Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Dimetyylitryptamiini (DMT)

Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Itse en ole koskaan DMT:tä kokeillut, mutta kiinnostus on ollut suuri kokeilla joskus. Voisin kuvitella että vaikutus on Salvian kaltainen sekä aistiharhojen että uusien ulottuvuuksien näkökulmasta, mutta lähempänä vaikutusta muiden tryptamiinien kuten LSD:n ja sienien maailmaa. Oikaiskaa jos olen väärässä.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Itse en ole koskaan DMT:tä kokeillut, mutta kiinnostus on ollut suuri kokeilla joskus. Voisin kuvitella että vaikutus on Salvian kaltainen sekä aistiharhojen että uusien ulottuvuuksien näkökulmasta, mutta lähempänä vaikutusta muiden tryptamiinien kuten LSD:n ja sienien maailmaa. Oikaiskaa jos olen väärässä.
Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena ja kokenut sen kanssa jotain kiinnostavaa vain ottaessani sitä 2C-P:n kanssa trippaillessani, jolloin se toi esiin visuaaleja sekä narratiiveja vinoutuneista perspektiiveistä.

Salvia on kappaopioidiagonisti, enkä näe sillä olevan yhtymäkohtia klassisten psykedeelien kanssa, jotka ovat kaikki (serotoniinireseptori) 5-HT2A-agonisteja. Vaikutusmekanismi on eri ja vaikutusprofiili on erilainen. Oma kokemus on, että salviasta tulee lähinnä unenomainen ja halolla päähän lyöty olo - kun taasen DMT nostaa tajunnan kierrosnopeuksia ja täyttää mielen kirkastuneella elämänkatsomuksella.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa kilermo

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 0
    • Profiili
Itse en ole koskaan DMT:tä kokeillut, mutta kiinnostus on ollut suuri kokeilla joskus. Voisin kuvitella että vaikutus on Salvian kaltainen sekä aistiharhojen että uusien ulottuvuuksien näkökulmasta, mutta lähempänä vaikutusta muiden tryptamiinien kuten LSD:n ja sienien maailmaa. Oikaiskaa jos olen väärässä.

 Omien kokemusten perusteella en voi verrata dmt:tä mihinkään muuhun ja suositteleln tutustumaan siihen jos on mahdollisuus. Ennen ayahuoscan ottamista katsoin kaikki maailman dokumentit siitä ja luulin tietäväni jotain, mutta väärässä olin.

Yksi lisähuomio kyseisestä litkusta minkä olen huomannut: jotkut ihmiset jotka tulevat seremoniaan suurin odotuksin ja olettaa sen toimivan kuin hapot/sienet, saattavat pettyä pahasti jos mitään ei tapahdu. Kyseisen aineen nauttiminen vaati myös itseltä paljon, pitää olla valmis ja osata päästää ns.mielestä irti. Tunnen pari kaveria jotka kävi 5-6 seremoniassa kokemassa vain lievää huonoa oloa ja vasta niin monen kerran jälkeen tapahtui ns.breakthrough. Itsellä se kävi ensimmäisellä kerralla ja oli hyvin vaikuttava ja tehokas monella tapaa.
 Lopetin tupakoinnin, jatkuvan alkoholinkäytön ja pahan uhkapeliongelmani kuin sormia napsauttamalla. Ja yllättävin omalla kohdalla oli se etten ole lihaa sen jälkeen syönyt yhtään =)


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili


Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena [--]

Vaikka menee ohi ja yli ketjun aiheesta olisi mielekästä kuulla pohjaatko kokemuksesi poltettuun vai nuuskattuun kasvimateriaaliin? Onko käyttökertoja useita ja ovatko teoreettiset annokset olleet tasaisia vai vaihtelevia :) ?

Ihan vain siksi, että näin se tieto muodostuu.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena [--]

Vaikka menee ohi ja yli ketjun aiheesta olisi mielekästä kuulla pohjaatko kokemuksesi poltettuun vai nuuskattuun kasvimateriaaliin? Onko käyttökertoja useita ja ovatko teoreettiset annokset olleet tasaisia vai vaihtelevia :) ?

Ihan vain siksi, että näin se tieto muodostuu.
Ei kai kukaan nuuskaa (eli vedä nokkaansa) käsittelemätöntä salvian lehteä? Puhtaan salvinoriiniekstraktin annosteleminen intranasaalisesti varmaan onnistuisi.

Jos tarkoitit tuoreiden lehtien pureskelua ja mössön pitämistä poskissa, mikä on ns. alkuperäinen (matsateekkien tuntema) annostelutapa, niin sitä en kokeillut, koska oma kasvi ei koskaan kasvanut kunnon mittoihin ennen kuin juurimätä iski siihen.

