Tässä ketjussa mainittiin SSRI-lääkkeiden jättämisestä pariksi päiväksi trippailua varten tms. Täytyy sanoa, että tuota temppua kokeilleena en suosittele kenellekään. Tiesin, että on tulossa tilaisuus sieniin ja olin SSRI-lääkityksellä (essitalopraami). Söin kai muutamana päivänä puolitetun annoksen ja sitten jätin pariksi päiväksi kokonaan pois.
En suosittele tuollaista siksi, että SSRI-lääkkeiden lopettaminen noin vaan ei ole mitään sellaista leikkiä, johon kenenkään joka sellaisia lääkkeitä alun perin tarvitsee, kannattaisi ryhtyä.
Tuota kokeilleena ennemmin jättäisin sienet syömättä tai sitten harkitsisin SSRI-lääkkeiden lopettamista kokonaan. SSRI:n lopettamista suosittelisin ennemmin, koska omasta mielestäni ovat kamalia lääkkeitä. Ts. eivät sovi ainakaan minulle.
Olen niistä itseäni nyt aivan viime aikoina vieroittanut. Vaikka lopettamisen olen tehnyt huomattavasti maltillisemmin, annoksia pikkuhiljaa pienentämällä, kuin mitä lääkäritkään suosittavat, niin silti ei ole ollut helppoa ja ikäviä oireita tulee niin fyysisiä kuin psyykkisiä.