. Paras hetki unelmointiin vanhemmiten tuntuu itselläni olevani juuri se hetki ennen uneen vaipumista. Tällöin mikäli olen nopea jään raja-tietouteen ja huomaan hetken kuluttua tituleeranneeni unta, mikäli siis satun hätkähtämään, koska uneen on todella helppo uppoutua ilman muistikuvia menneestä. Tältäkö se tuntuu kuolla? Vaipua vailla huolta menneestä, päästää irti ja sukeltaa.. .
//...nämä pöydät eivät ole meitä varten...\\


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Itse tunnen olevani unessa lähes aina. Aivan kuin päälläni olisi läpinäkyvä harso joka estää minua näkemästä ja kokemasta kaikkea niinkuin pitäisi. Vasta kun pääsen unitilaan, vastaavasti myös juuri herättyäni, tunnen kykeneväni ajattelemaan selvästi. Muutaman sienen nautittua tämä todellisuus tuntuu erittäin vieraalta. Kuin jokin koittaisi hyökätä mieltäni vastaan.. Joskus sen pystyy estämään ja joskus ei.
Usein jään vain tuijottamaan tyhjyyteen silmät auki. Joskus se kestää vain sekuntteja, kerran huomasin tuijottaneeni useampia minuutteja. Kun tarkasti katson niin näen kaiken hohtavan hieman. Vaikka olisikin täysin pimeää. Tavallaan näen auran kaikessa. Näen myös pieniä valopisteitä, jopa niin paljon ja niin pieniä että niistä muodostuu ohut verho silmieni eteen. En tiedä siis onko tämä verho silmieni edessä, vai kaiken muun ympärillä.
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
Käyn melko säännöllisesti kuntosalilla pitämässä lihas-, ja yleiskuntoani yllä. Nyt viimeisten kahden kuukauden aikana olen muuttanut treeniä rankemmaksi kasvattaen myös lihasta. Neljän viimeisen kerran jälkeen, noin tunti treenin jälkeen, on alkanut tulla erikoisia "kirkkauden" hetkiä. Vaikea selittää, mutta olo treenin jälkeen on hyvä ja rentoutunut, mutta mieli on ihmeen kirkas ja kun katselen auringonlaskua tai taivasta sekä pilviä, niin värit ovat hieman korostuneet. Tätä miellyttävää olotilaa kestää enintään 30 minuuttia.

Mutta tuo värien voimistumimen ei ole vertailtavissa sienien tai ekstaasin tuottamaan värien korostumiseen.

Muistan 20 vuoden takaa, kun olin kuntosalilla ja vedin todella kovan vatsalihastreenin muun treenin päälle, niin jäin lattialle makaamaan ekstaasimaisessa tilassa. Endorfiinit vähän jylläs  :D


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Tossa viikonloppuna mökkireissulla rummutin loppuillasta aika hyvissä pajareissa bongorumpua tasaiseen "tum tum tum tum..."-tahtiin silmät kiinni yhteensä varmaan n. 20 min (tosi vaikea arvioida aikaa). Jossain vaiheessa jalkani alkoi puutua, ajattelin, että reisieni välissä olevan bongon tärinä tekee sen, mutta puutuminen alkoi yhtäkkiä levitä koko kehooni. Pian tunsin kehostani vain käden, mikä rummutti rumpua, olotila oli mielenkiintoinen fyysisesti. Aloinkin keskittymään henkiseen olooni. Olo oli jotenkin mustavalkoinen ja sellainen kummallisesti alkukantaisen shamanistinen. Sitten koin jotain muutakin omituista: kun normaalisti laitat silmät kiinni näet ja tunnet mustaa, pääsin jotenkin syvemmälle siihen mustaan, upposin syvemmälle itseeni(päähäni,ajatuksiini) ja mustuus oli mustempaa(syvempää mustaa). Koko tämän kokemuksen ajan ystäväni istui vieressäni hiljaa ja liikkumatta ja lopuksi aloin hymyilemään miettien, että näytän varmaan aika hörhöltä. Keskittyminen herpaantui siihen, lopetin rummuttamisen ja aloin tohkeissani selittää kokemustani hänelle.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
...
Juuri tällä hetkellä aika suurena kiinnostuksen aiheena ovat holotrooppiset mielentilat
...

Oih, holotrooppiset mielentilat kuulostavat niin mielenkiintoisilta, että täytynee yrittää eri tekniikoita. :o Tietämättäni olen kokenutkin erilaisia holotrooppisia kokemuksia mm. kuntoillessani.

