13. päivä tammikuuta tuli nakerreltua elämäni toista kertaa taikasieniä. On vaikea kuvailla kunnolla sitä kamalaa ja samalla todella ihanaa ja opettavaista kokemusta. Yritän nyt jotenkin saada lyhennettynä sen kokemuksen/ajatustulvan tänne (selitykset helposti paisuisivat ehkä kolmenkin A4 paperin mittaisiksi), että edes joku ehkä jaksaa sen lukea:p
Silokkeja 1,6 g sitruunassa liotettuna limpparin kera (meni huomattavasti helpommin alas tällä kertaa!). Nautin sienet klo 18.00 ja trippi loppui täysin klo 2.30, intensiivisempi vaihe kesti hieman alle 5 tuntia.Noin kymmenen minuutin kuluttua sienten nauttimisesta alkoi jonkinlaisia vaikutuksia tulemaan. Lähinnä siis etova olo ja raskaammat jalat, jolloin menin sohvalle istumaan. Tässä vaiheessa valot olivat pois, joten olkkari alkoi näyttämään tosi tunnelmalliselta.
Kaikkiaan ei varmaan kerennyt menemään edes puolta tuntia, kun jo nousut olivat huimat. Himmeän ufolampun valot tuntui täyttävän koko huoneen, kaikki oli vähän punertavaa ja liikkuvaa. Sitten ennen kuin kerkesin oikein huomatakkaan, kaikki alkoi olemaan tosi outoa. Tuttu ympäristö alkoi muuttumaan vieraaksi ja pyysin poikaystävääni laittamaan valot päälle, että saisin edes vähän kiinni todellisuudesta. Se ei kyllä juurikaan auttanut. Kämppä kyllä muuttui asunnon näköiseksi, kun se välillä oli ollut jokin väriavaruus, mutta tähän todellisuuteen ei oikein meinannut päästä käsiksi millään:D
Istuin sohvalla ja itkin kuulemma koko ajan, keho oli aivan liian raskas liikkumiseen ja lopulta en enää edes tuntenut miun kehoa. Mietin sitä, että hengitän vielä sentään. Hengittäminen kuitenkin tuntui käyvän koko ajan raskaammaksi ja hitaammaksi ja alkoi hiljalleen kadota. Oikeasti tietenkin hengitin ja itkin edelleen siinä sohvalla, mutta mie en enää lopulta tuntenut, että hengittäisin tai tiennyt missä asennossa olen. Puhuin poikaystäväni kanssa aina välillä ja toistin kuulemma koko ajan samaa: "Millon mie pääsen pois täältä? Paljon kello on? Mie en pääse täältä pois ennää, en pääse ees hetkeks todellisuuteen. Jos mie joskus pääsen täältä pois, oon kyllä varmasti tosi onnellinen. Paljon kello on?" Poikaystävä vastaili rauhottavasti, mutta lopulta niillä vastauksilla ei ollut enää mitään väliä, koska mie olin aivan varma, että mie en ole mitään sieniä ottanutkaan. Olin aivan varma, että ei miulla edes ole mitään todellisuutta mihin voisin palata.
Viimekerralla miulla oli ns. lanka, joka vei takaisin siihen mikä mie olin, että kävin vaan välillä jossakin sieniavaruudessa kehottomana. Mutta nyt se lanka oli vaan irtonainen pätkä, joka loppui eikä vienyt mihinkään. En enää pystynyt muistamaan, että mie oon mie. En edes sitä, että mie oon ihminen. Hajosin mielessäni vain jotenkin energiaksi ja vietin siinä "Marssi-tilassa" puolitoista tuntia. Välillä miulla oli silmät auki, välillä kiinni. Mutta se ei sinällään hirveästi vaikuttanut siihen mitä näin. Välillä pystyin näkemään olohuoneen, mutta se oli vaan joku outo maisema, ei herättänyt mitään tunteita. Ei myöskään poikakaveri tai vieressä nukkuva koira, koska mie vaan tunsin muuntuvani joksikin muunlaiseksi energiaksi. Välillä kaikki huonekalut muuttu ihan oudon värisiksi ja lopulta vaan väriviivoiksi, jotka kasvoi ja liikkui koko ajan eteenpäin. Jopa puhe välillä muuttu sellasiks "värimadoiks", jotka ei kylläkään olleet yhtään epämiellyttävän näköisiä. Tunsin vaan olevani kaikkialle avaruuteen levinnyt atomiläjä/energia ja tuntui, että olin siellä hetken ja samalla monta vuotta. Tosi vaikea selittää.
