Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Psilosiinin/psilosybiinin eristäminen

Poissa NeitiValo

    • Viestejä: 19
    • Karma: 1
    • Profiili
Osaisikos joku kertoa mitä pitää huomioida jos siänilöistä tinktuuraa tekee?

Kissankoiran kaiman kaverin käyttökokemuksen perusteella ei mikään hassumpi tapa kokkailla tatteja.


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Yhdistin viestisi tähän viestiketjuun. Tsekkaa sieniviinan teko-ohjeet ensimmäiseltä sivulta. Hyötysuhteeltaan ei siis mikään maailman paras vaihtoehto. Kaikista parashan sieniviina olisi tehdä lantraamattomaan pontikkaan tai pirtuun. Jos oikein hyvin saa välillä puristeltua sieniä/hörskyteltyä purkkia, voi saada tinktusta hieman voimakkaampaa. JA luonnollisesti, mitä kauemmin sieniä jaksaa viinassa uittaa, sitä paremmin vaikuttavat aineet irtoavat viinan sekaan. Pressopannu voi olla hyvä apuväline tässä. ::)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Tekee sienihunajan ja tämän sotkee viinan kanssa? ymmärsin että hunaja imee irti vaikuttavat aineet ja ois helpompi siirtää siten viinaan.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Sienihunajaahan joku taisi jo foorumilla tehdäkin, eikä hunajasieniviina kuulosta yhtään pöllömmältä. :)

Shroomeryä selailin ja etsiskelin tietoa/kokemuksia tuosta rihmastojen hyödyntämisestä. Aika huonosti löytyi mitään hirveän fiksua. Jotkut olivat juoneet juomansa tuloksetta, jotkut taas olivat saaneet jopa jonkinmoisia tuloksia. Useat olivat yrittäneet saada tryptamiinit veteen tai C-vitamiinipitoiseen juomaan. Pieneenkin annokseen tarvittiin jo useita kakkuja. Jos kakkuja menee syömään, niin järkyttävä mahakipu saapuu tuhoamaan iltasi. Sitä ei siis kannata missään nimessä mennä tekemään.

Helppo ja yksinkertainen ohje kakkutrippiin (otettu shroomeryn ohjeista mallia):
1. Kaada tehosekoittimeen C-vitamiinipitoisia marjoja, hedelmiä ja mehua.
2. Ota tuopillinen (n.4-5 dl) murskattuja kakkuja ja heitä ne joukkoon.
3. Blendaa ja jätä vaikkapa yöksi odottelemaan. Voit blendailla juominkia aina välillä.
4. Ota jonkinlainen tiheä ritilä tai t-paita ja suodata neste läpi puristelemalla johonkin kuppiin.
5. Heitä ylimääräinen moska roskiin ja juo lopputulos.
Tuon pitäisi ilmeisesti vaikuttaa kuin pari grammaa kuivaa sientä. Uskoisin, että suuri ero on myös fruitanneilla ja fruittaamattomilla kakuilla. Maku voi olla karsea. En ole kokeillut itse, enkä luultavasti koskaan tule kokeilemaan.

Itse koen kasvualustojen koostumuksen aika vastenmieliseksi siinä vaiheessa kun olen heittämässä niitä pois: ensinnähköönsä siinä kasvaa usein jopa jonkinlainen bakteerikontaminaatio, toisekseen se on löysää kuin paska ja kolmanneksi ainekset, joista kakku koostuu, ei herätä minkäänlaisia kulinaristisia tuntemuksia. Joskus kasvualusta koostuu ihan vain paskasta. :D Siitä mahdollisesti saatavan hyödyn irti repiminen vaatii myös työ- ja materiaalipanosta.

Fanaticuksen sivuilta löytyi kuitenkin vielä jotain jänskää: http://www.fanaticus.com/mycoalki.htm

Toki kokeilemisen arvoinen juttu. Kätevähän tuota kristallia olisi säilyttää kun se ei vie juuri ollenkaan tilaa.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Avalon

    • Viestejä: 350
    • Karma: 28
    • Profiili
Kuten aiemmin täällä kirjoitinkin, olen pohtinut erilaisten jyvä-kakkujen hyödyntämistä syömällä. Rihmasto kun kuitenkin sisältää ihan merkittäviä määriä itse ainetta, vaikkakaan se ei ole (ymmärtääkseni) niin tiheässä muodossa kuin itiöemässä, ja näin vaikeammin hyödynnettävissä.

