Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Matkoille jäänyt

Poissa fzile

    • Viestejä: 8
    • Karma: 1
    • Profiili
Moi kaikille!

Oon huolissani mun tilasta tällä hetkellä, luulen että oon jäänyt matkoille pahemman kerran, on tullut vedeltyä kaikenlaista lähimmän parin vuoden aikana (varmaan reikiä päässä jonkin verran sen takia), ja pilveä poltellut jo pidemmän aikaa säännöllisesti (tosin nyt olen ollut muutamia viikkoja polttamatta) ja joitain kertoja myös sieniä ja happoja, tuntuu että viime psykereissun jälkeen jäi joitain pelkotiloja tai jotain vastaavia päälle enkä pysty oikein ajattelemaan tai kommunikoimaan selkeästi, tuntuu että päässä pyörii vaan samat asiat joihin oon jäänyt jumiin, enkä pysty elämään tässä hetkessä. Kaverit on monasti koittanut herätellä mua kun ollaan viettämässä iltaa kun huomaa että oon ihan omissa maailmoissa, mutta mulla ei oo pokkaa ja kykyjä antautua oloille.
En tiedä mitä mun pitäs tehdä, oon kuullu että jos lähtee sille tielle se tie pitää käydä loppuun ja tuntuu että oon jäänyt pahasti välimaastoon jonka takia aivan urpo olo enkä pysy oikein maailman menossa mukana. Oon ollu aikanani fiksu ja hyvä jätkä mutta nykyään tuntuu etten edes itse tunne itseäni kunnolla enkä saa itsestäni irti mitään, tuntuu että elän jonkunlaisessa tyhjyydessä. Oon myös ajatellut että onko mulla joku psykoosi tai skitsofrenia mutta lääkärikään ei pystynyt diagnosoimaan mitään kyseistä sairautta. Oon vaan kuullut urbaanilegendaa siitä kuinka joku jää matkoille ja mulla on ihan sellainen olo ollut jo jonkin aikaa, en tiedä mitä mun pitäs tehdä pitäskö mun lähteä sopivissa settingeissä trippailemaan ja antautumaan oloille jotta pystyn saavuttamaan itseäni. Nään kyllä asiat hetkessä elämisestä yms mutta en saa kiinni niistä enkä pysty liittämään niitä elämääni. Haluaisin kyllä kokea jonkin sortin henkisen heräämisen mutta olenko tosiaan niin yksinkertaisista oloista ja sellainen persoona etten vaan pysty siihen, vai oonko tuhonnut aivoni siihen kuntoon että en vaan pysty enää suodattamaan niitä asioita. En vain pysty elämään tällaisena, puolivaloilla kulkevana zombina, en pysty oikein puhumaan näistä asioista kenenkään kanssa ja sen takia haluaisin kuulla teiltä matkamiehiltä ja naisilta neuvoja mun kitkerään tilanteeseen ja mitä voisin tehdä tai onko mitään ees tehtävissä. Oon oikeasti todella sekaisin toivon että saan jonkunlaista apua tilanteeseeni.


Poissa zero

  • Tulokas
    • Viestejä: 1
    • Karma: 0
    • Profiili
Ite sanoisin et paras apu toho olla ilman psykedeelejä ja ei ole urbaani legendaa kaks tuttuu on niin pimahtanu deeleist ettei mtn rajaa toine saa pakko liikkeit ja huutelee sanaa "Kuolemaa" kovaan ääneen ja selittelee loohikäärmeistä ja tontuista? toinen on sulkeutunut yksin himaansa puhuu yksinää ja käy todella hitaalla en kyl ihmettele miks menny tommosiks jos ottaa 4-5 shivaa (400mikkisii) kerralla?! ja ottanu monesti reilu 10g sienii... Noitten takii ei mieli tee deelei vedellä jatkuval syötöl ;( mut joo en osaa kyl sanoo mikä palauttais takas maan pinnalle mut huumeet ei ainakaa auta joten suosittelen pitää vähän taukoo,,, koita pärjää  :(         


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
Hei!
Pari tapausta tiedän joissa kyseiset henkilöt on pidemmän runsaan käytön jälkeen alkaneet muuttua ja huomanneet etteivät ole enää "omia itseään" ja vähän samanlaisessa tilassa kuin sinä ilmeisesti olet. Pitkä tauko päihteistä on auttanut välillä ja monesti kaikki on palautunut takaisin normaaliksi.
Kauan sulla on ollut sellainen olo, että olis jäänyt päälle?
Ilmeisesti olet käynyt lääkärillä ja olisi mukava kuulla mitä muuta se sanoi tai arveli tämän olevan?
Hankala sanoa mitään muuta kun en tiedä missä mennään sen enempää
Oman tilansa tiedostaminen on kuitenkin hyvä merkki!
Voimia, ja toivottavasti kaikki menee hyvin


