Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Agar kysymyksiä

Poissa aion

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
HuMystä olen katsonut "Anything" Agar ohjeen, mutta muuntanut suhteen vastaamaan tarpeitani. Muutamaan petrimaljaan vaan.

2,2g agar
2,0g "kaurapuuteria"
0,1l vettä

Reseptillä olen nyt kaksi koe-erää tehnyt, mutta molemmissa keitos tuntuisi olevan liian kuivaa. Sekoitus jämähtää todella nopeasti aika kovan tuntuiseksi massaksi. Viikkojen jälkeen agar-seos on jo osissa petrimaljoissa niin kuivaa, että se lohkeilee kuivuuttaan.

Eli epäilen vahvasti, että tekemäni agar-seos on aivan liian kuivaa. Pitäneekö paikkaansa?




Poissa Sienisuklaa

  • Tulokas
    • Viestejä: 4
    • Karma: 1
    • Profiili
HuMystä olen katsonut "Anything" Agar ohjeen, mutta muuntanut suhteen vastaamaan tarpeitani. Muutamaan petrimaljaan vaan.

2,2g agar
2,0g "kaurapuuteria"
0,1l vettä

Reseptillä olen nyt kaksi koe-erää tehnyt, mutta molemmissa keitos tuntuisi olevan liian kuivaa. Sekoitus jämähtää todella nopeasti aika kovan tuntuiseksi massaksi. Viikkojen jälkeen agar-seos on jo osissa petrimaljoissa niin kuivaa, että se lohkeilee kuivuuttaan.

Eli epäilen vahvasti, että tekemäni agar-seos on aivan liian kuivaa. Pitäneekö paikkaansa?
Kuulosta kuivalta, itse olen käyttänyt perunajauhoja, maissijauhoja, riisijauhoja, auringokukan siemen jauhoja jne, ja kaikki kyllä ollut aina kivaa hyytelöä.


Poissa psilosieni5

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 1
    • Profiili
HuMystä olen katsonut "Anything" Agar ohjeen, mutta muuntanut suhteen vastaamaan tarpeitani. Muutamaan petrimaljaan vaan.

2,2g agar
2,0g "kaurapuuteria"
0,1l vettä

Reseptillä olen nyt kaksi koe-erää tehnyt, mutta molemmissa keitos tuntuisi olevan liian kuivaa. Sekoitus jämähtää todella nopeasti aika kovan tuntuiseksi massaksi. Viikkojen jälkeen agar-seos on jo osissa petrimaljoissa niin kuivaa, että se lohkeilee kuivuuttaan.

Eli epäilen vahvasti, että tekemäni agar-seos on aivan liian kuivaa. Pitäneekö paikkaansa?



Ehkä jos käyttäisi puolet vähemmän kaurapuuteria?

Itse tottunut käyttämään HuMyn mallas agar reseptiä tummalla riisijauholla. Toiminut cubensisten kanssa pettämättömästi. Tarvikkeet on helppo löytää ja tummanriisijauhon voi korvata melkein millä vaan.

22g agar
12g mallas
1g kuivahiiva
1/4 tl tummariisijauho
1l vettä



Poissa kiinnostunut :P

    • Viestejä: 38
    • Karma: 3
  • Life's hard! I'm just trying to play my part.
    • Profiili
Tuli tuossa mieleen että onko kukaan kokeillut vegegel nimistä tuotetta näihin hommiin?


Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Jos tuolla saa kyllin kovaa hyytelöä aikaan, niin en äkkiseltään keksi syytä, miksei toimisi ihan ok. Tuossakin on kuitenkin myös agar-sgaria seassa. Nopeasti laskien hintakin on osapuilleen sama kuin ihan silkalla agar-agar -jauheella tehtynä. Kerro ihmeessä tuloksia, jos päätät kokeilla :)
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Mennäähölmöks

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Mistä steriilit muoviset petrimaljat tänä päivänä? Kotimaiset myy vain yritysasiakkaille ja Wishin steriili petrimalja pussi oli reiillä...