Välillä muistan miettineeni, että jos mie nyt kuolen, niin en kerennyt sinne Japaniinkaan matkustaa. Sitten kuitenkin vakuutuin siitä, että koko Japania ei edes ole olemassa
En mie saanut millään päähän sitäkään, miltä mie näytin tai miltä tuntui olla kehossa ja istua sohvalla. Olin vaan jossakin ihan toisessa paikassa ja ei-materiaalinen ja mennessäni sellaiseen siniseen ja valkoiseen loisteeseen (joka välillä myös muuttui vaan pimeydeksi) en ollut enää huolissanikaan, koska mie en tiennyt tästä paikasta tai todellisuudesta mitään, lilluin vaan siellä ajattomuudessa. Vaikka oikeesti istuin sohvalla ja aina, kun pystyin puhumaan, jauhoin vain sitä samaa. Todella hämmentävää. Aivan hirveää ja silti samalla jotakin sellaista, mikä miun ehdottomasti piti kokea. Todella, todella hämmentävää.
Lopulta onneksi sitten aloin tuntemaan kehoni ja palaamaan takaisin. Tunsin taas, että olen ihminen ja älysin, että poikaystävä on oikeasti olemassa, miulla on äitikin, ja lemmikitkin on täällä oikeasti olemassa. Ja ai miten hyvältä se tuntuikaan! Olin päässyt takaisin ja olin siitä aivan mielettömän onnellinen. Miten hyvältä tuntuikaan hengittää, tuntea kuinka ilma kulki miun keuhkoihin.. olla taas mie.
Välillä aina lipsuin takaisin jonnekkin "sienimaailmaan", joten en ole edes ihan täysin varma mitä kaikkea puuhailin. Kuljeskelin ympäri kämppää ja olin niin ilonen, että näin sen kaiken tutun taas uudestaan: "joo, täällä otin sienet, täällä on parveke.. ja meillä tosiaan on keittiö!" Edelleen kyselin koko ajan kelloa, aikakäsitys oli siis todella muuntunut, eikä se kellon katsominenkaan kertonut miulle oikeastaan mitään:p Välillä kierin lattialla lemmikeiden kanssa, iloitsin ja naureskelin.
Joskus klo 22.00 koin todella hämmentävän tunnetilan, joka siis kyllä oli erittäin positiivinen. Katsoin itseäni peilistä ja olin niiiiin tyytyväinen, että voin tehdä niin. En oo varmasti ikinä ennen ollut tyytyväinen katsoessani itseäni peilistä. Se oli liikuttavaa
Siinä klo 00.00 en enää juurikaan kadonnut tästä todellisuudsta ja maisemat alkoivat olemaan melko normaalit. Jotakin kuvioita pystyi vielä näkemään katossa ja kaikki liikkui vähän koko ajan. Aloin olemaan todella uupunut ja minnuu kutitteli välillä millon minnekin, mutta raapiminen ei oikein auttanut, koska kaikki kosketus tuntui niin epänormaalilta. Se oli mielestäni erittäin huvittavaa
Joskus viiden aikaan yöllä sitten pystyin käymään nukkumaan.
Mahtava, kamala ja lopulta aivan mielettömän onnellinen ja ihana trippi siis.