Psilosybiini.info
Uudistunut keskustelupalsta osoitteessa https://discourse.psilosybiini.info

Kärpässienen vaporisointi?

Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Vapotellut ~4 kertaa sitten edellisen raportoinnin, kertaalleen ilman kärppää ja loput kärpän kanssa.

Kyllä se vaan näyttäisi menevän niin, että kärpän kanssa tulee parempi pilvi; aktiivisempi, vakaampi, mutta vähintään yhtä euforinen. Reseptinä ollut vihreää vaihteleva määrä ("ruokahalun" mukaan), ja loppupesä kärppää.

Kokeilut jatkuvat.


Poissa Purei

    • Viestejä: 10
    • Karma: 0
    • Profiili
Huomenna tai ylihuomenna meinasin kokeilla noin 1-2g kuivattuja semejä köyhänmiehen vapossa. Pistän sitten viestiä miten käy. Ei mulla muuta :)


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
Huomenna tai ylihuomenna meinasin kokeilla noin 1-2g kuivattuja semejä köyhänmiehen vapossa. Pistän sitten viestiä miten käy. Ei mulla muuta :)
Psilosybiini on tosi herkkä lämmölle. Niin herkkä, että itse en uskalla kuivattaa edes sieniä lämpökasvikuivurilla (vastaa lämmöissä ehkä föönin ykköstasoa). :D Mutta ainahan sitä saa kokeilla jos uskaltaa. Mutta tosissaan sienet pitää höyrystää matalassa lämpötilassa, ei missään nimessä polttaa jos periaatteellisesti edes haluaisi jotain tapahtuvan.
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa Arvalis

    • Viestejä: 783
    • Karma: 30
    • Profiili
Psilosybiini on tosi herkkä lämmölle.
Onko muka? Chatin puolella tuossa juuri pohdin, että psilosiinimolekyyli on taipuvainen hapettumaan pikaisesti, sillä hydroksyyliryhmä on kiinnittyneenä aromaattiseen hiilivetyyn vailla suojaa - mutta psilosybiini on fosforihappoesteri, eli tämä hydroksyyliryhmä on korvautunut huomattavasti vakaammalla alkoksiryhmällä.

Perinteisten happo-emäs-uutosten tekeminen mahdollisesti voisi johtaa siihen, että psilosybiini muuntuu psilosiiniksi, sillä voimakkaasti happamat olosuhteet johtavat defosforylaatioon - mikä heikentäisi lopputuotteen säilyvyyttä.
"Instant gratification takes too long."
-- Carrie Fisher


Poissa Klonkku

    • Viestejä: 1 229
    • Karma: 134
    • Profiili
http://trippi.info/taikasieniforum/viewtopic.php?f=3&t=3839&hilit=polttaminen

http://trippi.info/taikasieniforum/viewtopic.php?f=3&t=218&hilit=polttaminen

Tuossa vanhan foorumin keskustelut aiheesta.

Aikoinaan muistan myös kun varoiteltiin sieniä laittamasta heti keitettyyn, ts. lähes 100 asteiseen veteen jos meinasi teenä nauttia. Piti odottaa, että lämpötila laskee suunnilleen sinne 70 asteen tienoville (kaataa mukista mukiin kolme kertaa, joka kaadolla vesi kylmenee noin 10 astetta).. :-[ Mulla on vaan jääny päähän se, että alle sadassa asteessa vaikuttavat aineet tuhoutuvat.

Mitä sulamislämpö käytännössä tarkoittaa? ::)
Elämän tarkoitus on tehdä sitä, mitä oikeasti haluaa, mutta satuttamatta toisia.


Poissa pampula

  • Luotettava tunnistaja
    • Viestejä: 224
    • Karma: 21
  • Luotettavasti sienten tunnistama
    • Profiili
Sulamislämpö tarkoittaa tätä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sulamisl%C3%A4mp%C3%B6

Puhekielessä sulamislämpö ja sulamispiste sekoittuvat herkästi keskenään. Sulamispiste on lämpötila, missä aineen olomuoto muuttuu kiinteästä nestemäiseksi. Psilosybiinille sulamispiste on wikipedian mukaan 190–198°C.

