Sienihunajaahan joku taisi jo foorumilla tehdäkin, eikä hunajasieniviina kuulosta yhtään pöllömmältä.
Shroomeryä selailin ja etsiskelin tietoa/kokemuksia tuosta rihmastojen hyödyntämisestä. Aika huonosti löytyi mitään hirveän fiksua. Jotkut olivat juoneet juomansa tuloksetta, jotkut taas olivat saaneet jopa jonkinmoisia tuloksia. Useat olivat yrittäneet saada tryptamiinit veteen tai C-vitamiinipitoiseen juomaan. Pieneenkin annokseen tarvittiin jo useita kakkuja. Jos kakkuja menee syömään, niin järkyttävä mahakipu saapuu tuhoamaan iltasi. Sitä ei siis kannata missään nimessä mennä tekemään.
Helppo ja yksinkertainen ohje kakkutrippiin (otettu shroomeryn ohjeista mallia):
1. Kaada tehosekoittimeen C-vitamiinipitoisia marjoja, hedelmiä ja mehua.
2. Ota tuopillinen (n.4-5 dl) murskattuja kakkuja ja heitä ne joukkoon.
3. Blendaa ja jätä vaikkapa yöksi odottelemaan. Voit blendailla juominkia aina välillä.
4. Ota jonkinlainen tiheä ritilä tai t-paita ja suodata neste läpi puristelemalla johonkin kuppiin.
5. Heitä ylimääräinen moska roskiin ja juo lopputulos.
Tuon pitäisi ilmeisesti vaikuttaa kuin pari grammaa kuivaa sientä. Uskoisin, että suuri ero on myös fruitanneilla ja fruittaamattomilla kakuilla. Maku voi olla karsea. En ole kokeillut itse, enkä luultavasti koskaan tule kokeilemaan.
Itse koen kasvualustojen koostumuksen aika vastenmieliseksi siinä vaiheessa kun olen heittämässä niitä pois: ensinnähköönsä siinä kasvaa usein jopa jonkinlainen bakteerikontaminaatio, toisekseen se on löysää kuin paska ja kolmanneksi ainekset, joista kakku koostuu, ei herätä minkäänlaisia kulinaristisia tuntemuksia. Joskus kasvualusta koostuu ihan vain paskasta.
Siitä mahdollisesti saatavan hyödyn irti repiminen vaatii myös työ- ja materiaalipanosta.
Fanaticuksen sivuilta löytyi kuitenkin vielä jotain jänskää:
http://www.fanaticus.com/mycoalki.htmToki kokeilemisen arvoinen juttu. Kätevähän tuota kristallia olisi säilyttää kun se ei vie juuri ollenkaan tilaa.