Poltin 6-7 vuotta tupakkaa ja nyt ehkä olen saanut sen lopetettua ja aloitin kuntoilun (eli kuntoni on vitun huono). Keuhkoja rasittavien kokemusten aikana koen aina EriTtÄiN tripauttavia kokemuksia. Kuntoilun aikana (rasituksessa) ja jälkeen olo on kuin sativaisessa psykepilvessä --> usein jopa unohtelen asioita/en keskity toisen selitykseen pilvityylillä juunou!! Kuntoilen usein metsässä; ja pienen rasittavan spurtin jälkeen metsä alkaa hehkua jotenkin voimakkaammin omissa väreissään ja monesti näen sivusilmällä olemattomia tummia olentoja "sujahtavan piiloon". :D

Musiikki muuttaa tosi paljon fiilistä lenkillä ja usein tanssin juosten pitkin kankaita, pusikoita ja peltoja, äärettömän terapeuttista! Harvemmin lenkkeilen poluilla. Vittu mä oon outo lenkkeilijä.. Mutta olkaa tekin, sillä suosittelen tätä tyyliä lämpimästi kaikille joilla on huono kunto. ^-^

Kiitos sulkaasammakko kun löysit etsimättäni selityksen sille, mitä minulle tapahtuu lenkin aikana, olenkin ihmetellyt kokemustani useasti ja luullut että olen muutenvaan "sienipää". :D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Pieni happivaje ilmeisesti antaa lisäpotkua joihinkin kokemuksiin, takavuosinahan UK:ssa kuoli joku isokenkäinen tapaturmaisesti kun dominalla jäi SM-sessiossa muovipussi ukon päähän liian pitkäksi aikaa.


Poissa Samuli

    • Viestejä: 111
    • Karma: 7
    • Profiili
Seksileikeissä tehostetaan naisen orgasmia kuristamalla. Tähänkin on kuollut ihmisiä, kun partneri ei ole osannut hellittää omissa hekumoissaan otettaan naisen kaulalta tai on vetänyt liinan liian tiukalle.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Joo pitikin sanoa, että tuossa jokinaikaa sitten tuli ryskettyä melkoisesti menemään (ei mitään dominaleikkejä, vaan ihan normaalia rajua seksiä :D) ja hommien päätyttyä tuntui kuin sydän olisi pompannut kurkusta ulos. Orgasmi oli valtava ja äärettömän hyvä, ja jollain tapaa humalainen olo jatkui n. 20 min, jonka jälkeen tuli aivan uskomaton paha olo vielä pidemmäksi aikaa ja lopuksi ikäänkuin "sammuin" sängyllä maatessani.. Todella kummallinen kokemus, mutta kokisin sen uudelleen koska tahansa. :D
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa suklaasammakko

    • Viestejä: 43
    • Karma: 17
    • Profiili
Oih, holotrooppiset mielentilat kuulostavat niin mielenkiintoisilta, että täytynee yrittää eri tekniikoita. :o Tietämättäni olen kokenutkin erilaisia holotrooppisia kokemuksia mm. kuntoillessani.
Sain tässä vähän aikaa sitten loppuun asti luetuksi Stanislav & Christina Grofin kirjan Holotropic Breathwork, jossa kerrotaan juurikin sellaisia tiloja hyödyntävästä terapiamuodosta. Tuntuu siltä että minun täytyy sanoa pieni varoituksen sana liian syvälle menemisestä ilman sitteriä valvomassa. Kirjassa ilmeni että tietyt voimakkaat tilat voivat aiheuttaa ikäviä asioita esim. tämä holotrooppinen tila (=tilapäinen psykoosi?) saattaa jäädä enemmän tai vähemmän päälle jos siitä jänistää ulos kesken kaiken eikä kerkeä prosessoida kaikkea esille pulpahtanutta  tarpeeksi. Suuntaa antava esimerkki voisi ehkä olla masennus jonka jotkut ihmiset voivat kokea huonon sienielämyksen jälkeen. Tietyt tilat voivat myös olla niin voimakkaita ettei oma pää ole enää mukana tapahtumissa ja jotkin osat alitajunnasta saavat hetkellisesti autonomisen vallan. Suosittelen kaikille kiinnostuneille taikka innostuneille lukemaan ko. kirjan kannesta kanteen.
Tuollainen metsässä juokseminen on kyllä mukavaa, itselläkin tosiaan ilmenee tuollaisia värien voimistumista ja väreilyä joskus voimakkaan rasituksen jälkeen. Metsä antaa niin paljon paremman olon kuntoiluympäristönä kuin mikään muu, ehkä se on jotain synnynnäistä ja vaistomaista. Sitä ei tunnu pystyvän korvata oikein millään. 
ps. nyt siellä alkaa olemaan mustikoitakin. :)


Poissa magiclymagical

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Kyllähän noita visuaaleja itellä ainakin esiintyy selvänäkin. Yleensä pari kuukautta viimeisimmän tripin jälkeen erityisesti.  Ei oo tääl viel tullu esille http://en.wikipedia.org/wiki/Hallucinogen_persisting_perception_disorder

offtopic: Löysin nyt vasta tän foorumin, vanhalla kirjottelin joskus, ja vaultis vieläki toisinaa.