Ehkä joku kymmenisen kertaa olen poltellut ihan vain sitä lehteä. Nämä kokeilut tapahtuivat vuosina 2010-2012. Enimmillään taisin polttaa kolme täyttä pesällistä (eli noin 0,15 g) putkeen otsa hiessä. En kokenut, että se toisi mukanaan mitään palkitsevia kokemuksia tai suurta introspektiota, joten luovutin sen suhteen ja annoin jäljelle jääneet salviat pois.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena [--]

Vaikka menee ohi ja yli ketjun aiheesta olisi mielekästä kuulla pohjaatko kokemuksesi poltettuun vai nuuskattuun kasvimateriaaliin? Onko käyttökertoja useita ja ovatko teoreettiset annokset olleet tasaisia vai vaihtelevia :) ?

Ihan vain siksi, että näin se tieto muodostuu.
Ei kai kukaan nuuskaa (eli vedä nokkaansa) käsittelemätöntä salvian lehteä? Puhtaan salvinoriiniekstraktin annosteleminen intranasaalisesti varmaan onnistuisi.

Jos tarkoitit tuoreiden lehtien pureskelua ja mössön pitämistä poskissa, mikä on ns. alkuperäinen (matsateekkien tuntema) annostelutapa, niin sitä en kokeillut, koska oma kasvi ei koskaan kasvanut kunnon mittoihin ennen kuin juurimätä iski siihen.

Ehkä joku kymmenisen kertaa olen poltellut ihan vain sitä lehteä. Nämä kokeilut tapahtuivat vuosina 2010-2012. Enimmillään taisin polttaa kolme täyttä pesällistä (eli noin 0,15 g) putkeen otsa hiessä. En kokenut, että se toisi mukanaan mitään palkitsevia kokemuksia tai suurta introspektiota, joten luovutin sen suhteen ja annoin jäljelle jääneet salviat pois.

LOL, olin monta vuotta kirjoittamatta foorumille, mutta eipä mitään, meno on edelleen sama... En tiedä millä murrealueella elät, mutta oletin, että tässä yhteydessä nuuskaaminen on ymmärrettävissä sublinguaaliseksi käytöksi. Ei nasaaliseksi. Tarkoitin siis "guid"/rulla/pötkö/pallero -metodia.

En kuitenkaan usko, että nokittaminen on varteenotettava vaihtoehto salvian parissa. Toisaalta, kai puhdas salvinoriini jotain saa aikaan jos sitä kiskoo nasaalisesti tarpeeksi.

Pureskelemalla saatu kokemus on mielestäni kaukana DMT:n tarjoamista ulottuvuuksista ja no - kokemuksista. Säyseä, hieman narkoottinen, uninen, mutta samalla kirkas. Kiinni arkitodellisuudessa. Ei lainkaan vauhdikas tai ajantajua rikkova.

Itse en ole poltellut salviaa, olen ajatellut, että mennään nyt sillä perinteisellä mallilla, mainitsemallasi matsateekkien tuntemalla tavalla. DMT-nexuksen puolella on äärimmäisen informatiivinen ketju salvian, vai sanoisimmeko pilkkua rakastellen Salvinoriini A:n, annostelusta. Yritin kaivaa annostelutietoa poltettavalle lehtimateriaalille Ross Heavenin kirjasta Salvia Divinorum: The Sage of the Seers (2014) koska muistelin siellä jotain olevan, mutta en löytänyt. Teos on aika kapea (fyysisesti ja informatiivisesti) lisään tiedon ja viitteen tähän jos sen löydän.

Mutta joo.. dmt dmt dmt. Hassua, että näitä kahta (DMT:tä ja SALVIAA) aina verrataan, johtunee molempien lyhyestä kestosta (lue: n´n-dmt, jotta kenenkään ei tarvitse alkaa pätemään ayahuascan, erinäisten ainesosien kestosta, suhteessa höyrystettyyn freebase-/n´n-/sammakko DMT:hen).





Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
LOL, olin monta vuotta kirjoittamatta foorumille, mutta eipä mitään, meno on edelleen sama... En tiedä millä murrealueella elät, mutta oletin, että tässä yhteydessä nuuskaaminen on ymmärrettävissä sublinguaaliseksi käytöksi. Ei nasaaliseksi. Tarkoitin siis "guid"/rulla/pötkö/pallero -metodia.

En kuitenkaan usko, että nokittaminen on varteenotettava vaihtoehto salvian parissa. Toisaalta, kai puhdas salvinoriini jotain saa aikaan jos sitä kiskoo nasaalisesti tarpeeksi.
Katso, mitä kielitoimiston sanakirjalla on sanottavana.

