Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mielenterveysongelmien hoitaminen/helpottaminen psilosybiinisienillä

Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Onko kenelläkään tapahtunut jotain tripillä joka auttaa koko loppuelämäkseen mielenterveysongelmissa esim. masennus, ahdistus..? Itse (puhuessani vessan seinällä olevan Saatanan kanssa joka näytti Batmanin Jokerilta) sain selville pääsyyni miksi minua ahdistaa, miksen kestä stressiä ja miksi minua ahdistaa. Olen sen jälkeen päässyt mielettömän paljon eteenpäin, sitä ennen en voinut kuvitellakkaan käyväni esim. työkkärissä yksin mutta sen jälkeen en enää enempää ajatellut ja menin vain eikä ahdistanut. :) Muutenkin kaikki ongelmat jne ollut niin paljon helpompaa selvittää tripillä. Millaisia kokemuksia muilla?


Ylläpidon huomautus: Aiheeseen on yhdistetty kaksi viestiketjua "Ahdistuksen ja masennuksen hoitaminen psilosybiinisienillä" ja "Itsenäinen mielenterveysongelmien helpottaminen psilosybiinillä".

Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Kyllähän nuo matkat ovat monia psyykkisiä kauhuja tuntuneet pysyvästi auttamaan avastelemaan. Toisaalta psykedeelien käyttö on kyllä monessa mielessä myös vetänyt aivan uudella tavalla jengalle, omituiseen hulluuteen jonka luonnetta tuntuu kovin vaikealta sanallisesti kuvailla. Mutta ihana tässä on olla.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Sieni on näyttänyt minulle, kuinka yksinkertaisia ja selkeitä ns. "ongelmat" voivat olla myös arkitodellisuudessa ratkottavana. Olen ymmärtänyt, että henkilökohtaista merkittävyyttä ja arvoani ei määritä se, että olenko opinto- tai työelämässä tuottamassa rahaa muille vai en. Virallinen yhteiskunta tulkitsee minut mielenterveysongelmaiseksi verratessaan minua vain omaan pohjattomaan sairauteensa.



Muokkasin otsikkoa:  psilosybiini, ei psilocybiini. Siirsin aiheen myös vapaapuolelta lääkekäyttöalueelle.


Poissa otukset

    • Viestejä: 45
    • Karma: 3
    • Profiili
Allekirjoitan osaltani sienten terapeuttisten ominaisuuksien olemassaolon. Perspektiivin muutos voi antaa ratkaisevia uusia näkökulmia erilaisiin sisäisiin ongelmiin. Rankankin matkan loppuvaiheessa tuntuu aina, että palaset loksahtelevat paikoilleen. Mitään ei ole menetetty. Oivallukset johtavat helpotuksen tunteeseen ja kivi vierähtää sydämeltä.
Totuus lienee tarua ihmeellisempi.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Sienten avustuksella olen ymmärtänyt, kuinka sairaalloisen usein länsimaalaiset ihmiset yleisesti peseytyvät. Tämän johdosta olen saanut selätettyä omaakin hygienipakkomiellettäni, joka joskus ehti yltymään siihen pisteeseen, jossa pesin käteni kirjaimellisesti verille. Vastustuskykykin pysyy huomattavasti parempana, kun ei pese sille harjoitusta antavaa likakerrosta heti pois.


Poissa Zerigo

    • Viestejä: 89
    • Karma: 10
    • Profiili
Ajatusmallilla minkä ominaistin trippaillessani ja sain vähennettyä pakkotoimintojani, ruokaa en voinut syödä ennenkuin ohjelma alkoi jos telvisiota katsoin samalla kun söin ja muutamia muita samantyylisiä. Tuli kova ahdistus kun leivästäkin otti haukun ennenkuin ohjelma alkoi. Tuntuu niin hölmöltä kaikki nuo vanhat "tavat".
Elää illuusioiden luomassa todellisuudessa



Poissa Satta

  • Tulokas
    • Viestejä: 3
    • Karma: 1
    • Profiili
Olen tripannut toistaiseksi vain kolme kertaa ja joka kerta olen tripin lähentyessä loppuaan kokenut puhdistautumisen ja "uuden alun" tunteita, mutta nukkumisen ja heräämisen jälkeen kaikki on taas samaa paskaa  :(
en keksi mitään geneeristä


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Lainaus
Huumesienistä apua syöpäpotilaille
julkaistu tänään klo 09:25

Hallusinogeeneja sisältävistä sienistä voi olla apua syöpäpotilaille. Yhdysvaltalaistutkijat ovat havainneet pilottitutkimuksessaan, että vaikutuksiltaan LSD:n kaltaiset psilosybiinisienet helpottivat syövän loppuvaiheesta kärsivien potilaiden oireita.

Vakavasti sairaat koehenkilöt, joille annettiin yksi annos niin sanottua taikasientä, olivat vähemmän masentuneita ja ahdistuneita kuin lumeainetta saaneet potilaat. Positiivinen vaikutus kesti jopa puoli vuotta.

Samanlaisia tutkimuksia tehtiin 1950- ja 60-luvuilla, mutta ne päättyivät kun LSD tuli katukauppaan ja sen käyttö kiellettiin lailla. Yhdysvalloissa 14 osavaltiota sallii marihuanan käytön lääkinnällisiin tarkoituksiin. Tutkijoiden mukaan hallusinogeenejä voitaisiin tutkia yhtenä tapana helpottaa syöpäpotilaiden tuskaa.

Tutkimus on julkaistu Archives of General Psychiatry -lehdessä.

