Jos jotakuta vielä kiinnostaa miten toi mun juttu eteni tuosta, niin voinen antaa pienen päivityksen:
Kuulustelukertoja tuli kaksi. Ensimmäisellä kerralla yritin "no comment, en myönnä mitään" strategiaa. Tämä osottautui vikatikiksi, sillä tulli katsoi sitten parhaaksi onkia esiin tilitietoni joiden tuloisteita sain sitten itsekin pällistellä kakkoskuulustelussa. kävipä vielä niinkin epäonnisesti että tilitiedoista paljastui toinenkin tilaus josta tullilla ei vielä ykköskuulustelun aikoihin ollut mitään tietoa, joten huumausainerikoksia tulikin kaksi yhden sijaan. Eli tämä selväksi: tullilla on valtuudet tarkistaa rikosesta epäillyn tilitiedot.
No, olin jo kuulusteluun nro.2 mennessä ehtinyt pohtia asiaa ja koko tätä "kapulana poliisikoneistossa toimimista" ja katsoi että minulla ei ole tällä hetkelle aikaa eikä kiinnostusta muuntua tuoksi kapulaksi kun vielä tuon toiminnan hyödyt tällä kyseisellä areenalla ovat kovin kyseenalaiset niinkuin Avalon mainitsikin. Joten jätin tuon "no comments, en myönnä mitään linjan" (todisteethan olivat liiankin selvät minua vastaan) ja myönsin kummatkin rikokset. Minua ei kiinnostanut tuhlata aikaani ja mahdollisesti myös muiden ihmisten aikaa järjestämällä ylimääräistä oikeussali rulijanssia.
Long story short: Odottelen nyt postilaatikkoon summan X sakkomaksua.
Olkoon tämä opiksi kaikille jotka haikailevat helpon psilosybiinin perään postimyynnistä. Ei ole riskin arvoista, ellei sinulla satu olemaan ylimääräista rahaa sakkoina maksettavaksi ja tykkäät käydä virkavallan kuulusteltavana.