Sana "nuuska" on luultavimmin lähtöisin ruotsin kielestä; "snusa" tarkoittaa nuuhkimista. Jossain vaiheessa ruotsalaiset sitten keksivät alkaa kosteuttamaan ja tunkemaan suuhunsa tätä nuuskaa, jota aiemmin oli käytetty nenään vetämällä. Tästä johtuu se kieroutuma, että meillä "nuuska" tarkoittaa bukkaalisesti (huom. ei sublinguaalisesti, eli kielenalaisesti, vaan poskien limakalvoille) annosteltavaa tupakkaa, ei nuuskattavaa tavaraa.

Sanan "nokittaminen" käyttö nuuskausta tarkoittaen on slangia. Alun perin "nokittaminen" on tarkoittanut pelipanosten korottamista pokerissa.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
LOL, olin monta vuotta kirjoittamatta foorumille, mutta eipä mitään, meno on edelleen sama... En tiedä millä murrealueella elät, mutta oletin, että tässä yhteydessä nuuskaaminen on ymmärrettävissä sublinguaaliseksi käytöksi. Ei nasaaliseksi. Tarkoitin siis "guid"/rulla/pötkö/pallero -metodia.

En kuitenkaan usko, että nokittaminen on varteenotettava vaihtoehto salvian parissa. Toisaalta, kai puhdas salvinoriini jotain saa aikaan jos sitä kiskoo nasaalisesti tarpeeksi.
Katso, mitä kielitoimiston sanakirjalla on sanottavana.

Sana "nuuska" on luultavimmin lähtöisin ruotsin kielestä; "snusa" tarkoittaa nuuhkimista. Jossain vaiheessa ruotsalaiset sitten keksivät alkaa kosteuttamaan ja tunkemaan suuhunsa tätä nuuskaa, jota aiemmin oli käytetty nenään vetämällä. Tästä johtuu se kieroutuma, että meillä "nuuska" tarkoittaa bukkaalisesti (huom. ei sublinguaalisesti, eli kielenalaisesti, vaan poskien limakalvoille) annosteltavaa tupakkaa, ei nuuskattavaa tavaraa.

Sanan "nokittaminen" käyttö nuuskausta tarkoittaen on slangia. Alun perin "nokittaminen" on tarkoittanut pelipanosten korottamista pokerissa.

off topic:
Come on, en kirjoita nettifoorumeille MOT-sanakirja, kielitoimisto ja nykyajan kielenopas välilehtinä:D <3

Ymmärrän jos suhtaudut foorumiin julkaisuna, tässä tapauksessa termien ja viitteiden kanssa tulee olla tarkkana. Takaportti lukossa, kumarrukset kumarrettuna, viitat oikeisiin suuntiin sojottamassa ja piha lakaistuna.

Itse suhtaudun tähän keskustelunomaisena konseptina, jokaisen sanan/termin/verbin juuria ei (välttämättä) tarvitse repiä pintaan. Asiayhteys edellä.

Mutta joo, voitit toki etymologia- ja terminologiakisan.
:off topic


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
apatin, arvasin kyllä, että tarkoitit nuuskaamisesta puhuessasi kenties bukkaalista annostelua, mutta en osannut olla varma, käytitkö tuota ilmaisua sen yleisesti tunnetun merkityksen mukaisesti; siksi vastaukseni kysymykseesi oli kaksiosainen ja kerroin erikseen, että a) en ole nuuskinut sitä nenään b) enkä ottanut poskeen.

Kirjoitin postaukseni pikaisesti, mutta olisi varmaan pitänyt jo ekassa postauksessa tuoda esiin kaikki pointit, niin oltaisiin vältytty hirveältä läjältä offtopic-viestejä. :D

Jotta ei mennä ihan sivuraiteille, niin linkkaan tähän Tobias Buchbornin erinomaisen luennon DMT:n erityisistä ominaisuuksista (viime vuoden ICPR:ssä):

"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Itse en ole koskaan DMT:tä kokeillut, mutta kiinnostus on ollut suuri kokeilla joskus. Voisin kuvitella että vaikutus on Salvian kaltainen sekä aistiharhojen että uusien ulottuvuuksien näkökulmasta, mutta lähempänä vaikutusta muiden tryptamiinien kuten LSD:n ja sienien maailmaa. Oikaiskaa jos olen väärässä.
Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena ja kokenut sen kanssa jotain kiinnostavaa vain ottaessani sitä 2C-P:n kanssa trippaillessani, jolloin se toi esiin visuaaleja sekä narratiiveja vinoutuneista perspektiiveistä.

Salvia on kappaopioidiagonisti, enkä näe sillä olevan yhtymäkohtia klassisten psykedeelien kanssa, jotka ovat kaikki (serotoniinireseptori) 5-HT2A-agonisteja. Vaikutusmekanismi on eri ja vaikutusprofiili on erilainen. Oma kokemus on, että salviasta tulee lähinnä unenomainen ja halolla päähän lyöty olo - kun taasen DMT nostaa tajunnan kierrosnopeuksia ja täyttää mielen kirkastuneella elämänkatsomuksella.