Poissa toto

    • Viestejä: 25
    • Karma: 1
    • Profiili
Tere

En osaa tuohon trippailuun sanoa muuta kun jätä ne hetkeksi.
Itse kun aikoinani olin pahasti masentuneena tärkeintä oli pysähtyä ja olla itsensä kanssa. Keskustella jonkun tärkeän ihmisen kanssa oloistaan. Itellä ei tuolloin ollut ihmistä jolle olisi voinut puhua niin kävin puhumassa ammattilaisen kanssa. Täysin vieras ihminen jolla ei ole aikaisempaa tuntemusta saattaa olla parasta. Ystäviltä ja tutuilta tulee suurimmaks osaks kliseisiä kommentteja kun yrittää puhua niitten kans. mut toivottavast sul olis luotto ystävä jolle vois puhua
Mut loppujen lopuksi itse pelot on kohdattava. Kukaan sitä ei puolestasi tee.


Poissa fzile

    • Viestejä: 8
    • Karma: 1
    • Profiili

Kauan sulla on ollut sellainen olo, että olis jäänyt päälle?
Ilmeisesti olet käynyt lääkärillä ja olisi mukava kuulla mitä muuta se sanoi tai arveli tämän olevan?


On varmaan ollut reilu puol vuotta tällanen olo, tuntuu etten oikein osaa käsitellä enää asioita enkä pysty keskittymään asioihin niin hyvin enää. Joo oon jutellut lääkäreidenkin kanssa mutta tuntuu ettei ne saanut ku raapaistua pintaa koska en oikein itsekkään osaa selittää tuntemuksiani edes itelleni, siellä arvelivat vaan että mahdollisesti hiisistä voi johtua (psykottiset) oireet yms ja lykkäsivät lääkkeitä kouraan mutta tosiaan jäi sellanen olo ettei ne saanut ku pintapuolisesti katottua ja yhdisteltyä mun oireita, tuntuu että ne on sellasia "pelkoja" ja muita kuumotuksia mitkä mun pitäisi ite käydä läpi sen takia olen ajatellut jos lähtisi johonkin rauhalliseen mestaan parhaiden kavereiden kanssa vaikka happoilemaan tai sienestämään jotta pystyis vähä läpikäydä asioita ja mahdollisesti päästä niiden yli koska en pysty oikein puhumaan mun kuumotuksista muille ja tuntuu etten edes ite myönnä niitä suoraan itelleni vaan kiertelen ja kaartelen ja lakasen ne vaan maton alle. Oon aina ollu aika ujo toisaalta ja tuntuu ettei oo pokkaa ilmaista itteään ja sanoa suoraan miten asiat on tjms. vaikkakin pienestä asti mulla on ollu jonkunlaisia "suojakeinoja" (ei nykypäivänä enää niin pahasti) jonka takia varmaan olin skidimpänä aika mulkku ja ylimielinen. En osaa oikeen seisoa itteni takana enää ne on aika samanlaisia juttuja ku junnuna monilla epävarmuutta eikä osaa luottaa itteensä ja tunteisiinsa.
Ja veikkaanpa että jonkunlaista masennusta on myös ilmassa en pysty oikein nauttimaan enää mistään ja kaikki tuntuu niin mitättömältä


Poissa Raato

    • Viestejä: 23
    • Karma: 1
    • Profiili
Ego rapisee ja alta paljastuu keskeneräinen ihmisraunio. Tällänen oli mun "herääminen" aikanaan salvialla ja se otti todella koville.
Uskoisin että mitä "pinnallisempi" ihminen on kun aloittaa tajunnan laajentamisen, sen hankalampaa on hyväksyä se että ei oikeasti tiedä mistään mitään.

Mun neuvoni on sama kun muilla, pidä taukoo emmeistä ja kelaile rauhassa hyvässä settingissä ilman päihteitä entistä minääsi sekä vertaa sitä nykyiseen oloon. Ajan mittaan uskon kyllä että pääset tasapainoon missä pystyt kehittämään itseäsi henkisesti samalla kun pystyt seurustelemaan muiden ihmisten kanssa ilman että ne katsoo kieroon :)

Terveiset ihmisyyden rajamailta: Pakonomainen tarve toteuttaa yhteiskunnan määrittelemää illuusiota onnellisuudesta materialismin keinoin on eskapistinen euforia joka sulkee viimeisen yhteyden ihmisen ja luonnon väliltä.


