Ei ole pitkään aikaan mitään tullut laitettua tänne. Laitetaas kerralla pari juttua.
Viime talven lopussa tehty kaksiosainen tupakkapiippu. Materiaalina taas kataja. Ruskea petsilakka varressa, ja pesä noettu ja hiottu sen jälkeen "juuret" näkyviin noen alta. Viimeistelynä lakkaus, niin, että matta lakka varressa, ja kirkas pesän osalla. Pesäosa tehty kiinteänä, varren loppuosa halkaistu, reikä koverrettu ja liimattu kuumuutta kestävällä liimalla paikoilleen. Piipun sisällä liitoskohdassa on kupariholkki, jonne saa laitettua halutessaan filtterin. Halusin piipun tekoa aloittaessani palavalla intohimolla tehdä piipun, joka olisi pyhitetty VAIN JA AINOASTAAN tupakan polttamiselle, ja jossa olisi kohokuvioituna juuria. Aloin siis väsäämään. Lopputulosta ystävälleni esitellessäni kysyin, mitä piippu mahtaa hänestä esittää (itse siis "tiesin", että juuria). Yllätyksekseni ystäväni tokaisi, että "Tippaleipää!", siitä lähtien se on ollut Tippapiippu.
[smg id=3766]
Olen tässä pian vuoden myös harjoitellut kitaran soittoa. Alkusyksystä ostin sitten efektilaitteen kitaralle ja luupperin, jossa on vielä lisää efektejä. Aika vähän olen päässyt yhdistelmällä leikkimään, mutta hauska systeemi tämä on, ja saa vielä kätevästi nauhoitettua tuotoksen koneellekin. Tein sitten tänä iltana pienen räpellyksen kitaralla ja laitteistollani Teille arvon foorumilaiset (keksin itselleni myös "DJ-artistinimen"
):
Klone - ButterbugRummut luupperin pre-settinä, ei tehty siis kitaralla tai beatboxaamalla!
Muut äänet saatu itse aikaiseksi. Seuraava hankinta laitteiston tueksi on siis rumpukone. Mikillä äänitin efektilaitteen kautta munniharppua ja joitain epäinhimillisiä äännähdyksiä mukaan taustalle. Äänet eivät tule edes mikserin kautta, eikä niitä ole muokattu millään muulla kuin efektilaitteen ja luupperin efekteillä. Hieman säädin matalia ääniä pienemmälle koneella äänitysohjelmalla, mutta muuten biisinpätkä on ilman mitään hifistelyjä, raakana. Pahoittelen siis viimeistelemättömyyttä, mutta tämä oli nyt vaan tämmöinen "yhtäkkinen inspis" -juttu, tiedättehän.
Hauska oli tehdä! Tiedä vaikka tuonkin työstämistä joskus jatkaisi eteenpäin.