Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Pidätkö ruokasienistä?

Äänestys

Pidätkö ruokasienistä?

Pidän.
51 (75%)
En varsinaisesti pidä, mutta voin syödä.
14 (20.6%)
En pidä, enkä syö.
3 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 68

Poissa Lion's mane

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 249
    • Karma: 66
    • Profiili
Mä olen "hulluna" myös ruokasieniin, parasta ruokaa mitä voi olla.

Kerään useita eri lajeja, suosikkiruokani on ehkä mustatorvisienikeitto, huh huh kun on hyvää, eikä maksa juuri mitään.

Tässä eräs resepti: http://www.ruokala.net/resepti/kermainen-mustatorvisienikeitto-1


Poissa harhakuva

    • Viestejä: 82
    • Karma: 3
    • Profiili
Mä olen "hulluna" myös ruokasieniin, parasta ruokaa mitä voi olla.

Kerään useita eri lajeja, suosikkiruokani on ehkä mustatorvisienikeitto, huh huh kun on hyvää, eikä maksa juuri mitään.

Tässä eräs resepti: http://www.ruokala.net/resepti/kermainen-mustatorvisienikeitto-1

Joo noi torvisienet on mahtavia... meillä on kuivattuja torvisieniä,niistä lähtee aivan mahtava tuoksu! halpaa ja hyvää ruokaa noista tulee :D


Poissa mmu

  • Tulokas
    • Viestejä: 2
    • Karma: 0
    • Profiili
Kanttarellit ja suppilovahverot yhtä maistuvia aina!
Kaupoista saatavista herkkusienet ja kiinalaisten ravintoloiden sienet, mitä sitten aina ovatkaan(?) on olleet maistuvia!
Vielä en ole törmännyt ruokasieneen josta en pitäisi - kylläkään esim. Tatteja en ole päässyt maistelemaan...


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
runsaasti VOITA ja pannulle paistumaan, lajilla ei mitään väliä mutta kuhan ei ole myrkyllinen ja sitten vähän jauhettua merisuolaa ja rouhittua mustapippuria päälle.
Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Mehikasvi

    • Viestejä: 28
    • Karma: 2
    • Profiili
Tykkään <3

Viimevuosina olen rajoittanut keräämiseni ainoastaan suppilovahveroihin ja mustatorvisieniin. Ne on niin helppoja. Niissä ei ole matoja ja kun spotin löytää, saa ämpärit täyteen parissa minuutissa. Ja seuraavana vuonna sienet on samassa paikassa.

Suppilovahverot ovat mielestäni maukkaampia kuin kuningas kanttarelli. Suppikset paistan tuoreeltaan kermaiseksi kastikkeeksi joka on perunoiden kanssa ihanaa. Loput kevyesti paistettuna nesteineen pakastimeen.

Mustatorvisienet kuivatan ja niitä on kiva heittää talven mittaan pataruokiin yms.

Kaupasta ostan ainoastaan siitaketta.

Vuodesta toiseen käyn samassa paikassa. Sinne eivät muut löydä. Vaikuttaa vähän siltä että monet ajavat autolla tien reunaan ja valittavat kun sadan metrin säteellä autosta on sienet jo poimittu. Minun sienispotille joutuu kävelemään hurjat puoli tuntia bussipysäkiltä.


Poissa VXA

    • Viestejä: 26
    • Karma: 4
    • Profiili
En oikeen näistä perusta. Jotenkin vähän inhottavia.

Kanttarellikeittoo vedin kerran ABCn ravintolas ja se oli kyl  :P :P :P

Vois joku päivä tehä ite.


Poissa ialeksei

    • Viestejä: 26
    • Karma: 3
    • Profiili
Siis en voi sietää ruokasieniä, mielestäni ruokasienet ne on ällöttäviä ja limaisia ja kaikin puolin yök. Ehkä tämä kaikki johtuu jostakin ala-asteen välitunti touhuista missä koulun pihalta kerättiin kaikkia sieniä mitä löytyi ja muussattiin ne isoon läjään  >:D ja tietenkin se mössö haisee pahalta, sen hajun olen ilmeisesti rinnastanu ruokasieniin mistä todennäköisesti johtuu tämä mun ruokasienten kammoksuminen... Hmmm ehkä olis aika maistaa kerran jos toisenki ruokasieniä ja muuttaa asennetta  ::)
R.I.P. pieni kamu 2002-2017


Poissa Nyäpikkä

    • Viestejä: 367
    • Karma: 17
    • Profiili
Kantarelleja ja tatteja rupeaa löytymään metsästä jo melko mukavasti, parit mehevät munakkaat tullut jo nautittua tuoreesta sadosta. Ukonsienten nousua odotellessa...


Poissa McCone

    • Viestejä: 9
    • Karma: 0
    • Profiili
Ehdottomasti kyllä pidän. Pienestä saakka olen mielelläni kerännyt ja syönyt.