Miksiköhän kakuista seuraa paha olo? Jonkin shroomeryn keskustelun joskus luin, mutten valitettavasti enää muista, mitä tuosta on puhuttu, jos on. Voisiko syynä olla esimerkiksi vermikuliitin tapaiset aineet, jotka eivät varmasti syötäväksi sovellu tai ainakaan ole tarkoitettu. Onko vain niin, että "puhtaatkin" raaka-aineet (esim. pelkät maissin- tai muut jyvät ja niistä kasvanut rihmasto) ovat ihmisille soveltumatonta ravintoa tarpeeksi pitkän ajan muhittuaan... Olen maailmanjärjestykseen pettynyt, jos näin on, sillä hyvää psilosybiiniä menee rihmastojen mukana rikollisen paljon hukkaan :'( (vaikka onhan se pakko myöntää, että aika ahne saa olla, jos pelkät itiöemät eivät runsaudessaan riitä. Mutta onhan se vaan fakta, että jos kakut voisi vielä viimeisen fruittaamisen jälkeen uusiokäyttää, olisi se säästöä rahan, raaka-aineiden ja ehkäpä jopa vaivankin puolesta).

Jos itse lähtisin tällaisilla jutuilla leikkimään, käyttäisin raaka-aineena varmastikin edellä kuvaamaani "puhdasta kakkua", joka joko nautittaisiin muussina miksattuna ties mihin, taikka siivilän avulla teeksi uutettuna. Luulisi, että jos terrassa muhisi vaikkapa neljä kakkua, olisi raaka-ainetta vastamasti riittämiin.
Psykoosi se siellä vain surisee.


Poissa j_setä

    • Viestejä: 20
    • Karma: 4
    • Profiili
Ajatusleikki rihmaston hyötykäytöstä on varsin hauska, siinä tulee kuitenkin jokunen epäkohta mielestäni vastaan:

Usein substraatti jossa rihmasto kasvaa sisältää syötäväksi kelpaamattomia aineita, esim. vermikuliitti.

Mikäli rihmaston käytettävissä olevista ravinteista on otettu kaikki irti viimeiseen itiöemään saakka, on se usein jollakin tapaa kontaminoitunut. En lähtisi leikkimään terveydelläni erilaisten bakteerien sekä homeiden kanssa.

Mikäli haluaisi kontaminoitumattoman jyväkakun hyödyntää jyvineen, menettää siinä potentiaalista satoa liikaa.

Itse rihmastoituneiden jyvien sisältämien vaikuttavien aineiden määrästä minulla ei ole juurikaan hajua, uskoisin kuitenkin että itse rihmastoa täytyisi olla helkutisti jotta siitä saisi jotakin irti. Uskoisin myös ettei olisi edes taloudellisesti kannattavaa lähteä näitä aineita jyvistä/rihmastosta varsinkaan kemiallisesti erottelemaan.

Teoreettisella tasolla ajatus on kuitenkin suopea, itse tekisin rihmastoituneista jyvistä "TAIKAPUUROA" jälkiuunilämmöllä  :D

Käytännössä kasvualustojen ravinteiden hyötykäyttö onnistunee taloudellisimmin kompostomalla ja käyttämällä kyseistä kompostia yhtenä tois-sijaisen kasvualustan raaka-aineista, itse rihmaston hyötykäyttö ei käsittääkseni voi mitenkään maksaa vaivaa.





Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
2-3 flushin jälkeen kakut pilkotaan kuutioiksi ja annetaan kuivua omassa rauhassaan, kysele jos jonkun kautta saisi järkättyä halpaa pontikkaa tai käyt viron puolella.
Murskaa rihmasto kuutiot ja sullot isoon tiiviiseen purkkiin ja kaadat ponut päälle (1-2cm sienirajan yli) ja ravistele 3 päivän ajan pari kertaa päivässä.

Laita lasipurkki vesihauteeseen jotta kristallit muuttu ns. "freeform" aineiksi sillein että kun vesihaude ei kiehu mutta alkoholi alkaa kiehumaan juuri ja juuri purkissa niin ota purkki pois hauteesta, sekoita ja kaada filtterin läpi uuteen purkkiin. Filtteristä kaavi sienimateriaali takaisin purkkiin ja ponua uudelleen niskaan, toista pari kertaa tämä.

Parin päivän päästä tämän suodatetun litkun alkaloidit kiteytyvät uudestaan ja pohjalle muodostuu valkea sedimentti joka on aktiivista ainetta.

Annostelu on vielä hiukan epäselvä mutta tuollein heittäen tuo extractointi tapahtuu.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa epäilyttävä_sienimies

    • Viestejä: 13
    • Karma: 2
  • Sienet on pahoja
    • Profiili
Pakko mielenkiinnosta kysyä onko philosybiinillä ja lsdllä puhtaassa muodossaan kuinka suuri vahvuusero. Googlettamalla en löytänyt mitään.


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Pakko mielenkiinnosta kysyä onko philosybiinillä ja lsdllä puhtaassa muodossaan kuinka suuri vahvuusero. Googlettamalla en löytänyt mitään.

En ole koskaan LSD:tä ottanut mutta mitä olen lukenut ja tullut siihen tulokseen että LSD:ssä olet ohjaimissa kun taas psiloissa olet matkustaja mutta tosin voit vaikuttaa asioihin että mihin suuntaan mennään, kuski saattaa heittää u-käännöksen tosin.