Reuters


http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/09/huumesienista_apua_syopapotilaille_1960283.html


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Loistavaa, uskon vakaasti näiden tutkimusten pikkuhiljaa edistävän väestön yleisen kannan psykedeeleihin kääntymistä myönteisempään suuntaan (nyt ei kieli kulje näppäimistöllä lainkaan, ei. Pahoitteluni siitä).
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa Mik.is

    • Viestejä: 760
    • Karma: 47
    • Profiili
Helsingin Sanomien uutinen aiheesta:

Lainaus
Taikasienten ainesosa lievittää ahdistusta

Hallusinogeenisten madonlakkien sisältämä psilosybiini on osoittautunut tehokkaaksi ahdistuksen lievittäjäksi. Yhden ainoan psilosybiiniannoksen ahdistusta lievittävä vaikutus tuntui vielä puolen vuoden kuluttua sen ottamisesta.

New Yorkin yliopiston tutkimuksessa oli mukana 12 terminaalivaiheen syöpää sairastavaa potilasta. Tutkimukseen valittiin tarkoituksellisesti niin sanottuja toivottomia tapauksia, sillä he eivät monestikaan saa apua ahdistusta lievittävistä lääkkeistä.

Potilaat saivat yhden annoksen joko psilosybiinia (0.2 milligrammaa kiloa kohden) tai niasiinia. Potilaat itse eivät tienneet kumpaa lääkettä he olivat saaneet, mutta 80 prosentissa tapauksista, he arvasivat sen oikein. Ryhmässä, joka oli saanut psilosybiiniä, mieliala alkoi kohentua selvästi kahden viikon kuluttua psilosybiinin ottamisesta. Useimmat psilosybiiniryhmässä olleista myös vähensivät kipulääkkeiden käyttämistä.

Psilosybiinillä ei havaittu haittavaikutuksia.

Tutkijoiden mukaan kyseessä on vasta pilottitutkimus ja psilosybiinin turvallisuutta on selvitettävä lisää. Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen kerta 40 vuoteen kun psilosybiinin käyttöä käsitellään arvostetussa psykiatrisessa tiedesarjassa. Muutama vuosi sitten psilosybiini oli tosin esillä yhdessä LSD:n kanssa tehokkaana sarjoittaisen päänsäryn vaimentajana.

Tutkijat varoittavat ihmisiä lääkitsemästä itseään suoraan madonlakeilla, sillä ne voivat aiheuttaa paniikkioireita ja muita pelkotiloja. Kaikki madonlakkilajit eivät edes sisällä psilosybiiniä

Tutkimuksen julkaisi Archives of General Psychiatry.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Taikasienten+ainesosa+lievitt%C3%A4%C3%A4+ahdistusta/1135259954365/

Huomatkaa, että ovat ystävällisesti liittäneet uutiseen kuvan suippumadonlakeista tunnistamista helpottamaan. ;)


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Olen tripannut toistaiseksi vain kolme kertaa ja joka kerta olen tripin lähentyessä loppuaan kokenut puhdistautumisen ja "uuden alun" tunteita, mutta nukkumisen ja heräämisen jälkeen kaikki on taas samaa paskaa  :(
Ehkä sun on opittava tykkäämään paskasta.


Poissa Joonas

    • Viestejä: 56
    • Karma: 2
    • Profiili
Olen tripannut toistaiseksi vain kolme kertaa ja joka kerta olen tripin lähentyessä loppuaan kokenut puhdistautumisen ja "uuden alun" tunteita, mutta nukkumisen ja heräämisen jälkeen kaikki on taas samaa paskaa  :(
Ehkä sun on opittava tykkäämään paskasta.
Paskan määritelmä kannattaa hajottaa pienempiin osiin, koska musta paskan negatiivisuus on vaan asioiden kattomista liian kaukaa tai liian suurena kokonaisuutena.

EDIT: Tai liian pienenä kokonaisuutena. Tai ei tarpeeksi kokonaisuutena. Suhtautumisen muuttaminen toimii, jos paskaa ei saa muutettua.


Poissa Matias

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 691
    • Karma: 149
    • Profiili
Paskan määritelmä kannattaa hajottaa pienempiin osiin, koska musta paskan negatiivisuus on vaan asioiden kattomista liian kaukaa tai liian suurena kokonaisuutena.

EDIT: Tai liian pienenä kokonaisuutena. Tai ei tarpeeksi kokonaisuutena. Suhtautumisen muuttaminen toimii, jos paskaa ei saa muutettua.

Miksi ylläoleva tuntuu jotenkin hyvinkin sekavalta ilmaisulta?


Poissa Silo-P

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 267
    • Karma: 25
    • Profiili
Minulle psilosybiini on tarjonnut todella paljon apua henkisessä kasvussa, ahdistuksesta selviämisessä ja minä kuvan parantamisessa. Vielä pari-kolme vuotta sitten koitin saada henkistä pahaa oloa pois alkoholin suurkulutuksella, mutta se vain pahensi asiaa ja fyysinen krapula jossain vaiheessa muuttui henkiseksi krapulaksi, jatkuvaksi pahaksi oloksi. Ensimmäinen sienitrippi ei minua tästä olosta heti parantanut, mutta toimi suuntaa antavana nuolena pois kärsimyksestä, jonka oivalsin tripin loppuvaiheilla. Tästä eteenpäin tripeillä ja myöskin selvänä olen alkanut purkamaan pikkuhiljaa turhia ajatuksia pois päästäni ja alkanut kukkimaan enemmän ja enemmän, löytänyt kauan kadoksissa olleen Minäni. Tässä yksi syy, miksi elämäni on paljon helpompaa nykyisin.
''Nauti siitä mistä eniten sä pidät!''