Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Mielenterveysongelmien hoitaminen/helpottaminen psilosybiinisienillä

Poissa Diogenes

    • Viestejä: 143
    • Karma: 16
    • Profiili
Olen uusi forumilla ja ajattelin vähän valaista ajatuksiani. Olen erittäin kiinnostunut sienien vaikutuksesta psyykkisiin ongelmiin. Itselläni on ehkä jokseenkin kliseiset ongelmat taustalla, paska perhe/huono lapsuus sekä nuoruudesta aikuisuuteen huumeita/päihteitä. Nyt 33 vuotiaana olen kuivilla jälkimmäisistä, lähinnä mahtavan vaimoni ja lasteni ansiosta. Jäljellä olisi siis vielä tuon lapsuuden korjaaminen, joka on osoittautunut melko vaikeaksi tehtäväksi. Tässä tulevatkin sitten sienet kuvioihin.

Olen kokeillut sieniä yhteensä 4 kertaa ja jokaisen kerran jälkeen mielenkiinto on noussut entisestään. Sienet ovat siinä mielessä turvallinen "päihde", että ne eivät aiheuta vetämisen jälkeen riippuvuusoireita. Ja yleisesti ottaen itselläni ainakin on jokaisen kerran jälkeen ollut hyvä ja "puhdas" olo.

Tiedustelenkin, että onko täällä ihmisiä joilla on psyykkisiä ongelmia ja jotka ovat yrittäneet sienillä korjailla niitä? Olivat ne sitten isoja tai pieniä vaivoja niin olisi mielenkiintoista pallotella ajatuksia sienitripeistä. Varsinkin siitä, että mihin tiettyyn psyykkiseen ongelmaan tripit ovat auttaneet/eivät auttaneet.



EDIT: Viesti siirretty olemassaolevaan aihetta käsittelevään ketjuun. --Ylläpito

Mulla on itselläni ollut ja tietyissä aspekteissa vielä on ahdistuneisuushäiriö (GAD) ja masennus. Sitä kautta myös alkoholismi ja liialiinen pajauttelu, kun huonoja fiiliksiä on tullut hoidettua päihteiden avulla. Taustalla myös huonot perheolot, narstinen äiti ja poissaollut isä. Sienistä on ollut apua näyttämään omia kipupisteitä ja viemään huomiota niiden hoitamiseen. En tämän vuoksi koe että olisi olemassa huonoja trippejä, koska jokaisella huonollakin tripillä on kokemuksellinen ja opettava arvonsa. Itse koin että sienet paljastavat meille omat ongelmamme aitoudessaan ja tuovat ihmiselle mahdollisuuden uppoutua syvemmin nykyhetkeen. Sienet eivät kuitenkaan tee työtä puolestamme. Sieniltä ei kannata odottaa että sienitrippi ratkaisisi diagnostisia tiloja, vaan ne ikään kuin antavat mahdollisuuden laajempaan objektiivisuuteen ongelmiemme syille ja sille miten niiden suhteen tulisi edetä. Myös sienten tuottamat syvät nykyhetken olotilat ja jopa henkiset kokemukset ovat erittäinkin mielentilaa kohentavia elämyksiä, jotka antavat elämän merkitykselle aivan uusia näkemyksiä sekä miellekkyyttä.

Jos sieniin suhtautuu tämänkaltaisina mielenterveyden työkaluina, saa kuvan niiden hyödystä sekä vastineesta omalle kohdalleen.

Sienistä on tutkimuksen valossa koettu olevan apua masennuksen, ahdistuneisuushäiriöiden, anoreksian, alkoholismin ja muiden päihderiippuvuuksien, PTSD:n, kuolemanpelkoisten ja kuolevien (esim. syöpä)potilaiden sekä migreenien (myös Hortonin syndrooma) hoidossa.   
The awareness of luminous emptiness in all things is the radiant dawn of the stainless peace.