Okei, mä ajattelin kirjoittaa tähän, koska siis olen pohtinut yhtä asiaa.
Ajatus tuli lähtökohtaisesti siitä, että jonkinaikaa sitten näin unessa juttelevani Buddhalle ja Buddha kertoi mulle miten kokonaisuudessaan toimii koko uudelleensyntymä jne. Mä muistan unessa, että mä ajattelin, että: "Nyt mä ymmärrän!", mutta unohdin unen, koska heräsin ja en kirjoittanut sitä ja palasin vaan nukkumaan.
Uskoisin lähtökohtaisesti, että unella ei ollut mitään todellista pohjaa, koska mua hieman mietityttää buddhalaisuuden tietoisuuden vaeltaminen. Kuitenkin mulla heräsi ajatus, että rupean sivistämään itseäni. Rupean katsomaan videoita siitä kuinka atomit toimii, sähkömagneettinen työntövoima, jne. Ajatus tavallaan on, että koska joskus nuoruudessani harjoitin valveunia niin, että nukuin ja heräsin aamulla, mutta menin nukkumaan niin, että pää katsoo kattoa ja toistin jotain mantraa, niin huomasin nukahtavani ja kulkevan todellisuuteen missä hallitsin unia, niin jos sillä pystyisi näkemään suurempia asioita. Kuitenkin koen, että vielä astetta kovempi juttu ei ole unien hallitseminen vaan päästä siihen tilaan missä kokee jonkinlaisen laajennetun aivokapasiteetin hyperyhteyksissä luovan keskustelua, jossa itse kokee olevansa keskustelemassa alitajuntansa kanssa. Eräänlaista trippailua siis.
Mä katselin myös Cosmos -sarjaa, jossa Giordano Bruno koki jonkinasteisen valaistumisen unien kautta näkemällä, että kaikki tähdet ovat aurinkoja, ja, planeettoja on loputtomasti, ennen kuin siis se näytettiin virallisena totuutena. En tiedä onko tuo Cosmos -sarjan näkemys oikea, mutta harrastan tavallaan tällä hetkellä sitä, että koitan katsoa vaikkapa videoita juurikin atomeista ja niiden rakenteesta tavallaan luodakseni alitajunnalle kokonaiskuvaa, minkä sitten voisin joskus unessa, tai ehkä, sienipäissä sitten näkeä.
En mä usko, että nyt kokisin niissä jonkinasteisen valaistumisen asioihin kuten pimeä materia/pimeä energia, mutta kaipaan vaan itselleni jotain selkeää kuvaa siitä minkälainen maailmankaikkeus on ja minkä asioiden kautta se toimii. Ja koen, että mahdollisuudet sienissä/unissa sen näkemiseen ja kokemiseen sen jälkeen kun on luonut jonkun visuaalisen konseptin omaan päähänsä voisi toteutua.
No, tällaisen kirjoituksen ajattelin tähän tehdä, ja, siis se on outoa kuinka vaikkapa tällöin kun "Buddha" keskusteli alitajuntana itselleni, niin kuinka tavallaan pystyn nykyisin jossain määrin unissa heräämään sellaiseen todellisuuteen, että itselläni on kyky ja mahdollisuus esittää kysymyksiä jonkinlaisessa ymmärryksessä, että kokonaisuus on unta.
Jos valveunet kiinnostaa ja tämänkaltainen ajatus, niin suosittelen harjoittamaan sitä vaikka siis en voi itse kertoa paljoakaan sen tavasta toimia jokaisella.