Poissa PalezQkkeli

    • Viestejä: 85
    • Karma: 7
  • Sage of Air
    • Profiili
Itse en varsinasesti noita holotrooppisia tekniikoita käytä. Kuitenkin hengityksen muokkaus on yksi asioista joista nautin. Harrastan sitä lähes jatkuvasti. Aina kun muistan säädellä hengitystäni. Se pitää mieleni tietynlaisessa tilassa, turvallisessa sellaisessa. Auttaa ymmärtämään asioita uudella tavalla. Maailma näyttää mielenkiintoisemmalta, hieman terveemmältä..
Sitten se tapahtui. Se ääni. Kuin yhden olion kirkumisen ja karjumisen sekoitus alkoi hiljalleen voimistua pimeydessä.

"Onko epäonnistunut koe todella epäonnistunut, jos olet oppinut siitä jotain."


Poissa rhood

    • Viestejä: 8
    • Karma: 1
    • Profiili
Itse tunnen olevani unessa lähes aina. Aivan kuin päälläni olisi läpinäkyvä harso joka estää minua näkemästä ja kokemasta kaikkea niinkuin pitäisi.

Syy on yksinkertainen. Sinä olet unessa. Kaikki ihmisten aistimukset hajua lukuun ottamatta toimivat siten, että aivot käsittelevät saadun stimuluksen ja tulkitsevat sekä suodattavat sen asiayhteyden mukaan. Tämän takia esimerkiksi kipu voi tuntua joskus mukavalta, sinä opit pitämään tietyistä mauista enemmän kuin toisista, ja niin edelleen. Hajulla on poikkeusasema sen takia, että ihmisen on aina pitänyt pystyä haistamaan mätä ruoka, ennen kuin hän erehtyy tunkemaan sen suuhunsa. Ihmiset kuitenkin pystyvät hallusinoimaan jopa hajua hallusinoimalla makuja, koska nämä kaksi aistia ovat hyvin sidottu toisiinsa.

Aistien suodatuksilla on myös toinen rooli. Vaikka ihmisen aivot ovat monimutkaisin supertietokone jonka tämä maailma on koskaan nähnyt, sillä on rajansa kuinka paljon sisääntulevaa tietoa se pystyy käsittelemään. Suodatuksen avulla aivot käytännössä sulkevat ulos aistimukset joille se ei usko olevan tarvetta tällä hetkellä. Silti, ne ovat vain suodatuksia. Olen useasti hypnoosin avulla opastanut ihmisiä tilaan, jossa suodatukset pudotetaan kokonaan pois. Lopputulos on vähintäänkin mielenkiintoinen, koska alkuun ihmiset luulevat että oikeastaan mitään ei ole tapahtunut. Sitten he huomaavat pystyvänsä näkemään pidemmälle, erottamaan värit paremmin, huomaamaan enemmän yksityiskohtia etäältäkin, ja jopa kuulemaan yksittäisiä sanoja satojenkin metrien päästä. Nyt ihminen on hereillä. 

Silti, siihen on syynsä miksi meidän aistimme suodatetaan. Vaikka tila on mielenkiintoinen ja hyvin valaiseva, se lisää aivojen taakkaa merkittävästi, ja jo parin tunnin kuluttua se esiintyy merkittävänä henkisenä että fyysisenä rasituksena. Aivot eivät yksinkertaisesti jaksa käsitellä kaikkea tietoa. Joidenkin teorioiden mukaan se voi jopa ajaa ihmisen hulluksi, mutta minun on vaikea kuvitella ammattilaisena, että kukaan pystyisi pitämään tilaa yllä näin kauan, jollei sitten tarkoituksen mukaisesti suggestioi itseään siihen koko ajan takaisin. Tila ei ole kuitenkaan hypnoosille ainutlaatuinen, koska esimerkiksi monet taistelukentällä olevat sotilaat oppivat vaistonvaraisesti kadottamaan suodatuksen kuulostaan. Itseäni kuitenkin huvittaa kun ihmiset sanovat olevansa "hereillä", koska suurin osa ihmistä ei koskaan ole ollut todella hereillä elämänsä aikana.
Robin of Locksley. Hypnotisti, joka haluaa aiheuttaa hieman pahennusta, ja kolistella pystyssä olevia valtarakenteita tekemällä asioita, joita sinun ei virallisesti pitäisi tehdä.