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili

Poissa hiekkametsäkissa

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
  • keskittymällä hyviin asioihin autat itseäsi
    • Profiili
moi kaikille
olen aloittamassa agar viljelmien käytön ja haluaisin agar reseptin luomu aineksista. onko kellään reseptejä tiedossa?
ruohonjuuresta näyttää löytyvän luomuna agar agaria sekä kuivahiivaa, mutta mallasuute luomuna ei ole tullut vastaan suomalaisista nettikkaupoista.
fungi perfectissä näyttäisi olevan valmista luomu mallasuute agar jauhetta, mutta eivät toimita suomeen tämä vissiin ollut ennen toisin kun hullu mykologi oppaassa mainitaan kyseisestä kaupasta. saa selventää jos olen ymmärtänyt väärin.
mielessä on käynyt onko koirankuivamuonia luomuna siitähän saisi tehtyä ainakin
kerätään luomu agar reseptit tähän alle :)



Poissa Eni

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 632
    • Karma: 133
    • Profiili
Luomuhunaja lienee luomu sokeriosa agarviljelmiä varten. About neljä massaprosenttia (tai alle) koko liemestä sitä sokeria, niin hyvä tulee. Painekeittoa alle 45 min, puoli tuntia on aika soppeli.

Edit: Pienen harkinnan jälkeen yhdistin tämän uuden kysymysketjun aiempaan agarkysymysketjuun.
"aha"
-PsyKhoZ


Poissa Ratosvääri

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Kuinka olette toimineet petrimaljojen merkintöjen kanssa? Itse en ole tussia löytänyt joka alkoholilla pyyhkäisyn kestäisi. Onko se vain tussattava uudestaan toimenpiteiden jälkeen?


Poissa Enteogeeni

    • Viestejä: 64
    • Karma: 6
    • Profiili
Kuinka olette toimineet petrimaljojen merkintöjen kanssa? Itse en ole tussia löytänyt joka alkoholilla pyyhkäisyn kestäisi. Onko se vain tussattava uudestaan toimenpiteiden jälkeen?

Google-haku alcohol resistant marker. Saksan Amazonilta löytyy: https://www.amazon.de/s?k=Alcohol+Resistant+Cryogenic+Permanent+Markers&language=en_GB&currency=EUR&ref=nb_sb_noss

Eiköhän noita löydy Suomestakin.


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Saahan noita, esim. Pereliltä

Voihan siihen tussauksen päälle myös laittaa vaikka teipin palasen niin ei sitten suttaannu viinahuuruista.


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Tein joutessani pientä tussitestailua itselläni jo olemassa olevilla permanenttitusseilla.

Testissä:
  • Artline 47 WETRITE
  • Bic Permanent Ultra Fine
  • Sharpie industrial Super permanent ink
  • Sharpie King Size

Näistä kaikki paitsi Artline lähti yhdellä pyyhkäisyllä maljan pinnalta etanolilla kostutetulla liinalla. Sai ihan tosissaan hinkata, että lähti kokonaan pois. Toki vähän lähti väriä tästäkin leviämään, mutta lukukelvottomaksi en saanut millään.

edit: Kunnolla kuivuttuaan Artline WETRITE ei liukene etanoliin ollenkaan.


Poissa Ratosvääri

    • Viestejä: 5
    • Karma: 0
    • Profiili
Kiitos tripille testailuista. Pitää laittaa tollanen tilaukseen. Mites kuinka paljon ylipäätään pyyhitte maljoja? Ennen ja jälkeen siirtojen? Parafilmin poiston jälkeen vai ennen sitä? Tarviiko pyyhkiä esim. jos on siirron jälkeen desinfioinut ja säilyttänyt minigrip pussissa? 70% alko ei sabissa haihdu kovin nopeasti. Maljan pinta jää liukkaaksi ja on vähän hankala käsitellä...


Poissa BadTrip

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 75
    • Karma: 19
    • Profiili
Jos ne maljat on ihan huoneilmassa niin hyvähän ne on pyyhkäistä kostealla viinarätillä ennen SABiin laittamista. Jos ne on minigripissä niin pyyhkisin vaan sen pussin ja laittaisin pusseineen SABiin ennen suihkuttelua.