Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Päihteiden erilaiset käyttötarkoitukset

Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Kävin äänestämässä sienissä. Eipä mulla kyllä suosikkiehdokasta ollut selvänäkään ja sienipöhnä ei ainakaan tuntunut lisäävän poliittista tajuntaani. Vaalivirkailijan naaman joka ihohuokonen näkyi kyllä ihan tarpeeksi selvästi ja tällä infolla varustautuneena menin kokeilemaan numeron raaputusta lippuun. Sitten myöhemmin kadulla talsiessani vaalimainosten ohi ehdokasrivistön katse seurasi minua, ikäänkuin paheksuvasti.


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Dexmi oli eka päihde jota kokeilin, joten se tuntu aivan mahtavalta varsinkin kun en ollut ennen kokenut päihtynyttä tilaa. Itelle tuli hirveet euforiat jotka jatku sitten monta päivää sen jälkeenkin. Se pelkkä hajukin saa jo nykyään oksennus refleksin päälle.
Mutta tosiaan käytän päihteitä mahdollisimman minimaalisesti ja vain mielen kehitykseen ja oppimiseen itsestäni sekä ympäröivästä maailmasta (harvoin viihdekäyttöön) :)
Olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä erityisesti dissosiatiivien käyttötarkoituksista. Itse en noita älyä. Kunnon psykedeelejä sen olla pitää. Jostain olen kuullut myös vertauksen: psykedeelit- elämä  O:-), Dissosiatiivit-kuolema  >:D ( meneekin tuohon omaan profiiliin  ;D) Kummallakin tottakai puolensa mutta mielipiteitä??
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Itse varmaan nytten pari kertaa ottanut lähinnä sen euforian tunteen ja itsensä motivoinnin vuoksi, tarkoituksena ois jonkusen verran heittää painosta pois niin sienet on auttanut erittäin paljon ymmärtämisessä että mitä sitä tulee syötyä.

Väsäsin perunamuusia jauheesta, ymmärsin silloin siltä kantilta että eihän se olekkuin jauhemaista hiilihytraattia vedellä, johon edes jonkun maun saavuttamiseksi laitetaan paljon suolaa ja rasvaa. Tälläisten arki asioiden uudelleen ymmärtämiseen on hyvä myös käyttää :)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä erityisesti dissosiatiivien käyttötarkoituksista. Itse en noita älyä. Kunnon psykedeelejä sen olla pitää. Jostain olen kuullut myös vertauksen: psykedeelit- elämä  O:-), Dissosiatiivit-kuolema  >:D ( meneekin tuohon omaan profiiliin  ;D) Kummallakin tottakai puolensa mutta mielipiteitä??
Dissosiatiivit (NMDA-antagonistit), kuten myös psykedeelit (5-HT2A-agonistit), lisäävät aivoperäisen hermokasvutekijän BDNF:n määrää (tehostamalla glutaminergista viestintää). BDNF ylläpitää aivojen uusiutumiskykyä ja sen pitoisuuksien kasvu on suorassa yhteydessä mm. masennuksesta elpymiseen. Tästä on ihan uutisoitukin lääketieteellisissä medioissa: Ketamiinista pika-apu masennukseen. Tämän lisäksi ketamiini vaikuttaa käyttökelpoiselta myös haamukipujen hoidossa.

Jos nyt unohtaa lääketieteelliset faktat ja asiaa alkaa kelaamaan pelkästään päihtymystilan arvon kautta, niin en mä suorilta käsin osaa arvioida, mikä tekisi psykedeeleistä parempia päihteitä. Varsinkin, kun voimakkaat psykedeelikokemukset ovat dissosiatiivisia - ja toisinpäin; voimakkaat dissosiatiivikokemukset ovat psykedeelisiä.

Ihmisellä on tapana selittää käsittämättömiä kokemuksia hyödyllisiksi, koska ne tuntuvat tarjoavan näkökantoja johonkin itseä suurempaan, ja sitä tapahtuu ihan kaikkien päihtymystilojen kohdalla.