Poissa Qufwan

    • Viestejä: 121
    • Karma: 15
    • Profiili
En ole varma kannattaako sitä happoilla tai sieneillä, se voi joko parantaa asioita paljon tai ehkä pahentaa.
Monesti nää asiat vaan vaatii paljon aikaa


Poissa SoilBreaker

    • Viestejä: 366
    • Karma: 25
    • Profiili
Mä kokisin, että maailmankuva voi muuttua radikaalisti ja sen jälkeen entinen normaali ei enää tunnu samalta tai ei palaa samaan maailmakuvaan. Ei se hullua ole välttämättä, mutta jos kaikki muuttuu radikaalisti niin arki voi olla aika raskasta, kun ei ole niin paljon tuttua ja turvallista enää tarjolla. Aina pitäisi huomioda tripille lähtiessä, että nykyinen persoona voi kuolla sille matkalle eikä sieltä tulla enää samana takaisin. Ei mitenkään huono optio, mutta elämään opettelu uusien lasien läpi vaatii työtä ja aikaa. Henkinen asenne missä pyrkii tavoittelemaan totuutta tai korkeampia mielentiloja voi varmaankin olla motivoiva lähtökohta. Jos itse on muuttunut niin saattaa tarvita muuttaa ympäristöään uusiin näkymyksiinsä sopivaksi. Tosiaan ei kannattane ottaa lisää haasteita ennen kuin on ratkaissut edeltevät..
If a law is unjust, a man is not only right to disobey it, he is obligated to do so. - Thomas Jefferson


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Me kaikki olemme jääneet sille matkalle, mikä on käsityksemme maailmasta. Dramaattiset näkökulman muutokset siihen ovat järkyttäviä (joskus parantaviakin).

fzile:Suosittelen suomalaista elokuvaa Korkein oikeus. Siinä on käsitelty näitä aiheita ja ratkaisuhahmotelma voi olla inspiroiva. Ihan hyvä elokuva muutenkin ja kulttuuriteko ehdottomasti aiheenvalinnan puolesta. Katsoppa tuo, ei mene kauan aikaa.

http://www.korkeinoikeus.com/KO_media.html

Neuvon, niinkuin muutkin, pidättäytymään psykedeeleistä ja keskittymään arkeen Jos et enää palaudu "entiseen minääsi", niin elämällä voi silti olla sinulle paljon tarjottavaa, vaikka se nyt tuntuukin tyhjältä ja merkityksettömältä. Ehkä olet vain ymmärtänyt, ettei sillä kenties muuta merkitystä olekaan, kuin mitä sille itse kukin antaa. Sellainen vapaus voi tuntua tosi ahdistavalta. Jonkinlainen terapia (= asioista keskusteleminen luotettavan ulkopuolisen henkilön kanssa) voisi tehdä sinulle hyvää. Jos eksistentiaaliset kysymykset kiinnostavat, suosittelen lukemaan esim. Albert Camusta (mm. Sisyfoksen myytti). Säännöllistä elämänrytmisi, harrasta liikuntaa ja syö terveellisesti. Jos et jaksa panostaa itsesi hoitamiseen, sinun täytyy opetella arvostamaan itseäsi enemmän.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Lähiötonttu

    • Viestejä: 117
    • Karma: 12
    • Profiili
Ego rapisee ja alta paljastuu keskeneräinen ihmisraunio. Tällänen oli mun "herääminen" aikanaan salvialla ja se otti todella koville.
Uskoisin että mitä "pinnallisempi" ihminen on kun aloittaa tajunnan laajentamisen, sen hankalampaa on hyväksyä se että ei oikeasti tiedä mistään mitään.

Mun neuvoni on sama kun muilla, pidä taukoo emmeistä ja kelaile rauhassa hyvässä settingissä ilman päihteitä entistä minääsi sekä vertaa sitä nykyiseen oloon. Ajan mittaan uskon kyllä että pääset tasapainoon missä pystyt kehittämään itseäsi henkisesti samalla kun pystyt seurustelemaan muiden ihmisten kanssa ilman että ne katsoo kieroon :)

Komppaisin tuota. Ilmeisesti kirjoittaja on aika nuori. Noilla roippeilla voi saada suojamekanismeja sen verran alas että niiden alla olevat vaikeat tunteet nousevat pintaan ja kuormittavat sitten arkista minää siten että hallinnan tunne alkaa heiketä. Itsellä aika samanlaisia kokemuksia joskus. Jos on kovin nuori niin ei välttämättä ole kauheasti oppinut vielä tulemaan niiden vaikeiden tunteiden kanssa toimeen, puhumaan niistä toisten kanssa tai muuten käsittelemään. Näin ahdistus voi vaan kasvaa ja persoonaan tulla jotain ikäviä piirteitä kuten ylimielisyyttä kun henkiö ei muuten kykene alemmuudentunteidensa kanssa tulemana toimeen. Aika perussettiä musta tommoset.

