Herätelläämpäs torkkuvaa aihetta.
Viimeyönä näin mielenkiintoisen unen.
Uneksin ajavani autolla mukanani suomalainen rap-artisti/tuottaja Panama Rayo. (Kaksi kertaa aiemminkin olen hänestä uneksinut.) Olimme siis Reijon kanssa jollain doupinhakureissulla. Sit saavuttiin jonnekkin vanhaan vähän ränsistyneen oloiseen huoneeseen, jossa oli ystäväni ja hänen isänsä. Isänsä oli mahtava shamaani ja ystäväni hänen oppipoikansa.
Huone oli hämärä, sotkuinen ja kynttilöiden valaisema.
Makoilin lattialla ja kuulin kun shamaani teki loitsujaan ja oppipoika autteli vieressä. Olin osa rituaalia, mutten tiedä miksi olin tilanteeseen joutunut.
Olen nähnyt dokumenteista yms. shamanistisia rituaaleja ja huudot ja muu elekieli oli juuri sellaista shamaanimaista hoilausta ja heilumista. Uni taisi loppua kuin seinään, en ainakaan muista lopusta mitään
Olen viimeaikoina alkanut vahvemmin uskomaan, että unet koittavat kertoa meille jotain, tai saada meidät ajattelemaan asioita eri näkökulmista.
Toi Panama Rayo homma on nyt ainakin alkanut vähän mietityttämään, koska tämä oli jo kolmas kerta kun hänestä uneksin. Itse herraa en ole koskaan tavannut, ainoastaan nähnyt tulevan vastaan kadulla ja kuunnellut musiikkiaan.
Ensimmäinen uni missä hän vaikutti, oli vähän ennen viime kesän Metsäfestareita. Unessa siis olin Metsässä ja Rayo juoksi takaani ohitseni metsäpolulla. Toinen kerta oli myöskin joku doupinhakureissu Kaukovainiolla. (Panama Rayon Hoodit
)
Lisätään vielä samaan viestiin eräs painajainen, jonka näin joskus ehkä 16-17 vuotiaana.
Olin isäni kanssa saunassa, silloisessa kodissani missä isäni ei asunut.
Istuttiin lauteilla ja kohta katsoin kädessäni säteilevää puukkoa. Yhtäkkiä pistin isääni puukolla ja heräsin heti tämän jälkeen hikisenä ja raskaasti hengittäen.
Jonkin aikaa tämän painajaisen jälkeen mietin, että onko mun mieli näin sairas kun näen tällaista. Tuntui aivan järkyttävältä, mutta olen päässyt jo järkytyksestä yli