Itse koen saaneeni dissosiatiiveista paljonkin irti. Ne ovat auttaneet minua ymmärtämään tietoisuuden toimintaa ja minuuteni rakennetta, sekä saaneet kyseenalaistamaan joitakin täysinä itsestäänselvyyksinä otettuja asioita. Huume kuin huume; vaikutus on sama, vaikka tila on eri.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili


Ihmisellä on tapana selittää käsittämättömiä kokemuksia hyödyllisiksi, koska ne tuntuvat tarjoavan näkökantoja johonkin itseä suurempaan, ja sitä tapahtuu ihan kaikkien päihtymystilojen kohdalla.



Minä näen niin, että monilla ihmisillä on taipumus selittää kaikkia kokemuksiaan hyödyllisiksi ja koittaa löytää kaikille mahdollisille asioille (mm. omille tavoilleen) hyötykäyttöä. Se tuntuu olevan jossain määrin sisäänrakennettu piirre meissä ja onkin poikinut monta hienoa ja kauheaa asiaa maailmaan. Välistä selitysmallit ovat melko kaukaa haettuja, ja riippuu jääräpäisyydestä/asiasta kuinka pitkä odysseia siitä tulee loppujen lopuksi. Melkein kaikelle löytyy jotain käyttöä kun tarpeeksi jaksaa miettiä.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Tattila

    • Viestejä: 67
    • Karma: 3
    • Profiili
Kyllä, kyllä. Aivan oikeassa varmaankin olette, vaikka tietysti kaikki on aika yksilöllistä. Itse en vain ole saanut mitään hyödyllistä tähänastisista kokeiluista irti, mutta ehkäpä enempi kokemus opettaa...
Psykedeelit-elämä, Dissosiatiivit-kuolema.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Vastaan nyt tähän, kun asiani ei erityisemmin käsittele suuria sieniannostuksia, mitä käsittelevästä topicista lainaus Ilviselmältä.

Viime aikoina on tuntunut siltä, että jokin mussa ja tavanomaisissa trippipuitteissani kitkastaa. Jotenkin en ole saanut heittäydyttyä pimeyteeni täysin antaumukselliselta, koska olen pelännyt sitä tai tätä. Sen seurauksena on alkanut tuntua, että ehkä isoja annoksia, tai trippailua muutenkin, olisi taas syytä harjoittaa yksinäisyyden sijaan ennemminkin luotettavassa, rakastavassa seurassa joka muistuttaa että on ihan ok olla ja kokea tää. Ja päästää irti. Ja antaa pimeyden pyyhkiä yli.
Mä luulen, että tutussa seurassa trippailemisessa olis myös saumaa astua noihin itsekeskeisyyden sudenkuoppiin, mistä kokemuskuvauksessasi ilmaisit.

Huomionarvoista on myös se, että tuo kokemuksesi tapahtui psykedeelillä, joka agonisoi voimakkaasti dopamiinireseptoreja. Dopamiiniagonisteilla on tapana aiheuttaa maanisuutta ja obsessiivis-kompulsiivista käytöstä. Happo on isoilla annoksilla sellaista konkistadorikamaa, että se musta toimii paremmin rituaalityöskentelyn sakramenttina, eikä niinkään introspektiivisena työkaluna.

Valistunut arvioni on, että eniten tällä hetkellä hyötyisit eniten MAO-estäjävaikutteisuudella ladatuista ja 5-HT1A:ta aktivoivista [prososiaalisista] psykedeeleistä (kuten 2C-T-sarjan edustajista tai sieni+harmala -kombosta) ihmisten ilmoilla JULKISISSA TILOISSA.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Ilviselmä

  • ihmekös tuo
    • Viestejä: 461
    • Karma: 48
    • Profiili
Tarkennatko vielä näkemääsi MAOIn roolia?

On kyllä ollut tuumissa juoda esim. harmala-mimosa-litkua jossain vaiheessa. 2C-ryhmän tropit ovat myös kutkuttaneet. 2CT-T-ryhmäläiset eivät ole kovinkaan monen kokemuksen kautta tuttuja, mutta nekin kyllä ovat jättäneet hyvän kutinan. Jos jaksat, niin listaatko lisää erityisen 5-HT1A-aktiivisia tunnetummasta päästä olevia molekyylejä?

Aika OCD:tahan noi tietyt hetket kokemuksessani tosiaan olivat. Iso määrä happoa on kieltämättä stimuloivuudessaan aika järkyttävää, olkoonkin että sienetkin kyllä stimuloivat minua voimakkaasti.

Aikamoinen toi linkkisi lopetus. "Lääkitys aiheutti avioeron". Indeed.