Olen kokeillut salviaa vain käsittelemättömänä kasvirouheena [--]
Vaikka menee ohi ja yli ketjun aiheesta olisi mielekästä kuulla pohjaatko kokemuksesi poltettuun vai nuuskattuun kasvimateriaaliin? Onko käyttökertoja useita ja ovatko teoreettiset annokset olleet tasaisia vai vaihtelevia ?
Ihan vain siksi, että näin se tieto muodostuu.
Ei kai kukaan nuuskaa (eli vedä nokkaansa) käsittelemätöntä salvian lehteä? Puhtaan salvinoriiniekstraktin annosteleminen intranasaalisesti varmaan onnistuisi.
Jos tarkoitit tuoreiden lehtien pureskelua ja mössön pitämistä poskissa, mikä on ns. alkuperäinen (matsateekkien tuntema) annostelutapa, niin sitä en kokeillut, koska oma kasvi ei koskaan kasvanut kunnon mittoihin ennen kuin juurimätä iski siihen.
Ehkä joku kymmenisen kertaa olen poltellut ihan vain sitä lehteä. Nämä kokeilut tapahtuivat vuosina 2010-2012. Enimmillään taisin polttaa kolme täyttä pesällistä (eli noin 0,15 g) putkeen otsa hiessä. En kokenut, että se toisi mukanaan mitään palkitsevia kokemuksia tai suurta introspektiota, joten luovutin sen suhteen ja annoin jäljelle jääneet salviat pois.
LOL, olin monta vuotta kirjoittamatta foorumille, mutta eipä mitään, meno on edelleen sama... En tiedä millä murrealueella elät, mutta oletin, että tässä yhteydessä nuuskaaminen on ymmärrettävissä sublinguaaliseksi käytöksi. Ei nasaaliseksi. Tarkoitin siis "guid"/rulla/pötkö/pallero -metodia.
En kuitenkaan usko, että
nokittaminen on varteenotettava vaihtoehto salvian parissa. Toisaalta, kai puhdas salvinoriini jotain saa aikaan jos sitä kiskoo nasaalisesti tarpeeksi.
Pureskelemalla saatu kokemus on mielestäni kaukana DMT:n tarjoamista ulottuvuuksista ja no - kokemuksista. Säyseä, hieman narkoottinen, uninen, mutta samalla kirkas. Kiinni arkitodellisuudessa. Ei lainkaan vauhdikas tai ajantajua rikkova.
Itse en ole poltellut salviaa, olen ajatellut, että mennään nyt sillä perinteisellä mallilla, mainitsemallasi
matsateekkien tuntemalla tavalla.
DMT-nexuksen puolella on äärimmäisen informatiivinen ketju salvian, vai sanoisimmeko pilkkua rakastellen Salvinoriini A:n, annostelusta. Yritin kaivaa annostelutietoa poltettavalle lehtimateriaalille Ross Heavenin kirjasta
Salvia Divinorum: The Sage of the Seers (2014) koska muistelin siellä jotain olevan, mutta en löytänyt. Teos on aika kapea (fyysisesti ja informatiivisesti) lisään tiedon ja viitteen tähän jos sen löydän.
Mutta joo.. dmt dmt dmt. Hassua, että näitä kahta (DMT:tä ja SALVIAA) aina verrataan, johtunee molempien lyhyestä kestosta (lue: n´n-dmt, jotta kenenkään ei tarvitse alkaa pätemään ayahuascan, erinäisten ainesosien kestosta, suhteessa höyrystettyyn freebase-/n´n-/sammakko DMT:hen).