Iso osa menee ohi kun vaan lopettaa päihteiden käytön ja koittaa elää "normaalia" elämää eli säännöllistä elämänrytmiä jossa on jotain mielekästä sisältöä ja olemaan ihmisten kanssa tekemisissä joihin voi luottaa ja joiden seurasta nauttii. Mielellään alkaa harrastaa jotain säännöllistä aerobista liikuntaa nopeuttaa aivojen tasapainon palautumista ja irroittaa niistä sekavista ja ehkä vähän ahdistavista keloista (ns maaduttaa). Ei sitä loppuelämää tarvitse olla selvinpäin, mutta muutamaksi kuukaudeksi ainakin minimoi. Lopettaminen voi olla vain helpompaa kuin minimoiminen. Päiväkirjan kirjoittelu on itseäni auttanut monessa tilanteessa eli kirjaa vaan niitä fiiliksiä ylös mielellään joka päivä niin pikku hiljaa ne alkavat jäsentyä. Parissa kuukaudessa musta se puhtaasti kemiallinen epätasapaino palautuu.

Ei nyt ainakaan kannata alkaa panikoimaan. Toi on aika normaalia musta näissä piireissä kun nuorena aloitetaan.


Poissa Tryptamaen

    • Viestejä: 25
    • Karma: 10
    • Profiili
Käsittääkseni psykedeelit saavat aikaan Kundalini Awakeningin elikä ihmisen puhdas seksuaalinen elämävoima/energia nousee deelien avulla juuresta ylimpään energipisteeseen, vähän sama kuin meditaation avulla. Ongelmia syntyy kummassakin jos energipisteet/chakrat eivät ole auki/tasapainotettuja.

Harrastatko liikuntaa? Seksiä? Tanssia?

Kokeile joku kuukauden kuntoilukuuri ja luonnossa liikkumista, uskon että saat alempia energiapisteitä auki ja alkaa ne energiat liikkumaan koko kropassa pelkästään ylimpien (Third Eye, Crown chakra) sijaan, jossa voi syntyä liian korkealentoista menoa, ja omia diippejä keloja jotka täytyis saada purettua jotenkin.  ::)


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Kannatan ajatusta pidemmästä päihdetauosta.
Varsinkin aktiivinen kannabiksenkäyttö johtaa herkästi pitkäaikaiseen jumitustilaan, joka saattaa häipyä vasta myöhään käytön lopettamisen jälkeen.

Ammattiauttajien suhteen kannattanee suunnata suoraan paikalliseen mielenterveystoimistoon, sillä tällaiset asiat eivät ole varsinaisesti "tavallisten" lääkäreiden työtä eivätkä he siksi välttämättä osaa avustaa tilanteessa kovinkaan hyvin.

Muista, että aivosi ovat tälläkin hetkellä vielä toipuvassa tilassa johtuen aikaisemmasta päihteidenkäytöstäsi. Säännölliseen päihteilyyn tottuneet aivot yrittävät sopeutua uuteen aivokemialliseen tilanteeseen, joka aiheuttaa epämukaviakin tuntemuksia.

Tilanne tulee varmasti vielä muuttumaan - suuntaan tai toiseen.


Poissa Dopamiiniorava

    • Viestejä: 80
    • Karma: 9
    • Profiili
Jep, tauolle vain, aluksi muutama kuukausi täysin ilman ja sitten vähennettynä päihteitä, jos sitäkään. Jo vuosi nuorella iällä vaikuttaa paljon mielialaan ja persoonaan.

Kokemukseni kannabiksesta nuorempana olivat hyvin sekavia. Joskus raskas hitti jäi päälle peräti kuukauden ajaksi, mutta lopulta se häipyi. Yhtenä kesänä poltin lähes joka päivä kukkaa ja aivan liikaa, ja koin samanlaista depersonalisaatiota ja tyhjyyttä seuraavan syksyn kuin ketjun aloittaja, mutta kyllä se siitä helpotti parinkympin kynnyksellä viimeistään. Joskus taas kannabis vaikutti päinvastoin, se sai minut iloiseksi ja sosiaaliseksi ja estottomammaksi parin viikon ajaksi.