Kun suhteellisen stabiili psilosybiinimolekyyli liukenee veteen, tarkoittaa tämä (minun hieman rajoittuneen kemian osaamisen perusteella) sitä, että veden H2O-molekyylit ympäröivät psilosybiinimolekyylejä irroittaen ne kiteestä. En näe syytä, miksi tämä vaikuttaisi radikaalisti psilosybiinin stabiiliuteen lämpötilan suhteen. Luultavasti tuo vanhan foorumin ohje on historiallinen jäänne, väärinkäsitys mikä on jäänyt elämään ja kiertämään foorumeilla.

En ole havainnut merkittävää tehon laskua, vaikka kuivaisin silokkeja uunissa hieman korkeammillakin lämpötiloilla (yleensä käytän silti vain noin 50-60 °C). En myöskään usko, että kiehuva vesi vaikuttaa teenkeitossa juuri muuten, kuin ehkä liukoisuutta hieman kasvattaen.
Life is full of pain, I'm cruisin' through my brain
and I fill my nose with snow and go Rimbaud,
go Rimbaud


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Tässä viimeisten kahden kuukauden kokemusteni summaus; kaikki tietenkin subjektiivista.

Vihreä + punainen = ei parempi, erilainen.

Nopeampi, pirteämpi, vakaampi, selkeämpi, ei-kuumottavampi, 'normaalimpi'; samalla vähemmän 'peace', aggressiivisempi (kuitenkin paljon vähemmän kuin alkoholi); hassulla tavalla jopa sopiva 'normaalin elämän' tilanteisiin.

Yhteenvetona, molemmat vaihtoehdot ovat hyviä olla cityshamaanin temppupussissa. On tilanteita, joissa toinen sopii paremmin.

Sienimetsälle taas kun punainen loppuu, ei kyllä pariin vuoteen taida olla tarvis :-)

Lakkis


Poissa Tattiritari

  • Slaavish warrior
    • Viestejä: 237
    • Karma: 27
    • Profiili
Ois kiva saada tästä raportti ilman mahdollista placebo puolta, kärppäri extractiota imeytetty kukkaan ettei maistu liikaa sieni polttaessa ja sitten pelkkää kukkaa.
Jos joukolla polttaa niin yhden henkilön hommana on kertomatta laittaa pesää jompaa kumpaan ettei polttajat tiedä, tästä sitten raportti että miltä tuntuu ja onko mitenkään erillaisempi meininki ja tehdä tarkkoja havaintoja.
Sama rumba about 3 kertaa tai enemmän ja sitten tilastoksi koko homma niin saadaan käyrää että miten paljon antaa lisää fiiliksiä kärppärin kanssa, jolloin nähdään että onko kärppäreillä mitään osuutta.

Karma kiertämään jos olin avuksi!


Poissa Lakkahillo

    • Viestejä: 21
    • Karma: 0
    • Profiili
Olisi aivan hirmuinen duuni ja hyvin vaikeaa tehdä kunnollista tiedettä tästä aiheesta, mulle riittää mun plasebot :)

Mutta jos joku haluaa yrittää niin vinkki: mausta tuskin pääsee eroon exctracteillakaan, mutta jonkin epäaktiivisen kuivatun sienen käyttäminen mikserinä voisi toimia; saattaa maistua hyvinkin samanlaiselta kuin kärppä.


somasoma

  • Vieras
Pitää nyt laittaa ihka ensimmäinen viesti tänne foorumille, kun pari päivää sitten tuli kokeiltua tuota punaisen ja vihreän sekoitusta, tosin polttamalla, joten pahoittelut hienoisesta offtopicista.

Luulenpa johtuneen joukkoon sekoitetusta tupakasta muutamaksi minuutiksi tuli todella heikko olo, mutta siitä sitten kirkastui hyvinkin nopeasti. Vaikutus tuntui tosiaan kirkkaalta, aktiiviselta, ideoita puski pintaan ja juttua riitti. Ei siis välttämättä kovinkaan erilainen pelkän hyvän vihreän vaikutuksista, mutta siis tietynlaista kirkkautta ja aktiivisuutta siinä oli. Jotakin erilaista.

Aktiivisuudesta kertoo ehkä se, että lähdin jopa urheilemaan/sankaroimaan vaikutusten alaisuudessa. Erowidissa oleva teksti kuvaa mielestäni hyvin sitä kokemusta. Tämä voi tosin olla täysin psykosomaattista, koska olin jo ennen kokeilua kuullut että sellaiset vaikutukset voisivat olla mahdollisia.

Jälkiefekteistä tuli illalla ennen nukkumaanmenoa pienimuotoinen päänsärky, mutta se meni ohi nukkumalla.