Psilot elehtii tunnemaailman pohjalta (ainenkin omalla kohdallani, muudin mukaan mennään)
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa epäilyttävä_sienimies

    • Viestejä: 13
    • Karma: 2
  • Sienet on pahoja
    • Profiili
Pakko mielenkiinnosta kysyä onko philosybiinillä ja lsdllä puhtaassa muodossaan kuinka suuri vahvuusero. Googlettamalla en löytänyt mitään.

En ole koskaan LSD:tä ottanut mutta mitä olen lukenut ja tullut siihen tulokseen että LSD:ssä olet ohjaimissa kun taas psiloissa olet matkustaja mutta tosin voit vaikuttaa asioihin että mihin suuntaan mennään, kuski saattaa heittää u-käännöksen tosin.

Psilot elehtii tunnemaailman pohjalta (ainenkin omalla kohdallani, muudin mukaan mennään)

Jep, vaikutusmekanismihan niissä kemiallisesti on kai aikalailla samanlainen (matkii välittäjäaineita)


Poissa lazla

    • Viestejä: 74
    • Karma: 5
  • Kuosittaja
    • Profiili
Onko kellään tietoa miten butaani erottelu mahtais toimii. Kun aikasemmin tääl oli puhet siit et kakut ei välttämät sisäl parhait aineit (Pf-tek vermee), ni eihä popparitekis ainakaa pitäs ol mitää ongelmii.
"Olemme vain tomua tuulessa"


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Onko kellään tietoa miten butaani erottelu mahtais toimii. Kun aikasemmin tääl oli puhet siit et kakut ei välttämät sisäl parhait aineit (Pf-tek vermee), ni eihä popparitekis ainakaa pitäs ol mitää ongelmii.

Butaani erottelu? tekniikka mitä käytetään kasvin öljyjen erottelussa? En usko että toimisi sienissä mutta täällä on keskustelua lisää: http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/3118873
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Fungis

    • Viestejä: 15
    • Karma: 12
    • Profiili
Psilosybiini liukenee huonommin etanoliin kuin metanoliin. Lisäksi pienikin määrä vettä liuoksessa edesauttaa psilosybiinin muuntumista psilosiiniksi (jonka säilyvyys on merkittävästi huonompi).

Lähde: Extraction and analysis of indole derivatives from fungal biomass (Gartz, 1994)
Lainaus
The occurrence and extraction of indole derivatives in six species from four genera of higher fungi were investigated. By using pure methanol for extraction of the mushrooms analysis revealed the highest concentrations of psilocybin and baeocystin. The psilocin content of the species was higher by using aqueous solutions of alcohols than with methanol alone but was an artificial phenomenon caused by enzymatic destruction of psilocybin. The extraction with dilute acetic acid yielded better results than with the water containing alcohols. The simple one-step procedure with methanol for the quantitative extraction is still the safest method to obtain the genuine alkaloids from fungal biomass.

Jos joku vielä tuota metanolimenetelmää haluaa käyttää ja tuskastelee metanolin löytämisen kanssa, niin pikkukeijut lauloivat, että varsinaissuomen alueelta sitä voisi löytää vaikka tuolta :) https://sabe.fi/hobby/index.php?dosearch=1&woid=&lang=fi&useraction=&cartaction=&current=&searchstring=metanoli&searchby=0&feedback=0&mfgid=&grpid=5028&username=&ident=

Toki hieman kalliimpi litrahinta kun tuolla karkkaisella, mutta jos asuu lähellä, niin halvemmaksihan se tulee hakea itse  :)


Poissa Ranki

    • Viestejä: 55
    • Karma: 7
  • Näe kokonaisuus.
    • Profiili
2-3 flushin jälkeen kakut pilkotaan kuutioiksi ja annetaan kuivua omassa rauhassaan, kysele jos jonkun kautta saisi järkättyä halpaa pontikkaa tai käyt viron puolella.
Murskaa rihmasto kuutiot ja sullot isoon tiiviiseen purkkiin ja kaadat ponut päälle (1-2cm sienirajan yli) ja ravistele 3 päivän ajan pari kertaa päivässä.

Laita lasipurkki vesihauteeseen jotta kristallit muuttu ns. "freeform" aineiksi sillein että kun vesihaude ei kiehu mutta alkoholi alkaa kiehumaan juuri ja juuri purkissa niin ota purkki pois hauteesta, sekoita ja kaada filtterin läpi uuteen purkkiin. Filtteristä kaavi sienimateriaali takaisin purkkiin ja ponua uudelleen niskaan, toista pari kertaa tämä.

Parin päivän päästä tämän suodatetun litkun alkaloidit kiteytyvät uudestaan ja pohjalle muodostuu valkea sedimentti joka on aktiivista ainetta.

Annostelu on vielä hiukan epäselvä mutta tuollein heittäen tuo extractointi tapahtuu.

Onko tätä kukaan kokeillut? Annostelusta mitään tietoa? Vaikuttaa mielenkiintoiselta tavalta ottaa kaikki hyöty irti.. Onko lopputuote puhdasta psilosybiiniä?