Olen sitä mieltä, että ihmiset polttavat aivan liikaa ja väärillä tavoilla kannabista. Sitä ajatellaan voivan ottaa joka päivä kun se ei fyysistä harmia aiheuta, mutta psyykeelle voi tehdä kovia. Sillä on eroa, polttaako vähän tavallisesta piipusta budia vai ottaako 0,1 g älyämpärikuosin. Ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisesti paljon kivempi.

Joidenkin mainitsema liikunta on oikeasti hyvin usein piristävä aktiviteetti, sillä saa purettua ylimääräistä energiaa pois jolloin koko paketti on yllättäen energisempi. Kun tekee asioita, sille tielle helposti jää, ja sama päinvastoin. Aloitin jokin aika sitten lenkkeilyn, ja se on auttanut myös henkisesti itsenäisemmäksi sosiaalisesta riippuvuudesta, kun teen jotain yksin ja päätän itse reitit jne.

No panic, aika auttaa.


Poissa apatin

    • Viestejä: 363
    • Karma: 19
    • Profiili
Moi fzile mun vastaus voi kuulostaa kornilta,
mutta suosittelen lämmöllä ja hyvällä liikuntaa, ehdotonta pidättäytymistä kannabiksesta ja elämän rytmittämistä.

Itselläni on - hieman nuorempana - tullut kannabiksen liiallisesta käytöstä (ja "liian vahvan" kannabiksen arvaamattomasta käytöstä) pidempiaikaisia jaksoja joissa tuntuu, kuin olisi.. ei nyt ehkä pilvessä kokoaikaa, mutta pumpulissa. Liiallisella käytöllä tarkoitan useaa pajautuskertaa viikossa.
Nämä tilat ovat kestäneet muutamasta viikosta kuukauteen. Se on todella inhottava ja surullinen tila. Mikään ei silloin tunnu miltään ja asiat menevät ohi. Tuntuu, kuin kaikki olisivat muualla, kuin olisi jonkin kuoren sisällä. Tunne oli, kuin aivoissa jokin olisi huonosti. Tunne oli sulkeutunut.

Sienistä - niitä olen näistä psykedeeleistä aktiivisimmin käyttänyt - ei ole jäänyt sen kaltaista tilaa, että jokin olisi päässä napsahtanut tai, että olisi muualla. En kuitenkaan usko, että ne olisivat oloosi ehdoton ratkaisu.

Mä uskon, että on hyvä alkuaskel kohti parempaa, kun olet tiedostanut tilasi. Ole avoin, puhu ystävillesi ja koita mennä niiden mukaan menoihin! :)


Poissa fzile

    • Viestejä: 8
    • Karma: 1
    • Profiili
Juuu kiitos kaikille vastauksista!
Harrastan kyllä liikuntaa oon tässä vuoden verran treenannut kamppailulajeja aika paljonkin jotka on vienyt mut ihan mukanaan ja tulen jatkamaan vielä pitkän aikaa. Nyt tuli vaan varmuutta siihen että on oltava nyt kovana ja jättää polttamiset ja muut sekoilut sikseen vaikka se ei helppoa ookkaan ku kaikki kaverit hiisailee ja rilluttelee miten sattuu, mut mulle se on ilmeisesti vähän kovempi pala, kaikki ei sovi kaikille, ja kyllä mulla on selkärankaa sanoa ei oman terveyteni tähden.
Ja tosiaan oon siis käynyt ihan mielenterveys puolella asti, ollut ihan sairaalassakin pari vkoa mutta ei ne saanut mulle todettua mitään psykoosia tai skitsofreniaa iski vain lääkkeet psykoosin oireita/levottomuutta varten, jotka oon kyllä lopettamassa nyt vähitellen, taitaa muutenkin olla aika stydit lääkkeet ja tuntuu ettei ne mitenkään edesauta mun tilannetta, pitää vaan nyt koittaa selvitellä niitä solmuja parhaani mukaan ja on mulla aika nyt psykiatrillekin vielä jos sielä selviäis jotain ja saa ainakin puhuttua jollekkin ammattilaiselle. Nyt tullut sellanen fiilis että voi olla että mulla on jotain masennusta, ei oikeen pysty nauttimaan mistään eikä mikään oikein tunnu miltään, mutta pahinta on just ku ei pysty oikeen keskittymään mihinkään ja tuntuu jotenkin niin tyhjältä ei saa irti itestäni mitään. Mutta nyt ainakin tiedän olla polttamatta ainakin pariin-kolmeen kuukauteen ja saa nähä mitä sitten tapahtuu eihä nää asiat hetkessä tapahdu kuitenkaan.