Käy järkeen että et näe yhtymäkohtia, jos olet nauttinut Salviaa kasvirouheena. Olen kokeillut Salviaa about 3 kertaa 5 x ekstraktilla (kaikki saman illan aikana) ja kaksi ekaa trippiä jäi vaille breakthroughia. Kokemus oli hyvin epämääräinen, selvästi psykoaktiivinen ja erittäin outo, jota ei voi verrata oikein mihinkään muuhun päihteeseen mitä olen kokeillut. "Vajareita" ehkä parhaiten kuvasi tunne siitä että mieli on liukaportaissa jotka vie vasemmalle ja jännä vinoutuma.

Kolmas trippi taas vei sellaisiin sfääreihin, että löysin itseni 2D-maailmasta jossa oli kultainen tie, piirrettyjä kerrostaloja ja jouduin pakenemaan rullaluistelevaa "Antakaa elämä lapselle"-logon nallea. Absoluuttinen ja totaalinen hallusinaatiotila missä menettää kaiken käsityksen siitä missä oli alun perin ja löytää itsensä täysin toisesta maailmasta. Mielessäni pakenin nallea juoksemalla, tosimaailmassa (sitterin mukaan) ryömin maassa ja kiipesin sängylle. Paras vertailukohta Salviaan lienee unien näkeminen - täysin ennakoimattomia, absurdeja ja kummallisia kokemuksia. Itse olen ymmärtänyt, että DMT:llä pääsee vastaaviin absurdeihin maailmoihin käsiksi, mutta mitä olen itse LSD:tä ja sieniä kokeillut ja tiedän DMT:n olevan samassa tryptamiinien porukassa, voisin kuvitella DMT:n olevan matkana henkisempi,  merkityksellisempi ja jollain tasolla myös rationaalisempi kokemus verrattuna Salviaan.
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Niin, siis mikäli nyt ihan oikein ymmärsin, niin viime vuonna DMT:tä sisältävä kasvi (mimosa hostilis) on jostain syystä vapautettu lääkeainelistalta?
Ja tämähän siis tarkoittas sitä, että kasvin maahantuonti olisi silloin laillista.
Tosin kyllähän tuo vähän omituiselta kuulostaa, että DMT:tä sisältäviä kasveja saisi noinvain tuoda rajan yli, eikä Tullilla ole mitään sanottavaa.

Taisihan tästä muutama vuosi sitten ollakin joku oikeudenkäynti, joka päättyi hovissa rikoksesta epäillyn eduksi, ja se ei edennyt KKO:hon asti.


Poissa hemulaattori

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 109
    • Karma: 34
  • Konetontut koputtelee
    • Profiili
Kyllähän se vissiin nyt niin on että tuota mimosa hostilista saa tilata netistä, en muista oliko siinä joku raja-arvo että kuika paljon siinä saa olla sitä dmt:tä mutta joka tapauksessa siitä dmtn erottelu on varmasti laitonta edelleen.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Kyllähän se vissiin nyt niin on että tuota mimosa hostilista saa tilata netistä, en muista oliko siinä joku raja-arvo että kuika paljon siinä saa olla sitä dmt:tä mutta joka tapauksessa siitä dmtn erottelu on varmasti laitonta edelleen.

Tietysti se erottelu on sitten laitonta.
Ton tilauksen suhteen faktatieto asiasta ois aika monelle varmasti jees.


Poissa Pehmo

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 209
    • Karma: 11
    • Profiili
Jokin virallinen tiedonlähde (linkki) tälle uutiselle olisi kyllä tervetullut.
The world is a battleground of good and evil. Be aware. Be good.


Poissa tattinen

    • Viestejä: 113
    • Karma: 4
    • Profiili
Jokin virallinen tiedonlähde (linkki) tälle uutiselle olisi kyllä tervetullut.
Tossa googlettelin ja katoin, niin ainaki löytyi Fimean listat  päivitettynä; https://www.fimea.fi/-/fimean-paatos-laakeluettelosta-tulee-voimaan-1-4-2019
Ja se aikaisemmin mainittu oikeusjuttu; https://yle.fi/uutiset/3-9104031

Ja mitä kaikkea olennaisia eroja on "breaktrough"-tason sienimatkassa vs. DMT-matkassa?
Psilosiini ja DMT näyttää olevan lähes samat kemialliselta rakenteeltaan, ja matkoissakin on kuvailtu joitain samankaltaisuuksia.
Ehkä olennaisimpana erona aineissa on mainittu vaikutusten kesto, joka ei demtillä oo kovin pitkä höyrystettynä (mitataan minuuteissa).
Ja DMT sellaisenaan syötynä hajoaa elimistöön, eikä vaikuta ilman MAOI-estäjiä.
Mitäs muita mahdollisia eroja on aineissa/matkoissa?